Mode & Beauty alle pijlers

moedervlek weg laten halen

28-07-2008 20:14 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet binnekort een aantal moedervlekken laten verwijderen. 1 zit op mijn gezicht tussen mijn ogen (in het verlengde van mijn neus dus), 1 zit er op mijn decolletee en 1 op mijn rug.

Hebben jullie er ervaring mee hoe de littekens zullen genezen?
Ik heb een paar maanden geleden een moedervlek laten wegsnijden bij de dermatoloog omdat deze de plek niet vertrouwde. Het was een bolle moedervlek van ongeveer 1 cm doorsnee en deze had meerdere kleurtjes. De moedervlek zat op mijn rug, tussen mijn schouderbladen. Om uit te sluiten dat er sprake was van huidkanker is de moedervlek onder plaatselijke verdoving (injectie) weggesneden. Na de korte en pijnloze ingreep kreeg ik 7 hechtingen. Het litteken is nu ongeveer 3 cm lang. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat dat het litteken zo groot zou zijn. Na onderzoek van het weefsel bleek gelukkig dat er geen kwaadaardige cellen aanwezig waren en die geruststelling is voor mij veel belangrijker dan een litteken van 3 centimeter!
Ik kom net bij de huisarts vandaan, met een verwijsbrief voor de plastisch chirurg.

Hij wilde het zelf graag doen, en stond de messen nog net niet te slijpen, maar begreep ook wel dat ik liever naar de chirurg ging. Het is tenslotte wel in mijn gezicht, en omdat ik halfindisch ben krijg ik erg snel last van pigmentatie in/bij littekens.

Over twee maanden ben ik aan de beurt.....

Het is een ziekenhuis dat ik vertrouw, omdat Moppeman daar ook behandeld was, dat is keurig gebeurd door de gewone afdeling chirurgie. De mondchirurg daar was ook een toppertje, dus met die plastisch chirurg zal het ook wel goedkomen.

Maar het blijft toch wel eng.....
Moppetoet, ik kan me voorstellen dat je het spannend vind. Je gezicht is toch wat anders dan je rug, zoals bij mij het geval was. Bij mij was de ingreep absoluut pijnloos en je mag van een plastisch chirurg verwachten dat hij/zij zoveel mogelijk zijn/haar best zal doen om je toetje zo mooi mogelijk af te leveren na de behandeling... Sterkte!
Moppetoet hoe heb je dat gebracht dan bij je huisarts? en moet je die chirurg zelf betalen of gaat dat gewoon via de verzekering'?
@ Laatje

Uit mijn eerdere post kun je lezen dat ik met een vette ontsteking ónder die moedervlek bij de huisarts kwam, waarvoor ik Fucidin voorgeschreven kreeg. De ontsteking is inmiddels verholpen, maar de huisarts vindt het raadzaam om de moedervlek toch te laten verwijderen. Tsja, hij zal het wel weten.

Chirurgie op doorverwijzing door de huisarts wordt volgens mij gewoon vergoed door de verzekering, alleen mijn no-claim gaat eraan.
Upperdepup.

LadyX, ben jij inmiddels geopereerd ?

Moppetoet ging braaf naar het ziekenhuis, overdracht geregeld op het werk, Moppeman had vrijgenomen, Moppekind kreeg te horen dat mama een pleister kreeg, zodat hij na schooltijd niet zou schrikken.

Sta ik na vijf minuten weer buiten ! Kort gesprekje gehad met de plastisch chirurg, voornamelijk info die ik al van de huisarts had, en wat ik nog niet "wist" is me ontgaan omdat ik compleet verbluft was.

Het bleek dat er nog helemaal niet gesneden werd. Ze gaan me nu nog een berichtje sturen wanneer er wél gesneden gaat worden, daar maken ze een mooi lopende-band-schema voor. Wanneer ik aan de beurt ben ? Geen idee. Wel leuk voor mijn 150 euro eigen risico, want dit bezoekje wordt vast in dit jaar gedeclareerd, en dat "snijbezoekje" volgend jaar. Kassa, maar dus niet voor mij.

Dit had ik helemaal niet verwacht, Moppeman zijn wegsnij-gevalletje (fibroom) werd meteen uitgevoerd, en mijn bezoekje aan de mondchirurg ook.

Nou moe. Best wel balen.
Mijn vriend heeft er laatst 2 laten weghalen, ze hebben met een spuitje de huid verdoofd en toen de moedervlek eruit gelepeld. En toen een pleistertje eroverheen.
ik ben in juli via de huisarts verwezen naar een dermatoloog die het wel even zou bekijken/weghalen.

ik kwam binnen, ging zitten, ze zegt tegen me: onee, moet je niet doen, je krijgt er toch echt een lelijk littekentje van in je gezicht. (hij zat wat dieper in de huid)

ik zeg oke dan liever niet, loop weer weg, krijg ik 2 maanden later een rekening van mn zorgverzekeraar 94 euro eigen risico, en ze hebben niet eens wat gedaan ! tja, de tijd die het kostte voor die arts, 2 minuten dus. schandalig...

als ik dat geweten had , haha!
Mijn moeder heeft pas een vlek in dr gezicht weg laten halen. In het ziekenhuis (verwijzing van de huisarts). Bij 1e gesprek werd het gelijk gedaan.. geschraapt. Nu afwachten hoe het hersteld.
Drie jaar geleden heb ik een 'opgezwollen' moedervlek op mijn rg weg laten halen. Een paar maanden later een grote platte (1 cm doorsnee) op mijn onderarm. Die op mijn rug is erg mooi weg gehaald, maar het litteken op mijn arm is een soort deuk geworden... Niet mooi, maar wel beter dat hij weg is! Je weet maar nooit waartoe zo'n ding kan uitgroeien. Heb het trouwens bij een dermatoloog laten doen.
Hoe gaat het hier met de vlekkenbeesten ?

Ik ben inmiddels onder het mes geweest, de moedervlek op mijn gezicht en ééntje op mijn zij zijn verwijderd. De verdoving viel mee, en de chirurg was behoorlijk lang bezig met mijn gezicht, wel 10 keer langer dan met mijn zij. Ik heb er wel een goed gevoel over.

Straks nog een keertje terug om de hechtingen te laten verwijderen, ik ben benieuwd.

Overigens bleek de dochter van een kennis een paar maanden geleden door dezelfde chirurg aan een grote moedervlek in haar gezicht te zijn geholpen. Het meiske is mij tot nu toe niets aan opgevallen, dus dat resultaat zal ook wel goed zijn.
Hier ook iemand die 4 moedervlekken heeft laten weghalen!

Eerst naar de huisarts geweest omdat ik het niet vertrouwde, heb nl een keizersnede en op het litteken waren 4 moedervlekken gekomen!

Hij heeft me doorgewezen naar de dermatoloog en die heeft ze weggehaald!

Prikjes, snijden en hechten het stelden weinig voor!

Hij heeft ze nog wel onderzocht maar het was gelukkig niks!

Iemand trouwens ervaring met moedervlekken op littekens?
De hechtingen zijn eruit, en het resultaat lijkt wel aardig. Ik moet het af en toe masseren met vaseline, dan verdwijnen de ieniemienie "doggy-ears" vanzelf, aldus de plastisch chirurg.

Maar waarom ik daarvoor nou alwéér naar het ziekenhuis moest ? De huisarts had het ook wel kunnen doen, volgens mij. Nu werd het door een assistente gedaan. Ik ben benieuwd of er drie rekeningen komen.

De uitslagen waren trouwens goed, beide gevalletjes waren goedaardig.

Die kennis van mij heeft achteraf flink ruzie moeten maken met haar verzekering. Ik ben benieuwd. Tenslotte wilde ik zelf liever niet onder het mes, maar stond mijn huisarts er op dat ik mij liet behandelen.
Ik heb zo'n 15 jaar geleden 2 moedervlekjes weg laten halen. Het waren meer van die bolletjes / wratjes. Eentje op mijn voorhoofd, die bloedde weleens een beetje, volgens mij is die weggebrand. En eentje op mijn buik, bij m'n broekrand, deze is gesneden. Op mijn buik zie ik nog wel dat er 3 hechtingen hebben gezeten en op mijn voorhoofd alleen als je heel goed kijkt, maar niemand valt het op. Ik heb het door de huisarts laten doen.

Ik heb er over mijn hele lichaam wat zitten, maar allemaal kleintjes die 'plat' zijn en een paar rondom mijn hals die een beetje op de huid zitten en een bolletje. Ik wil deze ook weg laten halen, begin mij er wat aan te storen. Helemaal nu ik op mijn buik de afgelopen jaren er ook een aantal heb bijgekregen.

Ik vraag mij alleen af of de huisarts dit 'zomaar' doet, aangezien ik er geen last van heb.
Gelet op het enthousiasme waarmee mijn huisarts de messen al stond te slijpen, en de vreugde waarmee onze vorige huisarts Moppeman te lijf is gegaan denk ik dat huisartsen het wel leuk vinden om eens iets anders te doen te hebben dan schimmelvoeten en blaasontstekingen aan te horen. Lekker even chirurgje spelen, zeg maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven