Werk & Studie alle pijlers

Vinden jullie dit acceptabel?

22-08-2016 18:29 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik had vandaag iets meegemaakt op mijn werk en ik ben benieuwd naar wat jullie ervan vinden. Ik werk bij een restaurant (niet heel groot en niet heel erg druk) en vandaag moest ik werken samen met twee andere vrouwen. Ik werk pas sinds kort hier en had deze vrouwen nog niet eerder ontmoet.

Gedurende de dag, gingen deze twee vrouwen een aantal keer naar buiten om samen te roken. Ze vertelde mij toen niet dat ze even pauze gingen nemen. Ik was om 4 uur klaar samen met een van mijn collega's. Zij was al weggegaan onder dag tegen mij te zeggen.

Ik heb dit wel als vervelend ervaren. Dat zij pauze nemen zonder mij, maakt dat ik mij buitengesloten voel. Dat zij vevolgens weg gaat zonder iets tegen mij te zeggen, helpt daar niet bij.

Maar goed. Wat vinden jullie ervan als jullie dit lezen? Zou ik er misschien te veel achter zoeken?
Ja.

Er moet toch iemand achterblijven, lijkt me. Misschien kenden ze elkaar goed en wilden ze even bijkletsen.

Dat ze weggaan zonder gedag te zeggen vind ik wel onbeleefd.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Niet erg attent. Waarschijnlijk zijn ze niet zo slim en kunnen ze niet zelf bedenken dat dat voor jou niet prettig is.
Ergo sum.
Het zou socialer zijn geweest als ze even gedag hadden gezegd maar verder zou ik er niks achter zoeken.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Misschien moest ze een bus/trein halen? Was ze in de buurt of moet ze je eerst opzoeken? Was het verder wel gezellig? Rook jij zelf ook?
Ik zou er na een eerste dag niet teveel achter zoeken. Je leert collega's meestal pas beter kennen als ze langer ergens werken. En ik weet niet hoe het bij jouw (bij?)baan zit, maar horeca heeft vaak een grote doorloop. Dus best kans dat je deze dames volgende maand niet eens meer ziet. Dus trek je het niet teveel aan. Gelukkig weet jij wel hoe je je vriendelijk opstelt moet je maar denken.
Ik vind het best wel onbeschoft hoor.
Erg aardig is het niet. Ze kunnen best even zeggen dat ze zijn gaan roken.

Maar goed, geef het een kans. Misschien vallen ze mee.
Ik vind het onbeleefd en ik heb persoonlijk verschrikkelijk de p**t aan mensen die steeds rookpauzes nemen. Dat vind ik echt een vorm van klaplopen.
quote:elske1975 schreef op 22 augustus 2016 @ 18:55:

Ik vind het onbeleefd en ik heb persoonlijk verschrikkelijk de p**t aan mensen die steeds rookpauzes nemen. Dat vind ik echt een vorm van klaplopen.Hoezo klaplopen? Het gaat er toch om hoeveel werk je doet en niet hoe lang je aan het werk bent? Als de werkgever tevreden is met hun output is er niets aan de hand (en als de output achterblijft bij de kosten, dan zal de werkgever er wel wat van zeggen).
quote:elske1975 schreef op 22 augustus 2016 @ 18:55:

Ik vind het onbeleefd en ik heb persoonlijk verschrikkelijk de p**t aan mensen die steeds rookpauzes nemen. Dat vind ik echt een vorm van klaplopen.

Mee eens! Wie neemt de telefoon op als zij er niet zijn? Wie doet de spoedklusjes als zij er niet zijn?

Bovendien stinken ze ook nog eens verschrikkelijk als ze weer terugkomen
quote:viva1966 schreef op 22 augustus 2016 @ 19:13:

[...]

Hoezo klaplopen? Het gaat er toch om hoeveel werk je doet en niet hoe lang je aan het werk bent? Als de werkgever tevreden is met hun output is er niets aan de hand (en als de output achterblijft bij de kosten, dan zal de werkgever er wel wat van zeggen).In de horeca? Dan moet een ander gewoon jouw werk doen.
quote:reisa1978 schreef op 22 augustus 2016 @ 19:17:

[...]

In de horeca? Dan moet een ander gewoon jouw werk doen.Niet alleen in de horeca hoor.
quote:theamuts schreef op 22 augustus 2016 @ 19:18:

[...]

Niet alleen in de horeca hoor.Dat snap ik, maar TO werkt in de horeca.
Wel passend bij wat je in de Nederlandse horeca ook veel te veel ziet richting klanten
quote:reisa1978 schreef op 22 augustus 2016 @ 19:20:

[...]

Dat snap ik, maar TO werkt in de horeca.Het geldt overal. Ik heb wel eens uitgerekend dat mijn rokende collega's in het callcenter waar ik werkte 60-80 minuten per dag minder werkten dan de niet-rokers. Sommige namen elk uur 10-12 minuten rookpauze, andere om de anderhalf of 2 uur.
quote:elske1975 schreef op 22 augustus 2016 @ 19:34:

[...]

Het geldt overal. Ik heb wel eens uitgerekend dat mijn rokende collega's in het callcenter waar ik werkte 60-80 minuten per dag minder werkten dan de niet-rokers. Sommige namen elk uur 10-12 minuten rookpauze, andere om de anderhalf of 2 uur.Wat houdt jou tegen hetzelfde te doen? En waarom bespreek je dit (blijkbaar) gigantische probleem niet met je werkgever?
quote:Dragisa schreef op 22 augustus 2016 @ 20:02:

[...]

Wat houdt jou tegen hetzelfde te doen? En waarom bespreek je dit (blijkbaar) gigantische probleem niet met je werkgever?Wat een rare vraag! Je zit toch op je werk om te werken? Die rokers blijkbaar niet. Vreemd dat die geen geweten hebben ofzo.

[...]

Het geldt overal. Ik heb wel eens uitgerekend dat mijn rokende collega's in het callcenter waar ik werkte 60-80 minuten per dag minder werkten dan de niet-rokers. Sommige namen elk uur 10-12 minuten rookpauze, andere om de anderhalf of 2 uur.

Ik geloof niet dat dat met het roken te maken heeft, maar met hun mentaliteit. Als ze niet zouden roken, stonden ze vast ergens te ouwehoeren of waren hun koffiepauzes te lang.

Ik, roker, neem over de dag gezien minder uren pauze dan mijn niet-rokende collega's. Er is geen verband met roken, maar met inzet en doen waar je voor betaald wordt.
ik vind het niet heel vriendelijk van je collega's.

Maar nou ook weer niet direct zo onvriendelijk om er conclusies aan te verbinden.

Even afwachten.
quote:Dragisa schreef op 22 augustus 2016 @ 20:02:

[...]

Wat houdt jou tegen hetzelfde te doen? En waarom bespreek je dit (blijkbaar) gigantische probleem niet met je werkgever?Ik werk daar niet meer. Heb het destijds besproken met mijn werkgever. Die wilde geen maatregelen nemen. Ik zou nooit zoveel pauze nemen omdat ik op mijn werk ben om te werken.

[...]

Het geldt overal. Ik heb wel eens uitgerekend dat mijn rokende collega's in het callcenter waar ik werkte 60-80 minuten per dag minder werkten dan de niet-rokers. Sommige namen elk uur 10-12 minuten rookpauze, andere om de anderhalf of 2 uur.Nee, niet overal. In het onderwijs als de leerlingen weg zijn ben je gewoon klaar als je werk af is. Ik ben veel sneller klaar dan mijn rokende collega's.
quote:reisa1978 schreef op 22 augustus 2016 @ 19:17:

[...]

In de horeca? Dan moet een ander gewoon jouw werk doen.

Niet overal hoor. Bij meerdere gelegenheden waar ik gewerkt heb kon je als roker alleen naar "achter" als de klanten in jouw gedeelte/wijk geholpen waren en er niemand bij was gekomen. Kwamen er klanten bij, moest je als de sodemieter maken dat je weer terug was, en presentabel.

Oftewel, geen vaste pauze tijden, en zeer regelmatig gewoon helemaal geen pauze (ja oei).
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Het is vrij horkerig, maar ik zou proberen er niet teveel achter te zoeken.
Estranged met een hoofdletter D
Hoi,

Bedankt voor jullie reacties.

Ik denk inderdaad dat ik niet te snel dingen achter moet zoeken en dat ik nog even moet kijken hoe het verder gaat.

Ik erger me er vooral aan omdat ik helemaal niet assertief ben (terwijl ik dat wel zou willen). Als dit soort dingen dan gebeuren, dan denk ik al snel: "als ik assertief was, zou ik er wat van durven zeggen en dan zou ik er minder mee zitten, maar ik ga toch niet durven iets te zeggen".

Maar goed. Ik ben assertiever aan het worden en misschien dat ik na een tijdje dit wel kan gebruiken als een goed moment om mijn assertiviteit verder te oefenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven