Vraagje: vliegen

21-08-2016 22:45 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie thuis alleen maar vliegen die immers volwassen zijn. Komen deze beestjes "groot"uit hun ei? Natuurlijk ken ik ook wel fruitvliegjes, maar die bedoel ik niet.

Ik bedoel de gewone huis-,tuin- en keukenvliegen.....
Leuke vraag. Ik ben ook benieuwd naar het antwoord. Zelfde geldt voor wespen en bijen.
Het waren eerst maden, dus wees maar blij dat je die niet aantreft.
Hoe kom je op zo'n vraag?
Maden, cocon/pop, "volwassen vliegen"

Eigenlijk groeit geen enkel insect meer in zijn "volwassen/finale levensstadium"
De meeste insecten komen volwassen uit hun pop.
Googelen op "levenscyclus vlieg" of wat voor een dier dan ook helpt!
Een kever bv groeit als volwassen ook niet meer. Een klein lieveheersbeestje is gewoon klein, een grotere is een andere soort
Ik had er net 1 doodgemept : :cry:en bedacht toen dat ik nog nooit een 'baby 'of 'kleuter' vlieg zag
Hebben we niet een topic over dingen waar je pas laat achter kwam? Dit is een mooie daarvoor.

Wel eens een bejaarde rups gezien?
quote:MinkeDeWit schreef op 21 augustus 2016 @ 22:52:

Het waren eerst maden, dus wees maar blij dat je die niet aantreft.Wij hadden een kliko vol....
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
quote:Jisjis schreef op 21 augustus 2016 @ 23:07:

Ik had er net 1 doodgemept : :cry:en bedacht toen dat ik nog nooit een 'baby 'of 'kleuter' vlieg zagToen je m doodmepte bedacht je waarschijnlijk ook niet dat ie vast ergens een baby en een kleuter heeft waar ie voor moet zorgen en die nu geen moeder of vader meer hebben.. Klinkt lullig maar is natuurlijk wel zo! Hij kan nu niet meer verder met zijn leven, en zijn eventuele kindertjes ook niet.
Oh, ik dacht dat je tips nodig had om ze te killen, maar daar gaat t niet over
Sommige insecten komen onvolgroeid (nimf) uit hun ei en worden wel steeds na elke vervelling groter. Ze barsten dan uit hun exoskelet, laten dat vel liggen (die lijken dan soms op dode beestjes) en het nieuwe vel wordt binnen korte tijd hard.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 22 augustus 2016 @ 08:15:

Sommige insecten komen onvolgroeid (nimf) uit hun ei en worden wel steeds na elke vervelling groter. Ze barsten dan uit hun exoskelet, laten dat vel liggen (die lijken dan soms op dode beestjes) en het nieuwe vel wordt binnen korte tijd hard.Ja zoals bv teken (technisch eigenlijk geen insect) of libellen, maar dan praat je over nimfen/larven stadia die niet kunnen reproduceren. Wanneer dat wel kan is er een volwassenen stadium en wordt er niet meer gegroeit;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven