Meisjesnamen
dinsdag 9 augustus 2016 om 21:47
quote:-tinkerbell- schreef op 09 augustus 2016 @ 21:11:
@touch of pink
Lot lijkt niet af voor mij
Joy niet mijn smaak
Fay stond op mn lijstje, geen idee waarom ie eraf is. Misschien vond vriend hem te "gek". Zet hem er weer bij.
Yara mwah
Maud mwah
Liz super leuke naam, lijkt helaas teveel op de naam van iemand aan wie ik heel vervelende herinneringen heb.
Fleur meer een jaren 80/90naam voor mijn gevoel
Gwen deze ook
Nila leuk! Mijn kat heette Nala, dat is misschien nog wel een dingetje
Roos leuk, nog niet wauw
Roza zelfde als Fleur en Gwen
Zoiets?
@touch of pink
Lot lijkt niet af voor mij
Joy niet mijn smaak
Fay stond op mn lijstje, geen idee waarom ie eraf is. Misschien vond vriend hem te "gek". Zet hem er weer bij.
Yara mwah
Maud mwah
Liz super leuke naam, lijkt helaas teveel op de naam van iemand aan wie ik heel vervelende herinneringen heb.
Fleur meer een jaren 80/90naam voor mijn gevoel
Gwen deze ook
Nila leuk! Mijn kat heette Nala, dat is misschien nog wel een dingetje
Roos leuk, nog niet wauw
Roza zelfde als Fleur en Gwen
Zoiets?
dinsdag 9 augustus 2016 om 21:50
woensdag 10 augustus 2016 om 10:21
woensdag 10 augustus 2016 om 12:22
quote:Nonny schreef op 09 augustus 2016 @ 22:44:
Esmee
Veerle
Anna
Kate
Loïs
Ik vind Kate en Loïs hiervan heel leuk. Ben alleen bang voor de keiharde Nederlandse uitspraak Keet! Met zo'n harde keelklank, snap je?
En Loïs, we hebben een man dichtbij in de familie die de mannelijke variant van deze naam heeft. Daarom wil vriend deze niet geven helaas.
De rest heb ik niet zoveel mee.
Esmee
Veerle
Anna
Kate
Loïs
Ik vind Kate en Loïs hiervan heel leuk. Ben alleen bang voor de keiharde Nederlandse uitspraak Keet! Met zo'n harde keelklank, snap je?
En Loïs, we hebben een man dichtbij in de familie die de mannelijke variant van deze naam heeft. Daarom wil vriend deze niet geven helaas.
woensdag 10 augustus 2016 om 12:24
quote:Knotje_ schreef op 09 augustus 2016 @ 22:44:
Touchofpink, misschien zit hier nog iets tussen.
Luus
Lune
Lana
Lara
Juul
Suus
Mirre
Mara
Floor
Bo
Fem
Mila
Elin
Mila twijfelde ik zelf ook al over. Zet hem er toch weer bij.
Fem vind ik ook leuk, maar ook alsof hij niet af is. De rest is het niet voor mij of voor vriend.
Touchofpink, misschien zit hier nog iets tussen.
Luus
Lune
Lana
Lara
Juul
Suus
Mirre
Mara
Floor
Bo
Fem
Mila
Elin
Mila twijfelde ik zelf ook al over. Zet hem er toch weer bij.
Fem vind ik ook leuk, maar ook alsof hij niet af is. De rest is het niet voor mij of voor vriend.

woensdag 10 augustus 2016 om 13:28
Ik vind trouwens dat een lange meisjesnaam prima kan bij korte jongensnamen en andersom. Misschien zijn er al wat van de volgende namen genoemd:
Kyra
Abby
Vieve
Alma
Bibi
Ella
Elsa
Faya
Ruby
Alice
Demi/Daimi
Lux
Ylva
Dewi
Sare
Noé
Aimée
Britt
Silke
Pippa
Izzy
Maya
Tara
Zoë
Mia
Nova
Day
Gwen
Jane
Minthe
Nena
Jade
Lucy
Inez/Ines
Elin
Linde
Liva
Rune
Stella
Tove
Alix
Gina
Iva
Ava
Jip
Eva
Iris
Cato
Anne
Femke
Fenna
Fenne
Jackie
Julie(t)
Kaya
Sue
Kyra
Abby
Vieve
Alma
Bibi
Ella
Elsa
Faya
Ruby
Alice
Demi/Daimi
Lux
Ylva
Dewi
Sare
Noé
Aimée
Britt
Silke
Pippa
Izzy
Maya
Tara
Zoë
Mia
Nova
Day
Gwen
Jane
Minthe
Nena
Jade
Lucy
Inez/Ines
Elin
Linde
Liva
Rune
Stella
Tove
Alix
Gina
Iva
Ava
Jip
Eva
Iris
Cato
Anne
Femke
Fenna
Fenne
Jackie
Julie(t)
Kaya
Sue
woensdag 10 augustus 2016 om 15:23
Touchofpink:
Gwen
Viv
Vieve
Indy
Jara
Lenne
Leah
Bibi
Liva
Nena
June
Jade
Yuna
Nika
Ilva
Eef
Maud
Ziva
Livia
Cloë
Mea
Tirza
Zoë
Jenna
Kaat
Ivy
Ayla
Rivka
Vicky
Pixi
Nuri
Sam
Iva
Eef
Lenne
Pip
Puck
Wies
Elvie
Jude
Kyra
Dana
Tara
Demi
Charlie
Jill
Madée
Ilja
Romi
Dewi
Romée
Lynn
Britt
Gaja
Aubry
Maira
Maeva
Jessie
Gwen
Viv
Vieve
Indy
Jara
Lenne
Leah
Bibi
Liva
Nena
June
Jade
Yuna
Nika
Ilva
Eef
Maud
Ziva
Livia
Cloë
Mea
Tirza
Zoë
Jenna
Kaat
Ivy
Ayla
Rivka
Vicky
Pixi
Nuri
Sam
Iva
Eef
Lenne
Pip
Puck
Wies
Elvie
Jude
Kyra
Dana
Tara
Demi
Charlie
Jill
Madée
Ilja
Romi
Dewi
Romée
Lynn
Britt
Gaja
Aubry
Maira
Maeva
Jessie
woensdag 10 augustus 2016 om 18:03
quote:TouchOfPink schreef op 10 augustus 2016 @ 12:26:
Lastig man. Vinden jullie me al lastig Wil ook graag dat het bij de namen van de jongens past, maar wil ze ook niet allebei neerzetten. Jongste heet Dex, roept dat nieuwe ideeën bij jullie op?
Had je mijn lijstje dat ik vannacht gepost had nog gezien?
Ik heb geen specifieke namen die ik wel of juist niet bij Dex vindt passen, wel dat het een moderne naam moet zijn en niet een klassieke.
Lastig man. Vinden jullie me al lastig Wil ook graag dat het bij de namen van de jongens past, maar wil ze ook niet allebei neerzetten. Jongste heet Dex, roept dat nieuwe ideeën bij jullie op?
Ik heb geen specifieke namen die ik wel of juist niet bij Dex vindt passen, wel dat het een moderne naam moet zijn en niet een klassieke.
Ik spreek toch geen Chinees?!

woensdag 10 augustus 2016 om 19:05
quote:TouchOfPink schreef op 10 augustus 2016 @ 12:22:
[...]
Amel
Romy
Charlie
Elif
Mila
[...]
Amel
Romy
Charlie
Elif
Mila
donderdag 11 augustus 2016 om 20:28
quote:-tinkerbell- schreef op 10 augustus 2016 @ 18:03:
[...]
Ja sorry, had ik gezien. Heb uit jullie lijstjes een aantal namen gehaald. Super fijn!
En dat van die moderne naam heb ik ook.
En wat Teemo zegt dat er best een lange(re) naam bij kan is ook zo. Wijzelf houden gewoon meer van kortere namen.
Allemaal erg bedankt! Heb best veel namen voorbij zien komen waar ik zelf nooit opgekomen zou zijn.
[...]
Ja sorry, had ik gezien. Heb uit jullie lijstjes een aantal namen gehaald. Super fijn!
En dat van die moderne naam heb ik ook.
En wat Teemo zegt dat er best een lange(re) naam bij kan is ook zo. Wijzelf houden gewoon meer van kortere namen.
Allemaal erg bedankt! Heb best veel namen voorbij zien komen waar ik zelf nooit opgekomen zou zijn.
woensdag 17 augustus 2016 om 10:08
Mijn vrouw en ik willen binnenkort ook proberen zwanger te worden. Wij hebben inmiddels al geruime tijd twee jongensnamen in ons hoofd (Noah en Bram), maar willen ook vast bedenken wat wij de mooiste meisjesnaam vinden.
Hebben jullie een idee? Wij hebben al zoveel namen bekeken, maar dé naam zit er nog niet tussen. Liefst een meisjesnaam die dus bij beide jongensnamen past. Wij denken zelf aan een naam als Luna, Mila, Nova, in die richting (en dan dus Bram i.p.v. Noah).
Mijn vrouw houdt niet van namen die zijn afgeleid van jongensnamen, ikzelf ben groot fan van Sarah, maar daar is mijn vrouw nog niet zo van overtuigd. Misschien dat één van jullie een goed idee heeft De naam hoeft niet per se één of twee lettergrepen te hebben. Wij houden allebei niet van namen als Maan, Sterre, Lieve, etc. of namen als Iefke, Yfke, etc.
Brand los!
Hebben jullie een idee? Wij hebben al zoveel namen bekeken, maar dé naam zit er nog niet tussen. Liefst een meisjesnaam die dus bij beide jongensnamen past. Wij denken zelf aan een naam als Luna, Mila, Nova, in die richting (en dan dus Bram i.p.v. Noah).
Mijn vrouw houdt niet van namen die zijn afgeleid van jongensnamen, ikzelf ben groot fan van Sarah, maar daar is mijn vrouw nog niet zo van overtuigd. Misschien dat één van jullie een goed idee heeft De naam hoeft niet per se één of twee lettergrepen te hebben. Wij houden allebei niet van namen als Maan, Sterre, Lieve, etc. of namen als Iefke, Yfke, etc.
Brand los!
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.