Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
quote:Gele_Suikerspin schreef op 24 augustus 2016 @ 23:01:

Ik vroeg mij nog af, hoe interpreteren jullie de favorieten.

Zijn dat kaartjes die je mooi vind maar nog niet ontvangen hebt, ter inspiratie dus. En je zou ze graag ontvangen.

Of alleen favoriete die je al ontvangen hebt.

Of een mix?

Ik heb nu ter inspiratie. Maar heb een mooi konijn kaart gekregen die ik super vind, beetje verliefd op zelfs.

Ga ik die dan favorieten?

Het is niet echt een wereld probleem

Er zijn mensen, die alleen kaartjes favorieten, die ze nog willen ontvangen. De meeste mensen favorieten (ook) kaartjes die ze ontvangen, een mix dus. De eersten geven dat vaak wel aan in hun profiel, weet je gelijk dat je van hen geen 'favoriet' hoeft te verwachten

Als ik tussen de favorieten een kaartje zie, die ik op voorraad heb, dan kijk ik altijd even of ze dat kaartje al ontvangen hebben.
Later is nu
Konijntjes moet je altijd favorieten hihi...
New Zealand is na 11 dagen al gearriveerd! Van Gogh deed er 40 dagen over om in Rusland te komen

(2 korte maar blije hurrays')
Later is nu
Leuk dat een aantal van jullie wakker worden met hurray's! Ik ook, mijn kaartje naar China is aangekomen in 27 dagen!!

Ik favoriet alleen de kaarten/stijl van kaarten die ik graag zou ontvangen. Ik merk dat iedereen anders bezig is met hun favorieten. Ik controleer altijd wel of ze een gefavoriet kaartje hebben ontvangen of niet. En ik doe uit de favorieten van mensen altijd inspiratie op wat ik kan sturen!

Zijn er hier ook mensen die penpals hebben? Zo ja, wat doen jullie met de brieven, hoe bewaren jullie ze? (Mijn ontvangen kaarten bewaar ik netjes in een map, maar voor de brieven heb ik echt geen idee...)
Goeiemorgen,

@gele_suikerspin :Ik favoriet alleen kaartjes die ik zelf nog wil ontvangen. Ter inspiratie dus. Ik heb ooit één keer een ontvangen kaartje gefavoriet waar ik heel erg blij van werd. Dus dat zou jij ook best als uitzondering kunnen doen.

Ik heb geen penpals daisyx, zou zelf eigenlijk ook niet weten wat ik met brieven zou doen. Wellicht ook in een (A4) map? In van die showtassen?

Ik heb ook nog weer een adres aangevraagd. Taiwan. Ze wilde graag iets blauws en ik heb gekozen voor een Flow-kaartje met een reuzenrad en vooral ook heul veul blauwe lucht.
Is inderdaad een leuk konijn gele_suikerspin. En dus toch maar gefavoriet. (en ook door expecto-patronum ).
Het wordt me nu wel duidelijker met de favorieten. Ik had er voorheen eigenlijk niet bij stilgestaan dat mensen daar ook kaartjes in zouden hebben die ze graag willen ontvangen.

Ik heb nu een adres in Brazilië getrokken van iemand die inderdaad vooral andere kaartjes in favorieten heeft staan. Het is wel een mix van vanalles wat en geen ervan zit in mijn bakje Ze geeft verder aan dat ze alles leuk heeft en heeft verder geen wensenlijstje, dus ik ga straks eens neuzen wat me leuk lijkt

Het andere adres van vandaag is in Rusland (wat een verrassing). Ook iemand die verder geen wensenlijstje heeft.
quote:labellei schreef op 25 augustus 2016 @ 10:38:

Is inderdaad een leuk konijn gele_suikerspin. En dus toch maar gefavoriet. (en ook door expecto-patronum ).

Weet je het zeker

Ik zie 'm niet bij je staan?
Later is nu
Ik favoriet kaartjes die ik gewoon mooi vind.
Eh waar kan ik het schattige konijntje vinden....
quote:Dreamer schreef op 25 augustus 2016 @ 11:00:

[...]

Weet je het zeker

Ik zie 'm niet bij je staan?

Oh haha ik had 'm ook niet gefavoriet.

Wat ik eigenlijk wilde zeggen : "dus jij hebt 'm toch ook maar gefavoriet".

Het is hier een beetje warm....
Ooooooohhh!!!! Ik heb mijn kaarten binnen van Moo en wow, wat zijn die mooi geworden!!! Ik wil ze allemaal zelf houden, wat onwijs tof!! Ik kan hier geen plaatjes plakken maar men, ik sta hier echt te springen!

quote:Tamboti schreef op 25 augustus 2016 @ 14:03:

Ooooooohhh!!!! Ik heb mijn kaarten binnen van Moo en wow, wat zijn die mooi geworden!!! Ik wil ze allemaal zelf houden, wat onwijs tof!! Ik kan hier geen plaatjes plakken maar men, ik sta hier echt te springen!

Moo en wow? Kun je daar kaarten kopen? Je maakt me nieuwsgierig
aan het typen...
Ik ben ook wel heel benieuwd Ik vond de site er maar ingewikkeld uitzien
Even voor Tamboti sprekend: Tamboti heeft van haar eigen foto's kaarten laten maken bij moo.com. En Wow, wat zijn ze mooi geworden
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 25 augustus 2016 @ 14:20:

Even voor Tamboti sprekend: Tamboti heeft van haar eigen foto's kaarten laten maken bij moo.com. En Wow, wat zijn ze mooi geworden

Hahaha, thanks!

Ja bij Moo kun je dus kaarten laten maken met je eigen foto's erop. Ik heb nu een setje van 10, met mijn Afrikafoto's. Ze zijn aan de voorkant supermooi afgedrukt, kleuren zijn mooi en ze zijn heel mat gelamineerd waardoor ze er supersjiek uitzien vind ik. En dan aan de achterkant gewoon veel ruimte voor postzegel, adres en om te schrijven.

Je moet wel goed opletten dat je de foto's in het juiste kleurprofiel uploadt, want anders kun je wel een kleurzweem krijgen, omdat het op heel zuigend mat papier wordt gedrukt. Maar als je daar een beetje mee om kunt gaan wijst dat zich vanzelf.

Ik ben blij! Wie wil er ene kaartje met een leeuw, zebra's of woestijn? ;)
Wat fijn dat je kaartjes zo mooi geworden zijn Tamboti.

Ik trof net een heleboel bloemen in mijn brievenbus aan.

Uit Engeland een mooie rozentuin, helemaal volgeschreven. Erg leuk.

Verder kreeg ik een bloemenillustratie van de nummer 2 van Hong Kong. Ze had als "tekst" alleen een grote stempel en daarin had ze Happy Postcroxxing geschreven. Haar profiel bestaat wel uit een grote lap tekst en ze schrijft daarin . I prefer written postcards, telling me anything about your life and your country.

Maar ze houdt zelf dus niet zo van schrijven.

Uit Rusland kreeg ik de achterkant van een zonnebloem. Zij had verder ook niet zoveel geschreven.

Gelukkig schreef de Engelse voor drie.
Pff.. je zou bijna een pbtje sturen he, met 'als je zelf zo graag geschreven kaarten wilt, waarom stuur je die dan niet?" zoiets. Maarja.. dat komt dan ook weer zo onaardig over.
Later is nu
Hier eindelijk weer eens een hurray, deze dame uit Rusland is erg blij met het landschapsaartje!

Ik had trouwens van de week ook de postzegels binnen gekregen van pmk. Daar zaten inderdaad ook rouwzegels bij maar ook een paar geboortezegels. Verder nog een heleboel andere.

Fijn Tamboti dat de kaarten mooi geworden zijn!!

Kaartjes waar te weinig tekst op staan zijn stom!
En moge een hurray! Uit Rusland. Ze had gevraagd of ik wilde vertellen wat ik wist van Rusland en ik had geschreven dat ze oa goede wodka hebben en daar moest ze om lachen. Mensen die om mijn grapjes lachen zijn altijd leuk
Kennen jullie dat, dat je het bijna zonde vindt om een kaartje dat je net hebt gekocht al weer te versturen? Ik wil er gewoon nog wat vaker naar kijken.

Ik word een hoarder
quote:sneeuwvosje schreef op 25 augustus 2016 @ 21:51:

Kennen jullie dat, dat je het bijna zonde vindt om een kaartje dat je net hebt gekocht al weer te versturen? Ik wil er gewoon nog wat vaker naar kijken.

Ik word een hoarder

Ja dat herken ik zeker. Van sommige kaartjes kan ik ook geen afscheid nemen. Die bewaar ik voor het állerállerleukste profiel. En ondertussen kan ik 'm iedere keer weer bewonderen als ik in mijn kaartenvoorraad moet zoeken.

Hahaha Pil0u, dat wodka-compliment kun je er wel in houden. Zo krijg je de Russen aan het lachen.

Leuk dat je weer een Hurray had expecto-patronum!
quote:sneeuwvosje schreef op 25 augustus 2016 @ 21:51:

Ik word een hoarder Daarom koop ik van hele leuke kaartjes minstens 2
Later is nu
Ik zie dat ik gister avond nog een hurray heb gekregen. Dit keer uit Canada. Nu staat de staand 15-15 dus mag ik nu 7 kaartjes gaan versturen! Vanmiddag maar eens even wat adressen gaan trekken.

Sneeuwvosje, mijn kaarten collectie is nog niet zo uitgebreid maar als volgende week mijn bestelling binnen komt, dan weet ik zeker dat ik dat gevoel wel zal krijgen.
Dat doe ik ook, van hele leuke kaartjes minstens twee kopen. Dan is de drempel om er één te versturen toch iets minder hoog.

Ik heb vannacht 2 adressen getrokken en kaartjes zitten schrijven. Een mens moet toch wat als ie niet kan slapen door het geplak.

Er was wel sprake van enige keuzestress zo midden in de nacht. Maar het is opgelost. Naar een Duitser gaat een kaartje met "hier geen gezeur". Ik vind het zelf een leuk kaartje, maar wist nooit naar wie ik het kon sturen. De Duitser zegt in zijn profiel "send me anything you want". Dus probleem opgelost. En een Slowaakse zonder specifieke wensen krijgt een boekenkaartje omdat ze van lezen houdt.

Fijne dag allemaal. Enne... keep it cool!

.

.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven