Acupunctuur voor opwekken bevalling

16-08-2016 16:03 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het einde van mijn zwangerschap nadert rap. Kind maakt zelf geen aanstalten om eruit te komen. Voor mij prima, ik heb wel geduld, voel me fit en vermaak me goed, maar na 42 weken is het minder veilig en dat maakt dat de baby beter maar gewoon kan komen.

Ik wil graag thuis bevallen, maar als het zo doorgaat wordt het een inleiding. Als dat moet, doe ik dat natuurlijk gewoon, maar ik vind het niet ideaal. Nu geloof ik niet in ananasharten en bitter lemon (tenzij je kilo's/liters wegwerkt ), maar misschien dat acupunctuur het op gang helpt.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Hallo?!
Ik heb niet geacupunctureerd, maar met 41:4 's nachts besloten om te gaan bevallen. En toen ben ik net zo lang zen en oemmm onder de douche gaan staan tot de weeën begonnen en vier uur later ben ik bevallen. Maar het kan natuurlijk ook toeval zijn geweest, zo laat in de zwangerschap is de kans om te bevallen sowieso al groot. Maar misschien helpt het? Sterkte in ieder geval.
Bij hielp de tweede keer strippen. Paar uur daarna braken mijn vliezen.
Geloof je normaliter in accupunctuur? Ik heb moxa-therapie gedaan (een vorm van accupunctuur) ivm de stuitligging van mijn zoontje tzt. Het werkte niet en ik geloofde er ook niet in. Ik geloof dan weer wel dat die twee dingen samenhangen. Dat je er toch in ieder geval een beetje in moet geloven. Stukje ontspanning zou de baby dan zomaar op weg kunnen helpen denk ik
quote:Pantax schreef op 16 augustus 2016 @ 16:06:

Ik heb niet geacupunctureerd, maar met 41:4 's nachts besloten om te gaan bevallen. En toen ben ik net zo lang zen en oemmm onder de douche gaan staan tot de weeën begonnen en vier uur later ben ik bevallen. Maar het kan natuurlijk ook toeval zijn geweest, zo laat in de zwangerschap is de kans om te bevallen sowieso al groot. Maar misschien helpt het? Sterkte in ieder geval.Ik heb het kind al ferm toegesproken. Kom eruit of ze gaan je halen en dat is voor ons beide niet leuk. Ergens heb je wel een punt, ik ben er nog niet klaar voor, maar ik voel me ook nog steeds niet hoogzwanger Wat ik toch wel ben.
Hallo?!
quote:Marie89 schreef op 16 augustus 2016 @ 16:09:

Geloof je normaliter in accupunctuur? Ik heb moxa-therapie gedaan (een vorm van accupunctuur) ivm de stuitligging van mijn zoontje tzt. Het werkte niet en ik geloofde er ook niet in. Ik geloof dan weer wel dat die twee dingen samenhangen. Dat je er toch in ieder geval een beetje in moet geloven. Stukje ontspanning zou de baby dan zomaar op weg kunnen helpen denk ik Ja ik geloof er wel in, ben ook wel van de homeopathie en kruiden enzo.
Hallo?!
Seks kan ook een bevalling opwekken (zeggen ze).
quote:Leggingdame28 schreef op 16 augustus 2016 @ 16:07:

Bij hielp de tweede keer strippen. Paar uur daarna braken mijn vliezen.Ik hoop ook echt dat strippen de truc gaat doen, maar ik heb graag iets achter de hand.
Hallo?!
Ik heb accupunctuur gedaan om de bevalling in gang te zetten, maar of het de accupunctuur is geweest die het daadwerkelijk in gang gezet heeft weet ik niet...

Na de eerste keer rommelde het 's avonds een beetje, maar zakte het ook weer af.Harde buiken, wat lichte krampen. Dit had ik hiervoor niet eerder gehad.

Volgende dag weer naar de accupuncturist. Ook deze keer begon het wat te rommelen. Twee uur hierna ben ik gestript en werden de krampen en harde buiken erger. Na een warme douche zakten ze ook weer af. Vijf uur na de 1e strippoging ben ik nog een keer gestript (vader van mijn zoon is verloskundige, vandaar dat het zo snel nog een keer kon). Hierna kreeg ik vrijwel direct weeën en 8 uur later is mijn zoon geboren!
quote:GateKeeper schreef op 16 augustus 2016 @ 16:10:

Seks kan ook een bevalling opwekken (zeggen ze).Ik weet het, maar ik heb er echt zo geen zin in. Wat erg dat acupunctuur me momenteel net zo lekker lijkt
Hallo?!
Ik denk dat het helpt om te ontspannen en zo rustig mogelijk te worden. Oxitocinen (het knuffelhormoon) zijn in principe het wee-hormoon, dus hoe prettiger je je voelt, hoe groter de kans dat de bevalling start. Voor mij helpt douchen daarbij goed, maar misschien heb jij iets waar jij goed van ontspant? Een warm bad of een fijne massage? Seks ? 's Nachts is de kans op bevalen groter, dus ik zou ergens in een nacht een sessie optimaal ontspannen plannen. En als de 42 weken in zicht komen ben je wel heeeeeeeel hoogzwanger hoor
quote:_Doortje_ schreef op 16 augustus 2016 @ 16:11:

[...]

Ik hoop ook echt dat strippen de truc gaat doen, maar ik heb graag iets achter de hand.Ik ben 's avonds gestript en heb Indiase curry gegeten om kind uit te roken. Volgende ochtend weeën en binnen 2,5 uur is hij geboren.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
quote:_Doortje_ schreef op 16 augustus 2016 @ 16:12:

[...]

Ik weet het, maar ik heb er echt zo geen zin in. Wat erg dat acupunctuur me momenteel net zo lekker lijkt

Ik heb ook acupunctuur gedaan toen ik over de 41 liep, maar ik heb niet het idee dat het wat deed.

Het strippen was effectiever.
Grief is just love with nowhere to go
Bij mij hielp het douchen ook.
quote:DG2015 schreef op 16 augustus 2016 @ 16:13:

[...]

t en heb Indiase curry gegeten om kind uit te roken. .
quote:_Doortje_ schreef op 16 augustus 2016 @ 16:12:

[...]

Ik weet het, maar ik heb er echt zo geen zin in. Wat erg dat acupunctuur me momenteel net zo lekker lijkt Hahaha! Ik zou gewoon alles aanpakken om de bevalling op te wekken
quote:DG2015 schreef op 16 augustus 2016 @ 16:13:

[...]

Ik ben 's avonds gestript en heb Indiase curry gegeten om kind uit te roken. Volgende ochtend weeën en binnen 2,5 uur is hij geboren.Hm dat werkt ook lekker op je darmstelsel vaak. Had je het zelfbenoemde 'rookgordijn' niet tot op het plafond zitten?
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
quote:_Doortje_ schreef op 16 augustus 2016 @ 16:10:

[...]

Ja ik geloof er wel in, ben ook wel van de homeopathie en kruiden enzo.Ik heb homeopathische korrels gehad met 40.2, hele nacht weeën maar dat was het. Met 40.4 zou ik ingeleid worden en bleek ik al 4 cm te hebben. Wellicht door die korrels? Na het breken van de vliezen ben ik binnen 2.5 uur bevallen, zonder infuus of verdere medische ingrijpen. Ik geloof echt dat het door die korrels kwam. Misschien kun je morgen een homeopaat bellen?
Mijn man werd geopereerd aan een blindedarmontsteking, midden in de nacht, compleet onverwacht. Ik heb daar een flinke stresspiek van gehad. Toen de volgende ochtend alles goed bleek te zijn, kon ik ontspannen en kwamen spontaan de weeën opzetten. Ik schoof dat af op harde buiken trouwens. Maar ik ben dus iets meer dan 24 na mans operatie bevallen.

Man heeft geen dag verlof op hoeven nemen, die zat twee weken thuis om te herstellen

Was wel even lastig met de geboorte aangifte, daar hadden we een chauffeur voor nodig.

Ik zou het nu niet direct aanraden, maar het werkte wel
Wat een stress Lexie, ik zal vriend vragen welke vormen van lichamelijk letsel er nog mogelijk zijn
Hallo?!
Toen ik er middenin zat, heb ik wel wat tranen gelaten, maar toen we met ons kind in de armen eindelijk in ons eigen bed lagen, hebben we er heel hard om gelachen. Het is ook wel een leuk bevallingsverhaal geworden, hij morfine voor de pijn en ik kreeg niks, want ik was al te ver onderweg. Man kon zich, terug op zijn afdeling, niet meer herinneren hoe we zoon ook al weer genoemd hadden, dat moest de verpleegkundige hem vertellen.

Bij mijn eerste ben ik trouwens rondjes gaan lopen, om de zwaartekracht een handje te helpen. Dat hielp dan weer niks, heb anderhalve week gelopen, hond was wel blij, maar kind zat er nog.
Ja ik! Ik was het zwanger zijn zo enorm zat wegens hele zware bekkeninstabiliteit dat ik het gewoon geprobeerd heb. Ben in de middag naar de acupuncturist geweest en die nacht braken mijn vliezen en de volgende ochtend is mijn dochter geboren. Met 37,6 weken dus ik denk dat de acupunctuur echt heeft gewerkt! Ik geloof daar trouwens normaal gesproken helemaal niet in, maar wilde gewoon alles proberen.
Ik denk niet dat het werkt, ik heb er inmiddels wat meer over gelezen, omdat ik een tijdje geleden zulke behandelingen heb ondergaan en ik had het idee dat het niet hielp.

Toen ben ik er dus wat meer over gaan lezen en hoe meer ik las, hoe minder geloofwaardig ik het vond.

De geschiedenis van de acupunctuur blijkt niet te kloppen met wat mij er altijd van is verteld en de methode is niet wetenschappelijk.

Of meridianen bestaan is nooit bewezen, misschien is het een verzinsel.

Het werkt volgens allerlei onderzoeken niet beter dan een placebo, dus je moet er inderdaad in geloven.

Ik denk dat je net zo ver komt als je in jezelf gelooft en dus inderdaad zoiets als onder de douche staan en/of heel hard schreeuwen of zoiets...net zo effectief is.
Tepels stimuleren schijnt wel echt effectief te zijn. Moet je wel lang doen. Paar uur per dag geloof ik. Maakt oxytocine aan
En anders een lekkere voetreflexmassage? Geen idee of het echt helpt maar ik kan een voetmassage altijd wel waarderen.

Bij mij hielp het dreigen met inleiden... Inleiding stond gepland voor 's ochtends 8 uur maar de nacht ervoor kreeg ik spontaan weeën.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven