Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*



Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem



Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!



Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12







Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.



Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.



Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"



Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
quote:Gele_Suikerspin schreef op 24 augustus 2016 @ 19:46:

Harry, wat een bijzonder figuur.

Ik dacht na het lezen van zijn profiel; dubbele persoonlijkheid.

En dat klopt met zijn Facebook, ik denk dat hij af en toe graag vrouw is.



Ook gezien zijn vrouwelijke voorkeurskaartjes en zijn make up foto.



Wel gezellig om van zo'n vrolijk type een kaartje te krijgen, in roze pen.En hij maakt het zo voor ons, Viva-vrouwen, wel erg spannend.
Alle reacties Link kopieren
Hier een kaartje uit Tsjechie in de bus. Op het kaartje staat de datum van 3 dgn geleden maar toen ik hem registreerde, bleek ze mijn adres al 88dagen! geleden heeft gekregen.

Best bijzonder.



Nu keek ik even op haar profiel maar al haar kaartjes doen er erg lang over (lees; langer dan 60 dgn ongeveer)

Maar het is een prachtig kaartje dus heb er een enthousiaste hurray van gemaakt
Alle reacties Link kopieren
quote:labellei schreef op 24 augustus 2016 @ 19:50:

[...]



En hij maakt het zo voor ons, Viva-vrouwen, wel erg spannend. Haha ja! Dit soort kaarten maken mij echt vrolijk, zo leuk om te zien hoe veel verschillende mensen in de Wereld bestaan
Alle reacties Link kopieren
Jeetje dat is erg lang nurse! Misschien dat ze eens in de zoveel tijd heel veel adressen trekt en dan over een lange tijd af en toe een kaartje schrijft... Wel fijn dat je blij bent met de kaart!
Alle reacties Link kopieren
quote:labellei schreef op 24 augustus 2016 @ 19:46:

[...]



Hahaha dat had ik ook al gezien.

En hij heeft ook ergens als een soort van update "What a sexy man" of zoiets. Ik neem aan dat hij het over zichzelf heeft. Bijzonder typje in ieder geval.



En een postzegel met Andries Knevel? Ook dat is bijzonder. Niet 1 nee gelijk 10! Van de 20
aan het typen...
Alle reacties Link kopieren
Ohdear, Rozea, ik zou kijken of je met iemand kunt ruilen.



Ik ben benieuwd naar die Oostenrijker zeg
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:-Rivka- schreef op 24 augustus 2016 @ 19:39:

Oh, je moet juist uitvinken dat je wel meerdere kaartjes naar hetzelfde land wilt sturen.

Dat kan bij "settings" en dan "profiel", onderaan.Gevonden! Dank je wel
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me wel een geschikte vent
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Nouja! Ik krijg gewoon nog een Hurray! Uit Belarus!
Alle reacties Link kopieren
En nu heb ik een kaartje voor een Duitse dame die graag een bloemerig landschap wil ontvangen.

Leuk dit En dan heb ik nog niet eens iets ontvangen
Alle reacties Link kopieren
Leuk Pil0u!
Later is nu
Jeetje, wat schrijven jullie veel! Ik moet zo ook maar eens op zoek naar Harry geloof ik; jullie maken me nieuwsgierig! En leuk alle hurrays en ontvangen kaartjes!



Wel vaag die dame die zo'n adres dan drie maanden laat liggen: trek het dan niet! Stooohoooooom.



Ik had vandaag weer een hurray: ik heb een meisje uit Polen haar eerste ontvangen kaartje bezorgd en ze is helemaal happy. Leuk! En nu mag ik een kaartje sturen naar een Nederlandse die in België woont. Iemand van ons, nee he?
quote:rozea schreef op 24 augustus 2016 @ 20:39:

[...]





Niet 1 nee gelijk 10! Van de 20

Dan kun je daar vast en zeker 10 Nederlandse Postcrossers erg blij mee maken.





Jij gaat ook goed Pil0u. Leuk!



Die Oostenrijker krijgt veel bekijks vanavond. Maar dat vindt hij vast niet erg.
quote:Tamboti schreef op 24 augustus 2016 @ 21:18:

Jeetje, wat schrijven jullie veel! Ik moet zo ook maar eens op zoek naar Harry geloof ik; jullie maken me nieuwsgierig! En leuk alle hurrays en ontvangen kaartjes!



Wel vaag die dame die zo'n adres dan drie maanden laat liggen: trek het dan niet! Stooohoooooom.



Ik had vandaag weer een hurray: ik heb een meisje uit Polen haar eerste ontvangen kaartje bezorgd en ze is helemaal happy. Leuk! En nu mag ik een kaartje sturen naar een Nederlandse die in België woont. Iemand van ons, nee he?

Misschien een meelezer?



Ik had net alweer een Hurray uit Rusland, na 12 dagen.

En ik had juist zoveel Russische adressen aangevraagd omdat die er zo lang over doen.
Oh my... haaaaaai Harry!



En Andries Knevel: why?? Die zou ik allemaal naar Rusland sturen, Siberië en zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tamboti schreef op 24 augustus 2016 @ 21:27:

Oh my... haaaaaai Harry!



En Andries Knevel: why?? Die zou ik allemaal naar Rusland sturen, Siberië en zo. Het zijn helaas nationale
aan het typen...
Alle reacties Link kopieren
quote:labellei schreef op 24 augustus 2016 @ 21:18:

[...]



Dan kun je daar vast en zeker 10 Nederlandse Postcrossers erg blij mee maken.



Ik ga er gewoon excuses bij schrijven
aan het typen...
quote:rozea schreef op 24 augustus 2016 @ 21:30:

[...]





Ik ga er gewoon excuses bij schrijven
Alle reacties Link kopieren
Mijn kaart naar Rusland is aangekondigd!!!

Voor niks me zorgen gemaakt dus. Ze was er mega happy mee



Nu kan ik rustig slapen
Alle reacties Link kopieren
Nou, na alle wilde verhalen moest ik natuurlijk ook Harry even beoordelen. En hoewel ik best een vent kan gebruiken en de foto op t profiel nog niet eens beroerd was ben ik wel echt afgehaakt toen ik de fbpagina opende



Leuk dat je naar ons stadje komt Cocomo. Iets leuks om te doen... Tja, het is toch snel een drankje of een film ofzo. Ik kan nog niets spetterends bedenken verder (we hebben wel te gekke escaperooms maar dat was dus geen optie...) Ja als je niet veel tijd hebt, gewoon lekker ergens wat drinken dus.



Ik kreeg vandaag een hurray uit Engeland, geloof dat ik die zaterdag gepost had dus dat is mooi snel gegaan. Hopelijk komen er nog wat meer kaartjes aan die ik donderdag en zaterdag gepost heb, vast wel met zoveel Europese landen.
Alle reacties Link kopieren
Oh had ik al verteld dat ik gisteren echt een stom kaartje had gekregen? Nou bij deze! voorkant was saai en er stond alleen maar groeten uit Moskou op. Naja in t Engels, anders was er nog enigzins moeite voor gedaan.... Niet dus...
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg mij nog af, hoe interpreteren jullie de favorieten.



Zijn dat kaartjes die je mooi vind maar nog niet ontvangen hebt, ter inspiratie dus. En je zou ze graag ontvangen.

Of alleen favoriete die je al ontvangen hebt.

Of een mix?



Ik heb nu ter inspiratie. Maar heb een mooi konijn kaart gekregen die ik super vind, beetje verliefd op zelfs.



Ga ik die dan favorieten?



Het is niet echt een wereld probleem
Alle reacties Link kopieren
Oh dat is wel stom Happy Owl, een erg lui persoon dus.



Wat wordt er hier veel geschreven binnen een dag, het is bijna niet bij te houden!

Leuk al die kaartjes en hurrays! Bij mij vandaag niet veel spannends gebeurd



Ik favoriet vooralsnog alleen de kaartjes die ik ontvangen heb en leuk vind. Ik ben bang dat ik anders bezig blijf
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen wakker met 2 hurrays

1 uit Canada, 9 dagen onderweg geweest. En mijn zorgenkaartje naar Rusland is ook eindelijk aangekomen na 44 dagen, joepie!



Dit kan alleen maar een goede dag worden nu, met veel kaartjes straks in de brievenbus
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, bedankt Zwollenaren. Het lijkt er op dat we tapas gaan eten en geen activiteit gaan doen.



Ik had gisteren twee kaartjes in de bus. 1 uit Duitsland en 1 uit China. Helaas had de Chinese geen ID op de kaart gezet ik kan dus nog niet registeren. Een roep voor hulp is uit naar postcrossing. Hopelijk kunnen ze iets vinden!
It ain't me

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven