Wat verbindt jullie, waar praten jullie over??

10-12-2008 20:22 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Werk

Computers, internet en het vivaforum

Huis verbouwen

Familie

Verder gaan we vaak samen winkelen, tv kijken etc.

Niet heel bijzonder wel gezellig :-)
nvt
hmm..leuke vraag!

wij praten, praten, we hebben altijd wat te zegen en we bellen, mailen en smsen elkaar ook nog tig keer per dag.

we praten over onze kinderen, vrieden en familie.

en over politiek, actualiteiten, literatuur, films en kunst.

en over elkaar, over onze wensen, verlangens, dromen, frustraties etc.
We praten over van alles, maar niet over álles. Sommige dingen bespreken we makkelijker met anderen. Dat is oké, ik denk niet dat het goed is dat je alles van en over elkaar weet.

Gespreksonderwerpen varieren van actualiteit, hobby's, wat heb je vandaag gedaan, ben je dit of dat niet vergeten, hoe het écht met ons gaat tot slap geouwehoer. En hoeveel we van elkaar houden, dat zeggen we ook dagelijks een keer of wat.

Soms zeggen we een hele dag amper iets, soms lullen we elkaar de oren van de kop, soms zingen we keihard liedjes mee en 'praten' zo met elkaar. Heel soms zijn we kribbig en hebben we ruzie.

We hebben eigenlijk niet zoveel gemeenschappelijke interesses. We hebben heel ander soort werk, andere ambities, andere hobby's. We stemmen op heel verschillende partijen, we hebben zeer verschillende karakters.

Wat ons bindt is de liefde voor elkaar, we zeggen vaak tegen elkaar hoeveel we van elkaar houden maar we laten het vooral zien en voelen. Door een eitje te koken, een kop koffie op bed te brengen, elkaar te steunen als het moeilijk gaat, op hetzelfde moment hetzelfde zeggen, voor elkaar te zorgen, elkaar vrij te laten en te respecteren.

En we hebben lol. Heel veel lol, we hebben echt hetzelfde gevoel voor humor, we lachen om niks en alles.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
nvt
Wij praten over:

werk

ambities

dagelijks leven/ huishoudelijke zaken

onze kinderen

anderen/meningen over anderen, analyseren van anderen

seks

elkaar, onszelf, hoe het met ons gaat

dingen die we gelezen, gezien hebben op tv/internet

ons geloof

Verder hebben we vooral kei en keiharde humor samen, die niet voor derden bestemd is meestal...

dit is waar ik nu zo op kom...
quote:dondersteentje76 schreef op 10 december 2008 @ 20:22:

Waar praten jullie zoal over met jullie partner? Zijn dat de alledaagse dingetjes zoals werk, kinderen, vrienden, vakanties, het nieuws e.d. Ja .

Of praten jullie ook over andere dingen?

Ja Zo ja, wat dan?

Wat eigenlijk niet ? toekomst , verleden , heden , angsten , wensen , dromen , zelfs over sex !

Wat verbindt jullie met je partner?

Kinderen , liefde , gedeeld verleden , toekomst die we willen delen , onze vriendschap

Hebben jullie een gemeenschappelijk doel/interesse of iets dergelijks?

Gezamelijk doel ; gelukkig samen oud worden , gelukkige kinderen afleveren .En banaler ; vakantie , of sparen voor een grote aankoop oid .

Gezamelijke interesses ; ja, hebben we .

Gaan jullie samen ergens voor? Wat is dat dan?

Voor elkaar , voor ons gezin .

Beetje vaag allemaal mss, maar ben erg bezig met mijn relatie en wat het verschil is met een gewone vriendschap. Natuurlijk begrijp ik dat een groot verschil de initmiteit is, ik knuffel en vrij niet met gewone vrienden. Maar afgezien daarvan.

Merk dat ik het zelf ook niet goed weet te formuleren......
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Interessante vraag idd.

Ik en mijn man hebben gelijke waarden in het leven. We zijn beide het type 'niet lullen maar werken', hebben enorm veel lol met elkaar en ik kan volledig eerlijk en mezelf bij hem zijn. Als ik niet met hem getrouwd was, was hij mijn beste vriend. Dus wat dat onderscheidt van 'gewone' vriendschap? Ik krjg nog steeds een kriebel als ik hem zie, en hij is gewoon de man van mij dromen!
quote:dondersteentje76 schreef op 10 december 2008 @ 20:32:

Bij ons hetzelfde ook.

't Is zo lastig om uit te leggen wat ik precies bedoel. Mss bedoel ik waar dan precies de diepang in zit? Of is dat gewoon dat je partner je beter kent dan wie ook?

Pfffff, ik begrijp mezelf niet meer.......Je houdt het goed door je interesse te blijven hebben in elkaar.. maar het is de speciale manier van omgang die je bedoeld denk ik Het eigen taaltje, eigen grapjes, manier van kijken, manier van samen zijn die iedereen wel herkent als je er het over hebt, maar misschien niet precies kunt benoemen.
het verschil in praten in een relatie zit bij mij in het feit dat ik door het over allerlei dingen te hebben ook een soort van wil testen of we hierover een zelfde denkbeeld hebben of een denkbeeld wat in ieder geval niet lijnrecht tegenover elkaar staan. en dan doel ik niet op allerlei gewone dingen die we elkaar elke dag vertellen, zoals hoe was je dag, maar bijvoorbeeld over actualiteiten of onderwerpen die nu nog niks met ons te maken hebben, maar in de toekomst bijvoorbeeld wel, zoals opvoedingsvisie van kinderen.

niet dat we het overal over eens moeten zijn of zo, maar we moeten wel met elkaars opvattingen kunnen leven. in een vriendschap maakt me dat toch een stuk minder uit.

je maakt zo een stukje gezamelijke toekomstvisie, waardoor je wil dat het goed gaat en je samen oud gaat worden.
viane wijzigde dit bericht op 10-12-2008 20:38
Reden: stukje onderaan toegevoegd
% gewijzigd
nvt
Ik praat meestal

Mijn vriend is niet zo'n praatgraag, daar moet ik het soms echt uit trekken. Maar hij luistert gelukkig wel graag

Bij ons gaat het meestal over school, onze toekomst (we zijn 23 en 24), en wat er in ons leven gaande is. Momenteel is dat in mijn leven dat ik nu eindelijk een appartementje heb en weer het huis uit kan, dingen die ik op school meemaak en met vriendinnen, we hebben sinds gisteren een puppy, enz. Bij hem gaat het over zijn studie, hij zit in zijn laatste jaar, en over wat de plannen daarna zijn. Hij wil een huis kopen, gaan werken, en over een jaar of 3 ga ik daar bij wonen, dat soort dingen. Verder spelen we allebei zwarte piet (en zijn vader is sinterklaas) in de sinterklaastijd dus dat is ook veel onderwerp van gesprek, we hebben het over onze auto's (niet dat ik daar veel verstand van heb maar goed ), we doen samen boodschappen in de weekenden dus het overleg over het eten neemt ook nogal eens wat tijd in beslag en over onze families gaat het vaak, want daar zitten we ook regelmatig.

En verder hebben wij ook wel eens meningsverschillen of dingen die we graag zouden veranderen in onze relatie, en sex daar praten we ook overTsja, geen hele aparte dingen dus eigenlijk.

Ik weet ook niet of je gespreksonderwerpen bepalen hoe je relatie is hoor. Tenzij je echt nooit praat samen.
quote:dondersteentje76 schreef op 10 december 2008 @ 20:36:

[...]

Mss is dat een beetje wat ik bedoel en mis. Maar aan de andere kant lijkt me dat ook niet echt iets waar je het dagelijks over hebt.dat zijn bij ons echt die voor het slapen gaan, mijmer gesprekken die dan ineens de halve nacht duren.....
quote:HoiPippiLangkous schreef op 10 december 2008 @ 20:32:

We praten over van alles, maar niet over álles. Sommige dingen bespreken we makkelijker met anderen. Dat is oké, ik denk niet dat het goed is dat je alles van en over elkaar weet.

Gespreksonderwerpen varieren van actualiteit, hobby's, wat heb je vandaag gedaan, ben je dit of dat niet vergeten, hoe het écht met ons gaat tot slap geouwehoer. En hoeveel we van elkaar houden, dat zeggen we ook dagelijks een keer of wat.

Soms zeggen we een hele dag amper iets, soms lullen we elkaar de oren van de kop, soms zingen we keihard liedjes mee en 'praten' zo met elkaar. Heel soms zijn we kribbig en hebben we ruzie.

We hebben eigenlijk niet zoveel gemeenschappelijke interesses. We hebben heel ander soort werk, andere ambities, andere hobby's. We stemmen op heel verschillende partijen, we hebben zeer verschillende karakters.

Wat ons bindt is de liefde voor elkaar, we zeggen vaak tegen elkaar hoeveel we van elkaar houden maar we laten het vooral zien en voelen. Door een eitje te koken, een kop koffie op bed te brengen, elkaar te steunen als het moeilijk gaat, op hetzelfde moment hetzelfde zeggen, voor elkaar te zorgen, elkaar vrij te laten en te respecteren.

En we hebben lol. Heel veel lol, we hebben echt hetzelfde gevoel voor humor, we lachen om niks en alles.

Helemaal mee eens, zo gaat dat bij ons ook

Vooral het zeggen dat we van elkaar houden en de échte leuke lol! hihi
nvt
Wat ons verbindt is dat we niet over vanalles en nog wat hoeven te praten: ik weet dat het goed is. Of ik nou slap ouwehoer, iets diepzinnigs wil zeggen of wil zwijgen, het is oké want wij houden van elkaar zoals we zijn.
nvt
Typische " onze " grapjes , die heb je niet al na zoveel maanden ; die blikken van verstandhouding , het elkaar begrijpen zonder woorden , zelfs weten wat de ander gaat zeggen , dat zijn dingen die je door de jaren heen krijgt .
Héle diepe gesprekken die heb je ook niet elke avond . Wij niet tenminste . Maar soms , terwijl de afwas nog op tafel staat kom je op een onderwerp ( " heb je al gehoord van die en die ? Liggen in scheiding " ) waarbij je zomaar een uur of wat verder bent .( en wordt ons eigen huwelijk besproken , onze toekomstdromen , etc . Heel lullig ; maar het leed van een ander op dat vlak is vaak heel goed voor je eigen huwelijk ) Soms komen we uitgeteld thuis na een nacht stappen en zitten we met een afzakkertje nog te praten tot de vogels beginnen te fluiten .
nvt
Volgens mij moet je je niet zo druk maken. 9 van de 10 stellen zit na een drukke dag werken uitgeblust samen op de bank. Heerlijk toch, dat je iemand hebt met wie je uitgebreid kan luilakken? In het weekend doe je toch wel leuke dingen samen?
nvt
en niet alles hoeft leuk te zijn in een relatie, je kunt niet elke avond iets leuks en spannends en nieuws doen denk ik. in 'harmonie"(lees allebei moe en braaf) op de bank zitten moet je ook kunnen en elkaar gunnen in een relatie. je hebt elkaar toch niet ontmoet als wederzijds entertainmentteam? gewoon een goede mix tussen hangen doordeweek en iets leuks in het weekend is toch ook prima? alhoewel ik even helemaal niks met zijn tweetjes in bed of zo in het weekend ook erg kan waarderen......
Waarom moet je altijd iets doen? Wat is er mis met op de bank hangen?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:viane schreef op 10 december 2008 @ 21:23:

je hebt elkaar toch niet ontmoet als wederzijds entertainmentteam?

Onee?

Volgens mij weet je precies waar het 'probleem' zit Dondersteen, namelijk in jouw hoofd. Klinkt onaardiger dan ik het bedoel, maar dat begrijp je vast . Ben benieuwd wat er gebeurt als je eens gewoon probeert te genieten van de saaiheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven