Proberen zwanger te worden - deel 3

10-11-2015 20:09 2179 berichten
Hier een forum van dames die zwanger proberen te worden. De meeste van ons zijn vanaf najaar 2014 bezig en dus al een poosje op weg. Daarom is iedereen welkom om mee te schrijven als je al minimaal 2 jaar aan het proberen bent zwanger te worden.

Lijkt het je leuk om mee te schrijven? We vinden het leuk als je je even voorstelt :-)
naam leeftijd ronde #kind NOD bijzonderheden
flipje2 29/41 ICSI1, tp5 eerste 15 aug? kan alleen zwanger worden via ICSI
3x mk (jun '16, dec '16, jul '17)
Praatje 34/42 58 eerste ? 1 mk (feb '15)
Gaat niet de mmm in
.
Peach1990 en Da4ntje jullie schrijven hier al een tijd niet meer mee, maar we hopen allemaal dat jullie wens ooit vervuld zal worden! :heart:

Yeah, hieronder de dames die zwanger zijn!
naam leeftijd #kind afspraken uitgerekend
Ylva 31/30 eerste afspraken 31 augustus '17
Unicorn32 34/32 eerste 24 november '17
.
Lieve Gadgetfreak, Proeliewoelie, Meivo, Miss94, Gurlie-1, Lisette_, Minilove, Suze27, Elliepie, Teacup, RianH, Mama_lin, Hil01, N89, Flower253, MissTiek2015, KimL en Bliss, jullie zijn inmiddels allemaal mama. Geniet van jullie kleintjes en kom af en toe nog eens langs om een update te geven.

Gebruikersnaam: Proberen2014-2015
Wachtwoord: Proberen
anoniem_227911 wijzigde dit bericht op 18-07-2017 17:18
42.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met jullie meisje!!
Gefeliciteerd Elliepie!!!

Wauw bijzonder dat er nu al echt baby's geboren worden van mensen met wie je tegelijk aan t proberen was! ;)

Ik lees allemaal mee maar ben zondag ook weer ongesteld geworden en dom dom dom maar na ruim een week na mijn normale cyclus duimde ik tegen beter weten in na een miskraam op meteen weer een zwangerschap... Dom dom dom! Met als resultaat dat ik me ook een beetje down voel deze week! Nu probeer ik de positieve draad weer op te pakken! En hoop dat mijn cyclus weer de oude is word!

Praatje kak hè! Ik voel letterlijk met je mee!

Suze succes met de bevalling!

Pianokruk ik ben niet zo thuis in het medische en speel ook op dat gebied een beetje struisvogel.! Hoop wel voor jou op de juiste steun van verzekeraar en artsen! Heb je iemand in de omgeving met wie je je traject kan delen?

Gadget kak zeg dat je zon pijn had succes daar!

Op naar mooie berichten meiden! Liefs!!
Da4ntje het is echt niet dom om direct weer te hopen op goed nieuws, hoor. Je wilt het zó graag. We willen het allemaal graag en we zullen allemaal denk ik (ik in elk geval wel) altijd op het positieve hopen, daar putten we immers onze kracht uit. Mensen zeggen vaak tegen mij (zelfs artsen) dat ik 'maar nergens op moet hopen, dan valt het altijd mee...'. Ja, toedeloe, het valt nooit mee, maar het sterkt ons juist door op het beste te hopen. Als wij steeds denken 'nou het zal wel niet'... ik geloof niet dat je daar meer draagkracht mee creëert. Het houdt ons staande! Dus we blijven gewoon elke cyclus weer er vanuit gaan dat het 'dit keer' wel goed gaat. Zolang er kansen zijn denken wij niet aan 'wat als'... Op een dag zijn we allemaal mama op een roze wolkje

Kaarsje brandt, het zal jou ook wat licht sturen
Oh Da4ntje

Shit hè

Echt het balen

En nee helemaal niet dom om dat meteen te denken-te hopen

Die hoop had ik ook enorm na de miskraam

Wat je je afvraagt aan. Pianokruk

Vroeg ik mij ook al af

Of je het met iemand kan bespreken en delen

Zijn er mensen die van je grootste wens afweten?

Zou zo fijn zijn denk ik dan het alleen te moeten doen

Verder hier geen nieuws

Liefs aan iedereen
En hier ook weer ongesteld geworden. Nu is dat niet zo'n enorme verrassing natuurlijk, maar dit was wel weer een cyclus waarin we ons best hebben gedaan.

Ronde 18, de 2 maanden van de ICSI behandeling niet meegerekend.

Dus heel dubbel! Ergens hoop je toch op dat wonder, en ben ik dus toch een beetje teleurgesteld. Tegelijk weet ik ook wel dat het bij ons gewoon niet werkt en ben ik nu weer een stapje dichter bij de volgende terugplaatsing (nog 1 cyclus afwachten!!).
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
He Daantje, Flipje en Praatje, een dikke voor jullie omdat de ongesteldheid zich weer heeft aangediend. Het is en blijft kl*te.

En Daantje, ik begrijp je absoluut dat je wat meer hoop had door vorige maand. Extra rot zeg! Pff

Gadget, heb jij as. zaterdag weer een echo om te kijken hoe de eitjes groeien?

Ik ben nog niet zenuwachtig voor de bevalling, ben er eigenlijk relaxed onder: ik laat het maar gewoon over me heen komen. Ik heb wel een soort gezonde spanning ofzo.. maar heb vooral zoiets van: laat maar komen! Ben inmiddels erg nieuwsgierig naar hoe ze is...

Lieve Ellie gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! Ik hoop dat jullie flink aan het genieten zijn met z'n drietjes
quote:Praatje schreef op 17 augustus 2016 @ 20:47:

Wat je je afvraagt aan. Pianokruk

Vroeg ik mij ook al af

Of je het met iemand kan bespreken en delen

Zijn er mensen die van je grootste wens afweten?

Zou zo fijn zijn denk ik dan het alleen te moeten doen

Hey meiden, sorry dat ik geen antwoord had gegeven, soms weet ik niet meer wat ik waar schrijf, op dit forum of het andere.

Ja hoor, er zijn mensen die afweten van mijn wens, mijn strijd en het verdriet. Natuurlijk. En ze gunnen mij allemaal een kindje. Maar soms verlang ik meer naar 'mij iets gunnen'.

Echter, om opmerkingen te ontwijken waar ik niets mee kan of zelfs verdrietig van word, vertel ik mensen eigenlijk steeds minder. Doe ik het wel dan ben ik aan het einde van de rit nog moeier als voorheen, omdat ik bepaalde verwachtingen niet kan uitvegen en dus word teleurgesteld. Het is al een hele klus om vervoer te regelen voor mijn follikels, zoals jullie begrijpen is dat erg belangrijk: dat de follikels aankomen op het ivf lab. Het is voor mij zo stressvol, al dat geregel. En niemand die begrijpt dat als iemand mij hierin bij zou staan, dit mij heel veel stress zou schelen. Ik moet nl. dat zaad uit Denemarken bestellen en dat is ook heel stressvol voor mij. De ene keer doet de container er 1 dag over, de andere keer 2 dagen...en het zaad blijft geloof ik maar 6 dagen goed in de container die ik bestel (voor paar honderd extra).

Mensen beseffen niet dat het zo fijn zou zijn dat ik bij dit soort momenten wat ondersteuning zou krijgen. Toen ik een Deense donor uit moest zoeken vorig jaar, was er bijv. niemand die aanbood om met mij mee te kijken. Ik heb vrijwel alles alleen moeten doen. En natuurlijk, ze snappen het niet want zelf hebben ze allemaal kinderen en niet meegemaakt wat ik door maak. Anderzijds, ze hebben toch een stel hersens?

Gisteren ook weer berichtjes ontvangen waarbij ik denk: dit ga je toch niet menen?

Je leert mensen (vrienden en familie) pas kennen als je ze echt nodig heb. En omdat ik een sociale studie heb gedaan hoeft dat toch niet te betekenen dat ik van een ander niet eens een simpele vraag kan verwachten als bijv. 'kan ik iets voor je betekenen, waardoor jij je prettiger voelt, wat meer ontspannen?' Ik kan honderd keer mijn situatie uitleggen en uitleggen dat ik mensen nodig heb, ik zeg het ze ook letterlijk: ik heb jullie nodig! ...Hoe anders moet ik het nog uitleggen? Dan denk ik: lul ik Chinees??

Maargoed, het is al fijn dat ik hier af en toe mag ventileren. Dat maakt mij er niet minder verdrietig om, maar dan ben ik het even kwijt. Het is voor mij extra spannend omdat mijn 3e punctie nadert. En vragen die door mijn hoofd ronddwalen.... 'houd ik mezelf voor de gek en ben ik gewoon echt onvruchtbaar' ...

Ben vorig jaar zelfs bij een medium geweest waar ik goede dingen over had gehoord. Je raakt in paniek dus je probeert van alles uit. Ze had over veel dingen gelijk (wat ze nooit kon weten) dus toen ze mij zei 'aankomende december ben jij écht zwanger!!' , deed het echt extra zeer toen ik eind december weer niet zwanger bleek.

Moet eerlijk bekennen dat ik er nu ook even goed doorheen zit. Ben overal even zo klaar mee dus zit even lekker fout aan een koud biertje, ook al weer ik normaal alcohol. Heb al weken koppijn.

Morgenochtend maar even los op de bokspaal, alles eruit gooien.
Flipje, heel vervelend dat je menstruatie is doorgebroken. Snap goed dat het weer een teleurstelling is.

Sterkte.
Gefeliciteerd Elliepie met de geboorte van jullie dochtertje!! Fijne bevalling gehad?

Fijn dat alles goed gaat geniet ervan! Het gaat zó snel die weken vliegen echt voorbij

Balen meiden die weer ongesteld zijn geworden... ik blijf voor jullie mee duimen! Het gaat gewoon een keer raak zijn de vraag is alleen wanneer!

Spannend Suze! Het kan elk echt moment beginnen voor jou fijn dat je er zo in staat! Had ik ook, was er super relaxt onder. Denk dat dat ook helpt bij de bevalling zelf! Gewoon (proberen te) ontspannen. Succes alvast! Dat die kleine meid zich maar gauw laat zien

Hier gaat ook alles goed kan niet beter, baby doet t super goed en is vanaf het moment dat ze wakker word tot ze weer slaapt alleen maar vrolijk en aan het kraaien en lachen. ze is alweer 10 (bijna 11) weken oud pfff wat vliegt de tijd!

We gaan nu een paar weekjes naar Ibiza, heerlijk!

Nou meiden ik hoop dat ik heel snel weer iemand kan komen feliciteren hier! Liefst allemaal achter elkaar! Hoog tijd dat jullie geduld beloond word!
Owh pianokruk

Wat een verhaal

Naar begrijp wel wat je schrijft

Wat moet ik kan ik er op zeggen

Gooi alles er maar uit

Dat mag van mij

Dat lucht lekker op maar maakt het er in je dagelijks leven niet anders op

Jammer dat er geen mensen in he imgeving zijn die je net iets beter aanvullen en het je iets makkelijker kunnen maken

Ja ik snap heel goed dat het nu even weer iets x spannender is

Laten wij Hopen dat het nu wel eindelijk gaat lukken

Al de moeite en tijd

Het mag een keer beloond worden toch
@Elliepie; Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!!

@pianokruk Erg knap en sterk hoe je dit allemaal zo alleen doet. Ik vind het soms al vermoeiend als ik weer druk in mijn hoofd ben en mezelf gek zit te maken met gedachtes enzo en ben dan blij dat in het kan ventileren bij mijn verloofde. Maar jij doet dit gewoon alleen en houdt je zo sterk! Echt zo knap van je! Helemaal als ik dan lees wat voor opmerkingen je naar je hoofd krijgt af en toe en hoe de medische wereld op je reageert. Ongelooflijk! Werd al pissig toen ik het las

@Suze: Succes nog even deze laatste weken!! Mijn vakantie was heerlijk!! Was zo fijn om op vakantie te zijn als stel en dat niemand weet wat er bij je speelt. Op een avond kwamen we in gesprek met een stel met 2 super schattige zonen en die vroegen of wij geen kinderen wilden. We hebben toen eerlijk gezegd dat we dat zeker willen en ben er voor de rest niet op ingegaan. Maar wat ik zo grappig vond was dat mijn verloofde en ik naar hun keken met het idee; oh, we kunnen niet wachten om als gezin een vakantie te vieren, terwijl zij naar ons keken en dachten; oh wat hebben zij het lekker nu ze zo met z'n tweeën romantisch uit eten kunnen. Dat vond ik best wel verhelderend en fijn om te horen. Ben soms bang dat mensen ons zielig vinden of anders naar ons kijken door dit alles, maar hun reactie liet me weer zien, dat ik veel te veel door denk. Eerlijk gezegd vond ik het heerlijk om gewoon een jong stel op vakantie te zijn en niet een jong stel wat al ruim 2 jaar probeert zwanger te worden.

Afgelopen vrijdag evaluatiegesprek gehad in ziekenhuis en besloten om door te gaan met IUI ipv starten met IVF. Hopelijk is het in 1 van de 2 laatste IUI pogingen raak. Vanavond weer beginnen met prikken want 2 dagen nadat we terug waren van vakantie werd ik ongesteld. Ik prik trouwens ook Gonal F maar had geen last van hoofdpijn. Ik denk dat iedereen er anders op reageert. Ik was soms wel wat moeier en op gegeven moment was m'n onderbuik helemaal beurs van het prikken, maar dat hoort erbij denk ik dan zo.

Dikke knuffel voor iedereen die hem kan gebruiken

Ik zal mijn gegevens in de tabel van de week even aanpassen.
Joehoe!

Ik ben terug van onze huwelijksroadtrip (door Frankrijk) en vandaag is de eerste dag dat ik weer een beetje aan het werk ga/zou moeten, maar daar heb ik eigenlijk nog helemaaaaaaaaaal geen zin in dus eerst even bijlezen & updaten op het forum! De bruiloft was echt een droom die uitkwam, ik heb de hele dag echt übergelukkig en dankbaar gevoeld, ondanks het feit dat ik ongesteld was Daardoor ook wel lekker van de Prosecco genoten, dat was dan weer een bijkomend voordeel. Deze maand de ovulatietesten er maar weer eens bij gepakt en gisteren een smiley in beeld, die hebben we tot nu toe al volop kunnen benutten dus wie weet..... ik haal mezelf niet al teveel in mijn hoofd omdat het de afgelopen twee jaar ook niet gebeurd is, maar stiekem hoop ik dat de roze wolk van de bruiloft de magic gaat doen deze maand Nu dus weer twee weken afwachten, is er nog iemand die met me mee wacht in deze periode? Mijn NOD is op 06-09.... duurt nog lang

Ellepie, jij natuurlijk nog van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!!! Ben benieuwd hoe het voor je is om haar nu eindelijk in je armen en in je leven te hebben. @ Suze, voor jou is het nu ook echt dichtbij, bijzonder hè! Ik wens je alvast al het goeds voor de bevalling!

En voor anderen is het juist weer zo'n maand waarin "gewoon" weer een ongesteldheid kwam, ondanks alle inspanningen en hoop op nu eindelijk een keer eens een andere afloop.... voor jullie ...

@ Unicorn, wel heel erg fijn dat jullie ook even echt van de vakantie hebben kunnen genieten!! En ik ben gewoon even nieuwsgierig: wat maakt dat jullie nog voor IUI kiezen ipv IVF?

Ik denk dat ik deze maand ga afwachten en dan eventueel weer contact opnemen met het ziekenhuis. @ hormoonwaarden (Flipje, dit vroeg jij volgens mij toch?): bij mij zijn mijn hormoon/schildklierwaarden nog nooit onderzocht, de gynaecoloog gaf bij mij aan dat hier geen reden voor was aangezien ik elke maand (vrij) regelmatig ongesteld word en ook met de ovulatietesten mijn eisprong kon vinden. Toch wil ik dit wel nog eens gaan navragen en bij een eventueel volgende bezoek hier toch wel op aan dringen, al is het maar voor de zekerheid!
@Praatje en Unicorn bedankt voor jullie opbeurende woorden.

Ik stond net in het verkeerde ziekenhuis en ben nu onderweg naar de juiste... assistente heeft haar collega gebeld, gekeken hoe laat de bus ging en gezegd dat ik gewoon moest gaan, ondanks dat ik te laat kom.

Zo dadelijk spannend gesprek, ik ga ook om icsi vragen voor meer kans op bevruchte eitjes. Heb er steeds 2. Hopelijk staat hij achter mij. Ik kan altijd emotioneel worden bij zulk soort gesprekken, hoop dat ik mij in kan houden want ik ben me zonnebril vergeten

Ben dodelijk nerveus...
Unicorn en Newskies, fijn dat jullie zo genoten hebben!
Sterkte daar Pianokruk!!!
@Newskies; Mijn verloofde zei dat de uiteindelijke keuze bij mij lag, maar hij dacht zelf aan starten met IVF ipv doorgaan met IUI. Ik vond dit in eerste instantie ook een goed idee, alleen kon ik moeilijk loslaten dat ik dan "maar" 4 van de 6 bruikbare/beschikbare IUI pogingen heb gebruikt en daarna niet meer zal kunnen gebruiken. Ik dacht namelijk dat als je kiest voor IVF en daarmee start, je de 2 overgebleven IUI pogingen niet meer mocht gebruiken.

Tijdens de evaluatieafspraak heb ik dit gevraagd en dit blijkt niet zo zwart-wit te zijn, maar het is hoogst ongebruikelijk om na IVF nog IUI te doen dus daar zou dan naar gekeken worden. Ik hoop uiteraard dat dat allemaal niet nodig is en ben er daarom ook niet verder op ingegaan.

Bij mij was zelf de grootste twijfel om door te gaan met IUI omdat ik had gehoord en gelezen dat het meestal binnen de eerste 3 IUI pogingen raak is. Dit is volgens de dokter niet perse het geval simpelweg omdat ieder lichaam anders is en in mijn geval is echt iedere poging totaal anders. De ene keer had ik 1 eitje, de andere keer 4, dan moest ik Ovitrelle prikken voor de eisprong, dan doet mijn lichaam het 2 pogingen achter elkaar zelf. Ze weten het gewoon niet en daarom adviseerde hij ons ook om de 2 IUI pogingen nog te benutten. Daarnaast vertelde hij ook meer over IVF en gaf hij aan dat het een stuk ingrijpender is (pil slikken om cyclus te stoppen, vervolgens 2 prikken per dag om ontwikkeling van eitjes met een bloedgang in beweging te brengen en veel meer controles) dan IUI. Qua slagingskans ziet het er met IUI nog positief uit volgens de dokter dus al met al hebben we besloten om de laatste IUI pogingen te gebruiken. Hopelijk is 1 van de 2 pogingen een schot in de roos

Sorry is een heel verhaal geworden Succes met de wachtweken, Newskies (en alle andere dames natuurlijk)!
Ik hoop ook dat de IUI nog gaat werken unicorn! Het kan gewoon, anders zouden ze het niet proberen.

pianokruk, hoe was je gesprek?

Newskies, welkom terug van vakantie! (En succes deze ronde, dat zou een echte liefdesbaby worden )
newskies welkom terug!!

ik ga zo hard voor je duimen dat het deze ronde gewoon echt raak is!!

pianokruk hoe is het gesprek gegaan?

en was het niet erg dat je te laat was,

ik hoop zo dat het je mee gevallen is.

hier zit ik te denken om toch maar eens ovulatietesten

te gaan gebruiken,

heb zo ooit eens gebruikt,

niet echt een merk of zo en daar kwam ik toch helemaal niet uit.

zal waarschijnlijk goedkope rommel geweest zijn

ik heb nu een aantal maanden achter elkaar

dat ik precies op dezelfde dag ongesteld word

de cyclus is heel precies geworden

terwijl ik echte uitschieters gehad heb

welk merk kunnen jullie mij adviseren?

misschien kan ik dan nu ook een vinden en deze

kansen nog eens goed benutten

liefs aan allemaal
Hoi praatje,

Ik vond die van kruidvat huismerk duidelijk, en niet zo super duur.
Hi praatje. die van sensitest zijn prima. Heel goedkoop omdat je alleen de losse sticks hebt en niet de behuizing eromheen.

Zelf gebruikte ik altijd de paarse clearblue. Heel duur maar ik vond dat prettig werken

Hier in de wachtkamer van t zkh voor echo 3 deze ronde. Ben benieuwd. Maandag zag het ernaar uit dat er 2 eitjes meedoen. Hopelijk zijn ze goed gegroeid.
Ik vond die van sensitest erg onduidelijk... streepje was maar heel licht, dus moest ze van meedere dagen naast elkaar leggen en dan turen welke het donkerste was. Maar misschien had ik dan een slechte batch....?

Goedkoop zijn die zeker wel!
Ik gebruik de testen van clearblue met vier dagen indicatie (leeg rondje, knipperende smiley en smiley). Deze vind ik fijn omdat ik daarbij niets zelf hoef te interpreteren. Ze zijn wel erg duur (40 euro per pak met 10 testen), dat is het nadeel.
Ik gebruik de testen van clearblue met vier dagen indicatie (leeg rondje, knipperende smiley en smiley). Deze vind ik fijn omdat ik daarbij niets zelf hoef te interpreteren. Ze zijn wel erg duur (40 euro per pak met 10 testen), dat is het nadeel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven