* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Ring...ik heb een aantal weken geleden een kleine tussentijdse bloeding gehad, misschien dat het toch het begin van een menstruatie was. Ik weet het dus niet zeker. Ik weet wel wanneer m'n eisprong ongeveer is geweest, dus dan kun je toch eigenlijk niet verder zijn dan een kleine 5 weken? Of zie ik het nu helemaal verkeerd?

Dus jammer Mardjen denk dat ik hier niet thuis hoor, al zou ik het hier ook gezellig vinden hoor met jullie allemaal
Mij maakt het niks uit. Maar ja, ik weet niet hoe anderen erover denken. Ben niet zo moeilijk. Uiteindelijk kunnen wij ook altijd nog in juni of augustus bevallen.

Maar goed. Wanneer heb je een echo? Dan weet je het pas echt he?
Ik weet het niet Ring, ik moet eerst de verloskundige van de week bellen...ik denk/hoop dat ik zo rond eind december/begin januari mag komen, maar dat zal wel niet direct voor een echo zijn.

En het was niet de bedoeling om zomaar bruut in te breken in juli topic...sorry dames! Ik wens jullie allemaal een voorspoedige zwangerschap en breek nu weer netjes uit...
anoniem_44112 wijzigde dit bericht op 08-12-2008 22:36
Reden: toevoeging
% gewijzigd
quote:mardjen schreef op 08 december 2008 @ 21:32:

Lalietje, ik wil je stiekem gewoon ook in eht juli forum, wel zo gezellig Eens!
Kom me ook weer eens even melden

Ik ben de laatste tijd zo misselijk, dat ik nauwelijks de fut heb om te tiepen, maar als ik eenmaal begin is het toch wel erg leuk!

@Qua bevallen: Bij mijn eerste wilde ik perse in het ziekenhuis bevallen, vond het doodeng! Ik ben uiteindelijk thuis bevallen, het ging allemaal zo snel, ik had nieteens de keuze. Het was wel erg prettig en fijn, en een uur na de bevalling had ik mijn omaatje en broers al aan mijn bed, vond ik erg fijn en intiem. Nu denk ik toch in eerste instantie weer ziekenhuis, geeft me een veilig gevoel, maar hoe de praktijk uiteindelijk is zien we dan wel, uiteindelijk is het toch ook niet helemaal te plannen...

@Qua libido: Die is enorm maar ik voel me zo moe en misselijk dat ik het simpelweg niet kan opbrengen... Ook erg.
Heeft iemand ervaring met misselijkheid die gewoon de hele dag duurt? Want van OCHTENDmisselijkheid alleen is hier toch echt geen sprake meer, helaas. En wie heeft er tips?

Vandaag had ik wat bruinverlies, vond het toch wel een beetje spannend. Op de een of andere manier denk ik dat het wel goed zit, maar schrok er toch wel van...
Duft, ik ben ook bijna de hele dag misselijk sinds 1 weekje. Ik merk dat ik gewoon ietsje vaker iets moet eten. Gewoon kleine porties. Ik heb nu doorgaans een pak sultana's in mijn tas en eet gewoon elke half uur / uur één koekje. Dan gaat het op zich wel. Bij mij is de misselijkheid wel het ergst 's ochtends, maar ook gedurende dag met vlagen. Ik vrees zelf dat ik over 2 weken (dan ben ik ruim 9 weken) wellicht boven het toilet hang...
Goedemorgen allen,

Ring: Ik woon op ongeveer 15 minuten van het streekziekenhuis, dus dat zit wel goed. Ik vind in het ziekenhuis ook prima. Vorige keer moest ik naar het academisch en vroegen heel veel mensen of ik dat niet erg vond, want het was toch zo groot enz. We hebben het er super gehad die week dat ik er lag, ik heb geen verschil gemerkt met het streekziekenhuis.

Dufty: toch altijd even spannend bloedevrlies. Goede dat je er wel vertrouwen in hebt.

Lalie: gefeliciteerd met je zwangerschap. Wat mij betreft ben je welkom hoor, ik ga ook in juni bevallen (voor 99%zeker). En is ook wel gezellig voor de mensen van eind juli die overtijd gaan lopen. Dan word het vaak zo stil omdat al die anderen druk zijn met de verse baby.

Tsara: schoonouders dachten dat het niet zo erg was. Man heeft ze er gisteren ook nog over gebeld. Hij gaf ook aan het vervelend te vinden dat schoonzus het nu waarschijnlijk aan allerlei mensen al heeft verteld en neef aan collega's terwijl wij het na de echo van donderdag nog eerst aan bepaalde andere mensen willen vertellen. Ach, had zijn vader gezegd: zouden zij het dan verder vertellen? Uhm, ja want de rest van de familie had geen idee dat ze het nog niet eens hoorden te weten. En het gaat ook maar om 20 man die ze het verteld hebben......

Op een of andere manier zie ik nu ook heel erg tegen donderdag de echo op. Heb er ineens een minder goed gevoel over, terwijl dat natuurlijk nergens op slaat, want waarom zou het fout gaan als er meer mensen het weten???
Tja nu moet ik het toch opbiechten.

ik heb al een tijdje met jullie meegeschreven onder een andere nick.

IT IS ME: SCUBA

Ik schrijf al lang mee met het november 2007 topic vanwege mijn dochter Anniek en ik had het idee dat er ook mensen van mijn werk af en toe hier langs komen op het forum en weten wie ik ben. Ik wilde natuurlijk niet dat ze via deze weg zouden uitvinden wat er aan de hand was.

Maar ik heb het gister op mijn werk verteld en dus mag nu iedereen het weten.

Excuses voor de andere nick maar ik kon even niet anders, Ik ben wel blij dat ik nu onder mijn eigen vertrouwde nickje kan schrijven haha.

Ik heb ook wel eens een foutje gemaakt met inloggen en opeens onder deze nick hier gepost. Het was ook allemaal erg ingewikkeld

Jane: ik weet dat het schema veel werk is, maar het zou toch wel fijn zijn als je nu mijn "echte"nick erin zou kunnen zetten. Zou dat nog lukken denk je????

Is er nog iemand anders een wizzkid met computers? Ik moet je eerlijk bekennen dat ik een schema wel erg handig vindt. Ik onthoud zo slecht wie wie is. Hij hoeft echt niet elke keer helemaal up to date ofzo, maar even de namen en data en de hartjes enzo is natuurlijk wel heel leuk.

Je kan nl de tabel wel overdragen aan iemand anders, maar hoe weet ik even niet. Dat is bij het nov topic toen ook gebeurd. Moeten we misschien even een Angel voor inschakelen? Ik zal het in ieder geval wel even vragen.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Ik had het gezien Scuba/Chica , maar goed toch dat je het zo op hebt kunnen lossen!

Ik ben gisteravond naar huis gegaan vanuit de verbouwing. Trok het even niet meer na een lange dag werken en `s avonds dus weer verbouwen. Lekker op de bank gezeten met de laptop en een tijdschrift. Helemaal ontspannen!

Nu maar bedacht dat ik tot de kerstvakantie (nog anderhalve week) alleen `s avonds aan de gang ga op woensdag (halve dag) en donderdag (vrijdag adv).

Ik word soms trouwens wel een beetje zenuwachtig van al die misselijke dames, ik heb er bijna geen last van en voel me eigenlijk prima. Dan maak ik me soms wel een beetje zorgen of alles nog wel goed gaat. Ik probeer het niet te doen, maar nu die echo steeds dichterbij komt is het best spannend....
quote:padababa schreef op 09 december 2008 @ 10:09:

Op een of andere manier zie ik nu ook heel erg tegen donderdag de echo op. Heb er ineens een minder goed gevoel over....Oh Padababa ik vind het echt sneu voor je dat het zo is gelopen met je schoonfamilie. Kan me je teleurstelling zo goed voorstellen! Wel heel goed dat je man gisteren nog heeft gebeld met z'n ouders. Ook al was hun tegenantwoord misschien niet helemaal wat je gehoopt had, jullie hebben in ieder geval wél jullie gevoelens over de situatie uitgesproken en da's best dapper vind ik! En iedereen gaat vast heel hard voor je duimen a.s. donderdag voor de echo, alles is vast helemaal goed joh!
Aha, Scuba=Chica. Prima hoor.

Dus jouw dochter is ook uit november 2007, de mijne ook. Leuke leeftijd nu he? (maar eigenlijk vond ik tot nu toe alle leeftijden wel leuk, echt genieten). Meisje is nu een enorme knuffelkont, wil het liefst de hele dag kroelen bij mij en kusjes geven/krijgen. Ze heeft al sinds het weekend last van pseudokroep, zo zielig!
Wat goed Mardjen dat je het gezien had. En ik maar denken dat het heel onopvallend was

Ik ben trouwens ook niet misselijk, dus wees gerust. Eigenlijk heb ik helemaal niet veel kwaaltjes (heerlijk) Wel meer moe enzo. Oh trouwens dat is niet helemaal waar, sinds twee dagen ineens heel duizelig. Vooral als ik me gewoon omdraai in bed, dan duizelt het echt heel veel. Heel raar want dat heb ik nog nooit meegemaakt. Is dit herkenbaar bij iemand?

Ik vind het trouwens ook wel fijn dat ik nu iets meer over mezelf kan vertellen zonder meteen te hoeven nadenken. Ik woon bijv ook in Utrecht. En laatst vroeg volgens mij uhmmm...... oh vergeten wie dat was........ naar zwangerschapskleding winkels. Nou dat vond ik een zeer goede vraag want ik weet ze nl ook niet te vinden. Ja, je hebt natuurlijk inderdaad de Miss Etam en H&M enzo, maar echt een speciaal winkeltje met verschillende merken en echt leuke kleding, mis ik hier een beetje.

Ik wil trouwens weer in het ziekenhuis bevallen. Vorige keer ben ik met de ruggeprik bevallen en dat wil ik nu eigenlijk weer. Dit is me nl zo goed bevallen dat de bevalling het allermakkelijkste was Ik heb nl in de laatste weken van mijn zwangerschap bekkeninstabiliteit gehad en na mijn bevalling een PPD (post natale depressie) De bevalling was dan nog het makkelijkste hahahahaha. Ik ben nu wel een beetje bang dat ik dat allemaal weer krijg, maar ik ben nu vele malen beter voorbereid op de signalen dus ik hoop iets meer te kunnen inspelen op de vroege signalen en het dan te voorkomen.
quote:jojon schreef op 09 december 2008 @ 11:12:

Aha, Scuba=Chica. Prima hoor.

Dus jouw dochter is ook uit november 2007, de mijne ook. Leuke leeftijd nu he? (maar eigenlijk vond ik tot nu toe alle leeftijden wel leuk, echt genieten). Meisje is nu een enorme knuffelkont, wil het liefst de hele dag kroelen bij mij en kusjes geven/krijgen. Ze heeft al sinds het weekend last van pseudokroep, zo zielig!

Ach wat zielig pseudokroep. Gaat het al wat beter? Die van mij hoest en hoest en hoest maar volgends de HA heeft ze niks ernstigs. Jammer dat je toendertijd nooit meeschreef op het novemeber topic.

Het is inderdaad een leuke leeftijd en het wordt alleen maar leuker vind ik.

Padababa: Ik had nog niet op jouw gereageerd. Wat een rotstreek van je schoonfam. Begrepen ze wel dat je er erg van baalde dat ze het aan iedereen verteld hadden? Echt flauw om op die manier jouw nieuws en verrassing enigzins teniet te doen.
Inderdaad Padababa, ook nog niet gereageerd, maar kan me helemaal voorstellen dat je er gigantisch van baalt. Mijn beste vriendin weet het bijvoorbeeld nog niet en dan zouden mijn schoonouders het wel vertellen aan deze en gene! Wel goed dat je man nog even gebeld heeft!
Ha Scuba, vorig jaar had ik het forummen nog niet ontdekt. (misschien maar goed ook want merk dat het verslavend en tijdrovend is...).

Huisarts is hier trouwens prima. Ben er al zo vaak geweest met dochterlief, beetje gevoelig meisje met ook astma en eczeem. Hij was dan ook niet verbaasd dat ze nu dit heeft want past volgens hem precies in het rijtje. Dat hese stemmetje is trouwens wel heel lief hoor. Ze heeft alweer wat praatjes gelukkig dus het ergste hebben we achter de rug. Eet en drinkt alleen nog zo slecht, we krijgen er alleen dubbelvla in. Ga er ook niet te moeilijk over doen.

Ben zelf ook al een paar dagen niet helemaal fit. Heeft volgens mij niet echt met zw.schap te maken, maar flinke koppijn en wat zou ik dan graag zo'n dikke ibuprofen nemen zeg, paracetamol helpt bij mij dan echt helemaal niet. Nou ja joggingbroek aan en lekker op de bank hangen. En lekker slapen als m'n meisje ook slaapt. Ga straks maar even de kerstkaarten schrijven, kan maar vast gebeurd zijn.
Zag net trouwens in de Blokkerfolder (pag. 41) een superschattig kerstman/vrouw pakje. Ga ik denk ik kopen voor dochtertje voor de kerst. Vorig jaar had ze zo'n lief kerstmanpyjama'tje met muts, had daar toen fotokerstkaarten van laten maken. Dit jaar Elmo kerstkaarten: "HOHO ELMO". Wel grappig vond ik.
@ Padababa: Beetje raar dat ze er niets ergs in zagen. Natuurlijk is het vervelend....maar goed. Weer van geleerd. Wel erg vervelend. En de echo komt vast helemaal goed, begrijpelijk dat je wat onzeker bent hoor!

Over bevallen.....ik zou wel graag in het zh willen bevallen, toch wat veiliger qua gevoel. Maar aan de andere kant, thuis is wel fijn, lig je meteen lekker in je eigen bedje. Maar ja, moet je wel wat meer pijnlijden

Fijn dat ik niet de enige ben die een beetje een sexloos bestaan heeft haha.....las ook ergens dat het met week 12/13 weer terug komt. Ik hoop het....vind het erg sneu voor manlief, alhoewel hij het erg goed begrijpt.

Die tong waar jullie last van hebben heb ik hier ook, blugh!!
hallo dames, ben ik ook weer.

maak je geen zorgen ook hier geheel seksloos. wanneer moet je daar nou energie vandaan halen?

was bij de anderen ook zo (en keerde niet echt terug tot de laatste maanden, maar dan is het erg onhandig). Lief weet dus gelukkig wat ie kan verwachten...

Over de bevalling maak ik me nog maar niet te druk. drie keer heel anders gegaan (eerste keer in ziekenhuis ingeleid omdat zoonlief gepoept had) en eindeloos geperst, tweede keer gewoon thuis zonder al teveel gedoe, derde keer met gillende sirenes naar het ziekenhuis omdat meneer niet wilde zakken) dus ik zie het wel.. duurt ook nog lang he...

val bijna in slaap, ben de hele dag moemoemoe..
Hé, 't is al even geleden dat ik hier meegeschreven heb, maar lezen doe ik elke dag! Ik had zelf nog niet zo veel te melden.

@Jojon: ik heb ook echt sinds gisterochtend verschrikkelijke koppijn, die niet weggaat met paracetamol. Ik moet me ook echt inhouden om niet zo'n roze smartie te slikken!

@Iedereen: ik lees van verschillende meiden dat de kleren niet meer zo passen... daar ben ik best jaloers op! Ik vraag me continu af of er nog wel iets zit en groeit, omdat ik 't verschil nog niet echt zie...

Het goede nieuws wat ik te melden heb is dat ik morgen voor het eerst naar de verloskundige mag!

De huisarts vertelde dat ik toch kan kiezen

Heb maandag gebeld en kan morgen al terecht, omdat de huisarts had moeten vertellen over die screenings en een verwijzing voor een echo had moeten geven! Ik ben nu bijna 10 weken en wil zelf ook gráág een afspraak vast hebben staan!

Ik hou jullie op de hoogte!

X
Hé meiden! Even een asociaal ego-berichtje van mij, zonder de rest te lezen.....

Heb vandaag weer een echo gehad. Zag er goed uit. Heb armpjes en beentjes gezien en een kloppend hartje. Heerlijk!!!!! Nu snel naar bed. Ben moe!!!!!!!!!! Trusten en tot morgen!
Blogbabe: Fijn!!! Heerlijk berichtje.

Loeki: Spannende dag vandaag, duim voor je!!!
OK, het schema is weer up-to-date !

(was weer om 05.45 uur wakker....).

GB3 en Ellen heb ik eruit gehaald. Zij hadden > 1 mnd niet meer geschreven. Onverbiddelijk hè?

Nieuwen zijn toegevoegd.

Welkom Chica (ipv Scuba). Ik moest net vreselijk lachen toen ik terug las en jouw berichtje (als Chica) op 20 nov las dat je Scuba feliciteerde. Whahahaha, goeie !

Verder: welkom nieuwen: Luaska, Bebeyyo, Ranja en Tingeling.

En gefeliciteerd met de hartjes: Meis, Chica, South, Sas, Luaska, Tingeling en Blogbabe met je 2e hartje.

MvYara: al 3 weken niets van je gehoord !!! Gaat het nog met je?

Loeki: heel veel succes vandaag met je 1e echo !

Padababa en Pippa: veel succes morgen met de echo's.

Hier alles wel OK.

Alleen erg last van rug en bekken. Heb al 2x p/w fysio en heb zo'n zitbal gekocht ipv een stoel. Die komt vandaag binnen. Ben benieuwd !

Over een uurtje bij de tandarts zijn en ik moet mezelf nog aankleden en dochterlief nog wakker maken, aankleden en laten ontbijten. Moet nu rennen !

XXX
What matters most is how you see yourself
Even snel reageren- Bedankt voor het aanpassen, Jane! En Blogbabe, gefeliciteerd!

Mardjen, ik snap precies hoe je je voelt. Zonder die kwaaltjes heb je eigenlijk geen idee of er echt iets zit. Ik zit hier ook met smart te wachten op de echo. Dan durf ik er pas echt in te geloven.

Loeki, succes vandaag...

Dag!
Ah, ik sta in het schema, leuk!!

Wat minder leuk is, dat ik vanmorgen voor het eerst overgegeven heb en me nu echt beroerd voel... Slapjes (had natuurlijk mijn rijstwafels er weer uit gegooid), trillerig en heb het gevoel dat ik zo weer ga overgeven... pffff.

Ik was de laatste tijd steeds vaker en heftiger misselijk aan het worden en vermoedde al dat ik ergens rond week 8 wel zou gaan spugen... en ja hoor!

Mardjen, op mijn werk zitten twee andere zwangeren (13 en 10 weken) en zij zijn beiden ook niet misselijk. De een heeft helemaal geen kwaaltjes dan alleen wat moe geweest en de ander is wel erg moe, hongerig en soms wat draaierig.

Dus ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken hoor... maar begrijp het wel.

Ik wil eigenlijk iets gaan eten (zonder eten voel ik me misselijk, heeft ervaring me al geleerd) maar ben bang dat als ik eet, het er weer uit gaat komen... Ik ga een appel en een kiwi proberen denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven