Lijf & Lijn alle pijlers

Hang hier je slingers op!

27-04-2016 20:11 1259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel veel mensen zien alles wat met afvallen / sporten / gezond leven te maken heeft als straf. Het is zwaar. Saai. Stom. Vervelend. Je mag niks. Gezond eten is niet lekker. Zit er heel je leven aan vast (als je te dik bent heb je levenslang' kent U die uitdrukking?) En ben je een paar kilo afgevallen dan zit het er binnen no time weer met rente aan.

In een ander topic vertelde ik dat het mij enorm heeft geholpen om met een andere blik naar gezond leven te kijken. Dat ik moest afvallen en uit een soort van wanhoop besloot alles wat daarvoor nodig te was dan in vredesnaam maar leuk te gaan vinden.

(Ik kopieer mijzelf even, scheelt typen)

Dus niet meer 'ik moet sporten' maar 'leuk, ik mag weer boksen!'. Niet meer 'ik mag geen chocolade' maar 'lekker een appel'. Niet meer 'er is maar een pond af en ik heb nog wel zo hard gesport' maar 'Ik hoefde gisteravond maar twee keer te stoppen tijdens de kettlebel-les en kijk nou er is ook nog eens een pond vanaf!'

Al mijn successen heb ik gevierd. Ieder pondje eraf, iedere kilo die ik meer kon squatten, elke 100 meter die ik verder kon joggen, ieder complimentje. Ik heb het gedeeld met iedereen die het horen wilde (en die het niet horen wilde whahahaha) Daar kreeg ik zoveel energie van, want als je zo kijkt valt er elke dag wel wat te vieren.

Van eten maakte ik ook een feest: mooie potten en schalen vol met verse groenten, fruit, noten, dat het uitnodigt om te pakken. Lekker koken en bakken, serveren op mooi servies, met aandacht eten, met liefde klaar maken.

Ik had er echt lol in en ondertussen viel ik nog af ook.

Het werkte echt. Ik ben nog steeds op gewicht en heb nog steeds enorme lol in sporten.

Maaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, ja die maar zat er aan te komen

Ik heb inmiddels een ander doel. Niet zozeer afvallen, als wel strakker / leaner worden. Al die spiermassa die ik heb opgebouwd mag wat meer gezien worden. M'n sixpacks, mn biceps, quads wl ik showen deze zomer Dus volg ik een eetschema dat daarvoor zorgt. Ik krijg van alles voldoende binnen hoor, alleen het is zo allejesus saai! Ik zat vanmiddag echt te sjaggerijnen erover. En dat was niet de eerste keer deze week.

En toen dacht ik 'Kuttekop die je bent, waar blijf je nou met je positiviteit? Waar zijn die slingers? Hoeveel hoogtepunten heb je al gehad in de afgelopen 2.5 week? Waarom zie je die niet?'

En daarom, voor iedereen die met zijn / haar gezondheid bezig is, een positief topic! Maakt mij niet uit wat je doet, of je wilt afvallen, begint met sporten, stopt met roken, ziek bent, gezond, whatever. Vier hier je grote maar vooral ook je kleine overwinningen! Wees trots op wat je gedaan of gelaten hebt! Geef jezelf en elkaar een compliment!

(nb; dit topic is voor iedereen, als je maar lekker positief bent! Fitties, zuigen, rellen, zeuren, daar is Napraat voor. Klagen kan op de 100001 andere topics ;) )
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Ach lieffie! Just one of those days. Het mag, jank maar, zeur maar. We hebben het allemaal wel eens, ongeacht de oorzaak.

Ik heb vaak heftige pms-buien. Dan word ik chagrijnig wakker en weet ik dat het voorlopig niet beter gaat worden.

Wat ik dan doe (als ik niet hoef te werken of na werktijd): Niets! Netflix, boek lezen, warme thee drinken.

Verwen jezelf met iets fijns. Warm bad, films, series, boek. Waar jij je maar goed bij voelt.

Morgen ziet de wereld er weer anders uit.

Och Lady wat naar. Maar je bent nu bezig aan herstel en je lijf (waar je brein ook bij hoort) moet zich normaliseren, dus alles schiet nu nog alle kanten op. Niet dat het je gevoel verandert maar je bent wel op de goede weg!

Ga idd lekker serie of film kijken, dan hoef je niet na te denken en je zelf te entertainen.
Dank jullie . Nadat ik het berichtje van elf las kon ik eindelijk het er een beetje uit krijgen en nu voel ik me weer aardig ok.
Goed zo meissie. Geen verplichtingen vanavond en morgen? Dan lekker genieten van niks hoeven doen. Is goed voor je.
Baaldagen mogen best!

Had ik er ook een van gister. Oke, niet zo erg als ladygrey denk ik, maar dieet volhouden was even onmogelijk. En dan savonds daar weer extra over balen he... Denk dat het bij mij te maken heeft met mijn verborgen cyclus haha, zal vast ongesteld moeten worden, als ik nog een baarmoeder had dan. Zo raar, dat dat qua hormonen wel gewoon doorgaat.

Vandaag is mijn voornemen om er toch tegenaan te gaan weer, ongeacht mijn koppijn, baalgevoel, etc. kom op, we kunnen het! Allemaal!
"Whatever happened back there is being managed and kicked right up into its own ass one way or another, I know that."
Baaldagen mogen best!

Had ik er ook een van gister. Oke, niet zo erg als ladygrey denk ik, maar dieet volhouden was even onmogelijk. En dan savonds daar weer extra over balen he... Denk dat het bij mij te maken heeft met mijn verborgen cyclus haha, zal vast ongesteld moeten worden, als ik nog een baarmoeder had dan. Zo raar, dat dat qua hormonen wel gewoon doorgaat.

Vandaag is mijn voornemen om er toch tegenaan te gaan weer, ongeacht mijn koppijn, baalgevoel, etc. kom op, we kunnen het! Allemaal!
"Whatever happened back there is being managed and kicked right up into its own ass one way or another, I know that."
Lady het is niet zo gek dat nu tijdens de behandeling zoveel emoties boven komen.

Ik heb ook wel eens slechte dagen. Meestal volgt dat op een drukke tijd en moet ik er gewoon even doorheen. Dan hoef ik even niks van mezelf, gewoon thuis met een boek of serie, niet naar buiten als dat niet hoeft. Niet douchen als ik dat niet wil, niet aankleden. Gewoon een dagje dan ofzo he, niet dat ik weken zo blijf zitten.

Zelf heb ik in het verleden last van depressies gehad. Geen eetproblemen maar ik weet wel dat als ik minder (goed) eet ik meer kans op een depressie heb. Dus ooit wel met mezelf afgesproken dat ik altijd blijf eten, ook op slechte dagen. Desnoods een heel enkele keer bestel ik avondeten als ik echt niks in huis heb en me slecht voel.

Dus eigenlijk mag ik alles laten liggen als ik echt een slechte dag heb, van mezelf, behalve eten.

En dan wel de volgende dag weer dingen gaan doen. Maar gewoon een slecht dagje mag best. Beetje forummen
Je kunt méér.
https://youtu.be/JLNvBvJ-F00

Ik heb een heel zwaar leven van Brigitte Kaamdorp. Speciaal voor de baaldagen, lekker hard meezingen met een knipoog
al 2 dagen achter elkaar 59,8 op de weegschaal in de ochtend, dit is 2 jaar geleden dat ik dat heb gezien

quote:strikjemetstippels schreef op 21 augustus 2016 @ 10:26:

al 2 dagen achter elkaar 59,8 op de weegschaal in de ochtend, dit is 2 jaar geleden dat ik dat heb gezien

Gefeliciteerd!!!!!!!!
Lieve Lady, ik wou dat ik je berichtje eerder had gelezen. Wat ontzettend naar en super herkenbaar. Ik heb ook zo'n 4/5 maanden bijna geen emoties gehad, en die komen nu terug. Sjonge jonge wat is dat kut zeg. Ik wil je alleen meegeven dat als je maanden emoties onderdrukt hebt, dat je dan nu dus met terugwerkende kracht heel wat chagrijn, balen, huilen, en andere emoties in te halen hebt. Tenminste, dat is wat ik geloof, als jij je zo lang niet goed geuit hebt, dan heb je een inhaalslag te maken. Je hebt ook het recht op een baaldag/week. Houd je doel voor ogen, maar wees niet te hard voor jezelf. Het is ook herstel als je aan je emotie-inhaalrace aan het beginnen bent.

Ook een knuffel voor magneet. Lijkt me vreemd om je zo te voelen. Hoop dat het vandaag ook voor jou beter gaat.

Strikje, goed gedaan! Dat is zeker een slinger waard.

Elf, niks nieuws zeg jij... Maar je bent al tijden goed bezig! Super fijn toch, confetti!!!

Elske en May-ka ook al van die sportieve prestaties. Ik hoop dat de strippenkaart er met vaart door heen gaat.
Dank jullie allemaal . Ik zat / zit er nog steeds een beetje doorheen. Gisteravond ook niet zo'n leuk gesprek gehad met een vriendin wat het ook even niet beter maakte. Het is altijd een beetje een stroomversnelling wat mijn emoties betreft, ik voel of niets, of ineens dingen héél intens. Meestal is het met 5-10 minuten ook weer over, nu bleef het wat langer! Uiteindelijk al mijn spullen door mijn kamer heen gegooid, maar die moest toch al opgeruimd . Dus goed doel voor vandaag.
voor Lady gewoon omdat het kan. Hoop dat vandaag beter is!
Hoe ging de maandag bij jullie?

Ik ben gaan sporten, maar had blijkbaar te weinig gegeten overdag

Bij de krachttraining zag ik een beetje zwarte vlekken.... Daarna maar gaan wandelen op de loopband.

Verder wel heel gezond gegeten vandaag. Slinger!

Zo maar eens de keuken in voor een lekkere lunchsalade voor morgen. Nog een slinger waard!

Nu de rest van de avond de chocola negeren

En als dat is gelukt strooi ik met confetti
Ik ben gisteravond voor het eerst naar Crossfit geweest! Een grote slinger voor mezelf!!
Niet te gezond eten he Elf. Slingers voor jou en elske.
Ik ben al een tijdje niet langsgeweest om wat te plaatsen... maar nu heb ik wel even een slingertje om op te hangen:

Mijn weegschaal vertelde mij vanmorgen dat ik 25 kilo kwijt ben! (nou ja, nog 200 gram te gaan... maar da's peanuts)

Mijn BMI is nu 24,6, mijn tailleomtrek is 74 cm en ik pas voor het eerst sinds - eh ongeveer - mijn studietijd weer in een maat M!
Ik geloof niet meer in sprookjes.
quote:Doornroosje75 schreef op 24 augustus 2016 @ 10:08:

Ik ben al een tijdje niet langsgeweest om wat te plaatsen... maar nu heb ik wel even een slingertje om op te hangen:

[img]http://www.feestartikelen-shop.nl/image ... 029441.gif[/img]

Mijn weegschaal vertelde mij vanmorgen dat ik 25 kilo kwijt ben! (nou ja, nog 200 gram te gaan... maar da's peanuts)

Mijn BMI is nu 24,6, mijn tailleomtrek is 74 cm en ik pas voor het eerst sinds - eh ongeveer - mijn studietijd weer in een maat M! Gefeliciteerd! 25 kilo, wat een prestatie! En een gezond BMI!
Wauw wat een prestatie Doornroosje! Dat is een hele huiskamer vol confetti.
Doornroosje wat goed!! Wauw! Hoe heb je dit aangepakt?

Elske wat leuk en stoer! Was het erg zwaar? Als ik het voorbij zie komen op bijvoorbeeld Pinterest dan ziet het er enorm pittig uit!

voor Lapflop. Hoe gaat het met je?

Hier in een fijne gezonde flow. Dat voelt goed. Het is fijn om erop te kunnen vertrouwen dat je na een slechte week toch het gezonde leven op kunt pakken.

Lady G Hoe gaat het bij jou nu?
quote:elf12 schreef op 24 augustus 2016 @ 11:34:

Elske wat leuk en stoer! Was het erg zwaar? Als ik het voorbij zie komen op bijvoorbeeld Pinterest dan ziet het er enorm pittig uit!Het was wel zwaar maar ook te doen. Het was echt een les voor beginners, bedoeld om de technieken te leren. Bij de afsluitende workout vond ik het tempo wel hoog (bepaal je zelf, maar je wilt toch je best doen ). Ik heb nog even gekeken bij de groep die de 'echte' workout of the day (wod) deed. Dat zag er wel heel heftig uit....
Doornroosje, wauw! Wat een enorme prestatie!
Ja, ik ben ook blij en trots! Ook wel omdat het me veel minder moeite kost dan tijdens al mijn vorige pogingen.

Bovenal was het een lange termijnplanning vanaf het begin (= januari 2015) en géén dieet.

Mijn voornaamste aanpassingen:

- geen zoete meuk meer (en jee, wat snoepte ik veel!)

- diner koolhydraatarm; veel groente en maar zelden (max 1x per maand) pasta/aardappels/rijst) en afwisselend vlees/vis/ei/kaas

- 3 tot 4 x per week sporten (en tussendoor wandelen/fietsen waar mogelijk ipv auto/bus)

Daarnaast houd ik ook de hoeveelheden (calorieën) in de gaten, maar niet al te strikt.

En jee.... het werkt! Het werkt!
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Ik wil een slinger voor mezelf ophangen, want mijn eerste dag revalidatie zit er op.
Toeoeoet! [ik blaas op zo'n vrolijke roltong]
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven