Lijf & Lijn alle pijlers

Augustus afvallen

04-08-2016 10:44 1388 berichten
Alle reacties Link kopieren
In augustus en september hebben we allemaal hard gewerkt om wat kilo's te verliezen en dit is bij de meeste goed gelukt! In oktober gaan we gewoon door! Op naar 3.0 kilo eraf (elke dag een ons).

Succes allemaal!

We gaan er weer voor!

NaamStart augStart sepStart oktStart novStart decGewicht 05/12Gewicht 12/12Gewicht 19/12Gewicht 26/12Afgevallen decemberTotaal afgevallen Flea78 80.1 74,6 71,568.067.212.9 sneeuwvlokje 60.6 59.0 59.3 59.3 1.3 Riboho90 76.1 75.2 73.6 73.4 73.4 73.7 - - - +0.3 2.4 grutt 69.3 67.5 66.5 66.5 66.3 67.0 +0.72.3 eefje67767.5 65.5 66.6 64.4 62.5 62.3 61.8 61.360.7-1.86.8 Ciaociaociao 80 75.8 72.8 70.8 68.6 11.2 Caribgirl 78,8 76,8 74,8 75.0 73.1 72.7 73.6 +.5 5.7 Cicietta 71.5 71.5 71.1 71.2 0.3 CherokeeRose 58.7 58.5 - 0.4

Inloggegevens:

Gebruikersnaam: 31dagen

Wachtwoord: Afvallen

De start van dit topic vind je hier
Goed bezig allemaal!

Hier ook weer een oké dag. Gesport en tot nu toe goed gegeten. Vind het wel moeilijk deze week en gaat ook niet alle dagen goed. Maar goed, moet er doorheen anders wordt het nooit wat

Ik ben wel benieuwd naar mijn gewicht maandag, gezien het niet echt vlekkeloos is gegaan. Hier ook geen overgewicht, maar zit zó slecht in mijn vel met die 7kg erbij, slecht eten en gebrek aan sport.

Goed weekend alvast!

Fresiaatje, heb je een recept van je muffins?
Goed bezig allemaal!

Hier gaat het ook goed qua eten. Word nu ook wel heel benieuwd naar skyr. Nog nooit gegeten. Is het een nieuwe hype? Woensdag sport geskipt, omdat ik niet nat wilde regenen op de fiets met de kids. Toen recreatief gaan zwemmen. Gisteravond een flink rondje gefietst en vanmorgen een uur fitness in de sportschool. Nu op weg naar een feestje, maar heb wat credits opgebouwd de afgelopen dagen

Iemand nog een tip voor een goede digitale weegschaal? Misschien moet die er maar eens komen.

Fijn weekend alvast allemaal!
Wat een goede keuzes gemaakt weer flow, koffiekopje en eefje! Dat kan toch ook wel.als een overwinning voelen hè, als je dat ongezonde eten afslaat. Is bijna net zo'n lekker gevoel als het eten van het patatje/gebakje zelf!

Wat heb je goede beweging gehad ciccietta! Knap van je!!

Net weer 45 min gewandeld. Ik ben niet zo van het sporten. Heb een tijd hargelopen en dat was de eerste sport waar ik daadwerkelijk van kon genieten. Helaas gooide een knieblessure roet in het eten. En andere sporten houd ik niet lang vol weet ik van mezelf. Daarom dus maar veel wandelen! Dat vind ik wel heel fijn.
Gisteren een snackdag gehad. Toch iets meer dan gepland...

Maar vandaag weer een vastendag (ik doe 5:2) en dan de niet vastendagen weer netjes opletten en dan zou het weer goed moeten komen.

@ciccietta Ik heb de digitale weegschaal van Soehnle bij de blokker gekocht. Die doet het tot nu toe erg goed (ook bij twee keer achter elkaar erop gaan staan )
Gezondigd...verjaardagen vandaag van vrienden...ijs..taart en kon niet weerstaan vandaag...dit is niet mijn dag..
quote:swifty schreef op 05 augustus 2016 @ 18:06:

Gezondigd...verjaardagen vandaag van vrienden...ijs..taart en kon niet weerstaan vandaag...dit is niet mijn dag..Morgen is er weer een dag! niks mis mee, een keertje zondigen.
quote:CherokeeRose1977 schreef op 05 augustus 2016 @ 18:38:

[...]

Morgen is er weer een dag! niks mis mee, een keertje zondigen.Ja, gelukkig!
quote:swifty schreef op 05 augustus 2016 @ 18:06:

Gezondigd...verjaardagen vandaag van vrienden...ijs..taart en kon niet weerstaan vandaag...dit is niet mijn dag..Dit is ook niet mijn dag geloof ik Ik zou geen alcohol drinken, maar ik zit as we speak aan een roséetje. Nou ja, ik drink er max. 2 of 3 en morgen weer een dag, nieuwe ronde nieuwe kansen
Uhm... stuff... and things
Af en toe zondigen moet kunnen lijkt mij.

Hier vandaag een goede dag gehad, veel gelopen, lekker broodje zalm gegeten ipv zoetigheid met de lunch en de hele dag nog geen tussendoortjes gehad.
Ik heb net een salade gegeten van veldsla met mango, gerookte kip, paprika en bosui.

Simpel en lekker!

En voor vanavond heb ik een speciaal biertje om t weekend te vieren.

Dus ik zondig een beetje mee
Ik ga nog even bijlezen, maar hier alvast een update:

Gisteren was er een kilo af, maar ik heb gisteren en vandaag niet de meest verstandige keuzes gemaakt, wel de minst slechte van heel slechte keuzes. Morgen heb ik een gourmet en dan ga ik 1 glas wijn drinken.

Voor de rest ben ik druk in de weer geweest met een vondelingetje, een kitten van een week of tien. Die moest natuurlijk liefdevol worden opgevangen, verzorgd, gevoed en gedrenkt. En natuurlijk veel TLC.

Aandoenlijk zo'n diertje.

Ik ben met z'n signalement en een fotootje de hele wijk doorgeweest maar niemant kent het katje. Het liep al een paar dagen te mauwen maar gisteren vond ik haar eindelijk, verscholen onder een motorkap.

Dus dat eiste even mijn aandacht op.

De zonden tot op heden:

drie sigaretten en 1 glas wijn en niet heel verstandige avondmaaltijden.

Morgen lees ik verder en dan reageer ik op jullie posts.
Ik ga nog even bijlezen, maar hier alvast een update:

Gisteren was er een kilo af, maar ik heb gisteren en vandaag niet de meest verstandige keuzes gemaakt, wel de minst slechte van heel slechte keuzes. Morgen heb ik een gourmet en dan ga ik 1 glas wijn drinken.

Voor de rest ben ik druk in de weer geweest met een vondelingetje, een kitten van een week of tien. Die moest natuurlijk liefdevol worden opgevangen, verzorgd, gevoed en gedrenkt. En natuurlijk veel TLC.

Aandoenlijk zo'n diertje.

Ik ben met z'n signalement en een fotootje de hele wijk doorgeweest maar niemant kent het katje. Het liep al een paar dagen te mauwen maar gisteren vond ik haar eindelijk, verscholen onder een motorkap.

Dus dat eiste even mijn aandacht op.

De zonden tot op heden:

drie sigaretten en 1 glas wijn en niet heel verstandige avondmaaltijden.

Morgen lees ik verder en dan reageer ik op jullie posts.
Sorry, dubbel. De verbinding is nu niet optimaal en dan is er al snel twee keer gedrukt.
Ahh wat sneu voor die kitten vivaeva!! En wat knap dat je je zo over hem ontfermt! Hopelijk vind je snel zijn baasje of een fijn onderkomen!
Tinypotato,

Ik heb het op gevoel gedaan: dit is het ongeveer:

50 gr havermoutvlokken

50 gr skyr

1 ei

1 gedroogde abrikoos

Halve banaan

6 rozijnen

1 theelepel kaneel

1 theelepel koek en speculaaskruiden

2 snufjes nootmuskaat

Vanille uit halve vanilleboon

Halve theelepel bakpoeder

6 wortels

Ei kloppen en daar de helft van gebruiken. Andere helft wegdoen ( ik heb het bij vriend zn omelet gegooid).

In keukenmachine alle bovenstaande ingredienten doen behalve havermout. Voor een stevige bite lepel iknde havernout er op t laatst door. Als je dat minder lekker vind gooi je het ook erbij.

In muffinvormpjes doen en 25 min bakken op 200 graden.

De abrikoos en rozijnen en wortel mamen het zoet. Als je echt van zoet houdt kun je honing erbij doen. Vond ik niet nodig.

Succes!!
Ooohhh ik heb zo'n spierpijn van het sporten gisteren! Jeetje echt zo'n beetje alle spieren in mijn lijf voel ik. Op zich allemaal leuk en aardig maar ik hoop dat het morgen weg is. Vandaag maar veel gewandeld (15km) om zo toch nog de beweging te halen. Hardlopen zat er helaas niet in.

Qua eten heb ik vandaag ook gezondigd, met M&M's (zonder pinda) en een hamburger vanavond. Maar goed, al met al kom ik denk ik alsnog rond de 1.800 cal uit en heb ik dus wel veel gelopen.

Het viel me wel op dat een aantal al echt (bijna) een kilo kwijt is, is dat echt in drie/vier dagen?
Vanavond nij het etentje toch wat teveel gegeten. Vooraf krabterrine, hoofd zalm, wel prima. 1 wijntje, ook prima. Maar als toetje een taartje en 2 cappuchino met koekje. Beetje teveel, voelt nu ook gewoon niet lekker, vol, licht misselijk. Maar gelukkig nog 2 dagen om het goed te maken
Er word teveel geschreven om overal op te reageren maar het gaat blijkbaar met iedereen nog goed.

Ik heb vandaag meer gegeten dan ik wilde. Ik had een bak skyr 450gr mee en bak sla met komkommer, kipfilet, noten mix en yoghurt saus. De hele bak skyr is 310 knal dus voor ontbijt goed te doen. Niet in een keer op gegeten hoor maar in 2 keer. Bij de lunch de salade. Maar tussendoor, 2 rijstwafels met pindakaas, 1 losse rijstwafels en een krentenbolletje. Dit was dus niet de bedoeling maar heeft wel voorkomen dat ik niet een paar koekjes heb gepakt. Als avond eten heb ik andijviestamppot met spekjes en stukje vlees op en net een eierkoek nog. Waarschijnlijk nog net onder de 2000 knal maar is wel teveel. Was een beetje onrustig vandaag op het werk en dan ga ik snaaien. Heb nu normale dingen gepakt en niet zak chips of koek dus is vooruitgang. Nu tot slapen gaan niks meer.

Sporten lukt niet want heb last van spieren
Ik jeb hongerrrr of ja.. Trek. Bijna half pakje kauwgum in mijn mond voor de zoete smaak maar helpt niks. Misschien moet ik maar naar bed gaan
Ik heb het bij 3 wijntjes gehouden, mission complete haha Ben nu thuis, heb alleen spa rood in huis (en cola, maar dat drink ik nooit), dus dat komt goed.

Morgen weer sporten en misschien stap ik toch even op de weegschaal, kijken of ik op de goede weg zit.
Uhm... stuff... and things
quote:Fresiaatje schreef op 05 augustus 2016 @ 21:53:

Ik jeb hongerrrr of ja.. Trek. Bijna half pakje kauwgum in mijn mond voor de zoete smaak maar helpt niks. Misschien moet ik maar naar bed gaanNiks in huis wat je kunt eten bijvoorbeeld wat kwark of wat nootjes? Stuk fruit?
Ik heb btw een fitness hoepel gekocht, vandaag bezorgd :-)

Schijnt goed te zijn voor de taille/buikspieren.

Dus ga naast veel lopen aan de hoelahoep
Thanks Ri88! Jij ook heel goed bezig toch zo met wandelen.

Fresiaatje, dat klinkt wel erg lekker!

Bakvormpjes gaan ook op de verlanglijst hahaha.

Soehne weegschaal. Check! Ik ga eens kijken.

Inderdaad opvallend dat er bij sommigen al best veel gewicht af is. Is dat dan niet crashen?

Zie zelf in mijn app, dat ik ook snel onder het aanbevolen aantal calorieën blijf. Met ontbijt en lunch dan, want 's avonds trekt het wel redelijk bij volgens mij. Terwijl ik vandaag wel een goede opmerking/tip hoorde: eten als een trechter vorm. Dus groot ontbijt, minder bij de lunch en avondmaaltijd het lichtst. Gaat 'm hier niet echt worden denk ik.

Voor de zondaars: morgen nieuwe ronde nieuwe kansen! Zelf lijk ik de spirit wel aardig gevonden te hebben. Feestje vandaag met allerlei kleine hapjes. Niet per se slecht en ook niet teveel denk ik. Wel 3 ambachtelijke bitterballen gegeten, maar zonder schuldgevoel hoor. En geen druppel alcohol zonder enige moeite. Echt fijn om hier steun te vinden. Welterusten!
Oh, Cherokee: hoelahoepen! Respect! Dat kan ik dus echt niet
Nee.. Had boodschappen moeten doen vandaag maar geen zin in. Gelukkig ook geen chips meer in huis. Wel koekjes die ik eigenlijk niet lust maar wel zou eten bij gebrek aan beter. Maar ik heb niks genomen! Nu in bed met honger en bedenken wat voor lekkers ik morgen ga maken. Vriend is er niet dus ik ga aan de wraps denk ik! Een warme met vega kipstukjes, zelfgemaakte guacamole en bonenzooi. En een koude met gerookte kip, bosui, mango en avocado met chilisaus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven