Meisjesnamen

09-02-2016 11:55 3452 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic voor meisjesnamen. Zoek je een naam? Wil je inspiratie? Mogen we met je meedenken of twijfel je nog tussen een paar namen? Wij denken graag met je mee.

Het vorige topic is hier terug te vinden: Meisjesnamen
Elja

Ilja

Ilka

Vind ik wel originele namen
Die namen vind ik wat te mannelijk, if that makes sense.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Graag jullie mening.

Eind van dit jaar verwachten wij een dochter. Haar naam zal Myla-Roos of Myla-Rose worden. Myla uitgesproken als Mila.

Wat vinden jullie de mooiste schrijfwijze?
quote:Nicol87 schreef op 17 augustus 2016 @ 11:14:

Elja

Ilja

Ilka

Vind ik wel originele namenElja vind ik ook een mooie originele naam, bij IIka denk ik aan de Ikea..
quote:Aileen schreef op 18 augustus 2016 @ 23:31:

Graag jullie mening.

Eind van dit jaar verwachten wij een dochter. Haar naam zal Myla-Roos of Myla-Rose worden. Myla uitgesproken als Mila.

Zo gewoon mogelijk, voorkomt spellen en uitspraak verwarring.

Dus:

Mila-Roos

Ik dacht dat je de Y als IJ zou uitspreken. Of ligt dat aan mij, kan hoor

Graag jullie mening.

Als het uitgesproken dient te worden als Mila waarom dan niet Mila schrijven?

Bij myla denk ik aan dat lingeriemerk ook..

Graag jullie mening.

Eens met eerdere reacties. Als je Myla schrijft, zou ik het uitspreken als Maila ipv Mila.

Gevoelsmatig past hier dan de Engelse schrijfwijze het beste bij als je toch kiest voor Myla.
Bedankt tot de reacties tot nu toe.

Wij vonden/vinden Myla een mooiere originelere schrijfwijze dan Mila, maar duidelijkheid in uitspraak is het belangrijkst. We zijn dus erg blij met jullie mening.
Rose heeft echt een andere uitspraak dan Roos. Ik zou dus niet kiezen voor schrijfwijze, maar voor welke uitspraak je wilt :-).
Wat vinden jullie van Yara en Iyara (iyara, hoofdletter i dus)
Afhankelijk van de uitspraak mila-roos of myla-rose
Yara leuk Iyara wat ordinair
Yara vind ik erg leuk, Iyara klinkt zelfverzonnen en daardoor heb ik er een tokkie associatie bij.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Yara vind ik een mooie naam maar Iyara klinkt voor mij als de i-aaa zoals een ezel dat doet. .. sorry
Tralalalala
Ik lees Lyara (dus: Liejaaraa) en ik denk dat heel veel mensen dat gaan doen. Yara vind ik wel mooi.
Dank jullie wel tot nu toe.
Dankjewel, vriend kwam met iyara. Leg hem even deze reacties alvast voor
Wat vinden jullie van E.vine? Nederlandse uitspraak dus zeg maar Eline met een v.

Dit is duidelijk onze favoriet maar ik ben een beetje bang voor gekke associaties, of rijmen of zoiets waar we zelf niet aan denken. En met vriendinnen ga ik het toch niet uitgebreid bespreken dus fijn om hier wat feedback te krijgen. Bedankt alvast voor het meedenken
Waarom die punt ertussen???

Evine klinkt voor mij persoonlijk niet echt lekker, maar ik hou niet van een harde V klank.

Ik kan verder geen associaties of gekke rijm erop bedenken dus wat dat betreft prima naam maar ik hoop dat die punt na de E een foutje is want dat vind ik zo raar.
Tralalalala
Haha die punt is alleen om niet bovenaan google te komen mochten we deze naam echt kiezen. Niet om echt te gebruiken ;) Dankjewel voor je reactie.
Ik vind Evine leuk. Zelf ken ik een Efyne, maar nu ik ze naast elkaar zet vind ik Evine mooier staan.
Evine is leuk, ik zeg wel automatisch Evien.
Evine is echt heel leuk. Klinkt als een naam voor een zo'n lief schattig meisje.
Dank voor de reacties. Ik ben zelf redelijk verliefd erop geworden dus leuk om te horen dat jullie het ook een leuke naam vinden
Wij zijn ook langzaam (er is nog zooooo veel tijd) aan het oriënteren geslagen. Ben benieuwd naar tips. De criteria: meer dan 1 lettergreep.

Mijn huidige shortlist:

Sarah (mijn favo, afgeschoten door vriend wegens te Bijbels)

Anna

Emma

Julia

Veerle (afgeschoten door vriend wegens niet mooi)

Lana

Susanne

Ik heb ook nog een longlist maar ben benieuwd of jullie een naam hebben waar we nog niet aan hebben gedacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven