Wat zou jij doen?

23-08-2016 23:36 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een aantal jaar aan handbal gedaan. Daar moest ik mee stoppen vanwege een aantal redenen. Ik dacht dat het een leuke groep meiden was..

Nu zou ik komend seizoen weer beginnen en heb dat aan team kenbaar gemaakt, maar echt van bijna niemand een reactie gehad. Ook niet in de tijd dat ik afwezig was. Trouwens wel 1a2 prive die het wel leuk vonden..

Vind het best raar, want dacht dat het altijd leuk was..

Nu begin ik heel erg te twijfelen of ik überhaupt nog wel terug moet gaan, krijg er toch beetje rare smaak van.. De trainingen beginnen morgen, maar wat zouden jullie doen??heb ook geen zin om met nek aangekeken te worden..
Andere club?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Een hele groep meiden laten niet niks van zich horen als je er met een aantal redenen mee moest stoppen...

Wil je terug naar een groep waar jij je niet welkom geheten voelt? Dat is de vraag, niet wat ik zou doen maar wat jij wilt.

Weegt het plezier in het spel zwaarder dan wat je hierboven omschrijft?
Appels kun je eten, peren wel
Ik zou gewoon gaan!

Als je merkt dat de klik weg is, kan je altijd nog stoppen.

Misschien is het ook weer als vanouds gezellig
Het rare is dat het altijd leuk en gezellig was..de reden dat ik moest stoppen was persoonlijk en had niets met t team te maken..

Maar vind het nu wel heel stil, terwijl er op andere dingen wel wordt gereageerd..ms laat mijn mensen kennis me toch in de steek..
Naar de training gaan en kijken hoe het gaat.
Heb van 1 a 2 gehoord dat ze het super leuk vond dat ik terug kom, de rest 0 reactie..snap t niet zo goed
quote:Sweety2015 schreef op 23 augustus 2016 @ 23:43:

Heb van 1 a 2 gehoord dat ze het super leuk vond dat ik terug kom, de rest 0 reactie..snap t niet zo goed

Wat verwacht je dan?

Een welkomsfeest of een rode loper?
Nou een reactie is op zich wel prettig toch??
Ik herken het wel, en heb deels hetzelfde meermaals meegemaakt.

Ik denk dat het komt door hoe groepsdynamiek soms werkt. Dit heeft mijn psycholoog destijds uitgelegd: Je moet een groep eigenlijk zien als een kringetje. Als 1 iemand de kring verlaat, sluit de groep weer. De groep gaat weer verder met waar ze mee bezig waren en het valt al snel niet meer op dat er 1 ontbreekt. Degene die de groep heeft verlaten kan zich 'buitengesloten' voelen, terwijl de mensen in de kring dat totaal niet door hebben. Dit heeft ook heel veel met karakters te maken. Wat voor karakter je zelf hebt, maar ook hoe de karakters in de groep zijn. (Ik wil niet zeggen dat het altijd zo werkt in een groep, in mijn gevallen wel)

Wat ik hier mee wil zeggen: het hoeft niks persoonlijks naar jou toe te zijn. En als je weer aansluit bij de groep kan het weer gezellig vanouds zijn. En dat je van de rest geen reactie hebt gehad hoeft ook niet te betekenen dat ze het niet gezellig vinden dat je er bij komt. Ligt er ook aan hoe je het hebt gezegd dat je er weer bij komt, want bv in een whatsapp groep reageert lang niet iedereen.

Het gaat er om wat jij wilt en waar jij je goed bij voelt! Mijn advies zou zijn: ga naar de training en kijk of je het leuk hebt. Zo ja: Leuk! Zo nee: Misschien een andere team of vereniging opzoeken?
quote:Sweety2015 schreef op 23 augustus 2016 @ 23:51:

Nou een reactie is op zich wel prettig toch??

Heb je toch gehad?

De rest reageert wel als je morgen komt
Ja was groepsapp..

Gekke was dat er op andere dingen wel werd gereageerd..het is natuurlijk ook vakantie tijd..en er zijn ondertussen paar meiden bij die mij nauwelijks hebben meegemaakt.

Maar mooie uitleg, klopt denk ik precies..ach ja kan altijd keer gaan en als het echt niks is, kappen...
Heb je in de tijd dat je er niet was iets van jezelf laten horen? Hoe attent ben je zelf geweest?
Volgens mij wel..wel vooral in het begin btw
Misschien willen zij jou face tot face welkom heten.

Gewoon gaan en niet direct beren op de weg maken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Helaas gaat dat nou eenmaal zo. Dit zie je ook op het werk met collegas die weg gaan en roepen dat ze contact houden.

Uit het oog, uit het hart

Ik zou in ieder geval open minded naar training gaan en het een paar trainingen aankijken.
Zo gaat dat gewoon, je deelde een hobby, niet hun leven.

Waarom verwacht je dat er een welkomstcomité klaar staat als je weer terugkomt bij een sport?

Gewoon gaan als je er weer zin in hebt en het leven gaat voor iedereen weer verder.
quote:Sweety2015 schreef op 23 augustus 2016 @ 23:43:

Kom op TO, de wereld draait niet alleen om jou?? Ik bedoel heb je gehoord ook dat ze je NIET moeten dan?

Ik bedoel ik heb gevoetbald en je kunt gewoon niet met IEDEREEN even goed overweg... De een ziet je liever komen dan de ander... Maar is dat zo erg dan?

Je hoeft toch geen beste vriendinnen te zijn? Als je maar lekker kunt sporten met elkaar!

Ik vind het heel bijzonder dat je nu twijfelt terug te komen omdat niet IEDEREEN enthousiast reageert.. Er zijn er zelfs een aantal geweest die je een pb gestuurd hebben, is dat dan niets waard?
Ja zal wel zo zijn dan..ik denk als je een hele tijd met elkaar optrekt, ook privé, dat er dan meer in zit, maar zal mijn verwachtingen bij moeten stellen...
We zullen het gaan zien..probeer vanavond maar en als het niet leuk is kan ik altijd nog stoppen...
Ik herken dit denk ik wel.

Ik heb een aantal meiden die ik'in het seizoen' tot mijn vriendinnen reken (we zien elkaar erg vaak tijdens de trainingen en dus ook daar omheen, dus je bespreekt en deelt veel).

Maar buiten het seizoen zien we elkaar veel minder en dan is die band er dus ook niet. Dan hebben we alleen bij de echt grote dingen (huwelijk, babies etc.) contact.

Zodra we dan weer samen sporten is die band weer terug.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Zoals hier al een aantal keer eerder gezegd, ga gewoon en zie hoe het voelt.

Persoonlijk zou ik ook niet reageren op zo'n bericht in een groepsapp dan denk ik ook oh die zien we dan tijdens de training wel en is er tijd genoeg om een praatje te maken..
Eat glitter for breakfast and shine all day

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven