Het grote tassen-topic
donderdag 23 juni 2016 om 21:52
Ik ben Padme en ik heb een tassenfetisj Wie nog meer?
Wat zijn je favoriete merken? Hoe berg je ze op? Hoe vaak wissel je van tas? Matched je portemonnee met je tas? Hoe richt je hem in? Met welke ben je het meest blij? Waar koop je ze? Welke zou je nog graag willen hebben? Ik ben benieuwd naar allesssss.
Wat zijn je favoriete merken? Hoe berg je ze op? Hoe vaak wissel je van tas? Matched je portemonnee met je tas? Hoe richt je hem in? Met welke ben je het meest blij? Waar koop je ze? Welke zou je nog graag willen hebben? Ik ben benieuwd naar allesssss.
anoniem_200187 wijzigde dit bericht op 23-06-2016 21:57
Reden: typefoutje
Reden: typefoutje
% gewijzigd
zondag 7 augustus 2016 om 20:38
Hier nog een tassenliefhebber. Heb de laatste tijd veel gekocht en heb nu een mooie verzameling.
O.a. een campomaggi
En mijn favoriet, een The Bridge Icons
Een fijne website is Wardow.com. Er is een Duitse versie en een Engelse, ik heb deze tassen bij de Duitse gekocht, voor mooie kortingen. Sowieso zijn de prijzen daar vaak lager.
O.a. een campomaggi
Een fijne website is Wardow.com. Er is een Duitse versie en een Engelse, ik heb deze tassen bij de Duitse gekocht, voor mooie kortingen. Sowieso zijn de prijzen daar vaak lager.
maandag 8 augustus 2016 om 14:46
Bij Aliexpress moet je heel goed lezen en foto's bekijken en de feedback van anderen bekijken.
En het moet wel echt leer zijn.
Ik heb een heel leuk klein crocoprint schoudertasje voor nog geen 15 euro gekocht. Echt leer.
Ben in HongKong geweest en daar hebben ze de mooiste leren tassen voor rond de 50 euro.
Er komt echt niet alleen goedkope rommel uit China, maar het zit er wel tussen bij Aliexpress.
En het moet wel echt leer zijn.
Ik heb een heel leuk klein crocoprint schoudertasje voor nog geen 15 euro gekocht. Echt leer.
Ben in HongKong geweest en daar hebben ze de mooiste leren tassen voor rond de 50 euro.
Er komt echt niet alleen goedkope rommel uit China, maar het zit er wel tussen bij Aliexpress.
maandag 8 augustus 2016 om 14:54
quote:Woll_Stone schreef op 07 augustus 2016 @ 20:38:
Hier nog een tassenliefhebber. Heb de laatste tijd veel gekocht en heb nu een mooie verzameling.
[img]http://media.wardow.com/media/catalog/p ... -01-14.jpg[/img]
Wat is die mooi
Helaas voor mij iets boven budget.
[img]http://media.wardow.com/media/catalog/p ... -01-14.jpg[/img]
Wat is die mooi
Helaas voor mij iets boven budget.
maandag 8 augustus 2016 om 14:54
Ik heb één paar schoenen van Aliexpress en ik ben er nog altijd niet over uit of de buitenkant nou leer is of niet...De binnenkant is wel synthetisch, maar over de buitenkant twijfel ik.
Zelf heb ik niets met namaak-merk-tassen, dus daar zou ik al nooit voor gaan bij Ali en voor 'gewone' tassen kan ik ook in Nederland terecht. Dus eigenlijk is het er nooit van gekomen om daar wat van tassen te bestellen.
Zelf heb ik niets met namaak-merk-tassen, dus daar zou ik al nooit voor gaan bij Ali en voor 'gewone' tassen kan ik ook in Nederland terecht. Dus eigenlijk is het er nooit van gekomen om daar wat van tassen te bestellen.
maandag 8 augustus 2016 om 15:04
Ik heb laatste voor het eerst twee tassen besteld bij aliexpress.
De eerste waarvan ze beweren dat het echt leer is, is wel oké. Al twijfel ik of het echt leer is. De tas stond goed aangeschreven en heel veel bestellingen de afgelopen maand. Toch gebrul het gevoel dat de kwaliteit in Europa hoger ligt. ( ik heb voor deze tas 57 euro betaald)
De tweede tas heb ik 3 weken geleden besteld en nog niet binnen. De verzendinformatie is ook niet beschikbaar.
Ik denk zelf dat ik er niet snel weer zal bestellen.
De eerste waarvan ze beweren dat het echt leer is, is wel oké. Al twijfel ik of het echt leer is. De tas stond goed aangeschreven en heel veel bestellingen de afgelopen maand. Toch gebrul het gevoel dat de kwaliteit in Europa hoger ligt. ( ik heb voor deze tas 57 euro betaald)
De tweede tas heb ik 3 weken geleden besteld en nog niet binnen. De verzendinformatie is ook niet beschikbaar.
Ik denk zelf dat ik er niet snel weer zal bestellen.
maandag 8 augustus 2016 om 15:31
Bij Aliexpress moet je geduld hebben. Ik kies alleen voor free shipping en dan duurt het een week of 3.
Deze is echt leer
http://www.aliexpress.com ... 6f-4996-90ce-fc9e0a49732c
En deze niet
http://www.aliexpress.com ... a-9ead-2a76f6ee877c&tpp=1
Deze is echt leer
http://www.aliexpress.com ... 6f-4996-90ce-fc9e0a49732c
En deze niet
http://www.aliexpress.com ... a-9ead-2a76f6ee877c&tpp=1
dinsdag 9 augustus 2016 om 09:48
Vorig jaar was ik bij een sample sale van FAB. Tot mijn grote verbazing zag ik twee van de tassen die ik daar kocht een paar maanden geleden terug in een filmpje van de nieuwe collectie. Inmiddels hebben ze sale, maar één clutch is nog steeds zo enorm veel duurder dan ik er destijds voor betaald heb Oorspronkelijk prijs is 340 euro, nu in de sale voor 136 euro. Ik weet niet eens meer zeker wat ik ervoor neergelegd heb, maar ik vermoed dat het tussen de 60 en 80 euro was. Is toch leuk! (dit is hem trouwens, voor de geïnteresseerden: http://fab.nl/nina-clutch-13196.html )
Vind de clutch overigens nog steeds geweldig, maar python leer is wel erg lastig. Alles geeft er op af en ik krijg het niet meer schoon. Dat geldt ook voor mijn python leren portemonnee van FAB. Iemand tips?
Vind de clutch overigens nog steeds geweldig, maar python leer is wel erg lastig. Alles geeft er op af en ik krijg het niet meer schoon. Dat geldt ook voor mijn python leren portemonnee van FAB. Iemand tips?
woensdag 10 augustus 2016 om 22:23
zaterdag 13 augustus 2016 om 16:15
Ik heb voor het eerst een mini tasje gekocht en ben er echt heel blij mee
http://static.coccinelle. ... ALL_ADV_7-canvas-mono.jpg
http://static.coccinelle. ... ALL_ADV_7-canvas-mono.jpg
donderdag 2 februari 2017 om 17:16
Inmiddels heb ik een tassen-opberg-systeem bedacht en nu hangen al mijn tassen dus netjes in een soort van stofhoezen in de kast. Super mooi, al zeg ik het zelf
En ik zit me wederom te orienteren op een Louis Vuitton tas. Het stomme is dat ik het model (de Alma PM) die ik in het begin van dit topic nog wilde, nu eigenlijk niet eens meer zo mooi vind. Nu zit ik eigenlijk meer te kijken naar een ietsje groter (heel ander) model.
Iemand nog tips voor mij over hoe ik zo'n, echt wel heel dure, tas uitzoek? Waar hebben jullie zelf op gelet?
En ik zit me wederom te orienteren op een Louis Vuitton tas. Het stomme is dat ik het model (de Alma PM) die ik in het begin van dit topic nog wilde, nu eigenlijk niet eens meer zo mooi vind. Nu zit ik eigenlijk meer te kijken naar een ietsje groter (heel ander) model.
Iemand nog tips voor mij over hoe ik zo'n, echt wel heel dure, tas uitzoek? Waar hebben jullie zelf op gelet?
dinsdag 7 februari 2017 om 14:53
Mijn LV portemonnee kostte destijds al bijna 700 euro De Alma PM tas waar ik in eerste instantie naar aan het kijken was, is er volgens mij vanaf 1200 euro, maar dat is ook afhankelijk van het materiaal dat je uitkiest. En of je een hengsel erbij wil (kost gewoon ook nog even 300 euro extra ) In feite wordt het gewoon ruim geld sparen en dan eens gaan kijken bij een LV winkel denk ik. Maar anderzijds wil ik ook geen impulsaankoop doen. Vind het gewoon best lastig om te weten wat ik wil, hehe.
Oh, en LV heeft dus gewoon nooit aanbiedingen of uitverkoop. Tassen worden eigenlijk ook alleen maar duurder, nooit goedkoper.
Oh, en LV heeft dus gewoon nooit aanbiedingen of uitverkoop. Tassen worden eigenlijk ook alleen maar duurder, nooit goedkoper.
dinsdag 7 februari 2017 om 14:58
Best shocking eigenlijk, dat een hengsel voor zo'n LV tas dus in feite even duur is als een gemiddelde tas (voor mij gemiddeld dan, als je naar de Primark gaat ben je wellicht maar een paar tientjes kwijt). Maar ik ben wel iemand die tassen altijd netjes opbergt en regelmatig wisselt. Ik zie zo'n LV tas echt als een erfstuk, bij wijze van spreken. En daarom wil ik hem zo zorgvuldig uitzoeken, en zorgen dat ik geen spijt krijg van zo'n grote aankoop. Dus als iemand tips heeft...?
(geen idee waarom ik de neiging voel om me te verantwoorden...maar ik wilde het toch even zeggen)
(geen idee waarom ik de neiging voel om me te verantwoorden...maar ik wilde het toch even zeggen)
dinsdag 7 februari 2017 om 16:20
Ohhh schijntje voor een tas
Mijn regel is altijd
heb ik het geld ervoor over -> kopen
ga ik het ook echt gebruiken -> kopen
krijg ik geen ruzie thuis na deze aankoop -> kopen
Ben je weleens in een outlet van LV geweest, misschien dat je ze daar goedkoper kan kopen ?
Ik was deze zomer in Florence in een outlet waar ze LV, Prada, Gucci enz verkochten en volgens mij scheelde het best veel geld maar dan moet net jouw model ertussen zitten.
Ik kijk ook rustig een jaar naar iets wat een hoop geld kost en als ik het dan nog wil hebben dan komt het er ook.
Mijn regel is altijd
heb ik het geld ervoor over -> kopen
ga ik het ook echt gebruiken -> kopen
krijg ik geen ruzie thuis na deze aankoop -> kopen
Ben je weleens in een outlet van LV geweest, misschien dat je ze daar goedkoper kan kopen ?
Ik was deze zomer in Florence in een outlet waar ze LV, Prada, Gucci enz verkochten en volgens mij scheelde het best veel geld maar dan moet net jouw model ertussen zitten.
Ik kijk ook rustig een jaar naar iets wat een hoop geld kost en als ik het dan nog wil hebben dan komt het er ook.
dinsdag 7 februari 2017 om 17:42
Nee ik ben nog nooit in een LV outlet geweest! Ik wist ook helemaal niet dat zoiets bestond...Maar je hebt helemaal gelijk: als ik zoveel geld uit ga geven koop ik liever precies datgene wat ik wil, dan dat ik ietsje minder betaal maar dan met een net-niet-gevalletje opgescheept zit.
Hier in Nederland hebben we dat soort outlets zeker niet? Ik ben wel eens in Bataviastad geweest, maar dat viel me tegen.
Hier in Nederland hebben we dat soort outlets zeker niet? Ik ben wel eens in Bataviastad geweest, maar dat viel me tegen.
dinsdag 7 februari 2017 om 19:04
Bataviastad en Rosada hebben de echt dure merken niet, volgens mij zitten die ik eerder noemde alleen in Italië. Mocht je binnenkort eens in de buurt van Florence zijn kan je altijd gaan kijken
In Hamburg heb ik eens een MK tas in een outlet gekocht, die ik wilde was afgeprijsd maar de lopende modellen niet.
Ik denk dat het in Italië wel lopende modellen zijn die goedkoper zijn aangezien er alleen maar chinezen rondliepen die met bussen tegelijk werden gedropt, er stond er 1 bij Gucci in de winkel die met 5 tassen naar buiten ging
In Hamburg heb ik eens een MK tas in een outlet gekocht, die ik wilde was afgeprijsd maar de lopende modellen niet.
Ik denk dat het in Italië wel lopende modellen zijn die goedkoper zijn aangezien er alleen maar chinezen rondliepen die met bussen tegelijk werden gedropt, er stond er 1 bij Gucci in de winkel die met 5 tassen naar buiten ging
vrijdag 10 februari 2017 om 04:26
quote:padme84 schreef op 02 februari 2017 @ 17:16:
Voordat ik zo een uitgave doe (wat ik tot nu toe slechts een aantal keer gedaan heb) doe ik eerst research op youtube. Er zijn tig filmpjes te vinden die nuttig zijn: reviews, 'whats in my bag', wear and tear, etc. intypen in t zoekbalkje + de tas die je op t oog hebt.
Daarnaast probeer ik voor mezelf duidelijk te krijgen hoe vaak ik zo'n tas echt ga gebruiken. Is het een makkelijke kleur, durf ik me er overal mee te begeven, kan ik hem zowel overdag als bij etentjes/uitgaan gebruiken? Zo krijg je een beetje een beeld of je 'cost per wear' hoog of laag zal zijn.
Tot slot kun je eventueel nog meer 'research' doen op Purse Forum.
Uiteindelijk draait het er natuurlijk om of je de tas het bedrag waard vindt.
Hoop dat je er iets aan hebt. Ben benieuwd welke je op het oog hebt
Voordat ik zo een uitgave doe (wat ik tot nu toe slechts een aantal keer gedaan heb) doe ik eerst research op youtube. Er zijn tig filmpjes te vinden die nuttig zijn: reviews, 'whats in my bag', wear and tear, etc. intypen in t zoekbalkje + de tas die je op t oog hebt.
Daarnaast probeer ik voor mezelf duidelijk te krijgen hoe vaak ik zo'n tas echt ga gebruiken. Is het een makkelijke kleur, durf ik me er overal mee te begeven, kan ik hem zowel overdag als bij etentjes/uitgaan gebruiken? Zo krijg je een beetje een beeld of je 'cost per wear' hoog of laag zal zijn.
Tot slot kun je eventueel nog meer 'research' doen op Purse Forum.
Uiteindelijk draait het er natuurlijk om of je de tas het bedrag waard vindt.
Hoop dat je er iets aan hebt. Ben benieuwd welke je op het oog hebt
vrijdag 10 februari 2017 om 11:55
Bedankt voor de tips!
Ja, ik heb al wat rondgekeken op Youtube. Heerlijk
Ik zal hier even uit een zetten met welke ik in mijn hoofd zit:
De Alma PM. Het model vind ik ontzettend mooi en ik denk dat ik dat over een paar jaar nog steeds vind. Ik ben echt een liefhebber van leer, en ik denk wat minder van het canvas. Dus ik kijk dan vooral naar het Vernis Leather. Poppy en Rose vind ik fan-tas-tisch, maarrrr...daar komt dat stukje van 'is het een makkelijke kleur' in beeld. Zo (knal) roze is wellicht niet handig. Mijn LV portemonnee is trouwen in Vernis Leather en dan de Cherry, dus ik ben wel wat gewend, maar een hele tas in die kleur is wellicht toch een beetje over the top. Dus dan zou ik toch uitkomen bij Dune of Noir. Op dit moment heb ik vooral bruin in mijn tassencollectie, en vrijwel geen zwart. Dus dat zou ook nog een overweging zijn
Maar nu ben ik dus gaan twijfelen over de Speedy 25. Of dat niet toch nog wát tijdlozer is. Daar kan ik dan niet kiezen voor de Vernis Leather, dus dan zou ik gaan voor de Monogram Canvas. Maar dat is dus pas een recente ontwikkeling nadat ik YT filmpjes heb gezien van de tas.
Dus nouja, zie hier mijn struggle (....eerstewereldproblemen....)
Ja, ik heb al wat rondgekeken op Youtube. Heerlijk
Ik zal hier even uit een zetten met welke ik in mijn hoofd zit:
De Alma PM. Het model vind ik ontzettend mooi en ik denk dat ik dat over een paar jaar nog steeds vind. Ik ben echt een liefhebber van leer, en ik denk wat minder van het canvas. Dus ik kijk dan vooral naar het Vernis Leather. Poppy en Rose vind ik fan-tas-tisch, maarrrr...daar komt dat stukje van 'is het een makkelijke kleur' in beeld. Zo (knal) roze is wellicht niet handig. Mijn LV portemonnee is trouwen in Vernis Leather en dan de Cherry, dus ik ben wel wat gewend, maar een hele tas in die kleur is wellicht toch een beetje over the top. Dus dan zou ik toch uitkomen bij Dune of Noir. Op dit moment heb ik vooral bruin in mijn tassencollectie, en vrijwel geen zwart. Dus dat zou ook nog een overweging zijn
Maar nu ben ik dus gaan twijfelen over de Speedy 25. Of dat niet toch nog wát tijdlozer is. Daar kan ik dan niet kiezen voor de Vernis Leather, dus dan zou ik gaan voor de Monogram Canvas. Maar dat is dus pas een recente ontwikkeling nadat ik YT filmpjes heb gezien van de tas.
Dus nouja, zie hier mijn struggle (....eerstewereldproblemen....)