Ben ik ondankbaar?

09-12-2008 11:42 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg net een verjaardagskaart van mijn vriend met daarin de mededeling dat ik straks een cadeau mag gaan uitzoeken. Nou ben ik een beetje teleurgesteld omdat ik liever iets had wat hij heeft uitgezocht. Al was het maar een liefdesbrief/gedicht wat hem niks had gekost. Nou is het wel zo dat hij veel meer verdient dan ik en ik dus vaak wat kleinere cadeau's koop. Deze probeer ik dan op te leuken door er echt iets persoonlijks aan toe te voegen. Dit is ook wat ik ook wil. Ik heb al vaker hints hierover gegeven maar zo te zien pakt hij het niet op. Ik wil straks geen duur cadeau mogen uitzoeken. Want dan voel ik me zo'n beetje 'gekocht'. Ben ik een ondankbaar kreng of hoe zit dat?
Ach een collega van me heeft een dag te laat een verjaardagcadeau voor z'n vrouw gekocht.

Een draadloze koptelefoon omdat hij haar muzieksmaak zo verschrikkelijk vindt (en dat er ook bijgezegd).

Kortom, je mag in je handjes knijpen met jouw attente vriend.
quote:Bambi schreef op 09 december 2008 @ 12:19:

Hartstikke lief toch juist? Ik kreeg voor mijn 30e verjaardag niks van mijn man, dás pas niet romanties! . Ah nee das minder leuk idd
Ach, ik was niet zielig hoor, ik heb zijn bankpas, creditcard en alles wat mijn hartje begeerd.
Gefeliciteerd!

Ik kan me eigenlijk heel goed voorstellen dat hij het op deze manier doet. Hij geeft blijkbaar behoorlijk wat uit aan kado's, dus dan is het zonde als hij iets koopt dat misschien niet goed is. Lekker praktisch!

Bij ons was er ook heel lang een meningverschil over de manier van geven en de grootte van kado's. Mijn man geeft vaak grote kado's, niet alleen op verjaardagen en hij begreep niet dat ik me opgelaten voelde omdat ik nooit zoiets duurs terug kon doen. Bovendien trok hij zich niks aan van de datum, ik kreeg ze gewoon als hij ze gekocht had. Weken voor mijn verjaardag soms, terwijl ik vind dat je op je verjaardag verwend hoort te worden. Dat laatste heeft hij gelukkig inmiddels door Wat de bedragen betreft, ben ik degene die haar mening heeft bijgesteld. Als je een camera koopt die iemand wel graag wil, maar natuurlijk nooit zal durven vragen, is dat gewoon een heel lief gebaar. Mijn hardnekkige gelijk-oversteken-pricipe heb ik dus laten varen. Want ja, dat was eigenlijk best wel ondankbaar
Misschien kun je een keuze maken en hem vragen om het voor je te gaan kopen. Dan hoef je niet zelf de stad in en voelt het als het krijgen van een cadeau.

Maar je kunt ook gezellig met hem de stad in gaan, het cadeau uitzoeken, een leuk eetcafé opzoeken en er een gezellige dag van maken

Gefeliciteerd in ieder geval!
Lekker belangrijk dat ie niet creatief is geweest. Mijn vriend heeft mij niets gegeven voor mijn verjaardag..

Wees toch blij dat je iets mag uitzoeken, of verwacht je van hem dat hij hetzelfde is als jij???
quote:Bambi schreef op 09 december 2008 @ 12:27:

Ach, ik was niet zielig hoor, ik heb zijn bankpas, creditcard en alles wat mijn hartje begeerd. Goed voor elkaar bambi!!
Mijn ex was op dat soort momenten heel erg lief. Geen cent te makken hadden we, maar de verjaardagen waren altijd met zorg geregeld. Liefst een hele hoop cadeautjes die met het weinige geld die we hadden met zorg waren uitgekozen. Huis versiert, nam altijd vrij en dan deden we iets leuks met de kinderen. Dat is nog altijd een hele warme herinnering en iets wat bijna geen enkele man doet.
Das waar ja... hij gaf je zelfs op je 30ste nog het gevoel echt jarig te zijn hahaha lief...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven