Napraattopic 64

29-07-2016 17:13 3040 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Phaedra_ schreef op 15 augustus 2016 @ 17:15:

[...]

Ze schreef nog ergens liever dood dan zo verder oid.

..............Betekend "Help, ik kan zo niet meer verder".
LOEP ME MAAR aub.
quote:missie_m schreef op 15 augustus 2016 @ 23:36:

[...]

Betekend "Help, ik kan zo niet meer verder". Dat is een aanname die je nu maakt.
quote:Phaedra_ schreef op 15 augustus 2016 @ 23:33:

[...]

Het gaat toch over zelfmoord plegen?

Dat is dus niet 10 paracetamols slikken.

Nee klopt en toch heb ik een aantal mensen in mijn omgeving meegemaakt die net niet een dodelijke hoeveelheid pillen slikten of net op tijd 112 belden nadat ze god en de hele wereld allerlei drama apps stuurden om afscheid te nemen..

Nou doei hou op met dat drama en vreet die pillen op als je echt dood wil..
quote:Phaedra_ schreef op 15 augustus 2016 @ 23:30:

[...]

Wie bepaalt dat ze hulp nodig hebben? Als iemand niet meer wil wie ben ik dan om diegene tegen te houden?

Het gegeven op zich dat iemand niet meer wil, vind ik triest.

Natuurlijk kan iedereen wel situaties bedenken waarin het zonder meer voor te stellen is, maar voor -relatief- jonge, gezonde mensen vind ik het triest dat ze het leven niet leefbaar vinden.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Ben je gezond dan als je al eeuwen tegen bijvoorbeeld een depressie vecht?
quote:simbalabimba schreef op 15 augustus 2016 @ 23:39:

[...]

Het gegeven op zich dat iemand niet meer wil, vind ik triest.

Natuurlijk kan iedereen wel situaties bedenken waarin het zonder meer voor te stellen is, maar voor -relatief- jonge, gezonde mensen vind ik het triest dat ze het leven niet leefbaar vinden.

Dat is ook heel triest maar diegenen die écht dood willen lukt het ook.

Is het niet de eerste keer dan wel de 2e of 3e keer..
quote:Phaedra_ schreef op 15 augustus 2016 @ 23:30:

[...]

Wie bepaalt dat ze hulp nodig hebben? Als iemand niet meer wil wie ben ik dan om diegene tegen te houden?Zodra je in alle openheid een afscheidsbericht plaatst reageren mensen zoals zij denken dat ze moeten reageren. Ik zou er dus alles aan doen om er direct voor te zorgen dat ik/iemand naar je toe komt. Dus met dezelfde de vrijheid die jij hebt om een afscheidsbericht te plaatsen biedt het mij de vrijheid om te handelen naar mijn goed dunken. Hulp verzorgen dus.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Phaedra_ schreef op 15 augustus 2016 @ 23:41:

Ben je gezond dan als je al eeuwen tegen bijvoorbeeld een depressie vecht?Geen idee. Ben je ongezond als je mensen met een doodwens wilt stoppen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Ben je gezond dan als je al eeuwen tegen bijvoorbeeld een depressie vecht?

Nee maar wil je dat niet meer dan zorg je dus dat je écht een einde aan je leven maakt.

Iemand die echt niet meer wil die lukt dat ook..

Ben je gezond dan als je al eeuwen tegen bijvoorbeeld een depressie vecht?Ik bedoel lichamelijk gezond, evt.een huis, relatie, kinderen, de hele mikmak en dan zo in de knoop zitten dat je niet meer leven wilt; dat vind ik triest.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:Enn schreef op 15 augustus 2016 @ 23:43:

[...]

Zodra je in alle openheid een afscheidsbericht plaatst reageren mensen zoals zij denken dat ze moeten reageren. Ik zou er dus alles aan doen om er direct voor te zorgen dat ik/iemand naar je toe komt. Dus met dezelfde de vrijheid die jij hebt om een afscheidsbericht te plaatsen biedt het mij de vrijheid om te handelen naar mijn goed dunken. Hulp verzorgen dus.Er was hier een topic van een forumster die euthanasie aan het plegen was. Waarom dan niet die behoefte?
quote:Enn schreef op 15 augustus 2016 @ 23:44:

[...]

Geen idee. Ben je ongezond als je mensen met een doodwens wilt stoppen?Egoïstisch misschien? Redderssyndroom?

Ben je gezond dan als je al eeuwen tegen bijvoorbeeld een depressie vecht?Eeuwen? Iemand kan op drie maanden tijd depressief zijn en geen uitweg meer zien terwijl er voorheen niks aan de hand was. Dat betekend niet dat er geen uitweg meer is maar dat er hulp moet komen om diegene weer op de rit te krijgen, hij/zij moet geholpen worden. Ook mislukte zelfmoordpogingen zijn hulproepen.
LOEP ME MAAR aub.
Wellicht, het kan maar zo. Het is maar vanuit welk perspectief je zaken bekijkt. En juist het verschil in perspectief maakt het verschil in mening.
quote:Phaedra_ schreef op 15 augustus 2016 @ 23:49:

[...]

Er was hier een topic van een forumster die euthanasie aan het plegen was. Waarom dan niet die behoefte?

Die euthanasie werd ook daadwerkelijk uitgevoerd dat is bij veel zelfmoord aankondigingen niet het geval..

Wil iemand echt dood dan zal ik hem/haar daar niet van proberen tegen te houden maar voer het dan ook gewoon uit en zorg dat het lukt.

Dus niet net op tijd 112 bellen zodat de maag leeggepompt kan worden etc..
quote:Enn schreef op 15 augustus 2016 @ 23:44:

[...]

Geen idee. Ben je ongezond als je mensen met een doodwens wilt stoppen?Ik had haar graag een steuntje in de rug willen geven, kleine moeite...toch?
Redders syndroom? Wat maakt dat de mens met de doodswens dan? Een slachtoffer toch? Lijkt me niet.
quote:missie_m schreef op 15 augustus 2016 @ 23:51:

[...]

Eeuwen? Iemand kan op drie maanden tijd depressief zijn en geen uitweg meer zien terwijl er voorheen niks aan de hand was. Dat betekend niet dat er geen uitweg meer is maar dat er hulp moet komen om diegene weer op de rit te krijgen, hij/zij moet geholpen worden. Ook mislukte zelfmoordpogingen zijn hulproepen.

Nee joh, dan heb je het gewoon dom aangepakt.

Waarom moet iemand geholpen worden?

Ik mag zelf beslissen om met de chemo te stoppen, maar als ik mijn behandeling stop tijdens een depressie word ik gedwongen opgenomen. Dat is toch vreemd?
quote:YellowDiamond schreef op 15 augustus 2016 @ 23:52:

[...]

Die euthanasie werd ook daadwerkelijk uitgevoerd dat is bij veel zelfmoord aankondigingen niet het geval..

Wil iemand echt dood dan zal ik hem/haar daar niet van proberen tegen te houden maar voer het dan ook gewoon uit en zorg dat het lukt.

Dus niet net op tijd 112 bellen zodat de maag leeggepompt kan worden etc..Nogmaals, ik heb het over echt dood gaan.
quote:YellowDiamond schreef op 15 augustus 2016 @ 23:45:

[...]

Nee maar wil je dat niet meer dan zorg je dus dat je écht een einde aan je leven maakt.

Iemand die echt niet meer wil die lukt dat ook..Ook niet altijd..
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
quote:shisha schreef op 15 augustus 2016 @ 23:53:

[...]

Ik had haar graag een steuntje in de rug willen geven, kleine moeite...toch?Denk je echt dat dat helpt als iemand serieus dood wil?
quote:Phaedra_ schreef op 15 augustus 2016 @ 23:54:

[...]

Nogmaals, ik heb het over echt dood gaan.

Als jij echt dood zou willen gaan dan moet je zorgen dat je doodgaat.

Mij boeit dat verder niet..
quote:Phaedra_ schreef op 15 augustus 2016 @ 23:55:

[...]

Denk je echt dat dat helpt als iemand serieus dood wil?Ik weet het niet, maar het is een kleine moeite om af en toe op zo'n topic te reageren, als het 1 van de tien helpt vind ik het de moeite waard om het te proberen.
quote:-Kia-Ora- schreef op 15 augustus 2016 @ 23:54:

[...]

Ook niet altijd..Nee de eerste keer misschien niet en oké de 2e keer misschien ook niet maar als die doodswens er echt is dan lukt het uiteindelijk echt wel..
Ik vind het dan eigenlijk ook best barbaars dat je dan jezelf maar voor een trein moet gooien of zoiets. Dat je dan meteen zo'n gewelddadige dood hebt, als je het als betrekkelijk jong mens niet meer ziet zitten. Dat je dan zo ver moet gaan zegt wel veel over de lijdensweg.

De meesten willen hier liever hun ogen voor sluiten, omdat er zo weinig aan te doen is, denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven