Gestopt met de pil

18-08-2007 10:34 3591 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindGestoptNOD/UitgerekendBijzonderhedenBlink2252ejun '0906-08Harleygirl29301esep '07 Nadine 409342enov '0803-09-0926-08 gyn 13-08 vk

Jongen

Nadine 409341eapr '0630-08-07 Nick Blink2241eokt '0629-09-07VincentOngeduld2271enov '0614-01-08 GuidoUtah262eaug '0702-05-08TimB80271ejul '0725-06-08YvoZaza 271eokt '0615-08-08LynnBloemetje78301ejul '0723-11-08 kleintje* Meissie80281edec '0610-12-08CharlotteSweety32341eokt '0624-12-08LauraTinkerbel80281ejun '0624-03-09Tomas

Hopelijk kunnen we in dit nieuwe topic snel nieuwe zwangeren en baby's verwelkomen!!
Present!! en alles rustig....

Maar weer niet geslapen en niet gezellig vanmorgen vandaar...

Wel even lekker met vriendin wegegweest (voor zover mogelijk) en nu erg moe.

Maar alles ok hoor kom morgen weer uitgebreid ok?

xxxxx
Je uitgerekende datum vandaag meissie.. Voelt dat ook raar? (Ik heb hem niet gehaald.)
Ja Meissie: grappig he? Dat idee dat je vandaag bent uitgerekent..

MELD: En vandaag controle gehad en volgens de gyn heeft Sweetbeeb het nog prima naar haar zin binnen.

Vandaag 39 weken dus afwachten maar.....

Zaza: Is het nu helemaal voor elkaar op je werk??
O, het wordt nu spanned voor jullie dames! Uitgerekende datum al en Sweet al 39 weken. Toen ben ik bevallen van Vincent. Veel succes dames met de laatste loodjes!

Nadine, natuurlijk ben je trots! Vincent is nog flink aan het oefenen voor het echte lopen, maar hij durft nu wel met 2 handjes los van de tafel naar de bank. Dus het zal met een dag wel gebeuren! Wat knap dat Nick al zoveel woordjes kent! Vincent kent tot nu toe: Papa, kijken, aai, dankje, lekker. Nog steeds geen mama helaas..... Maar het komt vanzelf. Geniet er maar lekker van van je mooie kereltje! Ik herken trouwens erg veel van je verhaal van nachten op zijn. Vincent heeft deze week ook zulke nachten gehad en ik dacht eerst ook van kiesjes, maar was ook meer aandacht. Wij hebben hem ook langer laten huilen dan anders, maar het heeft wel geholpen gelukkig. Nu gaat het al 2 nachten beter. Ik hoop dat het bij jullie ook beter gaat!

Think, hoe was je echo?

B80, goed dat Yvo zich zo goed heeft gedragen bij de Sint. Leuk hoor!

Zaza, fijn dat jullie er uit zijn gekomen op je werk.
Hallo dames

Vandaag controle gehad, 2 cm ontsluiting. Maar voor de rest erg rustig. Dus duurt nog wel even.

Tsja ik had het niet gedacht dat ik over de datum zou gaan, dus toch... Ach ja, zoals de gyn zegt, er is er nog nooit ééntje blijven zitten.
Bloem, wat bewonderenswaardig dat je alweer naar ons informeert en verder probeert te gaan met het leven. Ik neem er mijn petje diep voor af. Het zal niet makkelijk zijn om te doen wat je doet. Veel sterkte.

Tink, fijn om te lezen dat het weer wat beter met je gaat. Ik kan me het goed voorstellen dat je de dingen die je onzeker maken over je zwangerschap op afstand wilt houden. Heel begrijpelijk. Doe gewoon wat goed voelt. Lukt het al om wat assertiever te zijn op het werk?

B80, wat leuk om weer van je te lezen. Heerlijk genieten he, van je kleine ventje? Fijn dat het zo lekker met jullie gaat. Wat mij betreft kom je gewoon posten wanneer je wilt. Ik ben zelf ook een hele tijd weggeweest en vond het heerlijk om weer terug te komen. Soms gaat het zoals het gaat.

Nadine, wat een heerlijk kind is die Nick van jullie. Ik zie helemaal voor me hoe hij zichzelf op zijn bolletje klopt. Hahaha, om je te bescheuren! Nu maar hopen dat er te midden van de kerstdrukte een tweede wondertje ontstaat. Zet em op!

Sweety, 39 weken zwanger, daar kan ik niet over meepraten. Any day now! Spannend hoor. Het gaat vast helemaal goedkomen.

Meissie, 2 cm ontsluiting al! Weer zoiets waar ik niet over kan meepraten. Hahaha. Ik ben van mijn leven nog nooit ontsloten en het zal ook wel niet meer gebeuren ook. Hoe voelt dat nou? Zijn je harde buiken pijnlijk? Houd je het nog vol? O, wat vind ik het spannend. Binnenkort ziet het schema er weer heel anders uit. Leuk hoor.

Blink, ik heb ontzettend gelachen om je verhaal over Vincent en de staf van Sinterklaas. Zo komisch en zo herkenbaar. Bij dat soort gelegenheden ben ik ook altijd achter de kids aan het rennen om ze met bezweet voorhoofd te proberen te weerhouden van dat soort acties. Ben blij dat het jou ook overkomt.

Ongeduld, wat lijkt me dat een bijzondere foto zeg. Leuk dat zoiets kan. Babyzwemmen is sowieso wel grappig. Van het weekend waren wij aan het dobberen, maar toen heeft Tim de drijfnijntje lekgebeten. Tja.

Zaza, begrijp ik goed dat jullie er op je werk helemaal uitgekomen zijn? Zo ja, fijn! Zie je er tegenop om weer te beginnen? Of heb je juist wel zin? Hoe dan ook: veel succes.

Harley, hoe voel je je?

Hier gaat alles opeens heel anders dan een paar dagen geleden. Hoewel ik de harde aanpak af en toe echt moeilijk vind vol te houden, begon het al snel zijn vruchten af te werpen. De eerste nacht heeft hij wel bijna ieder uur gehuild, met het hoogetpunt rond 1 uur, maar de nachten daarna heeft hij fantastisch doorgeslapen. Nu ligt hij bijvoorbeeld al in bed vanaf een uurtje of tien voor half negen. Hij protesteerde hevig en huilde heel hard, maar binnen 10 minuten was het stil. Ik ben er nog steeds verbaasd over! De eerste nacht dat hij doorsliep waren mijn borsten zo vol dat het weer leek alsof ik de stuwing had van vlak na de bevalling. O wat deed dat zeer. Omdat meneertje nog sliep (wonder boven wonder) ben ik maar gaan kolven en uit mijn steenharde borst kwam ongeveer 400 ml!!! Uit die andere wat minder, maar die was ook niet zo heel hard en gespannen. Ongelofelijk. Ik heb in de vriezer inmiddels een vooraadje van ruim 12 liter. Haha, daar komen we de winter wel mee door.

Vandaag heb ik mijn herinschrijving voor mijn studie in orde gemaakt. Leuk hoor. Bas mocht mee naar de hogeschool en dat vond ie prachtig. Mijn man is deze week een beetje grieperig, dus die was thuis bij Tim. (Overdag wil het overigens nog niet zo vlotten met de slaapjes, maar wie weet of dat binnenkort niet kan veranderen...)

Ten slotte heb ik enorm veel zin in het Sinterklaasfeest. Ik kan zo genieten van de voorpret! We hebben een aardige zak vol (veel meer dan eigenlijk de bedoeling was) en ik heb meer dan 20 gedichten geschreven. Mijn zusje komt ook en het belooft een geweldige avond te worden. Bas begrijpt het allemaal nog maar half, maar kadootjes krijgen daar is ie altijd wel voor in! Ik durf te wedden dat ik vannacht in mijn bedje moeilijk slaap. Deze keer niet vanwege Tim, maar omdat het morgen Sint's verjaardag is. Hahaha.

Wat gaan jullie doen?

Nou, ben blij jullie weer es iets positiefs te kunnen laten weten. Allemaal een mooi heerlijk avondje en tot gauw maar weer,

Utah
Meld! En alles rustig...

Utah: Knap hoor zoals jullie bezig zijn en je ziet het..resultaat!

Ik wens jou en je gezinnetje een fijne Sinterklaasavond!

Bloemetje: Gaat het nog met jou?

Weet dat we nog altijd aan je denken!

En datzelfde geldt voor Harley!!

Meissie: Wordt echt spannend! 2 cm is toch 2 cm!

Zal nu niet zo lang meer duren toch?
Utah wat fijn dat de nieuwe aanpak al zijn vruchten afwerpt. Zal wel wat extra rust in de tent brengen.

Sweet heb geen idee hoe lang het nog zal duren. Nog 8 cm te gaan. Maar er is echt niks over te zeggen volgens mij.

Maar vandaag is alles weer rustig dus denk niet dat het vandaag gaat gebeuren.

Op naar de volgende dag...
Meissie, misschien wel leuker ook, om niet op de dag van Sinterklaas te bevallen? Hoewel het natuurlijk wel het mooiste cadeau ooit zou zijn...

Succes met je laatste loodjes.

Ik ga aan de slag om het huis Sintproof te maken. (Dwz opruimen, opruimen opruimen, je kent het...)
Meissie, hoe is het vandaag? Ik vind het spannend hoor! Ik moest met 3 cm al op de verloskamer blijven dus wie weet! Succes!

Sweet, met jou ook alles goed?
Hey hoogzwangeren!

Liggen jullie nu tegelijkertijd te bevallen? Of zijn jullie gewoon even jullie meldplicht vergeten? Hoe staat het ervoor meiden? Dit vind ik veel te spannend!

Sinterklaas was ge-wel-dig.

Toch ben ik blij dat ie weer weg is. Morgen de boom (oke, plant) optuigen. Ook leuk.
Hier alles in orde, maar nog steeds geen vooruitgang.

Ben zo benieuwd wanneer ze eruit wil komen. Ben zo gefixeerd op wat ik voel, maar voel eigenlijk niets bijzonders tot nu toe.

Dus maar weer afwachten.

Hoop dat jullie allemaal van de Sint genoten hebben.

Harley en Bloem een extra dikke knuffel voor jullie. Denk veel aan jullie meiden.

xxx
Meissie, sterkte ermee! Ik denk aan je.
Even een snelle zwaai!

Nog geen baby's, maar vandaag ook geen Sweety....

Sweet & Meis, ik denk aan jullie!

Harley & Bloem: Voor jullie niets anders dan diep respect....
Sorryyy MELD!!

Maar last van buik vandaag maar absoluut geen weeen...

Gewoon niet fit zeg mar.

Sorry maar nog niks aan de hand verder..

***zwaait terug***

Meissie: Gogo meid!!
Dacht vannacht dat het begonnen was. Maar heeft niet door gezet. Wel raar gevoel in mijn buik.

I'll keep you informed.
He meiden!

Pfff, wat is er veel geschreven! Gezellig!!

Meissie: Wat balen dat het niet doorgezet heeft! Ik weet precies wat het is! Hoe is het nu???? Wie weet ben je al bezig.... Spanned hoor!

Sweet: Hou je het nog een beetje uit? Ook nog maar eventjes! Heb je je vriend al geinstrueerd het grote nieuws meteen te komen vertellen?

Bloem: Een diepe buiging! Dat je nu al naar ons informeert! Weet dat er altijd ruimte is voor jullie verdriet, nu, maar ook later. Het is logisch dat het je soms enorm aanvliegt. Kun je je verhaal kwijt in je omgeving?

Utah: Wat fijn dat de harde aanpak vruchten afwerpt! Ik twijfel.... Guido komt nog geregeld 's nachts, en ik geef hem dan vaak nog even de borst. Hierna slaapt ie vaak meteen weer. Hierom blijf ik het ook doen, want dit is natuurlijk makkelijker dan de harde aanpak... Puur eigenbelang dus. Ik ben wel bang dat het een beetje gewenning begint te worden...

B80: Als we je verbannen, ga ik met je mee naar dat warme oord! Jouw Yvo is al zwaarder dan Guido! Leuk te horen dat het zo goed gaat! En goed dat je zo serieus met je gewicht bezig bent! Ik ga morgen bij de huisarts om een verwijzing vragen, want hier lukt het niet goed. Ik ben de zwangerschapskilo's kwijt, maar heb nog lang geen gezond gewicht... Zelf afvallen lukt me de eerste 10 kilo, daarna kom ik stil te staan en na een aantal weken verdwijnt de motivatie. Ik ga er toch maar es hulp bij zoeken...

Tink: Morgen pretecho! Het is zo leuk!

Nadine: Wat een verhaal van Nick met de Sint! Bij jullie dus ook succes met de negeer-het-huilen-aanpak... De auto's... De bus wordt geregeld door de leasemaatschappij en mijn auto is totalloss. Ik krijg er wel meer voor dan dat ik ervoor betaald heb! Da's wel oke, maar het blijft vervelend!

Wat een mooie verhalen over Nick! Wat goed dat ie zo loopt en ook zo goed gaat met praten. En het kloppen op zijn bolletje! Heerlijk om je verhalen te lezen!

Zaza: Fijn dat jullie eruit zijn gekomen! Maar wel balen dat het zo moet gaan.. Hoe is het met Lynn?

Blink: Vincent gaat ook zo lopen! En bij jullie dus ook succes met de harde aanpak...

Utah: Hier ook een lek drijfnijntje! En wat heb je veel gekolfd! Wat goed dat je je studie weer oppakt. Ik zit er ook aan te denken om weer iets op te pakken, tijdens het eindejaarsgesprek toch maar es polsen of mijn werkgever wil betalen...

Hier een leuke sinterklaas gevierd. Schoonouders en zwager + schoonzusje kwamen hier om het te vieren. Guido is heerlijk verwend, maar gelukkig bleef het binnen de perken. Hij vond het uitpakken trouwens wel veel leuker dan de kado's....

Liefs

Ongeduld
Meld...

Nog rustig hoor. Helaas want ik word ongeduldig

Meissie is echt eerst aan de beurt.You go girl!
Sweet, keurig voldaan aan je meldplicht! Nog maar even....
Heeeee, jammer, nog steeds geen baby's! :( Maar ik denk dat er nog meer zijn die dat IETS jammerder vinden dan ik Heeeeeel veel succes met de laatste loodjes, en vooral ook met de bevalling ladies!

@ Blink: dat lijkt me best jammer, als hij al van alles zegt, maar geen mama. Maar goed, dat komt vanzelf. Weinig kinderen van 2 die nog geen mama kunnen zeggen, toch?

@ Utah: 400 ml uit 1 borst! Wow! Fijn dat de harde aanpak schijnt te helpen, al lijkt het me wel heel erg moeilijk., Hoe was uiteindelijk je Sintfeest? 20 gedichten? *shock*. Ik vond 2 al zo veel werk. Vielen ze in de smaak? Waarom 20?

@ Ongeduld: even een applausje omdat je nog steeds BV geeft aan Guido. En ook dat je de stap naar de HA maakt om wat aan je gewicht te doen. Ik vond dit weekend heel moeilijk en de weegschaal morgen zal wel niet blij met me zijn, maar nieuwe week, nieuwe kansen. Beetje lullig om straks zwaarder te zijn bij de dietiste, dus ik moet weer even streng doen. Moet de 22e weer.Daarom ben ik ook voor de Sint & Kerst begonnen. Vooral omdat - als ik nu geen controle zou hebben - deze maand nog alle remmen los zouden gaan. Maar jij bent je zwangerschapskilo's al kwijt, dat is wel knap. Ik heb er nog 10 (en daarna nog 10, of liever 15). Is Yvo zwaarder dan Guido? Hij was ook al zwaarder dan zijn neefje van bijna 4 maanden ouder. Ik vraag me af of ik niet een enorme bullebak aan het kweken ben, maar echt een dikkerd is het niet. Hij is wel best lang. Groeit Guido gemiddeld? (niet dat het iets zegt...)

------------

Hier Sint gevierd met zn drietjes. Hij vond het allemaal prachtig, de cadeautjes, maar vooral ook het papier. Hij heeft een pluchen telefoon gekregen met geluidjes, een pietenmuts, een pluchen sinterklaasboot (op zijn hoofd op mijn profielfoto van hyves) en Stoere Jongens Haargel. allemaal maar kleinigheidjes, zo ook voor ons, maar toch heel gezellig.

Nog 2 weken werken en dan weer 2 weken vrij. Denk dat ik dan aan Yvo's 1e halfjaarboek ga beginnen (digitaal album emt ruimte om wat bij te plakken). Moeders al ervaringen met digitale fotoboeken? Ik zoek eigenlijk een verzamelalbum,d at ik straks het andere half jaar er gewoon bij kan doen in dezelfde map.

xx
ja gaat snel nu ineens.

Ik laat jullie zeker weten als het zover is hoor.

Misschien vriend of anders misschien een van jullie een smsje?? zodat het hier neergepent kan worden??

Maar Meissie eerst hoor....eerlijk is eerlijk!

Leuk dat je hebt genoten van Sinterklaas Ongeduld.

Lijkt me zo lief om dat snoetje te zien.....

Nu op naar kerst....zo wonderlijk na al die jaren...zucht...
Hey B80 crosspost
Sweet je mag wel eerst hoor meis. Geen probleem, ik volg sowieso wel een keer :-)

B80 lekker zeg straks 2 weekjes vrij, lang leve vakantiedagen.

Leuk toch allemaal van die kleine cadeautjes. Het gaat om de leukigheid en niet om wat het kost he.

Hier straks toch ook 25 kilo te gaan, +- 20 kilo van de zwangerschap en nog 5 kilo die er al teveel aan waren.

Ben ik toch wel een hele poos 'zoet' mee denk ik. Maar veel wandelen met beebje....

Ongeduld een geluk bij een ongeluk dat je meer voor je auto krijgt dan betaald. Maar het ongemak en een hoop geregel blijft toch he. Aan wat voor studie dacht je, werk jij niet in de zorg?

Zaza volgens mij ging je deze week weer aan het werk niet... In ieder geval veel succes ermee. Hoop dat je Lynn niet te zeer mist en dat jullie snel een nieuw ritme vinden.

Tink geniet van je pretecho...

Bloemetje gaat het met je meis? Als je geen zin hebt om te reageren begrijp ik dat, maar weet dat er aan jullie gedacht wordt.
Oh ja, hier dus een rustige nacht... Heeft niet doorgezet.
Meissie, jammer dat het niet heeft doorgezet. We wachten dan nog maar even af....

B80, Ongeduld, knap zeg dat jullie met deze dagen op de lijn letten. Hier gaat het niet zo goed. Ik was 6 kg kwijt, maar er zit er al weer 1 bij van de chocolade letter en pepernoten. Ik doe niet te gek, maar kan met deze dagen echt niet lijnen. Ik ga na de kerst er weer tegenaan. ik moet ook nog wel 10/12 kg kwijt als ik echt op mijn oude gewicht wil komen. Maar als ik eerst 7 af heb dan ben ik weer 75. Dat zou ik heel fijn vinden! Want ik pas nog steeds mijn oude kleding van voor de zwangerschap niet en daar baal ik ook flink van. Maarja, die motivatie he om door te zetten. Ik heb net als ongeduld ook moeite met het moment dat het even stil staat. Dan geef ik vaak weer te snel op. Veel succes in iedergeval dames met afvallen!

Sweet, ik weet niet of je al een mobiel nummer hebt om te sms'én anders mag je de mijne ook wel hebben. Dan wil ik het hier ook wel neerzetten!

Think, ben benieuwd hoe je echo was vandaag. Heb zelf geen 3D gehad, maar wel van een vriendin gezien en dat was erg bijzonder en mooi om te zien.

Ongeduld, fijn dat je meer geld terug hebt gekregen, maar nu dus druk op zoek naar een andere auto. Wat een gedoe ook en dat door iemand die gedronken heeft. Weet je ook wat voor straf/boete hij heeft gekregen?

Utha fijn dat de harde aanpak toch zn vruchten afwerpt. Volhouden en dan gaat het straks misschien helemaal goed met doorslapen! Hier gaat het ook een stuk beter gelukkig. Vincent wil alleen niet meer zo graag naar bed. Maar dan is hij wel ontzettend moe. Dus ik laat hem nu even jengelen en dan valt hij gelukkig wel in slaap. Wat knap dat je weer gaat studeren zeg! Ik zou ook wel een leuke cursus willen doen, maar ik wacht er toch nog even mee.

Hier staat de kerstboom inmiddels. Vincent vind het reuze interessant dus dat wordt nog beter opletten op die grijpgrage handjes. Het is ook zo'n boef.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven