Gezondheid alle pijlers

Onregelmatigheid borst

01-07-2016 08:30 228 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben de laatste tijd aan het tobben met mijn gezondheid. Ik merk ook dat dat, waar ik normaalgezien rustig ben rondom gezondheid en ziekte, me ongerust maakt. Ik heb een wat afwijkend bloedbeeld gehad afgelopen maand, word vanwwege bepaalde klachten doorverwezen naar een neuroloog maar gisteren ontdekte ik een deuk in mijn borst. En nu denk ik: wat als alles samenvalt met deze deuk? Alle klachten te verklaren zijn door borstkanker? En opeens word ik heel bang.

Ik wil eens polsen of iemand dit herkent. Kunnen afwijkende waarden, leukocyten te laag, bloedarmoede, vitamine d en b12 tekort dit soort klachten veroorzaken, of kan borstkanker dit soort waarden veroorzaken? Ik heb voor maandag een afspraak staan bij de dokter, maar wil graag wat herkenning, geruststelling of steun.

Ik voel me opeens een enorme hypochonder en dat ben ik niet en wil ik ook niet zijn maar ik ben ongerust.

Plaatjes plakken kan ik niet maar ik zal eens kijken of ik een foto kan uploaded via tinypic.
Hmm, jammer dat het haar dus niet bekend voorkwam.

Is er al íets uit de andere onderzoeken gekomen, waarvoor je ook in het ziekenhuis loopt? Of is het gewoon nog algehele onduidelijkheid allemaal? Heel begrijpelijk dat je voor je dochter zo gezond mogelijk wil zijn!
Dus je bent een stapje verder en ook weer nog niet, omdat je met uitsluiten van iets nog niet weet wat er nu wel met je aan de hand is of eventueel mis is. Ik snap dat dit niet leuk is voor jou, deze zoektocht en onzekerheid wat er nu wel is. Blijf goed communiceren met arts van wat nu dan, ook mbt bloedonderzoek etc. En dat je huilerig bent misschien is heel begrijpelijk hoor na alle stress en dingen die je op je bordje hebt gekregen! Sterkte!
Er is inderdaad behalve het niet-goede bloedonderzoek nog niets uit de onderzoeken gekomen, maar dat komt omdat er nog een mri gemaakt moet worden. Dat gebeurt half september, dus nog even geduld hebben.
Maar je gaat toch nog wel naar een chirurg? Binnenkort? Omdat dat maandag mis was gegaan?
quote:Mirjam762 schreef op 17 augustus 2016 @ 11:54:

Maar je gaat toch nog wel naar een chirurg? Binnenkort? Omdat dat maandag mis was gegaan?Waarom? Een radioloog is net zo goed als een chirurg hoor.
quote:spectral schreef op 17 augustus 2016 @ 12:11:

[...]

Waarom? Een radioloog is net zo goed als een chirurg hoor.

De radioloog beoordeelt alleen haar foto, ziet Lionlily niet eens.

Een chirurg kijkt naar algeheel beeld en kan hopelijk ook iets zinnigs zeggen over die bult en de huid van haar borst.

Fijn dat er nog een MRI komt TO!
quote:lionlily schreef op 17 augustus 2016 @ 10:59:

Er is inderdaad behalve het niet-goede bloedonderzoek nog niets uit de onderzoeken gekomen, maar dat komt omdat er nog een mri gemaakt moet worden. Dat gebeurt half september, dus nog even geduld hebben.Wat voor MRI krijg je Lionlily? Daar zit ook weer verschil in en het is niet zo dat als er een MRI van je hoofd aangevraagd is je borst gelijk meegenomen wordt.
quote:Knuffelheks schreef op 17 augustus 2016 @ 12:31:

[...]

De radioloog beoordeelt alleen haar foto, ziet Lionlily niet eens.

Een chirurg kijkt naar algeheel beeld en kan hopelijk ook iets zinnigs zeggen over die bult en de huid van haar borst.

Fijn dat er nog een MRI komt TO!Nou de radiologen die mij hebben onderzocht kijken en voelen ook.... bij het AVL wisselen ze elkaar ook af, geen verschil.
Dat klopt, maar (zo is dat hier iig) pas als je in het traject van behandeling zit.

Bij een mammografie kijkt de radioloog puur naar het plaatje en ziet je niet eens.
Bij mij is er niemand geweest om te voelen of te kijken in ieder geval, daarom onder alsnog naar de chirurg.

De mri is inderdaad van mijn hoofd, ik verwacht ook niet dat ze daar mijn borst meenemen, maar hopelijk kunnen mijn algemene gezondheidsklachten worden verklaard of ernstige dingen worden uitgesloten daarmee.
Is er nu trouwens nog weer verandering in je borst? Of blijft het hetzelfde?
Ik heb even wat minder gecheckt want dat geeft ook onrust. Volgende week is weer vroeg genoeg

Over twee weken heb ik de afspraak met de chirurg, ze hebben me een brief gestuurd.
Hoe gaat het nu, Lionlily?
Alles helemaal goed! Vocht in de borst, daarom die veranderingen, maar dat komt echt door de borstvoeding, de borst is van slag, maar niet door een kwaadaardig beeld. Ook de zwelling op het sleutelbeen is een bobbel met vocht en hoort bij het beeld. Geen opgezette klieren en geen ontsteking, echt borstvoedingsweefsel dat vocht en zwelling produceert. Ze sluit het voor nu af, met de kanttekening over 9 maanden nog eens checken als de verandering er nog is of doorzet. Gerustgesteld en blij!
Wat fijn dat het 'maar' vocht is, kan me voorstellen dat je opgelucht bent. Hou het inderdaad goed in de gaten, maar voor nu hoef je je gelukkig geen zorgen meer te maken.
Fijn, Lionlily! Had De arts dit beeld al vaker gezien? Heb je het in beide borsten?
Ik heb het maar in één borst, waarschijnlijk littekenweefsel van de borstvoeding en een onopgemerkte borstontsteking. Dan krijg je verklevingen en die kunnen dit beeld geven. Dus ze kende het wel, maar zag het niet vaak. Ik heb heerlijk geslapen
Oh wat fijn zeg!
Gelukkig
Misschien een stomme opmerking, maar is dat vocht ook onderzocht?
quote:beetjegek schreef op 30 augustus 2016 @ 20:30:

Misschien een stomme opmerking, maar is dat vocht ook onderzocht?

Nee dat niet, maar na een eerdere echo zonder probleem, mammografie, die helemaal goed was (ook geen hele dicht borstweefsel), onderzoek door chirurg en dergelijke, en dat alles gewoon goed lijkt te zijn, heeft verder onderzoek toch weinig zin, krijg ik het idee. En sowieso, over negen maanden eventueel alsnog een foto en dan kunnen we altijd verder kijken.

Zou jij dat wel laten onderzoeken? En waarom dan? (Even benieuwd)
Lion, ik heb in stilte meegelezen (kwam weer een beetje dichtbij voor me), ik ben heel blij om te lezen dat het allemaal goed is.
Wat fijn dat alles goed is!!!
Dit topic staat nog bij mijn favorieten. Daarom: hoe gaat het nu? Is je borst weer terugveranderd inmiddels?
quote:lionlily schreef op 30 augustus 2016 @ 20:59:

[...]

Nee dat niet, maar na een eerdere echo zonder probleem, mammografie, die helemaal goed was (ook geen hele dicht borstweefsel), onderzoek door chirurg en dergelijke, en dat alles gewoon goed lijkt te zijn, heeft verder onderzoek toch weinig zin, krijg ik het idee. En sowieso, over negen maanden eventueel alsnog een foto en dan kunnen we altijd verder kijken.

Zou jij dat wel laten onderzoeken? En waarom dan? (Even benieuwd)Nou liever wel ja, door kanker maakt het lichaam vocht aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven