vriend en meidendingen?? help!!!!

08-12-2008 11:54 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal, ik heb een probleem waar ik telkens tegen aan loop..

mijn vriend (1 1/2 jaar samen) maakt er vaak een probleem van als ik samen bv met mijn beste vriendin samen wat wil doen en dat we dan bij elkaar blijven slapen omdat ze een uur verder op woont..

ook het fenomeen meidenweekend vind hij maar onzin en wat het vervelende dan is dat hij volledig moeilijk gaat doen en haast zo erg dat ik er dan totaal geen zin meer in heb..

ik weet niet goed hoe ik hier mee om moet gaan en wat ik hier vooral aan kan doen..

jullie soms een idee?
Heb jij al helder waarom je vriend zo moeilijk doet?

Maakt het misschien wat makkelijker om e.e.a. hier te bespreken.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Hoe vaak komt dit voor?
Hij doet toch ook weleens wat met zijn vrienden neem ik aan? Of juist niet en is hij misschien jaloers dat jij dat wel doet?
ik zou tegen hem zeggen, jammer dan dat je het onzin vind. ik vind het wél leuk. dus ik doe het ook.

waar bemoeit ie zich mee zeg, is ie soms jaloers.
probeer hier geregeld over te praten, het komt voor wanneer ik wat plan met vriendin bv.. dus in het laatste half jaar een paar x..

misschien komt het omdat hij me niet wil delen oid?

hij zit ook niet lekker in zn vel maar naar mijn idee is het toch normaal om ook een eigen leven te hebben??
denk dat hij idd jaloers is maar dat hij het ook niet vanuit huis heeft meegekregen om er dan normaal over te praten..

hij doet het niet meer met vrienden terwijl ik dat totaal niet tegen hou..

hij verzet wel een hoop dingen van zn werk zodat hij de weekenden niet hoeft te werken en is dan boos dat hij het verzet en dat ik dan met vriendinnen wat ga doen..
quote:pluis82 schreef op 08 december 2008 @ 11:59:

denk dat hij idd jaloers is maar dat hij het ook niet vanuit huis heeft meegekregen om er dan normaal over te praten..

hij doet het niet meer met vrienden terwijl ik dat totaal niet tegen hou..

hij verzet wel een hoop dingen van zn werk zodat hij de weekenden niet hoeft te werken en is dan boos dat hij het verzet en dat ik dan met vriendinnen wat ga doen..Dat hij dingen verzet zodat hij vrij heeft in het weekend en dat jij dan wegaat is inderdaad misschien niet zo leuk voor hem. Maar misschien kunnen jullie dat al langer van te voren plannen? Zodat hij weet welk weekend jij weg bent en hij niets hoeft te verzetten. En misschien kan hij dan zelfs voor zichzelf plannen maken met vrienden dat weekend.
het lijkt ook wel alsof het weer hier ook invloed op heeft want soms heb je een periode dat er maar weinig goed gaat en dat je veel overhoop ligt en dat is nu denk ik..

het is alleen zo vervelend om telkens te klagen tegen vrienden.. en je voelt je zo voor lul staan als je om zo iets ruzie hebt.. keer op keer..
Hoe ik het zie op basis van jouw verhaal: hij plant er verzet dingen vaak zodat jij bij jou kan zijn en niet hoeft te werken(?). En dit verwacht hij dan ook van jou. Misschien goed om jullie relatie eens grondig onder de loep te nemen en verwachtingspatronen ten opzichte van elkaar te bespreken dan wel te herzien anders blijf je tegen hetzelfde aanlopen denk ik.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Oef... mijn haren staan alweer rechtop in mijn nek

Hij gaat zo moeilijk doen, dat jij er haast geen zin meer in hebt om nog te gaan. Laat het absoluut niet gebeuren dat hij je dat afneemt! Is dat zijn bedoeling? Vraag het eens... Hoe stelt hij jullie leven samen, dan voor? Altijd alles samen doen, nooit met anderen? Woehoe!! Wat leuk

Lijkt op het verhaal van een vriendin van me - zijn inmiddels dik 13 jaar samen en zij heeft geen eigen leven meer. Want in het begin deed hij al moeilijk als we eens de stad in wilden gaan - dat moest ze dan overleggen en de kans was groot dat hij dan alleen al moeilijk keek Na een tijdje had ze al geen zin meer om het te vragen. En dus ging ze gewoon nooit meer mee, ipv dat ze wél mee ging.

Het is inderdaad wat minder leuk voor hem als hij dingen verzet om in het weekend vrij te zijn zodat jullie iets leuks kunnen gaan doen. Maar ik neem aan dat zo'n meidenweekend niet op korte termijn gepland wordt. Dus weet je al minimaal een week tevoren wanneer dat gaat gebeuren.
Misschien een goed idee om met je vriend afspraken te maken over de invulling van jullie weekenden. Ik kan me voorstellen dat het bijvoorbeeld helpt als jullie afspreken om in ieder geval één of twee weekenden (afhankelijk van jullie behoefte om samen te zijn) in de maand vrij te houden voor elkaar.

Dat betekent dat hij er rekening mee houdt dat je in de andere weekenden misschien je eigen plannen hebt, en dat betekent ook dat jij er rekening mee houdt dat je geen afspraken plant in jullie gezamenlijke weekend.
Peas on earth!
het lijkt soms wel dat hij me dan probeert te manipuleren en dat voelt dan idd heel beklemmend..

zo wonen we nog niet samen maar als die vriendin hier komt ovoor een meidenweekend, dan wil hij hier slapen en het lijkt dan wel alsof hij zich verstoten voelt van zijn plek..

terwijl hij hier nog niet woont!!

hij zegt dan dat hij zich welkom wil voelen hier ten alletijde...

ik zal hem niet belemmeren om hier te komen maar een meidenweekend is niet herzelfde als er een vent bij is... en dan heeft hij altijd zijn eigen bed nog..
Eens met Lizzl!!

Je bent zijn bezit niet! Kan me voorstellen als zoiets op het allerlaatste moment opkomt en hij al andere plannen gemaakt had, dat het dan niet zo leuk is. Maar kom op zeg: als het een tijd vantevoren bekend is, kan hij toch zelf wel iets gaan doen.

Gewoon meedelen dat je dat en dat weekend weg bent, je NIET laten verleiden om (weer) met hem in discussie te gaan. Maar het gewoon kort houden: voor mij is het belangrijk en daarom doe ik het.

En als hij je emotioneel gaat chanteren: HEEL HARD weglopen!
Als je hier nu niet een standpunt inneemt dan zal dit van kwaad tot erger worden. Als je uit angst hem niet te kwetsen niet meer met je vriendinnen afspreekt dan is het een kwestie van tijd tot je vervreemd bent van je eigen omgeving. Dus praat over de gevoelens die hier onder liggen maar wees voorzichtig met de consessies die je wilt en kunt doen. Rekening met elkaar houden betekent niet dat je jezelf moet verliezen in de jaloezie of onredelijke eisen van een ander.

(f)
quote:pluis82 schreef op 08 december 2008 @ 12:28:

het lijkt soms wel dat hij me dan probeert te manipuleren en dat voelt dan idd heel beklemmend..

zo wonen we nog niet samen maar als die vriendin hier komt ovoor een meidenweekend, dan wil hij hier slapen en het lijkt dan wel alsof hij zich verstoten voelt van zijn plek..

terwijl hij hier nog niet woont!!

hij zegt dan dat hij zich welkom wil voelen hier ten alletijde...

ik zal hem niet belemmeren om hier te komen maar een meidenweekend is niet herzelfde als er een vent bij is... en dan heeft hij altijd zijn eigen bed nog..

*krijgt de rillingen van deze post*

Meid, ik denk dat je heel scherp in de gaten hebt wat er gebeurt en waar hij mee bezig is. Ben het met de rest eens: als dit niet ophoudt, wegwezen!
Ik vind sommige reacties wel heel scherp. Ik lees de OP in feite gewoon als zijnde een relatie waarin niet duidelijk uitgekristalliseerd is hoe jullie omgaan met je vrije weekenden. Vriend probeert in de weekenden tijd vrij te maken om samen te zijn, TO wil in de weekenden soms iets leuks doen met vriendinnen. Klinkt allebei okee. Ik kan me voorstellen dat het voor TO niet leuk is om niet de vrijheid te voelen alleen met vriendinnen af te spreken, maar ik kan me óók voorstellen dat het voor vriend niet leuk is om tijd vrij te maken en dan te ervaren dat zijn vriendin heel andere plannen heeft.

Hét advies is volgens mij simpelweg met elkaar bespreken hoe jullie je weekenden het liefste invullen en daarover afspraken met elkaar te maken.
Peas on earth!
aan de ene kant sta ik soms idd op het punt om te stoppen omdat ik die ruzie;s zat ben.. maar aan de andere kant heb je daar het punt houden van he.. en wie heeft er geen ruzie maar het moet soms eens klaar zijn..

we hebben iig afgesproken om in het nieuwe jaar eens met een relatietherapeute te gaan praten en dan zal ik dit ook zeker aankaarten..

het punt is dat ik verbaal sterk ben en hij een stuk minder dus dan gaat hij het op een andere manier spelen..

en dat is iets wat ik heel vervelend vind
Voor mij zou dit misschien wel reden zijn om op te stappen, ik zou in elk geval ontzettend boos op mijn vriend worden! Wat een aansteller zeg! Ik kan me niet voorstellen dat je gelukkig wordt als je toe zou geven aan zijn wensen. Begrijpt hij soms niet dat wat jij hebt met je vriendinnen, niet concureert met wat jullie samen hebben?! Misschien moet je hem dat eens dui-de-lijk uitleggen. Als hij zich daarna nog steeds als een klein kind blijft gedragen, is hij blijkbaar nog niet toe aan een normale volwassen relatie.

Tjonge. Wat ben ik blij met de mijne die doet aan plaatsvervangend genieten als ik een meidenweekeind heb.
quote:yette schreef op 08 december 2008 @ 12:49:

Helemaal mee eens! Ik zou er helemaal kriegel van worden en zou helemaal geen zin hebben om over dergelijke dingen te discussiëren. Als dat al moeilijk loopt.... Erbij willen zijn tijdens een meidenweekend... Ben je van de pot gerukt ofzo? Heb je last van PMS dat je het allemaal wat minder goed kunt inschatten? Als ik een man tref die onnodig moeilijk doet, vraag ik wel 's of ze PMS hebben of ongesteld zijn geworden Vinden ze helemaal niet leuk

Op dat soort momenten nodig je jezelf toch niet uit? Dan weet je toch gewoon als sociaal wezen dat je er dan even niet bij hoeft te zijn, dat dat haar ding is en dat hoort hij haar dan ook te gunnen zonder als een klein kind te mokken.
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 08 december 2008 @ 12:38:Hét advies is volgens mij simpelweg met elkaar bespreken hoe jullie je weekenden het liefste invullen en daarover afspraken met elkaar te maken.

Dat klinkt heel eenvoudig en zo zou het ook moeten zijn...maar wat nou als een van beiden van mening is dat je alle tijd die je hebt met zijn tweetjes door hoort te brengen?

Blijkbaar snapt TO's vriend niet dat je ook een leven naast je relatie kan hebben. Dat leven is voor velen heel belangrijk. Het is goed voor je persoonlijke geluk en je zelfontplooiing, dingen waar een partner je juist in zou moeten steunen.
ok dan de volgende vraag: hoe maak je dat duidelijk?? dat je beide een eigen leven hebt??

heb dat namelijk al een paar x gezegd..

nu zit ik ook al bijna een jaar thuis vanwege ziekte, en ben er dus bijna altijd wel voor hem, vandaar dat het misschien erg normaal voor hem is geworden??
Voorbeelden aanhalen van mensen in jullie omgeving, voor de 100ste keer aangeven dat jij daar behoefte aan hebt en dat dat niets te maken heeft met dat je niet van hem houdt/om hem geeft, dat het menselijk is om vrienden/vriendinnen te hebben, ook een ander klankbord te hebben dan je partner, dat hij het als man ook niet leuk/bijzonder zal vinden om over meidendingen te praten - overdrijf het een beetje als hij vraagt waar dat dan over gaat (ongesteld zijn, haren op je bovenlip, de zorgen om striae, etc ;) )...

En als hij het nog steeds niet wil inzien: vragen of hij dat nou expres doet, of het onwil is om jou te begrijpen, of hij bang is jou kwijt te raken, of hij jaloers is en denkt dat jullie hele rare dingen doen tijdens een meidenweekend (al dan niet met andere mannen), etc. Ik zou er op een gegeven moment minder begripvol mee om kunnen/willen gaan. Uitleggen gaat tot een bepaald punt. Als hij er na verwoede pogingen nog niets van wil snappen/weten, dan is het op en zou ik het zat zijn om het weer te proberen. Maar wat er ook gebeurt, ik zou me niet door hem in mijn vrijheid beperken.
Pluis82 ik heb via de harde weg moeten leren dat praten niet altijd de oplossing is. Actie komt veel beter aan dan elke keer weer zeggen wat je wilt. Doen wat je wilt ook al gaat tegen dat tegen je eigen schuldgevoelens of wat voor andere irreele angsten dan ook in.

Dus doen ipv praten.

En misschien heb jij het hem inderdaad makkelijk gemaakt en zul je dat moeten doorbreken. Er is een spreekwoord in het arabisch wat zich moeilijk laat vertalen in het nederlands maar het komt er op neer dat wat je mensen te lang geeft ze daar aan gaan wennen en op den duur gaan eisen. Ga dus zorgvuldig om met wat je geeft aan tijd en aandacht en waak ervoor dat een ander dat als vanzelfsprekend gaat zien. Op dat moment moet het voor jou duidelijk zijn dat je grenzen aan het vervagen zijn.

Succes
Eigenlijk te zot voor woorden dat je hem dat uit moet leggen. Iedereen heeft eigen bezigheden naast zijn of haar relatie: werk, vrienden, hobby's, sport...dat had hem allang opgevallen moeten zijn. Ik vrees dus dat het geen kwestie is van niet begrijpen, maar van niet willen begrijpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven