wie betaalt de wintersportkleding?

08-12-2008 09:41 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gescheiden en heb een dochter van 5. Mijn exman betaalt alimentatie voor onze dochter. Nu gaat hij een week op wintersport met haar (ik ga niet met haar op wintersport, ook nog nooit geweest) en zegt hij tegen mij: koop jij dan even de wintersportkleding en snowboots?

Graag jullie mening! Vinden jullie dat ik dit inderdaad moet betalen of is het normaler dat hij dit zelf regelt?
Ik vind dat hij moet betalen.

Hij wil dat zij mee gaat op wintersport.

Of 50/50... Maar eigenlijk vind ik dat hij jou niet mag opzadelen met de kosten voor wintersport kleding. Misschien wil hij het wel betalen, maar bedoelt hij dat jij het met haar moet kopen?
Ik zou denken dat hij dat moet regelen. Hij neemt haar mee. bij H&M heb je trouwens leuke skikleding voor kids. Ook niet zo duur.
Nee hoor, dat moet hij gewoon zelf betalen. Hij wil toch met haar op wintersport? (Voor alle duidelijkheid: kinderalimentatie dekt over het algemeen lang niet alle kosten van onderhoud van een kind, dus het is niet zo dat hij van jou kan verlangen dat jij dit soort extra kosten betaalt.) Als hij geen wintersportkleding voor je dochter kan betalen, kan hij haar dus niet meenemen op wintersport, simpel. Net zoals jij geen vakantie naar Tenerife boekt als je geen ticket voor je dochter kan betalen.
Ga in therapie!
Bij de Aldi, leuke skipakjes voor 29,95.

Scapino; snowboots
Ik ben ook gescheiden heb 2 kinderen met mijn ex. Hij betaald ook alimentatie.

Als hij met de kinderen op wintersport zou gaan moet hij ook zelf voor skie kleding ed zorgen.

Jij verplicht hem toch niet om op wintersport te gaan?
Als hij het kan betalen zou daar op zich niks mis mee zijn, aan de andere kant wanneer het er vanaf hangt of jij wel of geen kleding koopt (en je kan het betalen!) dan zou ik zeker kiezen voor mijn kind haar plezier en niet dwars gaan liggen om een paar tientjes... (tenzij hij dit regelmatig doet en nou ja vul maar allerlei ander wangedrag in, maar dat maak ik nu niet uit je verhaal op)
bedankt voor de snelle reacties!

@vlinnie: nee, hij vindt dat ik ze moet kopen en betalen.

Het is voor mij ook niet zozeer een geldkwestie. Heb een prima inkomen (mijn ex heeft trouwens een meeer dan prima inkomen) en kan het dus best betalen. Het is meer een principekwestie.

Hij heeft vorig jaar een spiksplinternieuwe speedboot gekocht (en maar blijven zeuren over hoeveel alimentatie hij moet betalen...) dan hoef ik toch ook niet het verplichte zwemvestje voor haar te betalen? En als hij zometeen vindt dat ze eigen ski's moet hebben, kan het toch ook niet zo zijn dat ik ze moet betalen?

Ik vind dat ik verantwoordelijk ben voor haar basisbehoeftes: eten, kleding, sporten, zwemlessen, schoolgeld. Hij heeft haar elke week, krijgt altijd keurig een tas met schone kleren mee, die ik vervolgens vies terug krijg. Zal nooit onderscheid maken in welke kleren ze mee naar papa krijgt. Als ik weet dat ze daar een feestje heeft dan geef ik juist iets nieuws of speciaals mee.

Voel me er echt vervelend onder. Wil een goed contact houden met mijn ex en soms krijg ik het idee dat hij daar misbruikt van maakt, omdat hij weet dat ik geen problemen wil....
Hij moet ze betalen.
Zie je je ex er voor aan om straks tegen je dochter te zeggen dat ze niet mee kan op wintersport omdat mamma geen skikleren voor haar heeft gekocht?

vervelende van dit soort 'spelletjes"is namelijk wel dat je kind er al snel de dupe van wordt. Kan me de frustrtaie heel goed voorstellen als je merkt dat ex er een potje van maakt omdat ie weet dat jij toch wel toegeeft.

Eigen ski's voor een kind lijkt me vrij onzinnig, over een jaar zijn de ski's te klein. In geval van nood kun je ook een stevige gewone broek met harmislol inspuiten en met een maillot er onder werkt dat ook wel. Ik zou ehter gewoon kijken of je niet hel goedkoop iets kunt vinden of een 2e hansje van marktplats kunt trekken. Zeg dan maar tegen je dochter dat ze papp moet vragen om een mooier skipak.
Ik zie hem er niet voor aan om haar thuis te laten.... hij is veels te blij dat ie met kerst met haar op vakantie kan.

En ik probeer juist altijd dit soort spelletjes te voorkomen, door het maar gewoon te regelen. Ik tel altijd maar weer tot 10 en denk bij mezelf: alles voor de lieve, goede vrede. Ik wil als mijn dochter volwassen is kunnen zeggen: mama heeft er alles aan gedaan om een goede band met je vader te houden. Helaas gaat het vaak ten koste van mezelf.

Het aparte is ook nog dat mijn ex bij mij weg is gegaan. Heeft mij echt compleet gebroken achtergelaten met een meisje van net 1 jaar. Het lijkt tegenwoordig echter wel of hij degene is die verlaten is, althans zo zielig stelt hij zich altijd op.
Wij nemen volgend jaar ook lief zijn dochter mee op wintersport, wij betalen ook (heel veel) alimentatie. Wij hebben alle skikleding gekocht voor haar! Wat al werd gezegd bij h&M
De vader van mijn dochter gaat vanaf vorig jaar jaarlijks met haar wintersporten en de kosten voor die vakantie, ook de kleding, zijn voor hem.

Als ik haar mee zou nemen op een duikvakantie, dan vraag ik hem toch ook niet om een bijdrage voor de huur van het duikpak?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Marieg je kunt niet alles voor de lieve vrede doen

Ik heb dat ook heel lang vol gehouden met mijn ex, wilde de band ook goed houden voor de kinderen maar op een gegeven moment houd het gewoon op.

Ik wilde mijn ex na het gebeuren niet meer in huis hebben. Mijn zoon stond huilen voor de deur waarom papa niet meer naar binnen mocht. Zoon was toen 11 jaar en heb hem een beetje uitgelegd wat er was gebeurd. Want ik hield mijn ex ook altijd nog het hand boven zijn hoofd.

Vond het op dat moment heel zielig voor mijn zoon, mijn hart brak maar ik had zoiets van nu is het gewoon gebeurt. We praten nog wel met mekaar maar hij komt niet meer bij me thuis en ik ben blij dat ik het heb doorgezet.

Mijn advies aan jou is niet betalen anders kom je deze geintjes steeds tegen. En mannen mekkeren altijd over de hoeveelheid alimentatie die ze moeten betalen.
Okee, genoeg verhalen, maar iedereen vindt dus dat mijn ex het moet betalen. Ik heb hem net een mail gestuurd en daarin op een nette manier mijn mening uitgelegd en dat ik deze discussie heel vervelend vind. Er ook nog bijgezet dat als hij geen tijd heeft om ze te gaan kopen dat ik dat dan wel wil regelen, maar dat ik wel vind dat hij dat moet betalen.

En nu maar wachten op de reactie...
Is hij nog steeds alleen? Of heeft hij ondertussen een nieuwe vriendin/vrouw gevonden? Zou me namelijk nog voor kunnen stellen dat hij , als hij alleen zou zijn, jou vraagt het te kopen en het je vervolgens terug zou betalen. Maar jij hoeft het niet aan te schaffen hoor! Echt niet. Hier zijn we vorig jaar ook wezen skieen met dochter van vriendlief. Heb pak gekocht, en het bij haar thuis achtergelaten. Moeder van dochterlief vroeg nog of ze een bijdrage kon leveren... wellicht gaan zij namelijk dit jaar met haar skieen... niet gedaan hoor, vind dat echt voor rekening van degene met wie ze gaat! Gr.
@sas: hij heeft (weer!) een nieuwe vriendin, die gaat met haar 2 kids ook mee op wintersport.

Weet je, ik denk dat als hij het gewoon netjes overlegd/gevraagd had dat ik me dan misschien anders zou opstellen. Maar het wordt me bij het wegbrengen van mijn dochter naar hem toe bij de voordeur zomaar ff vertelt dat ik ff kleding moet gaan kopen. En je kunt op dat moment ook amper reageren omdat je kind er naast staat.

Ik ben 3 maanden geleden gaan samenwonen met mijn nieuwe vriend (waar ik inmiddels alweer 2,5 jaar een relatie mee heb) We hebben een mooie nieuwbouw-woning gekocht en ik merk dat sindsdien er erg veel kift bij mij exman is. Hij kan het niet goed hebben dat ik me weer gesetteld heb, althans zo lijkt het.

Heeft het er moelijk mee dat er een andere man bij zijn dochter is huis woont... dat begrijp ik echt allemaal. Lijkt me ook moeilijk voor hem, maar het is en blijft een consequentie van de keuze die hij 4 jaar geleden genomen heeft. Daarnaast heeft hij al 2 (!) keer samengewoond sindsdien en nu dus weer een andere vriendin... en daar heb ik me altijd vriendelijk tegen opgesteld, ook naar mijn dochter toe altijd positief. (en makkelijk is dat niet als je je peutertje moet wegbrengen en weet dat er weer een andere vrouw zich met haar bemoeit)
Dacht al zoiets... jammer dat hij zo reageert!

Hier hebben lief en ik samen een dochtertje en lief dochter bij ex. We kunnen op zich goed allemaal met elkaar (zijdendraadje relatie, want er hoeft ook maar iets verkeerd te gaan, en het is weer even opnieuw aftasten naar grenzen)..

Helemaal als hij een nieuw gezin vormt en met andere kids en jouw dochter gaat vind ik dat je niets hoeft te kopen.

Gewoon er maar een keertje op aan laten komen dan, al doe je het met gemengde gevoelens!

of topic: kan je dochtertje goed met die andere kindjes die ook mee gaan?
@sas: en dan moet ik hem in januari ook nog gaan vertellen dat ik zwanger ben (nu 6 weken...we hopen hard dat het allemaal goed zal blijven gaan!) Dat zal de verhoudingen wel weer helemaal op losse schroeven zetten.

Mijn dochter kan prima met de kids van zijn nieuwe vriendin. Merk aan haar dat als papa een vriendin heeft dat ze dan veel liever naar papa gaat als anders. Zijn vriendin heeft 2 zonen al in middelbare school leeftijd.

Zijn exvriendin had 2 kleuters, die daar ook woonde. Toen die relatie over was heeft dat heel veel tranen veroorzaakt bij mijn dochter.Ze mistte hen zo erg. En ook heel onzeker naar mij toe, haar "stief"moeder wass zomaar vertrokken, zou ik ook zomaar kunnen vertrekken. Verlatingsangst, niet normaal. NIet meer naar bed willen, niet meer naar school, alleen maar bij mama willen zijn.

Ik kan je vertellen, dan breekt je hart en kost het best veel moeite om maar vriendelijk over en tegen papa te blijven, wat me toch steeds nog lukt...
Snowboots zijn in NL ook handig....dus misschien een compromis. Jij die betalen, skikleding hij?
Ik zou het ook niet gek vinden, als jij het gewoon zou betalen hoor. Als ze een regenpak nodig heeft voor school, zeg je toch ook niet dat school dit maar moet betalen, omdat jij nooit met haar door de regen loopt?

Beetje stomme vergelijking, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.

Anderzijds, vind ik het niet netjes van je ex, dat hij dit jou zomaar oplegt. Was fijn geweest als hij dit met je overlegd had, of inderdaad had voorgesteld om het 50/50 te doen

Maar waarom heb je een mailtje gestuurd hierover?

In zo'n geval kun je toch beter bellen en gelijk de reactie horen en hier op inspelen?

In ieder geval knap hoe je met de situatie (nieuwe relatie van ex en houding naar je dochter) omgaat.

Succes ermee!
quote:return_of_kreng schreef op 08 december 2008 @ 10:07:

Zie je je ex er voor aan om straks tegen je dochter te zeggen dat ze niet mee kan op wintersport omdat mamma geen skikleren voor haar heeft gekocht? ...

vervelende van dit soort 'spelletjes"is namelijk wel dat je kind er al snel de dupe van wordt. .........

Zeg dan maar tegen je dochter dat ze papp moet vragen om een mooier skipak.Nee, zo blijft haar dochter lekker buiten schot ...
Wij zijn met zwager op vakantie geweest, die 3 kids uit vorig huwelijk. Hij koopt dan alles voor de jongens.

Het is niet alleen de de jas en snowboots kan ik je vertellen.

Het zijn de ski/koltruien, skisokken 4 voor een week is geen overbodige luxe, mutsen en goede handschoenen. En als het heel koud is thermoondergoed. En jaar erop kan je weer alles nieuw kopen want dan zijn ze er meestal weer uit. We hebben wel eens vakantie gehad daar was het overdag nog -17 graden.

Ik vind dus ook dat hij dat zelf mag kopen. Ken je geen mensen die nog wintersportspullen over hebben, die te klein zijn. Of marktplaats als hij toch wil dat jij betaald.

Succes en vooral ook succes met je zwangerschap.
Natuurlijk moet je ex de kleding betalen.

Wat een rare kronkel heeft hij.

Hij neemt haar mee op vakantie dus de kosten zijn voor hem.

Zou mooi zijn zeg.Mijn ex betaald idd ook allimentatie..voor onderhoud.

Als hij op vakantie gaat met de kids ga ik toch ook niet het deel van de kids betalen.

Als wij op skivakantie gaan zijn de kosten voor mij.

Niet dat de allimentatie dat dekt en ik heb geen groot inkomen.

In mijn geval betaalt mijn vriend dat gewoon ook de kleding voor de kinderen.
Zoals de meerderheid hier ook al zegt, ik vind dat je ex die skikleding moet kopen. Ik vind het ook heel raar dat hij dat niet doet.

Mijn man heeft 2 kinderen uit zijn vorige huwelijk. Wij wonen in Zwitserland en de kinderen in NL. We hebben sneeuw/berg schoenen voor ze gekocht om hier in de sneeuw rond te lopen. Die dingen gebruiken ze in NL niet, dus lijkt het me vrij normaal dat wij ze dan kopen.

Maar als je ex niet van plan is het te kopen dan zou ik het ook zelf maar kopen. Worden je kinderen in ieder geval niet de dupe van de onredelijkheid van hun vader.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven