wanneer zwangerschapsbuik?
zaterdag 29 november 2008 om 13:47
Hallo allemaal,
Ik was even benieuwd vanaf wanneer het echt aan de buitenkant te zien was/is dat je zwanger was/bent.
Zelf ben ik 13 weken zwanger maar ik, en anderen, zie eigenlijk nog erg weinig. Terwijl het bij een vriendin van mij na twee maanden al duidelijk was. Wellicht komt dit gewoon door extra gewicht door teveel eten, zou kunnen natuurlijk.
Het lijkt me heerlijk om een buik te hebben! Dan zou ik me pas echt zwanger en als een aanstaande moeder voelen!
Groetjes,
Rosanne
Ik was even benieuwd vanaf wanneer het echt aan de buitenkant te zien was/is dat je zwanger was/bent.
Zelf ben ik 13 weken zwanger maar ik, en anderen, zie eigenlijk nog erg weinig. Terwijl het bij een vriendin van mij na twee maanden al duidelijk was. Wellicht komt dit gewoon door extra gewicht door teveel eten, zou kunnen natuurlijk.
Het lijkt me heerlijk om een buik te hebben! Dan zou ik me pas echt zwanger en als een aanstaande moeder voelen!
Groetjes,
Rosanne
zondag 30 november 2008 om 17:22
Vanaf 18 weken had ik pas positiebroeken nodig. Maar de laatste twee maanden van de zwangerschap had ik zo'n gigantische buik (want groot kind en grote placenta), dat het van mij wel wat minder had gemogen. Als ik de foto's achteraf bekijk, kan ik bijna niet geloven dat ik er zo bij heb gelopen.
Met andere woorden, dat buikje komt vanzelf, en wordt op den duur waarschijnlijk groter dan je lief is.
Met andere woorden, dat buikje komt vanzelf, en wordt op den duur waarschijnlijk groter dan je lief is.
zondag 30 november 2008 om 18:54
Als het je eerste kindje is zie je het ook pas later. Ik merk echt dat je het nu (bij mijn tweede zwangerschap) veel sneller ziet en ook anderen zeggen het. Overigens is het niet per definitie zo dat je het bij smalle dames sneller ziet; mij valt juist op dat de forsere dames veel sneller een buik hebben. Ik denk ook dat je je pas echt zwanger gaat voelen als je het kindje voelt bewegen; ik heb al een behoorlijke "bierbuik" nu met veertien weken maar ik voel mee ook nog niet echt heel zwanger hoor; dat komt vanzelf wel!
zondag 30 november 2008 om 18:55
Mijn buik begon ook pas echt te groeien vanaf een week of 20, vanaf toen ging het ook heel snel, leek elke week wel dikker te worden. In het begin kon het mij ook niet snel genoeg gaan, kan me je gevoel dus wel voorstellen. Verder voelde ik mijn zoontje ook pas heel laat, zo rond de 22/23 wkn. Had wel een voorliggende placenta, dan voel je het altijd pas wat later. Maar ik vond het wel lang duren hoor...je buik wordt vanzelf boller en boller, nog even geduld, succes!
dinsdag 2 december 2008 om 17:23
Nou, bij de eerste kon ik met zes weken al mijn eigen broeken niet meer aan (had wel altijd strakke spijkerbroeken aan, en heb slappe buikspieren) en voelde ik de kleine voor het eerst met 17 weken, en mijn vriend de week erna, best vroeg dus.
Nu, met de tweede (ben nu 13,5 week), had ik met 8 weken ook al een aardige buik (met de tweede gaat het meestal sneller) en moest ik het al gaan vertellen op mijn werk (kon er niet omheen). Heb nu al bijna de buik die ik had met zes maanden zwangerschap de vorige keer! Moet wel eerlijk zeggen dat ik toen een redelijk klein buikje/bolletje had, vanwege een groeiachterstand van de kleine, dus die buik kan me nu niet snel genoeg groeien. Gaat nu echt al trekken hier en daar, voordat ik weer zo'n groeisprongetje maak, omdat ik nu al bijna op mijn 'max' van vorige keer zat, heel raar idee!) Ik heb vorige week een echo gehad voor de nekplooi (was toen 12 weken en 5 dgen) en de kleine zat toen al redelijk hoog (precies tussen schaambeen en navel in) en de week daarvoor heb ik het al gevoeld. Had het nagevraagd aan de arts in het ziekenhuis omdat ik zelf dacht dat het daar nog veel te vroeg voor was, maar zij zei dat het niet vaak voorkwam, maar dat het wel kan. En toen we naar huis reden en we over een hobbel reden, voelde ik het echt heel duidelijk. Dus,...blijkbaar kan het echt heel erg verschillen.
Nu, met de tweede (ben nu 13,5 week), had ik met 8 weken ook al een aardige buik (met de tweede gaat het meestal sneller) en moest ik het al gaan vertellen op mijn werk (kon er niet omheen). Heb nu al bijna de buik die ik had met zes maanden zwangerschap de vorige keer! Moet wel eerlijk zeggen dat ik toen een redelijk klein buikje/bolletje had, vanwege een groeiachterstand van de kleine, dus die buik kan me nu niet snel genoeg groeien. Gaat nu echt al trekken hier en daar, voordat ik weer zo'n groeisprongetje maak, omdat ik nu al bijna op mijn 'max' van vorige keer zat, heel raar idee!) Ik heb vorige week een echo gehad voor de nekplooi (was toen 12 weken en 5 dgen) en de kleine zat toen al redelijk hoog (precies tussen schaambeen en navel in) en de week daarvoor heb ik het al gevoeld. Had het nagevraagd aan de arts in het ziekenhuis omdat ik zelf dacht dat het daar nog veel te vroeg voor was, maar zij zei dat het niet vaak voorkwam, maar dat het wel kan. En toen we naar huis reden en we over een hobbel reden, voelde ik het echt heel duidelijk. Dus,...blijkbaar kan het echt heel erg verschillen.
zaterdag 6 december 2008 om 23:49
Hahaha, ik herken je 'frustratie'!
Bij mij ook lang niks te zien, natuurlijk zagen manlief en ik zelf wel wat, als ik op bed lag bijvoorbeeld, maar tot een week of 17 echt niks.
Daarna groeide het heel lanzaamaan, maar met een jas aan zag je nog niks.
Mn moeder is zelfs gevraagd of de zwangerschap misschien mis was gegaan, ik was toen 26 weken...
Met 34 weken kon ik nog een aantal van mn eigen (heup)broeken aan...
Uiteindelijk 7 kg aangekomen, dat was er zo weer af, geen streepjes, helemaal niks... Ook een hele fijne zwangerschap gehad, er zat me ook niet veel in de weg dus tsja...
Meisje was 3030 gram en 49 cm.
Ik voelde haar voor het eerst rond de 18 weken...
Enneuhm, nog gefeliciteerd!!!
Bij mij ook lang niks te zien, natuurlijk zagen manlief en ik zelf wel wat, als ik op bed lag bijvoorbeeld, maar tot een week of 17 echt niks.
Daarna groeide het heel lanzaamaan, maar met een jas aan zag je nog niks.
Mn moeder is zelfs gevraagd of de zwangerschap misschien mis was gegaan, ik was toen 26 weken...
Met 34 weken kon ik nog een aantal van mn eigen (heup)broeken aan...
Uiteindelijk 7 kg aangekomen, dat was er zo weer af, geen streepjes, helemaal niks... Ook een hele fijne zwangerschap gehad, er zat me ook niet veel in de weg dus tsja...
Meisje was 3030 gram en 49 cm.
Ik voelde haar voor het eerst rond de 18 weken...
Enneuhm, nog gefeliciteerd!!!
zondag 7 december 2008 om 17:28
Ik ben nu 23,5 week zwanger. Vanaf 20,5 week begon ik te groeien. Ik hbe nu echt ene zwangerschapsbuik. Bizar hoe snel het kan gaan. Want met 20 ween zag je echt nog bijna helemaal niks. Ik groei met de dag bijna! Komt vanzelf hoor!
Ik voel het kindje vanaf week 18. toen waren het nog kleine plopjes. Nu voel ik echt wel schopjes en ik voel hem draaien. Grappig hoor!
Ik voel het kindje vanaf week 18. toen waren het nog kleine plopjes. Nu voel ik echt wel schopjes en ik voel hem draaien. Grappig hoor!