Werk & Studie alle pijlers

Referentie opgeven

18-08-2016 15:40 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste vivaleden,

Ik heb van de week een sollicitatiegesprek gepland staan.

Hartstikke leuk natuurlijk maar bij het proces hoort standaard een referentiecheck.

Nu kan ik mijn huidige baan niet opgeven, want ik ben nog leerling en wil mijn opleiding niet

in gevaar brengen, mocht dit namelijk niks worden ( bv. ze willen/kunnen mijn opleiding niet overnemen)

dan wil ik blijven zitten waar ik zit.

Nu kan ik mijn werkgever van daarvoor opgeven maar die is niet meer werkzaam bij die instelling, schiet

ik dus ook niks mee op.

Omdat ik leerling ben heb ik wel een map vol feedback van collega's is het raar als ik deze meeneemt naar het

sollicitatiegesprek? Zodat ze wel een idee van functioneren hebben?
Is van je vorige werkgever bijv. op Linkedin nog te zien dat jullie in dezelfde periode daar hebben gewerkt?

Een hele map feedback (kritiek?) zou ik niet zomaar meenemen, tenzij er voornamelijk goede dingen opgeschreven zijn.
Nee geen linkedin , wel facebook maar heb ik niet zoveel aan. Feefbacks zijn gericht op competenties en eigenlijk 99% positief tot zeer positief
Inderdaad, zoek hem of haar op op LinkedIn of google en vraag of hij of zij bereid je referent te zijn. Sowieso netjes om dat vooraf te vragen.

Succes!
In dat geval zou ik inderdaad die oude werkgever even opzoeken en vragen of hij het oké vindt. En het dan tijdens je gesprek gewoon op deze manier uitleggen. Is niet ontzettend raar als je aangeeft dat je huidige werk nog niet weet dat je verder kijkt. En dan bied je ze ter plekke de keus tussen je oude werkgever en de map.

Heel veel succes trouwens alvast!
Vragen kost niks. Als het maar wel realistisch en haalbaar is voor de referentie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven