eFFFe forumvriendinnen

08-06-2007 19:38 7104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heey Hallo!

Daar was ik weer eens!

Weer een tijdje geleden, maar ben nog wel op de hoogte hoor. Las dat Soepie vandaag buisjes kreeg, dus snel even lezen hoe het gegaan was. Gelukkig ging alle goed! Idd een bikkel, die kleine Soep! En wat lijkt het me vreselijk om haar zo achter te laten. Gelukkig was het zo weer voorbij.

Lil: Zo te lezen wegen die laatste loodjes bij jou wel erg zwaar. Geen fijn vooruitzicht om zo nog een maand door te moeten. Maar ik denk eigenlijk niet dat het nog zo lang zal duren...

En ik las dat van de zwangeren de 2e zwangerschap iets zwaarder valt dan de 1e. Kan het me zo goed voorstellen, ik ben nu 's avonds al kapot met dat actieve handenbindertje van mij, en ben dan niet eens zwanger!

Ik zou me aan de andere kant ook weer zo kunnen verheugen op een evt. volgende zwangerschap (ooit), er van uitgaande dat die weer zo perfect zal verlopen als de eerste keer. Maar helaas hoeft dat natuurlijk ook helemaal niet zo te zijn, en hang ik een half jaar boven de pot...

Jusa: Een meisje! Had je toch een goed voorgevoel. Ik kan uit ervaring zeggen dat meisjes erg leuk zijn!

Yas: Wat een schattig shirtje! Zeker een leuke manier om te vertellen dat er weer gezinsuitbreiding komt.

Mimmie: Ja, moet werken met de kerst. Maar gelukkig alleen de 1e kerstdag. Moet wel ontzettend vroeg beginnen, maar daardoor ben ik wel weer tegen de avond terug en kan ik aanschuiven aan het kerstdiner. Met oud en nieuw ben ik wel vrij.

Es: Zijn de mannen al beter? En hoe is het met jou? Las dat jullie alweer aan het proberen zijn, succes!

En Jessel, hoe gaat het met jou?

Bri: Was onder de indruk van je gedicht!!

Hier gaat het allemaal goed. Ben steeds zo trots op mijn kleine meid. Ik vind haar zo slim! Ze weet zoveel meer dan ik denk, ze kan me dagelijks weer verbazen met iets nieuws. Zo stopt ze was in de wasmachine, veegt ze de tafel af als ze een doekje vindt en weet dat je met sleutels de deur open maakt. Ze liep met mijn sleutels rond en stond er mee te prutsen bij een sleutelgat in een deur waar nooit sleutels in zitten. Vind ik toch knap. En ze 'zingt' Vader Jacob! Ik zing dat vaak voor haar, althans ik gebruik het melodietje voor geheel eigen versies. En zij zingt het met la la la de hele melodie helemaal na! Naast papa en mama horen we nu ook regelmatig oma, baba (oma in het joegoslavisch) poesje, hondje en nee.

Ondertussen ben ik serieus al een uur bezig om dit stukje te typen. Zodra ik even niet oplet zet ze he hele huis op zn kop. Haalt de vuilnisbak leeg, loopt met de wc borstel rond etc. Vorige week gaf dat ook nog even een hoop gedoe. De deur van het toilet was blijkbaar niet goed dicht en Kalissa had er allemaal toitelpapier ingegooid om het er vervolgens weer uit te vissen om daarna het hele huis rond te lopen met dat druppelende papier. Bah! Ging het snel schoonmaken en vergat daarbij mij kop thee...En ja hoor, die trok ze natuurlijk meteen over zich heen. Schrok me kapot en heb haar meteen onder de koude kraan gehouden. En juist op dat moment werd ik ook nog eens gebeld door het werk. Ik stond namelijk stand by en was nodig voor een vlucht. Heb normaal al moeite met op tijd komen als ze me zo kort van te voren op roepen maar nu kwam het natuurlijk helemaal niet uit. Door het gehuil van Kalissa kon ik niet eens horen wat er gezegd werd aan de telefoon en riep dat het niet uitkwam en dat ik later wel terug zou bellen. Kalissa had na natuurlijk eerste prioriteit. Hoopte dat ze inmiddels wel iemand anders opgeroepen zouden hebben. Maar helaas. Van mijn kostbare tijd was door dit gedoe al veel af, en kwam dus dik te laat.

Maar oh oh oh, wat heb ik me de hele dag rot gevoeld, dat doordat ik die thee vergeten was Kalissa zich gebrand had. Op zich viel het reuze mee, de thee was gelukkig niet heet meer en toen de rode plek was weggetrokken zag je er niks meer van. Maar het is weer een goede les geweest. Kan haar dus echt geen seconde uit het oog verliezen...

Groetjes!
oh blond, wat zal jij geschrokken zijn zeg! vreselijke schrik van iedere ouder geloof ik, hete thee en dat soort dingen.. fijn dat het verder wel heel goed gaat met je meisje, wat wordt ze groot en wat kan ze veel zeg!!

ondernemend zijn ze dan opeens he, overal oren en ogen hebben is niet overbodig.. gelukkig wil meisje mim nog in de box en maak ik daar elke dag een paar momenten dankbaar gebruik van. Hier isd ehobby traplopen, zodra de deur naar de gang op een kier staat gaat ze glimmen en heeeeeel stil naar de gang..dichte deuren zijn hier dus een must!!

fijn dat je nog kan aanschuiven bij de kerstdis! ik moet nieuwjaarsdag werken vanaf 13,30.. zal wel een beetje brak rondlopen dan door gebrek aan slaap.

haha, die klaver,. ben jij ook dingen aan het negeren?? vertel vertel.. ik ook hoor. wil mezelf niet gekmaken en dat lukt opzich wel aardig. ga gewoon uit van niets en dan zien we het wel ( haha.. hoezo rationeel bedacht.. en dan de emotionele uitvoering nog )

ga o z'n vroegst zondag testen, dan zit ik op dag 41.

en jij?

ik zou ook gaan voor de varkenshaas met een lekkere verse saus, dat was ook wat wij gisteren onze gasten hebben voorgeschoteld. medaillons van varkenshaas met een verse peperroom saus en meegbakken chalotjes en champignons met een rucola sla met tomaatjes, spekjes, pijnboompitjes komkommer en heel simpel wat balsamicoazijn en wat goede olijfolie..

en toe hier koffie, amaretto ernaast en een plak chocolada cake.. t viel goed in de smaak,

dat van es klinkt culinair heeeeeeel verantwoord en heel lekker maar ik zou niet weten hoe ik het moet maken en of ik het kan

nu even soap kijken.. hoe slecht... mijn as the world verslaving.. haha
Oh es, dat klinkt heerlijk! Ik zou je recept graag willen!

Klaver, die van jou klinkt ook overheerlijk. Krijg er echt honger van.

Ik denk dat ik Klaver's recept as weekend doe en 1e kerstdag ga ik koken voor de familie en dan ga ik de lamsrack van Es maken. Is dat een moeilijk recept Es?

Goh Blond, wat zul je geschrokken zijn! Gelukkig dat het meeviel, maar ik kan me je schuldgevoel voorstellen. Ook al weet je dat het de beste kan overkomen, toch...

Fijn dat je met kerst gewoon nog kunt aanschuiven (wel lekker uitgeteld waarschijnlijk...) en dat je met Oud&Nieuw vrij bent!

Wat zijn jullie plannen met O&N meiden? Wij gaan bij vrienden een hapje eten en gewoon gezellig kletsen. Niks speciaals dus.

Mim, ook al ATWT verslaafd! Bij mij is het wat minder sinds die kleine er is, maar ik probeer toch nog wel eens te kijken.

Kleine is op dit moment de boel aan het afbreken, dus ik moet er nu echt een punt achter zetten!

Tot later meiden,

Liefs Jules
Even een updateje:

Het gaat redelijk goed met Soepje, ik vind het zielig dat ze geen warm eten mag, ze eet dus maar (potjes) fruit met brinta en een beetje yoghurt. Ik heb geen zin in een hongerig kind, dus vriendlief geeft haar nu een enorme bak met lekkere dingen. Allemaal geprakt vanwege haar keeltje. Appelsap gaat er ook goed in, ze plast goed en slaapt ook goed. Ben benieuwd naar de nacht, hoe ze zich voelt. Tot nu toe geen bloedingen, fijn om te merken. Ze heeft praatjes voor tien, maar is wel sneller geirriteerd en hangerig.

Hm, dat klinkt lekker allemaal, wij eten griekse pizza straks, voor het gemak.

Blond: haai! Wat een schrik, met die thee. Je bent zo voorzichting, maar je voorkomt het niet. Soepje was laatst in de boekenkast gekieperd (onderin) en had een dikke lip.

O&N: wij hebben gezegd: we laten ons verrassen. De afgelopen jaren hebben we het met vrienden hier gevierd, superleuk. Nu wachten we af, misschien zijn we samen, misschien bij vrienden, het maakt mij niet uit. Kind onder de arm, bed mee voor kind en wij vermaken ons wel.

Ik ga de oven aanzetten, ik ben deze week vrij, dus als Soepje slaapt, probeer ik alle aandacht aan jullie te geven, hihi.
Soep, wat fijn om te lezen dat het allemaal zo goed gaat. Moest vanmorgen aan je denken toen ik de draaideur van het ziekenhuis doorliep. Als het dan opeens om prive ipv werk gaat is een ziekenhuis toch anders.

Blond, schrikken zeg maar gelukkig goed afgelopen. Had wel even willen genieten van de chaos op dat moment. Hoe kan je het treffen?

O&N, moet werken de 31e tot 16.00 uur, verder thuis, we zien wel.......

Dames, water loopt me in de mond en ik moet het vanavond doen met een opwarmpastaatje. Manlief is overigens weer vertrokken voor 4 dagen (Moskou) en moet voor kerst nog een keer zo lang weg (uitgestelde reis naar Mumbai). Snik!
Goh soep, wat heb je toch een wonderkindje! Wat doet ze het ontzettend goed zeg! Amandelen knippen schijnt echt verschrikkelijk veel pijn te doen. Echt een bikkel!

Balen Juus, dat manlief nog zoveel weg is! Maar daarna werd het toch beter, toch?
Ik lees nou net terug en ik ben wel een ontzettend zeur zeg...

Los van de irripijn gaat het eigenlijk super goed hoor! Ik slaap goed (en lááááng), plas goed en woohoo poep goed hahaha. Daarnaast lig ik verder veel en tevreden op de bank. Kortom ik ben de ideale baby haha.

Ik bevind me nog steeds in een state of happines! (en oh boy, alles beter dan de eerste weken, eigenlijk de eerset 26 weken haha).

Soep, fijn dat het nog steeds goed gaat en lekker doen wat goed voelt!

Jusa wat irri dat je man zoveel moet reizen nog. Hoe gaat dat straks met Puck?

Blondie; handenbindertje die Kalissa . Tis wel heftig hé met dat gekke werk van je! En thee moet je proberen te drinken! Gelukkig viel het allemaal mee, schrikken zeg!
Geeft niets hoor Lil! Weeen (ik vind dat je ze best zo mag noemen hoor!) zijn verschrikkelijk en alles overheersend!

Gelukkig om te lezen dat het je voor de rest zo goed gaat. Goed slapen is zooooo fijn.
Soep hoe was de eerste nacht?
Hoi!

De eerste nacht is prima gegaan, we hebben geen paracetamol hoeven bijgeven, ze is één keer wakker geworden omdat ze niet goed lag en verder heeft ze prima geslapen. Ze was wel vroeg wakker, maar we hebben het nog even kunnen rekken. Nu gaat het eigenlijk heel goed, er komt nog wel oud bloed uit haar neus en oortjes, maar dat is heel weinig. Ze keek een beetje gek toen ik haar weer pap voorzette vanmiddag, maar ze moet nog even zacht eten eten. Vanavond geven we haar wel weer gewoon een lekker warme maaltijd. Verder geen koorts of andere gekke dingen. Ze trekt niet meer aan haar oren, dat is al een vooruitgang. Volgens ons lijkt ze ook meer te horen, maar dat kan ook verbeelding zijn. Ze is heel vrolijk en hopelijk blijft dat zo. We hebben geen garantie dat ze geen oorontsteking meer krijgt, maar ze zal er veel minder last van hebben.

Lily: je zeurt niet hoor, voorweeen zijn volgens mij al irritant genoeg, dus vooral doorzeuren. En zo blijven wij een beetje op de hoogte en wordt de spanning opgevoerd, hihi. Fijn dat je je verder goed voelt.

Jullie zijn heel lief allemaal!

Ik ben heel benieuwd hoe het Bri en Mim en Klaver zal gaan de komende dagen.

Mim, onvoorstelbaar, zo'n lange cyclus, ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken. Ook al zou het niet moeten, ik denk er nu al zoveel aan, wanneer sexen en hoe en wat. Deze maand heb ik voor het eerst niet op babybrabbel gekeken, mijn cyclus wisselt, dus ik laat het gewoon gebeuren. Dat je op je vingers kan narekenen dat het ongeveer half december weer vruchtbare dagen, tel ik dan niet mee.

En weer denk ik: ik moet er niet aan denken om fulltime moeder te zijn. Zeker nu Soepje heerlijk zelf aan het spelen is en ik niet echt hoef te 'zorgen' denk ik veel aan mijn werk en hoe druk het is.

Plien: hoe gaat het met je scriptie? Ik had iedere keer als ik wilde studeren een griepie of verkoudheid onder de leden. Alsof de duvel er mee speelde. Als je scriptie af is, ga je dan een andere baan zoeken, of blijf je bij je huidige baan?

Ik kom later nog even terug!
Go mini soep dus! Heel fijn!

Er komen inderdaad weer nod's aan! Spannend! En oh wat hoop ik dat het raak is voor Bri.

Bri, een dikke knuffel voor jou vandaag. x
Hebben wij geen telefoonlijstje? Ik heb iig Soep in mijn telefoon gezet :D
Hoi,

Even kort vanaf het werk. Soep: ik heb gisteren veel aan jou en soepje gedacht. Goed te lezen dat het tot nu toe allemaal meevalt.

Had gisteren geen tijd voor een berichtje (mijn moeder was jarig).

En nu weer snel aan het werk...
In de adressenlijst op gmail staan geen telefoonnummers (behalve idd die van mij geloof ik). stoer, ik zal met liefde de goede boodschap doorgeven, ook bij de januari-mama's!

Mèn, iedere keer als je gepost hebt, denk ik: o, zou ze bevallen zijn.... Een collega van mij is morgen uitgerekend.

O, en lieve, lieve Bri: een heel erg dikke knuffel voor jou vandaag.
En Yas: gefeliciteerd met je verjaardag!
Die kleine soep! Wat een kanjer. Echt fijn ook voor jullie dat het vanacht zo goed is gegaan en dat ze nu zo vrolijk is! Knuffel!

En fijn Lil dat je Soep op de hoogte brengt. Zij is toch wel een beetje de spil op dit forum, dus dan weten we ook meteen wanneer dat kleine lammetje er is! Beter!

En Yas is natuurlijk jarig: gefeliciteerd meid!

Heb vandaag ook al vaak aan Bri gedacht. Ik hoop echt dat ze het snel mogen afsluiten met een nieuwe zwangerschap!
Oh en Bri: sterkte vandaag! Ik denk ook aan jou!
Sterkte vandaag Bri!

Hulpvraag: ik heb het op kerstpakket van man voorzien (we zijn toch niet thuis met kerst). Mag ik de brie die er in zit (er staat op gepasteuriseerde melk). Helaas denk ik dat het niet voor de rose geld, maar ik heb dan ook voornamelijk behoefte aan brie.
Plien, als er au lait cru (=rauwe melk) opstaat 'mag' je het niet hebben, jouw brie heeft gepasteuriseerde melk dus lekker opeten zou ik zeggen!

Bri, denk aan je!

Lil, voel me soms ook een zeur (en een oud wijf), tussen de regels staat echt wel dat het goed gaat hoor!

Lfs
Thanks Jusa, ik ga me met een gerust hart op de brie storten!

's avonds heb ik al een schattig buikje... had ik vorige keer echt niet in de 8e week, dat beloofd wat. Ik vind zelf dat je het bij mij met een pak aan (die zijn strak op maat) al wel kunt zien, maar ik denk niet dat mijn collega's er op die manier op letten. Qua gewicht is er in elk geval nog niets veranderd.

Mim, wat is ook weer je kortste cyclus? En waar staat je NOD op (langste of gemiddelde?). Spannend al weer!

Soep, mooi dat het zo goed gaat! Als Lil tijdens mijn wintersport (de week van kerst) bevalt, wil je de sms dan naar me doorsturen? Denk niet dat ik een internet cafe ga opzoeken, hoezo verslaafd...

Even afkloppen, maar vandaag voor het eerst echt het idee dat verkoudheid aan het overgaan is. Net nu ik vanmorgen voor de zekerheid bloed heb geprikt (donderdag uitslag).

Zal je altijd zien, bel ik donderdag, ben ik weer kiplekker... Laten we het hopen.

Yas, gefeliciteerd met je verjaardag!!!
Tuurlijk plien, ik heb alleen je nummer niet. Je kunt me smsen of het nummer even op gmail zetten. Daar staat ook mijn nummer.

Ik klop mee af, weg met die verkoudheid.

Het einde van de dag was ze hangeriger, nu ligt Soepje in bed met een paracetamolletje. Met een beetje geluk brengt haar dat de nacht goed door.

Iemand iets tegen moeheid van mezelf? Meer bewegen is een goede, maar verder...

Ah, er staat een bakkie yoghurt klaar, ik ga het opeten!
lieve bri, ik hoop dat jullie moment samen mooi is geweest. Het weer was woest maar ik hoop dat het afsluiten op deze manier rust mag geven in jullie hart!

laat er maar snel veel positiefs op jullie pad komen!

knuffel!
Soep, als je de gouden tip krijgt tegen vermoeidheid hoor ik het graag. Een greep uit de cliché's:

- gezond eten en drinken

- op tijd naar bed (meeslapen met Soepje op je vrije dag)

- dingen doen die energie geven ipv kosten

- inderdaad sporten (ben momenteel een slecht voorbeeld)

- dingen ondernemen zonder kind (zoals vroegah... maar dan niet tot 's ochtends vroeg, want dan werkt het averechts denk ik)

Ik ga mijn nummer op gmail zetten, of eigenlijk die van mijn man, want de mijne zet ik zo veel mogelijk uit (is van mijn werk, heb hem alleen mee omdat ik er gratis mee kan bellen).
he lil, je bent geen zeur hoor, die buiken, daar wordt je toch horendol van... t gaat vast snel echt beginnen!!!! spannend!!!!

juus, jij zeurt ook niet hoor, je bent helemaal blij en dat straalt door al je berichten heen!! super!

plien, zul je altijd zien dat je beter bent wanneer je naar de dokter moet.. maar goed, beter zo dan nog langer zo half niet lekker. blehh..

mijn cyclus is volgens mij op z'n langst zo'n 42 dagen geweest en vorige keer op z'n kortst, 39 dagen.. de NOD staat op 39 dus daarom mag ik van mezelf pas de 14e testen, dan dus 41 dagen....

en leuk dat je al wat begint te zien!!

soep, wat is je meisje toch een top-kindje. zo fijn dat alles al weer goed gaat!!! ben je nog de hele week vrij? of ga je als alles goed blijft gaan wel weer aan het werk van de week? soepman deze week ook weer begonnen he? hoe bevalt het hem?

luum, alles goed bij jullie?

es hoe is het met je mannen? beter al weer?

ga even de keuken opruimen en dan lekker even op de bank. tot later. xxxx
Jullie zijn zó lief!

zo!

x

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven