RIO 2016
maandag 11 juli 2016 om 23:06
RIO '16
Wanneer
5 t/m 21 aug
Klik hier voor het volledige programma + Nederlandse deelnemers.
GOUD
Anna van der Breggen (wielrennen)
Dames licht dubbel twee (roeien)
Dorian van Rijsselberghe (windsurfen)
Elis Ligtlee (Keirin)
ZILVER
Tom Dumoulin (tijdrit)
Dames dubbel vier (roeien)
BRONS
Anicka van Emden (judo)
Anna van der Breggen (tijdrit)
Holland acht mannen (roeien)
Wanneer
5 t/m 21 aug
Klik hier voor het volledige programma + Nederlandse deelnemers.
GOUD
Anna van der Breggen (wielrennen)
Dames licht dubbel twee (roeien)
Dorian van Rijsselberghe (windsurfen)
Elis Ligtlee (Keirin)
ZILVER
Tom Dumoulin (tijdrit)
Dames dubbel vier (roeien)
BRONS
Anicka van Emden (judo)
Anna van der Breggen (tijdrit)
Holland acht mannen (roeien)
dinsdag 9 augustus 2016 om 23:22
quote:-Isabella- schreef op 09 augustus 2016 @ 23:17:
[...]
Bij de Belgen zeiden ze vorige week al: het is niet de vraag wie er gaat winnen, maar met hoeveel punten verschil Dit is zeker waar. Amerika had een tweede team kunnen sturen en dan gewoon goud en zilver kunnen winnen ongeveer zoveel goede turnsters hebben ze daar op het moment... Je zag het ook in de individuele stand, nummers 1, 2, 3 waren Amerikaans... Bizar gewoon!
[...]
Bij de Belgen zeiden ze vorige week al: het is niet de vraag wie er gaat winnen, maar met hoeveel punten verschil Dit is zeker waar. Amerika had een tweede team kunnen sturen en dan gewoon goud en zilver kunnen winnen ongeveer zoveel goede turnsters hebben ze daar op het moment... Je zag het ook in de individuele stand, nummers 1, 2, 3 waren Amerikaans... Bizar gewoon!
woensdag 10 augustus 2016 om 05:55
quote:pruttel schreef op 09 augustus 2016 @ 22:47:
[...]
En waar heb je mij zien schrijven dat ik sportliefhebber ben?
Ik weet trouwens wel dat die lui hard trainen. Heb nergens gezegd dat dat niet zo is.
Maar het ziet er dus uit alsof ze halfdood zijn. En halfdooie bezwete mannetjes die met elkaar knuffelen en af en toe langs elkaar kop slaan, vind ik niet sexy.
Jij wel?o, dus als het sexy is, is het sport. Is het niet sexy dan is het 'sport'. Goh.
[...]
En waar heb je mij zien schrijven dat ik sportliefhebber ben?
Ik weet trouwens wel dat die lui hard trainen. Heb nergens gezegd dat dat niet zo is.
Maar het ziet er dus uit alsof ze halfdood zijn. En halfdooie bezwete mannetjes die met elkaar knuffelen en af en toe langs elkaar kop slaan, vind ik niet sexy.
Jij wel?o, dus als het sexy is, is het sport. Is het niet sexy dan is het 'sport'. Goh.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
woensdag 10 augustus 2016 om 06:04
quote:Lady_Grey schreef op 09 augustus 2016 @ 23:22:
[...]
Dit is zeker waar. Amerika had een tweede team kunnen sturen en dan gewoon goud en zilver kunnen winnen ongeveer zoveel goede turnsters hebben ze daar op het moment... Je zag het ook in de individuele stand, nummers 1, 2, 3 waren Amerikaans... Bizar gewoon!En dan ben je derde in de kwalificatie als individu en mag je niet naar de finale omdat er maar 2 plekken per land zijn. Dan baal je volgens mij wel even extra.
[...]
Dit is zeker waar. Amerika had een tweede team kunnen sturen en dan gewoon goud en zilver kunnen winnen ongeveer zoveel goede turnsters hebben ze daar op het moment... Je zag het ook in de individuele stand, nummers 1, 2, 3 waren Amerikaans... Bizar gewoon!En dan ben je derde in de kwalificatie als individu en mag je niet naar de finale omdat er maar 2 plekken per land zijn. Dan baal je volgens mij wel even extra.
woensdag 10 augustus 2016 om 07:35
woensdag 10 augustus 2016 om 08:37
Maar is het niet zo dat je bij bepaalde sporten zoals zwemmen ook niet heel veel onderdelen/wedstrijden hebt waardoor je veel medailles kunt winnen? Bij dressuur mag je bijvoorbeeld maar een keer op en dat was het dan. Daar heb je geen kür van 3 minuten of 5 minuten of met of zonder galopwissel of alleen in draf. Ik noem maar wat. Bij zwemmen mag je zoveel verschillende soorten slagen en afstanden doen waardoor je ook meer kans hebt om meerdere medailles te winnen.
Evengoed knap hoor, daar niet van. Hij is oppermachtig.
Evengoed knap hoor, daar niet van. Hij is oppermachtig.
Poep, wie heeft jou gescheten?
woensdag 10 augustus 2016 om 09:18
Ik vind eigenlijk ook dat er teveel medailles zijn bij het zwemmen en vooral dat één persoon ze theoretisch gezien allemaal mag winnen.
Ik vind dat bij het schaatsen al veel, maar bij het zwemmen is het nog meer.
Hockeyers of handballers spelen een heel toernooi tijdens de spelen: om de dag een wedstrijd. Aan het einde worden er maar 2 gouden medailles uitgereikt: één voor de beste mannen en één voor de beste vrouwen.
Puur 'economisch' gezien is de waarde van een hockeymedaille (of handbal, of dressuur zoals hierboven staat) dus meer 'waard' dan een zwemmedaille...
Ik vind dat bij het schaatsen al veel, maar bij het zwemmen is het nog meer.
Hockeyers of handballers spelen een heel toernooi tijdens de spelen: om de dag een wedstrijd. Aan het einde worden er maar 2 gouden medailles uitgereikt: één voor de beste mannen en één voor de beste vrouwen.
Puur 'economisch' gezien is de waarde van een hockeymedaille (of handbal, of dressuur zoals hierboven staat) dus meer 'waard' dan een zwemmedaille...
woensdag 10 augustus 2016 om 10:01
woensdag 10 augustus 2016 om 10:10
Hele leuke dag vandaag trouwens!!!
13.30 uur: tijdrit vrouwen, met Anna van der Breggen en Ellen van Dijk
15.00 uur: roeien, halve finales, met o.a. Maaike Head / Ilse Paulis
15.00 uur: dressuur individueel en team, met o.a. Adeline Cornelissen en Edward Gal
15.00 uur: roeien, herkansingsronde, met Holland Acht mannen
15.00 uur: tijdrit mannen, met Tom Dumoulin
15.34 uur: roeien finale, met Dubbelvier vrouwen
16.00 uur: judo, laatste 16 met Kim Polling (-70 kg)
16.00 uur: tennis, mixed-dubbel van Bertens / Rojer tegen Williams / Ram
16.35 uur: volleybalsters, met Nederland - Italië
18.00 uur: zwemmen, series 100 meter vrije slag, met Ranomi Kromowidjojo en Femke Heemskerk
18.15 uur: zeilen, met o.a. Marit Bouwmeester in Laser Radial
20.50 uur: judo, halve finales met mogelijk Kim Polling (-70 kg)
21.00 uur: turnen, individuele meerkampfinale mannen, met Bart Deurloo
21.30 uur: beachvolleybal, derde groepsduel van Robert Meeuwsen en Alexander Brouwer
22.00 uur: judo, finale met mogelijk Kim Polling (-70 kg)
23.00 uur: hockeysters, met China - Nederland
00.50 uur: handbalsters, met Nederland - Zuid-Korea
03.12 uur: zwemmen, halve finales 100 meter vrije slag, met mogelijk Ranomi Kromowidjojo en Femke Heemskerk
13.30 uur: tijdrit vrouwen, met Anna van der Breggen en Ellen van Dijk
15.00 uur: roeien, halve finales, met o.a. Maaike Head / Ilse Paulis
15.00 uur: dressuur individueel en team, met o.a. Adeline Cornelissen en Edward Gal
15.00 uur: roeien, herkansingsronde, met Holland Acht mannen
15.00 uur: tijdrit mannen, met Tom Dumoulin
15.34 uur: roeien finale, met Dubbelvier vrouwen
16.00 uur: judo, laatste 16 met Kim Polling (-70 kg)
16.00 uur: tennis, mixed-dubbel van Bertens / Rojer tegen Williams / Ram
16.35 uur: volleybalsters, met Nederland - Italië
18.00 uur: zwemmen, series 100 meter vrije slag, met Ranomi Kromowidjojo en Femke Heemskerk
18.15 uur: zeilen, met o.a. Marit Bouwmeester in Laser Radial
20.50 uur: judo, halve finales met mogelijk Kim Polling (-70 kg)
21.00 uur: turnen, individuele meerkampfinale mannen, met Bart Deurloo
21.30 uur: beachvolleybal, derde groepsduel van Robert Meeuwsen en Alexander Brouwer
22.00 uur: judo, finale met mogelijk Kim Polling (-70 kg)
23.00 uur: hockeysters, met China - Nederland
00.50 uur: handbalsters, met Nederland - Zuid-Korea
03.12 uur: zwemmen, halve finales 100 meter vrije slag, met mogelijk Ranomi Kromowidjojo en Femke Heemskerk