Gezondheid alle pijlers

Onregelmatigheid borst

01-07-2016 08:30 228 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben de laatste tijd aan het tobben met mijn gezondheid. Ik merk ook dat dat, waar ik normaalgezien rustig ben rondom gezondheid en ziekte, me ongerust maakt. Ik heb een wat afwijkend bloedbeeld gehad afgelopen maand, word vanwwege bepaalde klachten doorverwezen naar een neuroloog maar gisteren ontdekte ik een deuk in mijn borst. En nu denk ik: wat als alles samenvalt met deze deuk? Alle klachten te verklaren zijn door borstkanker? En opeens word ik heel bang.

Ik wil eens polsen of iemand dit herkent. Kunnen afwijkende waarden, leukocyten te laag, bloedarmoede, vitamine d en b12 tekort dit soort klachten veroorzaken, of kan borstkanker dit soort waarden veroorzaken? Ik heb voor maandag een afspraak staan bij de dokter, maar wil graag wat herkenning, geruststelling of steun.

Ik voel me opeens een enorme hypochonder en dat ben ik niet en wil ik ook niet zijn maar ik ben ongerust.

Plaatjes plakken kan ik niet maar ik zal eens kijken of ik een foto kan uploaded via tinypic.
quote:lionlily schreef op 03 augustus 2016 @ 13:45:

[...]

Woow, dat is dan dus wel goed nieuws?!! Wat naar voor jou, Sophia

Ik vind het op zich niet vervelend om naar het ziekenhuis te gaan. Alleen het eten is zeer matig bij opnames, gelukkig is thuisbezorgd gewillig

En ja goed nieuws, althans voor zover bekend is de kanker weg (garanties geven ze niet helaas), ben ik gestopt met de behandeling en liggen mijn eicellen rustig in de vriezer (de combinatie van onduidelijke diagnose in het begin, kankerbehandelingen, eicelpreservatie, reconstructie en revalidatie zorgen voor het bizar hoge aantal bezoeken).
quote:sophiax schreef op 03 augustus 2016 @ 13:55:

[...]

Ik vind het op zich niet vervelend om naar het ziekenhuis te gaan. Alleen het eten is zeer matig bij opnames, gelukkig is thuisbezorgd gewillig

En ja goed nieuws, althans voor zover bekend is de kanker weg (garanties geven ze niet helaas), ben ik gestopt met de behandeling en liggen mijn eicellen rustig in de vriezer (de combinatie van onduidelijke diagnose in het begin, kankerbehandelingen, eicelpreservatie, reconstructie en revalidatie zorgen voor het bizar hoge aantal bezoeken).Ah, wat vervelend om te lezen wat je hebt meegemaakt. Ik hoop dat je nog heel lang de teller op 0 mag laten staan! (Al wil je waarschijnlijk wel af en toe die kant op voor een check-up ,dus hem gewoon op 1/maand laten staan lijkt me ook al heel wat )

[...]

En ja goed nieuws, althans voor zover bekend is de kanker weg (garanties geven ze niet helaas), ben ik gestopt met de behandeling en liggen mijn eicellen rustig in de vriezer (de combinatie van onduidelijke diagnose in het begin, kankerbehandelingen, eicelpreservatie, reconstructie en revalidatie zorgen voor het bizar hoge aantal bezoeken).Wat een heftig traject, en wat geweldig dat je nu kankervrij bent. Wat spannend dat je eicellen hebt ingevroren, trouwens.
Besloten om een afspraak met de chirurg te maken, omdat die het brede plaatje kan bekijken en ook makkelijker verschillende onderzoeken kan regelen. Dus dat bel ik morgen door naar de dokter.
Ik denk dat je daarmee een goede beslissing hebt genomen hoor.

[...]

En ja goed nieuws, althans voor zover bekend is de kanker weg (garanties geven ze niet helaas), ben ik gestopt met de behandeling en liggen mijn eicellen rustig in de vriezer (de combinatie van onduidelijke diagnose in het begin, kankerbehandelingen, eicelpreservatie, reconstructie en revalidatie zorgen voor het bizar hoge aantal bezoeken).

Leveren die serieus in het ziekenhuis? Heerlijk

Wat goed dat de kanker weg is! Ik duim dat het zo blijft.

Goede beslissing om voor de chirurg te gaan, heel veel succes!
quote:chentolove schreef op 04 augustus 2016 @ 10:50:

Leveren die serieus in het ziekenhuis? Heerlijk Ja! Ik kreeg dat advies ook, van de verpleegkundige bij de intake. Dat veel patienten het eten niet lekker vinden, dat ik de eerste dagen mijn bed niet uit kon en dat de broodjeszaak in de hal niet bezorgde, maar Thuisbezorgd wel. Pizza werd aan bed bezorgd.
Lionlilly, succes bij de chirurg. Goed besluit denk ik, je wilt meer vertrouwen dat het goed zit dan je nu hebt.
Lionlily, ik vroeg me af hoe het nu gaat. Heb je al een afspraak bij de chirurg (gehad)?
Ha Marie, lief dat je het vraagt. Ik heb maandag een afspraak bij de mammapoli, daar is ook de chirurg aanwezig. Ze gaan toch eerst een mammografie doen, en dan kijkt de chirurg mee.
Ok, dat zal wel spannend zijn. Krijg je dan ook meteen de uitslag van zo'n mammografie?
Ik denk het wel, maar ik weet het niet zeker. Gelukkig kan ik er rustig heen, man zorgt voor onze dochter die dag en heeft al een fijn uitstapje gepland. Dus dan kan ik daar de tijd nemen. Wel nerveus inderdaad, omdat de borst zo snel verandert. Niet rood of pijnlijk, maar deuken, butsen, huid die ribbelt. Toch weet ik ook goed dat het allemaal onschuldig kan zijn en dat houdt me wat meer gerust
Je klinkt er inderdaad ook vrij rustig over, dat lijkt me voor jezelf ook prettig. Hoe zeggen ze dat ook alweer? Dat je je pas zorgen moet gaan maken als er bewijs voor is? Ik hoop in ieder geval dat je een fijn weekend hebt!
Gelukkig nog maar een dagje. Merk net dat ik een bult heb op mijn sleutelbeen, ik denk zelf aan gezwollen lymfeklieren. Ik heb links in mijn keel nu ook een opgezette amandel. Eentje maar. Ik word er gek van, wat is er toch loos!
Hi Lionlily, ik lees dit nu pas. Jeetje, sterkte met het wachten totdat je zeker weet wat er nu aan de hand is. Heel zwaar, en ik wil je veel voorspoed toewensen voor morgen (en vannacht, ik hoop dat je wat kan slapen!)
Heel veel succes!

Kan je morgen vroeg gaan of ga je nog lang lopen stressen?
Dankjewel swifty

Ha chento, helaas moet ik nog een dagje langer, maandagochtend kan ik om half elf naar de arts. Dankjewel!
Ja het wachten en de onzekerheid is een nare situatie, sterkte maandag!
Sterkte morgen Lionlily
Succes morgen!
Lionlilly, ik volg je topic met belangstelling. Zelfs ik als meelezer vind het maar spannend. Ga je echt alleen? Wat als er iets uitkomt waarbij je graag steun zoekt?
Dankjewel allemaal!

Mirjam, ja, in eerste instantie wel. Mijn zus staat stand-by en kan zó naar het ziekenhuis komen indien nodig. En man ook gelukkig.
Veel succes en sterke morgen!
duim voor je !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven