Proberen zwanger te worden - deel 3

10-11-2015 20:09 2179 berichten
Hier een forum van dames die zwanger proberen te worden. De meeste van ons zijn vanaf najaar 2014 bezig en dus al een poosje op weg. Daarom is iedereen welkom om mee te schrijven als je al minimaal 2 jaar aan het proberen bent zwanger te worden.

Lijkt het je leuk om mee te schrijven? We vinden het leuk als je je even voorstelt :-)
naam leeftijd ronde #kind NOD bijzonderheden
flipje2 29/41 ICSI1, tp5 eerste 15 aug? kan alleen zwanger worden via ICSI
3x mk (jun '16, dec '16, jul '17)
Praatje 34/42 58 eerste ? 1 mk (feb '15)
Gaat niet de mmm in
.
Peach1990 en Da4ntje jullie schrijven hier al een tijd niet meer mee, maar we hopen allemaal dat jullie wens ooit vervuld zal worden! :heart:

Yeah, hieronder de dames die zwanger zijn!
naam leeftijd #kind afspraken uitgerekend
Ylva 31/30 eerste afspraken 31 augustus '17
Unicorn32 34/32 eerste 24 november '17
.
Lieve Gadgetfreak, Proeliewoelie, Meivo, Miss94, Gurlie-1, Lisette_, Minilove, Suze27, Elliepie, Teacup, RianH, Mama_lin, Hil01, N89, Flower253, MissTiek2015, KimL en Bliss, jullie zijn inmiddels allemaal mama. Geniet van jullie kleintjes en kom af en toe nog eens langs om een update te geven.

Gebruikersnaam: Proberen2014-2015
Wachtwoord: Proberen
anoniem_227911 wijzigde dit bericht op 18-07-2017 17:18
42.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gadget wat jammer nou! Bah. Hoe is de uitgangsecho vandaag afgelopen?

Praatje wat spannend zeg... dus morgen is DE dag? Ik hoop zo dat het twee strepen zijn, de volle mep, hoppa Oeh wat zal je uitkijken naar morgen. Adem in adem uit, ik duim met je mee!
Oh ik vind het echt spannend

Ik heb nog steeds de buikpijn

En de hoofdpijn is erger geworden

Vandaag was mijn chef geïrriteerd over iets en reageerde het iets op mij af

Ik weet dat het absoluut niet voor mij bestemd was , kwam toevallig langs lopen

Ik was ook niet boos op hem Ofzo

Maar kon er heel slecht tegen

Was meteen chagrijnig

En toen ik het hem zei dat ik het niet leuk vond ,

Scheelde niet veel en ik stond er te janken

Ik dacht .. praatje. .. dat kan echt niet. ..

Oh ik hoop zo dat het na ruim vier jaar een keer zo mag zijn ...!!

Hoe is het verder met iedereen

Liefs
Pianokruk Hoe was de echo vandaag
Ik hoop met je mee Praatje, na vier jaar knokken zou dat een heel mooi en welverdiend cadeau zijn!

Heb zelf geen echo gehad hoor! Blijkt dat ik nu eerst word besproken in het team en dan de 22e een gesprek met het hoofd fertiliteitsteam. Met deze arts heb ik geen heel leuk laatste gesprek gehad dus zie er enorm tegenop. Ik lees hier dat icsi ook vrij 'normaal' is en tegen mij wordt steeds maar gezegd dat dat niet nodig is of alleen nuttig is bij traag zaad ofzo. Ik moet alles een keer of tien herkauwen daar. Heel vermoeiend.
Dus weer een week wachten

Hopelijk heeft de arts een goede dag en is hij erg vriendelijk voor je

Ik duim voor je

Lief dat er voor mij geduimd word

Ben benieuwd naar onze zwangeren

Hadden jullie ook zo'n hoofdpijn dichtbij je nod??

Heb vandaag wel paracetamol ervoor nodig

Maar hopelijk voor een goed doel

Dan klaag ik niet hoor

Praatje, je maakt het wel spannend! Ik hoop voor jou dat het raak is, mijn duimen draaien!

Gadget, oh wat kl*te zeg blegh. Weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar oh, wat gun ik jou toch ook eens goed nieuws!

Pianokruk, ik hoop dat het gesprek dit keer mee valt. Zo rot dat je steeds zo'n strijd moet leveren.

Flip, ik hoop dat je ondanks alle emoties een fijne vakantie hebt gehad. Wanneer moet je weer aan het werk?

Kim, ik hoop dat alles goed gaat met jou en je knul!

Unicorn, Ylva, Newskies, Daantje, hoe is het met jullie? Unicorn, ik hoop dat je op vakantie even lekker kunt ontspannen en genieten van je verloofde

Hier bijna 38 wkn en alles gaat nog goed! Zowel fysiek als mentaal voel ik me prima. We hebben afgelopen tijd het huis verbouwd, best een pittige tijd maar gelukkig is dat nu achter de rug. Alles staat klaar dus ze mag binnenkort wel komen
Jeetje Suze... 38 weken! Ik weet nog zo dat jij *eindelijk* zwanger was. Het lijkt zo kort geleden.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Wouw Suze! Nog maar een paar weken en dan is ze er gewoon al.

Succes met de laatste loodjes, nog even uitrusten van de verbouwing!
Everything happens for a reason
heee suze, daar ben je weer. inderdaad, het voelt alsof je nog maar pasgeleden eindelijk zwanger was en nu is het al bijna zover!

Ben je zenuwachtig?

Hier inmiddels gestart met poging 2 van iui. De uitgangsecho van afgelopen zaterdag was helemaal prima. En ik ben gelijk opgehoogd van 75 gonal naar 87,5. Omdat ik afgelopen maand "maar" 1 eitje had.

Hopelijk is het nu niet teveel zodat ik moet afbreken.

Zaterdag weten we meer, dan heb ik weer een echo.

Verder weinig nieuws eigenlijk. Tja wat wil je ook na 2 jaar. het is een terugkerend proces natuurlijk...
Praatje moest aan je denken gisteren, hoe is het met je??
Gadgetfreak ze zijn wel erg voorzichtig in het ophogen van de Gonal lees ik. Vooral als er maar één eitje was. Nou ben jij nog lekker jong en fruitig (en ik volgens de norm al half bejaard ), dus zal er wel een reden voor zijn. Ik spuit 225 Gonal (beginnen met decapeptyl)

Wat een gedoe allemaal met ons, en dan word er gezegd: geen stress... dat is niet goed
@pianokruk. Ze zijn inderdaad wel voorzichtig maar dit is natuurlijk geen IVF maar IUI, zodra er namelijk meer dan 3 eitjes zijn wordt de poging afgebroken. Dat zou wel zonde zijn van het spuiten. en een jammere maand wachten dan op niks. Want volgens mij moet je dan zelfs beschermd vrijen om te voorkomen dat het niet alsnog een meerling wordt.

Het is inderdaad allemaal wat met ons. En ik zeg altijd al, iemand die nog zegt; "geen stress" of nog meer dooddoender: laat het los. Die krijgt de wind van voren.
quote:gadgetfreak schreef op 15 augustus 2016 @ 14:02:

@pianokruk. Ze zijn inderdaad wel voorzichtig maar dit is natuurlijk geen IVF maar IUI, zodra er namelijk meer dan 3 eitjes zijn wordt de poging afgebroken. Dat zou wel zonde zijn van het spuiten. en een jammere maand wachten dan op niks. Want volgens mij moet je dan zelfs beschermd vrijen om te voorkomen dat het niet alsnog een meerling wordt.

Het is inderdaad allemaal wat met ons. En ik zeg altijd al, iemand die nog zegt; "geen stress" of nog meer dooddoender: laat het los. Die krijgt de wind van voren.

Klopt, dat wordt geadviseerd... maar je kunt natuurlijk ook beslissen om de gok te wagen (zou ik zelf wel doen)

Als het na zó veel rondes nog steeds niet is gelukt dan is de kans dat ze opeens allemaal worden bevrucht (en doordelen, en innestelen) ook niet zo groot in mijn ogen.

1 of 2 embryo's is prima, en bij 3 of 4 kun je eventueel op dat moment nog beslissen of je de zwangerschap aandurft of niet.
Hier had ik even de tijd voor mijzelf nodig

*sorry*

Ben zondagavond ongesteld geworden

Hè Praatje wat ruk! Ik begrijp dat je de tijd nodig had. Verdorie zeg. Schrale troost, we begrijpen

allemaal hoe je je voelt, ook al heb je daar nu helemaal niks aan. Dat stomme lichaam neemt ons ook zo in de maling steeds...

Ik hoop dat je snel weer de kracht vindt voor de volgende ronde. Lieve meid, ooit hebben we allemaal twee streepjes in onze handen. Blijf erin geloven! Veel sterkte
Dat is waar ook, Gadgetfreak een goed jaar terug ben ik ook met ik geloof150 Gonal begonnen. Dat was inderdaad met de IUI. Klinkt misschien stom maar sinds ik die laparascopie heb gehad ben ik best wel vergeetachtig, het gaat langzaamaan wat beter. En dat is toch echt alweer een paar jaar geleden. Toen ik uit de narcose kwam voelde ik me net een junk zeg maar (rare bewegingen), ik had ook overal jeuk. Toen hoorde ik een verpleger tegen een leerling zeggen: 'Kijk, dat is nou een voorbeeld van teveel morfine'...

En tegen mij werd ook gezegd dat er bij gemeenschap een condoom gebruikt moest worden. Nou ben ik alleenstaand maar geloof me: als ik een partner had gehad, had ik toch echt geen condoom gebruikt ook. Ik vind persoonlijk het een beetje dubbel om tegen iemand die al heel lang knokt voor een kindje te zeggen dat ze een condoom moeten gebruiken met kans op een meerling. Alsof je het na zolang 'vervelend' zou vinden om i.p.v. van één bijvoorbeeld van twee kindjes kindjes zwanger te mogen zijn. Ik zou het een erg mooi cadeau vinden, buiten het feit dat ik weet dat die kans niet erg hoog is.

Maarja, gezien de obstakels die ik zo al tegenkom... als ik zwanger zou zijn van een meerling, dan krijgen die artsen het helemaal op hun heupen

En wat de 'geen stress' betreft, iedereen bedoelt het natuurlijk goed, en sommigen zeggen er dan wel gelijk achteraan 'maar ik begrijp dat dat moeilijk is hoor!' ... het ergte vind ik als mensen tegen mij zeggen (en dat gebeurd echt heel vaak) 'je bent er veelste veel mee bezig'... Jah nondejuu... iets waar ik al jaren voor vecht, natuurlijk ben ik daar mee bezig!

Of 'het zal wel niet meer lukken, je bent al op een bepaalde leeftijd'.... of deze leuke: 'waarom ga je niet gewoon met een vent naar bed?' ...ik word er doodmoe van.
Ja he, mensen zijn soms echt heel erg lomp.

De meeste mensen bedoelen het echt wel goed maar zolang je dit niet zelf meemaakt kan je niet zeggen dat je het wel begrijpt.

En hoe kan je er nu niet mee bezig zijn als je jezelf elke avond op hetzelfde tijdstip moet spuiten en de nodige ongemakken ondervind van de hormonen, tuurlijk ben je er dan mee bezig. Zelf heb ik "gelukkig" alleen last van hoofdpijn. En dit begint nu weer te komen, maar ja het moet maar he.

Wat betreft het condoom, ik vind dat ook wel heel dubbel hoor. Kijk als er nu straks 8 eitjes ineens zijn dan vind ik het ook wel veel te veel. Maar bij 4 zou ik het wel durven denk ik.
Gadget, een nicht van mij heet ooit een drieling gekregen, in die tijd werden er nog max. 4 terug geplaatst. Eentje heeft het toen niet gehaald. Andere drie dus wel. En volgensmij was dat de 1e tp.

Ja, hoofdpijn is wel een dingetje met hormonen he? Ben mei vorig jaar begonnen met spuiten en het wisselt eigenlijk. De allereerste keer was ik beroerd, had zo'n buikpijn en hoofdpijn. Toen ik eenmaal meer ging spuiten deed mijn hele lijf zeer, alsof ik overal bont en blauw was. Terwijl ik een redeijk hoge pijngrens heb. En MOE! Zo verschrikkelijk moe, dat ik soms met mijn ogen half dicht de hond uitliet. De buurt zou misschien nog denken dat ik aan drugs zit. Maargoed, heb daar inmiddels ook maling aan gekregen

Dus als ik dadelijk voor de 3e punctie moet gaan spuiten dan kan ik mijn lol ook weer op! Gelukkig doen we het allemaal voor een goed doel, maar inderdaad zoals jij ook al aangaf... als ik van die spuiten als een vaatdoek over mijn bank lig heen gedrappeerd, en iemand verteld mij 'maak je niet zo druk, je bent er veelste veel mee bezig' ....dan krijg ik zowaar moordneigingen.
Dames, ik wil even melden dat dinsdag 2 augustus onze dochter geboren werd. Ze is gezond en wel ter wereld gekomen op 12 uur tijd. We stellen het goed.

Nu duim ik nog steeds als een gek dat jullie ook snel een positieve test in handen hebben!
Happiness is only real when shared
Wow gefeliciteerd zeg! Fijn om te horen dat alles goed is gegaan. Ben je lekker aan het genieten? Lekker om in de zomer verlof te hebben, dan kan je zeker snel met haar naar buiten?
Gefeliciteerd Ellepie! Fijn dat alles goed is gegaan:)
Everything happens for a reason
Elliepie van harte gefeliciteerd

Geniet er maar lekker van
Van harte gefeliciteerd, Ellepie!! Heel veel geluk gewenst!
Gefeliciteerd Elliepie! Fijn om te horen dat alles goed met jullie gaat!

Wil je haar naam delen? Anders in privebericht?

Life is a party to be thrown
Gefeliciteerd Ellie, wat een mooi nieuws!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven