***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
laar vind Bumba wel heel stom volgens mij!

Tommy zit nu even weer in een Bumba periode...Vorige maand was het alleen maar Hopla op de you tube, en ik werd een beetje gek van al die droge muziekjes Ik kon op een gegeven moment de volgorde van de filmpjes dromen!

Tommy vind bumba geweldig! Hij gaat meeklappen met die kinderen, en roept ''Bumbaaaa'' tja...ben ook niet zo op studio 100, maar je moet wat!
Ja, gemene moeder ben ik he?

Icke-meisje, hoe is het met je? Red je het allemaal nog een beetje? Is er al nieuws over je schoonmoeder?

In elk geval nog maar 6 nachtjes slapen en dan weet je meer over het kleine meisje. Sterkte!

Vriend is nog steeds niet thuis. Nouja, dan ga ik maar naar bed. Tot morgen!
Hoi lieve digidinnetjes. Tis even heel druk hier allemaal. Ben veel aan het werk en als ik thuis ben druk met de jongens en 's avonds veel afspraken, cursus en ben druk bezig met voorbereidingen voor Kaj's feestje! Probeer wel mee te lezen, maar weinig tijd om te reageren! Nu even dan!

BM, die boxpakjes waren van goodmoodkid, als je die tenminste bedoelt! Wel een maat groter bestellen, ze vallen erg klein!

Framboos, wat leuk dt je aan het solliciteren bent! Spannend ook! Spreek je je talen een beetje?

Fijn dat je contact met je moeder weer is hersteld en dat ze nu ook interesse in Livia heeft!

Haha wat een stunt ook met je schoonmoeder!

Mijn schoonmoeder is heel actief op ouderenweb, waar ze heel actief mailt met haar vriendinnenclub (tja, net als ons eigenlijk), misschien iets voor haar? Cursus in buurtcentrum is idd ook een goede tip!

Over tv. Gemiddeld kijkt Ole 1 Bob de Bouwer filmpje de dag. De ene dag wat meer de andere dag helemaal niet. Eigenlijk alleen 's ochtends. Kaj mag 's ochtends in het weekend tv kijken en meestal als ik ga koken. En heel soms 's middags (maar dan mag het 's avonds niet weer!). Ole kijkt dan met een half oog mee, maar speelt ondertussen met alles wat er op zijn weg komt.

Swissie, in Nl heb je ook nog een verschil tussen kortdurend en langdurend zorgverlof. Het kortdurend zorgverlof is er bv voor als je kind of partner ziek is en je niet ter plekke een oppas of id kunt regelen. Je mag per jaar, 2 keer het aantal uren dat je per week werkt opnemen (hebben dat eens opgezocht omdat fachatmans baas vond dat fachatman niet thuis mocht blijven omdat Ole ziek was, hij vond dat ik dat maar moest doen, hij heeft toen alles uitgeprint en onder de neus van zijn baas gedrukt!).

Bij langdurend zorgverlof is dat (uiteraard) meer.

Was vandaag op het nieuws dat het ouderschapsverlof in NL het kortst is van heel Europa!

Muis, kan je Steijn en Hugo niet in de peuterschaal zetten en Mees in de babyschaal of past dat niet?

Ole zit sinds vorige week op het bankje in de gordels, gaat nu prima. Je zou ook 1 van de jongens aan het stuur kunnen "hangen", dan heb je meer ruimte in de bak. Doe ik ook weleens als ik met het buurmeisje, Kaj en Ole op stap ga.

Wij eten hier (gelukkig) bijna elke avond met zijn viertjes. Vind ik altijd erg gezellig en ook erg belangrijk! We eten wel altijd pas rond 7 uur. Alleen als we vrienden te eten krijgen en we wat uitgebreider willen eten eten de jongens apart en eten wij als ze naar bed zijn.
Heb trouwens via MP een flexabed voor Ole gekocht, zoeen:

(maar dan zonder tent)

Is later uit te breiden tot zoiets:

en heleboel ander mogelijkheden!
Framboos succes met het solliciteren !!

Fachat : cool bed !!
Goedemorgen!

*vloekt* mijn nespresso is volgens mij zojuist ter ziele gegaan...
Oh Lara, direct op internet zoeken naar een nieuwe zou ik zeggen. Ze hebben vast wel leuke kerst aanbiedingen.

Zonder espresso wordt het een moeilijke dag.

Ideaal dat MP in NL. Wij hebben gelukkig een 2e hands winkel in het dorp waar ik af en toe iets kan kopen, maar dan alleen de kleine dingetjes. In CH is internet verkoop veel minder goed ontwikkeld dan in NL.

Heeft iedereen een goede nacht gehad? Wij wel, Finn wou alleen absoluut niet opstaan vanmorgen. Heb hem gillend afgegeven, hij wou nog geen melk, geen medicijn, helemaal niks. Wou gewoon nog even doorslapen.

Hopenlijk doet hij dat morgen dan ook. Man is er dan nog niet, dus geen wekker, verheug me er nu al op.

Witchke, hoe gaat het met Xander en zijn bad? Gaat het al wat beter? Succes voor je monderling morgen, ik zal aan je denken.

Framboos, klinkt idd als een ideale baan, hopenlijk krijg je sneller reactie dan Lara!

Lara, een vriendinnetje van mij heeft een tijdje via Eiffel gewerkt, dat was best leuk, heeft er leuke opdrachten voor gedaan (zelfde branche als jij).

Finn kijkt trouwens bijna nooit TV, ik zet idd ook af en toe youtube aan, maar meestal wil hij gewoon foto's van auto's zien. Moet de film Cars maar downloaden en in 600 stukjes laten zien. Hier is een dvd van de little people trouwens ook een hit. En Nijntje, vooral het hondje!
Ole's nachten gaan nog niet geweldig. Hij slaap nog steeds niet door. Is gemiddeld 2 keer per nacht wakker. Hij slaapt voortaan wel de hele nacht in zijn eigen bed en is vd bv af (alhoewel hij nog wel af en toe een poging waagt). Merk wel dat dit veel vermoeiender is. 2 keer per nacht je bed uit en dan sta je al gauw 10 minuten bij Ole's bed hem weer in slaap te sussen. De verleiding is dan heel groot om hem uit zijn bedje te pakken en lekker warm naast me in bed leggen en meteen weer verder slapen, maarja...

Hoe laat moet je Finn 's morgens wakker maken swissie?
Fachat, wat doet Ole als je hem laat liggen, zonder naar binnen te gaan? Gaat hij dan heel hard schreeuwen?

Finn wordt ook wel eens wakker, maar meestal laat ik hem liggen. Hij is meestal wel rustig, roept zachtjes om mama. Alleen als hij heel hard roept ga ik mijn bed uit.

Vanmorgen was het 6.40 ofzo. Aangezien hij niks wilde heb ik hem alleen maar aangekleed en afgeleverd bij de creche. Hij was er iets voor 7, en ik was braaf om 7.45 op kantoor.
Weer even snel en ego.......

Ik heb twee daagjes "verlof" Ickeman is in Engeland en mijn ouders hebben gisteren Ruben opgehaald tot en met zaterdag ipv dat ik meeging daarnaartoe. Even rust in huize Icke. Onderzoeksschema van schoonmoeder staat bomvol, tot aan de kerst 6 onderzoeken, en dan de 23e uitslag, dus we gaan een spannende tijd tegemoet.

Maar goed, een "dringende vraag" dames, hoe voelen oefenweeen of indalingsweeen of wat dan ook wat geen echte wee kan (en mag!!!) zijn?

Heb ze de vorige keer niet gehad (zover ik me herinner) maar heb nu last van buikpijn en krampen.

Begon vannacht en gaat nu gewoon verder. Douchen heeft niet geholpen.

Het voelt alsof er vanonderaf een harde buik over mijn buik trekt, beetje met stekende pijn erbij, maar niet zoals bij een wee er helemaal overheen, of in ieder geval niet zo heftig. Ook een beetje als kramp in je darmen ofzo. Ben er ook misselijk van, voel me gewoon niet fijn, zeg maar.
Laar, bedankt voor je lieve hart onder de riem kaartje, je bent een schat!!!!!!! Ik had eerder willen sms'en gisteren, maar toen belde Ickeman dat hij zijn portemonnee op New Castle airport was verloren en moest ik van alles regelen, daarna kwamen mijn ouders hun kleinzoon halen voor het logeerpartijtje en tot slot besloot ik toch maar hals overkop naar yoga te gaan.
Goedemorgen! Mijn gezellige avondje internet werd onderbroken door een telefoontje en toen bedacht ik me dat ik nog wat mensen moest e-mailen en toen kwam er niks meer van. Nu uiteraard weer geen tijd, tot vanavond!

Muis, hier nog geen ervaring met 3 kinderen in de babboe. Ik dacht eraan om L en M tegenover elkaar te zetten, gewoon op het bankje met zachte zitjes erop, en N in de maxi cosi erbij. Maar ik weet dus nog niet of dit werkt.

BM, vroeg jij naar samen op de kamer slapen? Lars en Morris slapen samen sinds Morris drie maanden is, en dit is eigenlijk altijd goed gegaan. Als Morris wakker werd voor een van z'n vele nachtvoedingen had Lars er geen last van, en als Lars niet wilde slapen had Morris er ook geen last van. Ze wennen er dus heel snel aan. Nu zouden ze niet meer anders willen.

Lara, ik wil weer op yoga. Jij toevallig ook? Ik wil eigenlijk naar die ene yogaschool waar jij vroeger ook zat maar dat is een beetje uit de buurt voor jou.

O, moet nu gaan!!
Icke, zo voelen voorweeen.
Goedemorgen,

Icke, bel even de vk, bij mij voelden de echte weeën in het begin ook als heel vervelende harde buiken.Als je het niet vertrouwt zou ik echt de vk even bellen.

FF egobericht, ik ben vanmorgen naar het cb geweest om Yasemin te wegen en ze is nog niks aangekomen sinds de kraamhulp weg is. Ik was er al bang voor, want ze wil de hele dag door drinken en heeft heel lichte plasluiers en poept bijna niet. Ik heb besloten dat ik de bv ga afbouwen en overstap op fv. Ik trek het gewoon niet meer, als ik Zahra niet had gehad was ik nog wel naar de lactatiekundige gegaan, maar ik ben echt doodmoe, kom buiten het voeden nergens aan toe en zie het niet zitten om de bv door te zetten, zeker nu man weer aan het werk is. Ik vind het ook zielig voor Yasemin, ze valt alsmaar aan de borst in slaap en komt ook niet aan haar rust toe. Gevoelsmatig doet het pijn, zit nu ook jankend achter de pc, maar ik denk dat het voor ons nu het beste is.
voor jou Layla! Vrouwke toch......

Het is een neerwaartse spiraal he? Moe betekent mindere voeding en mindere voeding betekent een onrustig kindje, daarvan wordt jij nog meer moe.....ik herken het zo......

Sterkte meiske!

Mich, dan oefen we vandaag gewoon eventje met zijn tweeen, pukmeisje en ik. Leuke besteding van mijn eerste verlofdag:) To do lijst(je) moet maar even wachten, daar staat mijn hoofd en mijn buik nu even niet naar.
Icke, ik heb hier absoluut geen verstand van, maar ik heb altijd gedacht dat warm water voorweeen stopt en echte weeen niet. Misschien kan je voor de zekerheid de vk even bellen, zoals Layla al voorstelde.

Layla, van mij ook een hele dikke knuffel, ik kan me heel goed voorstellen dat het een erg moeilijke beslissing is, maar waarschijnlijk is het wel beter voor jezelf en Yasemin als je overstapt op kv. Dat geeft je zeker veel meer rust.

Waarschijnlijk is Muis hier de beste die je kan adviseren.
Ze zijn weer weg hoor, de "weeen". Ik moet het zh bellen als ik een vraag heb en dat is toch een beetje een drempel.......De vk begeleidt me pas weer na de bevalling, aangezien ik nu ben overgedragen aan de gyneacoloog (zeg maar gerust gyneacologen, want ik fiets van de een naar de ander ivm de "kerstbezetting")in het zh.

En wat betreft de misselijkheid; we hadden gisteren kwekkeboomkroketjes(die zijn het lekkerst) op brood met mijn ouders en nu vertelde mijn moeder zojuist dat mijn vader last had gehad van zijn maag gisteravond en vannacht. Misschien ik dus ook wel vannacht en vanochtend.

Mag ik zelf ook meedoen aan de poule? Ik denk 22 december als het een natuurlijke bevalling wordt. Slechte timing, dag voor de uitslagen van schoonmoeder, maar ik heb deze datum nu al een tijdje in mijn hoofd.

Jee, Fachat, wat een speeltuin is dat bed van Ole!!!! Zouden wij nooit kwijt kunnen en ik denk dat Ruben never nooit meer zou willen gaan slapen, met al dat klauterspul om zich heen:)

Heeft Ole er al in geslapen?
Icke, leuk de 22ste, dan hebben jullie mooi de kerstdagen met je nieuwe gezin. Ik zou eigenlijk ook voor die datum "kiezen" als je een ks krijgt.

Aan de ene kant vervelend net voor de uitslag, aan de andere kant zou het voor je schoonmoeder denk ik juist fijn zijn. Heeft ze mooi een beetje afleiding, geestelijk bezig zijn met jou in plaats van met zichzelf.

Haha, Finn zou ook nooit slapen, ik ben blij dat ik hem nog in zijn ledikantje kan leggen, dan kan hij tenminsten geen kant op.
Valse start dus Icke, voor de poule ga ik voor een kerstkindje, 25 december. Je kunt toch ook het zh bellen als er weer zoiets is?

Fachat, wat een leuk bed voor Ole! Ik ben er nog helemaal niet mee bezig hoor, Zahra slaapt nog prima in haar ledikantje, ze doet ook nooit pogingen om eruit te klimmen dus voorlopig houden we het zo.

Yasemin heeft net 60cc kv gehad en ligt nu lekker te slapen. Ik had het vanmorgen eigenlijk al verwacht op het CB, maar toch vond ik het naar om te zien dat ze nog onder haar geboortegewicht zit. De wijkverpleegkundige was heel lief, ze snapte heel goed dat ik moest huilen omdat ik zo mijn best had gedaan. Ze stelde nog voor om vanmiddag naar de lactatiekundige te gaan, maar ze begreep ook heel goed mijn beweegredenen om het niet te doen. Met Zahra heb ik ook heel wat moeite moeten doen om het op gang te krijgen, het is uiteindelijk wel gelukt, maar nu heb ik Zahra ook nog rondlopen natuurlijk. Als ik nu een paar dagen een kolfschema moet aanhouden, tussendoor Yasemin moet voeden en ook nog voor Zahra moet zorgen stort ik finaal in denk ik. Ik heb ook al weken niet behoorlijk meer geslapen natuurlijk, Zahra is ook nog aan het spoken 's nachts (stomme tanden!) dus dit is gewoon het beste voor me. ze heeft toch ruim 2,5 week bv gehad dus het colostrum heeft ze in ieder geval binnen denk ik maar.
Layla! Je hebt zo hard je best gedaan, voel jeje alsjeblieft niet schuldig. Het is alleen maar verstandig om deze keuze te maken. Niemand heeft er iets aan als jij er aan onderdoor gaat.

Micha: moet je doen die yogaschool! Is hartstikke leuk. Ik vind het zelf te ver weg en dan kost het me mijn hele avond. Jammer, was wel leuk om samen te doen...

Icke: wat fijn om even tijd voor jezelf te hebben. Nu moet het kleine meisje niet ineens gaan oefenen natuurlijk. Neem je ook wat rust ipv door te rennen?? Ook belangrijk hoor.

En hoe zit het met de portemonnee van grote R.? Gestolen? Balen zeg!!

Ik ben het wel eens met Swiss, als het kleintje nu geboren wordt rond die onderzoeken heeft je schoonmoeder wat afleiding. Misschien ook wel fijn voor haar. Het is zo'n vreselijke periode; daar mag best een (rood?) lichtpuntje in zitten.

Fachat: wow, wat een bouwwerk! Ik zou Puk er ook niet inkrijgen denk ik. Hij zou liever de hele nacht gaan glijden en klimmen Voorlopig ligt hij ook nog wel goed in zijn ledikant. Ik vind het wel een prettig idee dat hij nergens heen kan.

Ik kon vannacht niet slapen en heb tot kwart voor 3 wakker gelegen. Bah. Gelukkig net nog even met Puk mee kunnen slapen, maar echt fit word ik niet meer vandaag. De nespresso doet het gelukkig wel weer.
Layla, voel je alsjeblieft niet schuldig! Ik snap je helemaal hoor, aangezien ik hier met hetzelfde dilemma heb gezeten/nog steeds zit. Mees heeft 8 dagen borstvoeding gekregen en ik vind het toch beter dan niets. Daarbij heeft hij, net als Yasemin, de colostrum binnen en dat schijnt het belangrijkste te zijn. Athans, dat is me verteld! (of misschien wilde diegene me een goed gevoel geven, dat kan natuurlijk ook)

Ik kon het echt nog wel doorzetten en borstvoeding blijven geven, maar het kostte me te veel tijd en moeite en dat wilde ik niet! Ik heb ook nog Steijn en Hugo, net als jij ook nog Zahra hebt. Lieverd, voel je niet schuldig, echt niet. Je hebt gedaan wat je kon binnen je mogelijkheden en de situatie is nu heel anders dan toen Zahra net geboren was. Je had toen veel meer tijd en die heb je nu niet meer!

Wat de arts tegen me zei, van moeder tot moeder: Kinderen worden ook hartstikke groot en leuk op kunstvoeding. Ze hebben meer aan Nutrilon en een gelukkige moeder dan aan borstvoeding en een gestresste moeder!

Laar, fijn dat de Nespresso weer aangezwengeld is! Het is niets zonder!

Hier is alles okee. Ik heb alleen een beetje last van de baby blues en ben een emotioneel wrak, maar verder gaat het goed.

Oh, ik ben naar de kapper geweest! Het was ook behoorlijk nodig (laatste keer was zes maanden geleden...) en ik heb gelijk maar weer eens wat prut op mijn snoet gesmeerd. Resultaat: ik begin weer op mezelf te lijken!
Goed zo Muis!

Ik heb laatst trouwens de zelfbruiner voor je gezicht gekocht van Estee Lauder en die is echt top. Je krijgt er een mooi een gezond kleurtje zonder dat je er meteen heel bruin uit ziet (kan wel, maar moet je elke dag smeren). Erg fijn spul.

Ik kan niet nadenken vandaag, dus we hebben een half uur in de AH gewandeld tot ik op het (doodsaaie) idee kwam om bami te eten. Het is wat.

Ik heb wel twee van die mooie schalen met roze bloemetjes gekocht. Moet er natuurlijk wel leuk uitzien tijdens het kerstdiner
Nou, ik ben er helemaal klaar mee vandaag. Getver de getver.

Ik heb de pijn van een stiekem toch wel wat onrustige buik/rug getrotseerd(je hebt een to do list of je hebt hem niet:() en ben op de fiets (mag van de fysio als het me lukt is absoluut fijner dan met de auto gaan en vervolgens door de stad moeten lopen) de laatste boodschapjes gaan doen voor de babykaartjes en nog wat insla spul bij de biowinkel voor straks na de bevalling. Ik had alles in mijn fietstas(zeg maar niets, ik heb ook een mamafiets) gestopt omdat ik het niet kon dragen toen ik nog eventjes de hema en een ander winkel in moest.

Kom ik net thuis en wil ik mijn fietstas uitpakken: op drie dingen na alles weg!!!!! Diksap, thee, tandpasta, douchegel, lijm, papier....... Bijelkaar wel voor bijna 50,- (ja, de biowinkel is al niet goedkoop en als je dan ook nog dure dingen hamstert) Wie doet er nu zoiets????????

Ben allang blij dat er gisteren op New Castle Airport een eerlijke vinder rondliep die de portemonnee van Ickeman met creditcard en al netjes heeft ingeleverd, maar moest toch even huilen net. Het kostte me veel moeite(toch wel auw, dat fietsen) en tijd om de laatste dingen bij elkaar te sprokkelen en dan dit! Bah bah bah.

Laar, bekijk het dus maar zo; jij hebt je bami tenminste nog, al is het weinig spectaculair. Het kan niet elke dag feest zijn (of de bedoeling zijn wat betreft de rode kool) Ik moet een boterham eten vanavond:)

Layla, nog een keer een knuffel voor je hoor!

Divamuis, jij bent weer back on track! Goed om te lezen dat je lekker in je muizevelletje zit!
hmm, Lara, "gewoon Bami" je weet niet wat je zegt.

Het water loopt me in de mond, lekker bami!!!

Muis, vervelend dat je nog steeds de baby blues hebt. Veel succes ermee.
Jemig Icke, wat idioot!!! (en dat in L.!) , zeker na die heisa die je jezelf hebt aangedaan. Ik zou zonder al dat gedoe al bijna in tranen uitbarsten denk ik...

Ik vind dat je je vanavond tegoed mag doen aan lekkere dingetjes (of heb je die niet in huis?).

Swiss: kun je dat niet kopen in Zwitserland dan? Ik vind het maar weinig spectaculair en het strookt niet met mijn voornemen elke avond echt lekker (dus niet gewoon lekker) te koken. Maarja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven