Vraagje: vliegen
maandag 22 augustus 2016 om 00:03
quote:Jisjis schreef op 21 augustus 2016 @ 23:07:
Ik had er net 1 doodgemept :
en bedacht toen dat ik nog nooit een 'baby 'of 'kleuter' vlieg zagToen je m doodmepte bedacht je waarschijnlijk ook niet dat ie vast ergens een baby en een kleuter heeft waar ie voor moet zorgen en die nu geen moeder of vader meer hebben.. Klinkt lullig maar is natuurlijk wel zo! Hij kan nu niet meer verder met zijn leven, en zijn eventuele kindertjes ook niet.
Ik had er net 1 doodgemept :
maandag 22 augustus 2016 om 08:15
maandag 22 augustus 2016 om 14:57
quote:retrostar schreef op 22 augustus 2016 @ 08:15:
Sommige insecten komen onvolgroeid (nimf) uit hun ei en worden wel steeds na elke vervelling groter. Ze barsten dan uit hun exoskelet, laten dat vel liggen (die lijken dan soms op dode beestjes) en het nieuwe vel wordt binnen korte tijd hard.Ja zoals bv teken (technisch eigenlijk geen insect) of libellen, maar dan praat je over nimfen/larven stadia die niet kunnen reproduceren. Wanneer dat wel kan is er een volwassenen stadium en wordt er niet meer gegroeit;)
Sommige insecten komen onvolgroeid (nimf) uit hun ei en worden wel steeds na elke vervelling groter. Ze barsten dan uit hun exoskelet, laten dat vel liggen (die lijken dan soms op dode beestjes) en het nieuwe vel wordt binnen korte tijd hard.Ja zoals bv teken (technisch eigenlijk geen insect) of libellen, maar dan praat je over nimfen/larven stadia die niet kunnen reproduceren. Wanneer dat wel kan is er een volwassenen stadium en wordt er niet meer gegroeit;)