Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Ik kreeg zojuist een blije hurray, weer uit Rusland. Dat land doet het inderdaad goed, kaartje deed er maar 11 dagen over!

Ze is Harry Potter fan en ik was toen net het nieuwe boek aan het lezen, daar vroeg ze naar, dus heb ik nog maar weer een berichtje naar haar gestuurd.

Soms kom ik profielen/mensen tegen, met wie ik best zou willen schrijven. Ik ben alleen bang dat dat bij mij snel verwaterd. Ik schrijf al zoveel, maar nooit meer met de hand, eigenlijk. Op de kaartjes na dan.
Later is nu
quote:-Rivka- schreef op 26 augustus 2016 @ 09:25:

Dat doe ik ook, van hele leuke kaartjes minstens twee kopen. Dan is de drempel om er één te versturen toch iets minder hoog.

Ik heb vannacht 2 adressen getrokken en kaartjes zitten schrijven. Een mens moet toch wat als ie niet kan slapen door het geplak.

Er was wel sprake van enige keuzestress zo midden in de nacht. Maar het is opgelost. Naar een Duitser gaat een kaartje met "hier geen gezeur". Ik vind het zelf een leuk kaartje, maar wist nooit naar wie ik het kon sturen. De Duitser zegt in zijn profiel "send me anything you want". Dus probleem opgelost. En een Slowaakse zonder specifieke wensen krijgt een boekenkaartje omdat ze van lezen houdt.

Fijne dag allemaal. Enne... keep it cool!

.

.

[afbeelding]

Wie weet vallen er vandaag weer sneeuwlandschappen in onze brievenbus Rivka.

Of voor de diverse konijnenliefhebbers hier: een sneeuwkonijn.

Aaahh..
Later is nu
Aaahh lief sneeuw konijn.

Mooie kaartjes heb ik door mijn huis heen staan, als ik een passend profiel vind verstuur ik ze misschien, maar eerst zelf van genieten

Tot nu krijg ik passende kaartjes bij mijn profiel en leuke teksten.

Ben wel 'bang' voor de eerste stomme kaartjes, met kant en klaar tekst of geen tekst. Mijzelf kennende zou ik in de Hurray daar wat van zeggen
Wat een schattig konijn! Paar dagen terug stond ik nog naast de eeuwige sneeuw in Zwitserland. Nu zit ik in de 38 graden zonder verfrissend windje in italie

Leuk dat jullie zo enthousiast schrijven. Hier is het internet best wel slecht dus kon toevallig net wat teruglezen.

Heel herkenbaar dat het soms lastig is om afscheid te nemen van mooie kaartjes. Ik dacht dat ik de enige was. Voelde me al heel stom!

Fijne dag iedereen!
Elizaar!
Later is nu
Oh.. vergeet ik helemaal te melden: ik kreeg een kaartje uit Israël
Later is nu
Help ik had een heel lang bericht, klapt de wifi er uit

Straks poging 2, zit te smelten als een ijsje
Ach.. sneu voor je Elizaar.. zo warm

Met de nieuwe lay-out van de postcrossingwebsite druk ik steeds per ongeluk op 'send a postcard' in plaats van 'home'. Ik heb nog niet op 'vraag een adres aan' gedrukt
Later is nu
Wat gaaf een kaartje uit Israël! Superleuk zeg! En bijzonder denk ik.

Tamboti leuk dat je kaarten zo mooi zijn geworden. Eigenlijk ben ik heel erg nieuwsgierig nu :-)

Mijn favorieten zijn een rommeltje gok ik. Eerst maakte ik alleen ontvangen kaarten favoriet die ik helemaal geweldig vond maar sinds ik van Labellei of Rivka of Dreamer las (of van alledrie ) dat zij ook gewenste kaarten ging favorieten door bij de Gallery te kijken heb ik dat ook gedaan. Nouja het is iig duidelijk wat voor soort kaarten ik leuk vind :-)

Ik heb het hier heerlijk. Ga nu lekker zwemmen! Vandaag een rustig dagje. De afgelopen dagen heel veel gereden (van zuid holland naar Frankrijk, Zwitserland en uiteindelijk italie) dus vandaag mogen we rustig aan doen. Morgen is er hier een Toscaanse bruiloft op het erf dus ik gok dat we dan de hele dag de hort op zijn! Ook leuk! We hebben geweldig weer en we zitten in prachtige natuur, niks meer te wensen! Behalve leuke enthousiaste hurrays

Ciao!
elizaar wijzigde dit bericht op 26-08-2016 16:25
Reden: Kan niet meer spellen
% gewijzigd
Geniet van je vakantie Elizaar! Het klinkt in ieder geval goed. En leuk dat je ook nog aan ons denkt.

Gaaf Dreamer, een kaartje uit Israël!

Ik had nog 2 kaartjes in mijn brievenbus. Uit Thailand buffels en uit Duitsland een cartoon-achtig iets. Ik zal ze zo registreren, eerst hebben mijn kittens veel aandacht nodig. (Ik kan nauwelijks typen, ze lopen steeds over mij en mijn telefoon heen.)
Kittens van die echte? Met 4 pootjes en een staartje? I kittens mijn kittens zijn nu 3 jaar maar ik vond het allemaal zo leuk! Nu nog steeds trouwens

Leuk een kaartje uit Thailand! Ze waren toch niet leeg he
Ik kreeg een hele blije hurray uit Finland. Kaartje was er in 4 dagen!
Later is nu
quote:Elizaar schreef op 26 augustus 2016 @ 22:13:

Kittens van die echte? Met 4 pootjes en een staartje? I kittens mijn kittens zijn nu 3 jaar maar ik vond het allemaal zo leuk! Nu nog steeds trouwens

Leuk een kaartje uit Thailand! Ze waren toch niet leeg he

Ze hebben zojuist weer een plantje van de vensterbank gegooid dus ja... ze zijn echt. En heel erg lief. Ik kan wel 24 uur per dag naar ze kijken.

De kaartjes van vandaag waren niet helemaal bomvol geschreven, maar ook niet zo leeg als die van gisteren, gelukkig.
Oh en ik was nog vergeten te vertellen dat ik gisteravond nog een Hurray uit Rusland kreeg, in het Nederlands. (en ze schreef meer dan alleen "bedankt voor je kaart" ) De Russische leert Nederlands, en ik had - op haar verzoek - het kaartje ook in het Nederlands geschreven.
OH wat leuk!
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 26 augustus 2016 @ 22:30:

OH wat leuk!

Ja vond ik ook.

Ik heb nu nog een kaartje onderweg naar Rusland geschreven in het Nederlands. Deze Russische kent echter geen Nederlands, maar ze wil dat iedereen in zijn/haar eigen taal schrijft. Ik neem aan dat ze de tekst door Google Vertalen haalt. Al is dat wel wat lastiger met Chinees of Japans, lijkt mij.
Wauw een kaart uit Israel! Gaaf Dreamer!

Ik had afgelopen dagen 3 hurray's: Litouwen, Duitsland en een hele uitgebreide uit Finland.

Ook heb ik gister 2 kaarten ontvangen:

- Wit-Rusland: vlinder

- Letland: een boot. De man schreef dat hij niet wist waar het kaartje vandaan kwam en wat het is, dus heb ik wat research gedaan. Ik ben er uiteindelijk ruim een halfuur mee bezig geweest; het is de allereerste ijsbreker uit Zweden gemaakt in Stockholm. Normaal heb ik niet zo'n interesse in boten, wel vond ik het erg leuk om informatie er over op te zoeken. En heb ik weer wat nieuws geleerd vandaag!
Ik heb ook een nieuw adres getrokken: China!

Ik zie dat Nurse redelijk recent een kaartje van een kat naar het profiel heeft gestuurd
Wow, wat goed dat je die moeite gedaan hebt, Daisy

Hier was ooit iemand die meeschreef, die een blog weidde (wijdde?) aan postcrossing en van elk kaartje de achtergrond van het gebouw en de geschiedenis enzo erbij schreef. Vond ik zo'n leuk idee! Ook wel veel werk, waardoor ik weet dat ik er niet aan hoef te beginnen

(ken je zwakheden en valkuilen, zeg maar)

Ik 'moet' vandaag en morgen maar wat adressen trekken. Sta weer voor met ontvangen kaarten.
Later is nu
Ooh dat is een ontzettend leuk idee!! Zal inderdaad veel werk zijn!
Inderdaad een leuk idee zeg, zo'n blog.

Elizaar, je vakantie klinkt heerlijk. Geniet ervan!

Ik heb net een adresje getrokken in Spanje (mijn eerste keer), van een Catalaanse. Vrienden van ons wonen ook in Catalonië, niet eens ver bij haar vandaan. We bezoeken hen zo af en toe, maar in geadresseerde haar woonplaats ben ik nooit geweest. Ze woont in een toeristische badplaats à la Benidorm en die mijd ik als de pest daar kom ik niet graag. Ik zal eens kijken of ik (met behulp van mijn vriendin) een zinnetje in het Catalaans kan schrijven. Vind het zelf altijd heel leuk als mensen een poging doen om iets in het Nederlands op een kaartje te schrijven.

Goed weekend allemaal!
Ik heb eens een kaartje gestuurd naar een Roemeen. En die blijkt ook alle kaartjes, zowel voor- als achterkant (dus ook de geschreven tekst) met zeer uitgebreide achtergrondinformatie op zijn blog te zetten. Hij had zelfs nog veel achtergrondinformatie over de postzegels kunnen vinden.

Ik vind het zelf ook een leuk idee. Maar ook gezien mijn zwakheden en valkuilen zal ik er niet snel zelf aan beginnen kan.

Goed weekend allemaal!
Wijzigen, niet quoten...
Wel een beetje apart dat die Roemeen ook de achterkant met geschreven tekst op zijn blog zet.

Je leest wel eens dat mensen in hun profiel aangeven dat ze dat niet willen. En ook vanuit Postcrossing wordt er voor gewaarschuwd om bij het uploaden van een afbeelding alleen de voorkant van het kaartje te gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven