Napraattopic 64

29-07-2016 17:13 3040 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Mag ik even vragen of het de bedoeling is dat Pejeka haar mond gaat houden op dit forum, of dat haar beperkingen opgelegd gaan worden?

Ik zie haar naam best vaak voorbij komen in dit topic, en nu ook al op Centraal of ze haar in de gaten willen houden.
quote:Bugs_Bunny schreef op 20 augustus 2016 @ 20:31:

[...]

Als je even terug leest: nee, dat ben je duidelijk nietTeruglezen is zó overrated. Ik begrijp trouwens niet zo goed waarom het dan ook nog in dat topic moet, maar oke.
quote:Bruise schreef op 21 augustus 2016 @ 08:48:

Mag ik even vragen of het de bedoeling is dat Pejeka haar mond gaat houden op dit forum, of dat haar beperkingen opgelegd gaan worden?

Ik zie haar naam best vaak voorbij komen in dit topic, en nu ook al op Centraal of ze haar in de gaten willen houden.

Pejeka is gevraagd om a) niet steeds offtopic te gaan en b) haar plaat-die-blijft-hangen in bijv een eigen topic te gaan ventileren.

Dus nee, ze hoeft niet haar mond te houden, maar het zou wel prettig zijn als ze anderen wat meer in hun waarde laat en bepaalde onderwerpen niet steeds kaapt.
The most common reason people fail in life: They're just not good enough.
Week 12 van de Extremely Demotivational Calendar
En de negeerknop?

Is dat niet handig?

Ik heb dat topic zitten lezen en ja, drammerig etc. maar dat weet iedereen die hier wat langer post.

Blijven reageren is ook een soort provoceren natuurlijk.

Je kunt iemand van alles vragen maar of ze dat dan ook doet mag ze zelf weten.

Dus als zij niet verandert weet je toch wat je te doen staat als het je zo ergert?
quote:Eleonora-1 schreef op 21 augustus 2016 @ 09:33:

En de negeerknop?

Is dat niet handig?

Ik heb dat topic zitten lezen en ja, drammerig etc. maar dat weet iedereen die hier wat langer post.

Blijven reageren is ook een soort provoceren natuurlijk.

Je kunt iemand van alles vragen maar of ze dat dan ook doet mag ze zelf weten.

Dus als zij niet verandert weet je toch wat je te doen staat als het je zo ergert?Precies.
quote:Solomio schreef op 21 augustus 2016 @ 09:26:

[...]

Pejeka is gevraagd om a) niet steeds offtopic te gaan en b) haar plaat-die-blijft-hangen in bijv een eigen topic te gaan ventileren.

Dus nee, ze hoeft niet haar mond te houden, maar het zou wel prettig zijn als ze anderen wat meer in hun waarde laat en bepaalde onderwerpen niet steeds kaapt.

Niet dat Pejeka daarmee uniek is ofzo.

"Mods, mods, letten jullie op X, die doet niet lief!", het blijft grappig
quote:Bugs_Bunny schreef op 21 augustus 2016 @ 09:42:

[...]

Niet dat Pejeka daarmee uniek is ofzo.

"Mods, mods, letten jullie op X, die doet niet lief!", het blijft grappig

Het is een van die dingen die ik jammer vind hier op het forum (op elk forum): als je het ergens over wilt hebben dat dan iedereen daar op kan reageren en er behoorlijk offtopic kan worden gereageerd, waardoor een onderwerp gewoon verdwijnt.

Ik deel bepaalde zaken hier niet, omdat ik al kan voorspellen dat het discussie gaat oproepen, terwijl ik behoefte heb aan een soort 'lotgenoten'contact.
Ik vind het ook jammer dat water nat is
Jongens hou nou toch op.

"juuuuuhhuuuuuuf, Solo begint weer over zwemles!!!"

'Juuuuhuuuuuf, Armand doet weer eens vrouwonvriendelijk'

'Juuuuuhuuuuuuuf, Iris kaapt een topic'

'Juuuhuuuf, Tats heeft het weer over sporten'

en we hebben al zooooooooooo vaak gezegd dat we er zat van zijn en we weten nu wel wat hun mening is en nu moet jij zeggen dat ze ermee stopt juuuuuf, want ik vinnut niet meer leuk!'

Je maakt toch zelf uit of je reageert wanneer er weer een bepaald knopje wordt ingedrukt?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
'Juuuuuhuuuuuuuuf, ze reageren niet zoals ik wil!''

Juuuuhuuuuf ze gaan off topic!'
quote:Bugs_Bunny schreef op 21 augustus 2016 @ 09:49:

quote:Solomio schreef op 21 augustus 2016 @ 09:45:

[...]

Het is een van die dingen die ik jammer vind hier op het forum (op elk forum): als je het ergens over wilt hebben dat dan iedereen daar op kan reageren en er behoorlijk offtopic kan worden gereageerd, waardoor een onderwerp gewoon verdwijnt.

Ik deel bepaalde zaken hier niet, omdat ik al kan voorspellen dat het discussie gaat oproepen, terwijl ik behoefte heb aan een soort 'lotgenoten'contact.

Eens.

Is ook vervelend en helemaal vervelend is het als een iemand een topic kaapt, maar als dat doorlopend reacties oplevert, diegene dus eigenlijk zijn/haar stempel nog extra drukt.

En aan wie ligt het dan?

Toch ook aan zij die er op in blijven gaan?

Het enige wat daar tegen te doen is, is zo iemand in dat topic links laten liggen, niet reageren en zodoende dus ook geen reacties meer uit te lokken.

Op een gegeven moment gaat het namelijk alleen nog maar om het reageren op de vervelend geachte reacties.

Er is dus best iets aan te doen maar dat kost een berg zelfbeheersing.

Of de negeerknop.

Ik zweer er bij.
quote:Solomio schreef op 21 augustus 2016 @ 09:45:

[...]

Ik deel bepaalde zaken hier niet, omdat ik al kan voorspellen dat het discussie gaat oproepen, terwijl ik behoefte heb aan een soort 'lotgenoten'contact.Dat doe je zelf ook. Je gaat zelf ook OT en je dramt je eigen mening over van alles en nog wat wat ook steeds door.
quote:Solomio schreef op 21 augustus 2016 @ 09:51:

[...]

Ja, ik had wel enige zorg dat je het niet zou begrijpen
quote:Bugs_Bunny schreef op 21 augustus 2016 @ 09:49:

Natuurlijk is de negeer een handige optie. Maar wat me stoort is dat er in topics over vrij precaire onderwerpen, of in topics waarin mensen oprecht een probleem hebben, iemand met een megafoon naar binnen komt en komt tetteren: ALS JE KINDEREN NAAR DE BSO GAAN BEN JE EEN SLECHTE MOEDER!!11!! ALS JE TE DIK BENT, IS HET JE EIGEN SCHULD, KARAKTERLOZE OBESE LUIWAMMES!!!11!!1

Voor iemand die wellicht weken moed verzameld heeft om een dergelijk topic te openen, is het beslist niet prettig als er zo'n post tussen staat. Okay, als het er maar één is, zou je het kunnen negeren. Maar de megafoon komt terug en terug en terug, net zolang totdat het hele topic gekaapt is en de TO geen meter opgeschoten, alleen vakkundig afgekraakt.

Dat stoort me. En het is heel kinderachtig om er op in te gaan, dat weet ik. Ik beloof plechtig beterschap.
Tja BC, dat gebeurd. En zolang iedereen zich maar laat meeslepen, blijft dat gebeuren. Het is een tweerichtingsverkeer hoor.
quote:Eleonora-1 schreef op 21 augustus 2016 @ 09:52:

[...]

Eens.

Is ook vervelend en helemaal vervelend is het als een iemand een topic kaapt, maar als dat doorlopend reacties oplevert, diegene dus eigenlijk zijn/haar stempel nog extra drukt.

En aan wie ligt het dan?

Toch ook aan zij die er op in blijven gaan?

Het enige wat daar tegen te doen is, is zo iemand in dat topic links laten liggen, niet reageren en zodoende dus ook geen reacties meer uit te lokken.

Op een gegeven moment gaat het namelijk alleen nog maar om het reageren op de vervelend geachte reacties.

Er is dus best iets aan te doen maar dat kost een berg zelfbeheersing.

Of de negeerknop.

Ik zweer er bij.+1 (al heb ik niemand onder de negeer)
Het Is Een Forum.

Als je beschermd lotgenotencontact zoekt, zit je op een openbaar forum fout. Als je dan gaat eisen dat het forum zich aan jou aanpast, ben jij het probleem.
Ongetwijfeld. Maar het is dodelijk irritant en behoorlijk vermoeiend om altijd maar de minste te zijn.

Maar goed, ik zal het eens proberen. Over twee weken kom ik in het napraattopic evalueren hoe het me bevallen is.
Ik eis verder niets, maar ik vind het bijzonder dat iemand die zich er op voor laat staan zo goed te weten hoe het heurt, blijkbaar niet in staat is de grondslag van etiquette te begrijpen.
quote:hatsetats schreef op 21 augustus 2016 @ 09:52:

[...]

Dat doe je zelf ook. Je gaat zelf ook OT en je dramt je eigen mening over van alles en nog wat wat ook steeds door.

Doen we allemaal wel eens.

Ik ook, jij ook.

Het welles nietus gebeuren, ik doe het ook. En dan doe ik het mezelf aan.

Ik kan, als ik me erger, er ook zelf iets aan doen.

Ik verbaster even een uitspraak van Kennedy:

'Do not ask what your forum can do for you, ask what you can do for your forum.'

quote:barbaracartland schreef op 21 augustus 2016 @ 09:54:

Natuurlijk is de negeer een handige optie. Maar wat me stoort is dat er in topics over vrij precaire onderwerpen, of in topics waarin mensen oprecht een probleem hebben, iemand met een megafoon naar binnen komt en komt tetteren: ALS JE KINDEREN NAAR DE BSO GAAN BEN JE EEN SLECHTE MOEDER!!11!! ALS JE TE DIK BENT, IS HET JE EIGEN SCHULD, KARAKTERLOZE OBESE LUIWAMMES!!!11!!1

Voor iemand die wellicht weken moed verzameld heeft om een dergelijk topic te openen, is het beslist niet prettig als er zo'n post tussen staat. Okay, als het er maar één is, zou je het kunnen negeren. Maar de megafoon komt terug en terug en terug, net zolang totdat het hele topic gekaapt is en de TO geen meter opgeschoten, alleen vakkundig afgekraakt.

Dat stoort me. En het is heel kinderachtig om er op in te gaan, dat weet ik. Ik beloof plechtig beterschap.Terzijde: ik ben een karakterloze obese luiwammes. Daar open ik dus geen topic over
quote:barbaracartland schreef op 21 augustus 2016 @ 09:57:

Ik eis verder niets, maar ik vind het bijzonder dat iemand die zich er op voor laat staan zo goed te weten hoe het heurt, blijkbaar niet in staat is de grondslag van etiquette te begrijpen.De minste? Die snap ik ff niet.
Huh? Ik quote de ene post en er staat wat anders?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven