Minder van Tinder 4 / kleppen over happn

09-08-2016 17:21 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Happy nieuw topic daterds kom maar op met de sappige verhalen en spui hier al je onzekerheden

link naar het vorige topic;

Minder van Tinder 3
Lorem Ipsum
[...]

Foutje, ik had per ongeluk een quote van mijn eigen bericht geplaatst :')
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
quote:Pindakaasmonster schreef op 27 augustus 2016 @ 19:39:

[...]

Waarom denk je dit? Ik denk echt dat de kans om via Tinder iemand tegen te komen niet lager is dan de kans dat je iemand in real life tegenkomt. Ik zou zeggen dat hij zelfs hoger is omdat je in real life nooit weet of iemand vrijgezel is en iemand dus niet zo makkelijk aanspreekt (tuurlijk, op Tinder weet je dat ook nooit zeker... maar toch). Je kunt natuurlijk pech of geluk hebben hiermee, en net als in het echte leven heb je vaker pech dan geluk.

Maar ik denk dat 'een hele kleine minderheid' echt te negatief uitgedrukt is. Tinder is gewoon een manier van contact leggen, ik heb in mijn vriendengroep meerdere (lange) relaties via Tinder.

Nou, nadeel via internet is wel dat niemand anders uit je omgeving die gast kent. En dan filter je de gekken er dus veel minder goed uit. Als je in je vrienden of kennissenkring iemand ontmoet, dan weet je in ieder geval of diegene niet toch stiekem getrouwd is, last van psychoses heeft, een strafblad heeft en vaak nog wel mildere karaktertrekken ook.

Dat vind ik echt een beetje eng aan internetdaten, zeker bij 40 plus. Wat voor een bagage neemt iemand allemaal mee. Welke enge trekjes moet je helemaal zelf gaan uitvinden?

Daarbij is Tinder ook wel ontzettend laagdrempelig en trekt dus meer gebonden en alleen op sex gerichte mannen aan.

Hoewel ik zo'n 5 jaar geleden op parship ook al friends with benefits aanbiedingen kreeg.
@ hiltje: dat is waar, maar in principe weet je dit ook lang niet altijd als je iemand in de kroeg ontmoet.

Ik probeer zelf altijd voorafgaand aan een date al wat over diegene te weten te komen, bijvoorbeeld door het gesprek voort te zetten op Facebook in plaats van via whatsapp. Je krijgt daar al een redelijk beeld van iemand. Maar inderdaad, zeker weten doe je het nooit.

Over dat apps zoals Tinder laagdrempeliger en meer op seks gericht zijn: klopt. Ik weet bijvoorbeeld ook niet waar mijn date van komende woensdag op uit is, seks of iets serieuzers. Dat hoor/zie ik dan wel tijdens de date en als het klikt op de een of andere manier kan ik dan later altijd nog zien wat ik daarmee wil. Zo lang ik op een publieke plaats afspreek en mensen afweten van mijn date, voel ik me veilig genoeg.
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Ik vind het ' op seks gericht zijn' iets heel ingewikkelds. Natuurlijk niet als iemand uit is op een snelle seksdate. Sommige mannen zijn goudeerlijk en laten binnen 5 minuten merken dat ze alleen seks willen.

Maar als je elkaar na 1 of 2 dates leuk vindt, vind ik het lastiger. Want seks hoort er dan op een gegeven moment wel bij. Misschien ben ik daar altijd wel wat snel mee geweest, ik heb regelmatig op een tweede of derde date seks gehad en het is ook regelmatig voorgekomen dat daarna de lol eraf was en het vrij snel daarna stuk liep.

Ik zoek geen man die 'alleen' op seks gericht is, maar ik zoek wel een man die op seks gericht is, dat ben ik zelf nml ook. Ik vind het leuk om te doen en ik vind het ook leuk om er over te praten of er naar te hinten als eenmaal duidelijk is dat de man en ik elkaar in real life ook leuk vinden. Het is wat een vriendschap scheidt van een date en/of (beginnende) relatie

Inmiddels kap ik het af als ik merk dat er verder op andere vlakken weinig interesse of raakvlak is. Maar ik vind het nog steeds heel moeilijk om als er op een vorige date al is gezoend en de date daarna eindigt in zijn of mijn huis, de kleren aan te houden. Ik ben zelf nml ook een passievol mens.

Maar door teleurstellende ervaringen moet ik nu toch maar eens proberen hier wat minder 'makkelijk' mee te zijn.
quote:missmeisje schreef op 13 augustus 2016 @ 22:08:

Wat n nare man frisian! Geen aandacht meer aan besteden inderdaad!

Hebben jullie ook vaak mannen op tinder die gescheiden zijn met kinderen? Had al 2 dagen superleuk chatcontact met 'n man. Vertelt ie net dat ie 2 kids heeft en tijdelijk bij zijn ouders woont omdat zijn ex hun koophuis heeft.... Is het raar dat ik daar niet echt op zit te wachten?

Oh en wat naar dat je ziek bent Dalfx!:( Eerst maar even beter worden!

Hoi missmeisje ,

Zou wel heel erg toevallig zijn maar zijn de initialen van deze man N. B ?
quote:Sandra0403 schreef op 27 augustus 2016 @ 21:05:

[...]

Hoi missmeisje ,

Zou wel heel erg toevallig zijn maar zijn de initialen van deze man N. B ?Ik weet zijn naam niet meer. Heb 'm ook niet meer op tinder. Weet alleen nog dat ie in Den Bosch woont..
quote:missmeisje schreef op 27 augustus 2016 @ 21:51:

[...]

Ik weet zijn naam niet meer. Heb 'm ook niet meer op tinder. Weet alleen nog dat ie in Den Bosch woont..Haha ok, dan is het niet wie ik op het oog had... Thanks!!
Ik heb echt hetzelfde gevoel. Swipe met tegenzin want iedere volgendo foto is nog erger dan de andere. Niemand staat in de etalage om gekocht te worden...het lijkt meer een halfbakken poging om de marktwaarde te bepalen. Had weer een match die vrolijk meedeelde niet op zoek te zijn, terwijl in mijn profiel duidelijk staat aangegeven dat ik geen ONS of FWB zoek. Lees je dan niet of hoe zit het? Tinder is echt een ik wil neuken zonder moeite te doen app. Want moeite doen komt gewoon echt bijna niet meer voor. Ja voor de date. Na de date gaan we massaal in de negeerstand.

Vandaag weer een keer naar de kroeg geweest. Maarom zo contact te krijgen is niks voor mij. Jagende kerels met een borrel op vind ik niet sexy.

Ik merk dat ik gelaten word. Zowel on- als offline. Ik heb er bijna geen zin meer in. Beetje zeikerige zuurpruim gevoel. Ik blijf eeeeuwig single. Bah..zo wil ik toch niet zijn?
Dat vind ik nog het ergste. Wat ik ik al schreef, dat ik door al deze ervaringen niet er niet leuker op word. En dus al met tegenzin op date ga, wat de zaak geen goed doet. Het is de eerste keer dat ik twijfels heb of ik nog iemand ga tegenkomen en dat heeft denk ik met leeftijd te maken.

Ik zit nu in de fase dat die weinige matches me weer ontmatchen nadat ik ze aanspreek. Glijdende schaal, helaas. Ik denk dat je niet langer dan een maand moet tinderen en dan een tijd stoppen.
Mot met to
Toch een beetje door dat gepraat hier en niets op de tv, ging ik weer eens op Tinder. Inderdaad na een week of drie zit er best weer wat bij. Vier matches waarvan een me aansprak (Hi, leuk dat we match hebben...)

Maar kreeg een gevoel van vermoeidheid ( gaan we weer..) en ben weer uitgelogd. Ik haal dan ook de app van mijn telefoon direct.
Mag ik even een beetje positiever zijn? Al bijna 2 jaar af en aan actief op Tinder. Nu weer sinds 1 week na enkele maanden op non-actief.

Geef op een ludieke manier maar wel duidelijk aan dat ik niet op zoek ben naar losse contacten. Dat geeft iets minder matchen maar bijna elke match stuurt spontaan een bericht. Veroorzaak ik de match, dan stuur ik zelf een eerste bericht.

Momenteel met 6 in gesprek, enkel ingegaan op het date voorstel van diegene die mij het interessantste lijkt (en toch appt hij het minste want momenteel erg druk) date staat morgen gepland.

Een gesprek mag van mij gerust beginnen met 'hey treez, leuk dat we matchen'. Ik ben dan ook niet op zoek naar een mooiprater. Start de conversatie zelf ook soms op die manier. En dat is vaak de start van een leuk gesprek.

Heb de ervaring dat de dates met de vlotste appers niet steeds de leukste zijn, diegene waar ik het langst mee heb gedate, appte helemaal niet graag. Dus ga ik iemand helemaal niet beoordelen op originaliteit van het eerste bericht.

Ik selecteer dus vooral op leeftijd, hoe ver ze wonen, of ze al lang genoeg gescheiden zijn, geen (te) jonge kinderen hebben, taalgebruik, interesses,...

Vind dus wel dat er genoeg 'potentieel' op Tinder aanwezig is. Al denk ik soms toch ook wel dat ik nooit iemand ga vinden die echt bij me past...
Treez, dat vind ik ook, dat ze niet met een originele openingszin hoeven te komen. Vaak wordt al snel duidelijk of het een interessante chat wordt.
Mot met to
Het ging niet om de openingszin. Het zit meer in mij. Dan denk ik aan al die moeite weer en het gedoe.

Komt ook omdat ik nu al drie keer gedate heb met man die erg attent en zo is. Ik krijg best veel aandacht.

Jullie hebben op zich gelijk. Tinder is niet alleen bagger. Maar je moet zelf in een bepaalde stemming zijn.
Wat ik maar niet kan snappen... Momenteel met iemand in gesprek die wel interessant lijkt maar veel te ver weg woont. Matchten toen hij hier in de buurt was. Geef ik aan dat hij me wel een leuke man lijkt maar ik de voorkeur geef aan iemand dichterbij. Wil graag de mogelijkheid om elkaar door de week ook een paar keer te zien.

Zegt ie, binnen het uur na de match, dat ik hem misschien wel kan overtuigen om deze kant op te komen wonen.

Hoe interpreteer je zoiets nu? Moet ik geflatteerd zijn? Ik vind het gek!
Ja waterman, dat wou ik net zeggen. Wanneer je je zo voelt ben je beter nog even niet online.

Heb je het over 3 dates met dezelfde man? Dan is het maar normaal dat anderen je interesse niet opwekken.

Zoals ik al zei heb ik een date met diegene waar ik het meest nieuwsgierig naar ben, met de andere hou ik het contact gaande maar toch wel op een laag pitje. Mijn aandacht ligt nu bij de date van morgen.
Ik merk dat ik het vooral moe ben om te chatten en te appen. Daarom ook met zo min mogelijk woorden de filmdate voor maandag geregeld. Kunnen we in het echt aan een tafeltje kennis maken. Alle informatie met betrekking tot werk, relatieverleden, kinderen etc. is toch allemaal arbitrair zolang je iemand nog niet kent. Er zijn maar weinig dingen die in die eerste fase uitgewisseld worden die echt een dealbreaker voor mij zijn. En aan digitaal geflirt heb ik nog geen behoefte.

Ook meegemaakt uiteraard. Dat ik via app een onwijze klik had, ik dacht: eindelijk een man die een beetje in mijn straatje past en hij was ook heel enthousiast over mij. Ik verheugde me enorm op de date, stond al in vol ornaat klaar om te vertrekken en toen liep bij hem alles fout ivm vervoer en ging het niet door. De tweede date ging ook last minute niet door omdat er bij hem iets tussenkwam en toen verdween hij van de radar. Na een dag of 10 heb ik hem nog eens geappt met de vraag of hij me nou al die tijd had lopen dollen of dat het toevallig mis liep en hij daar zo de smoor over in had dat hij maar verdween.

Bleek het laatste, hij geneerde zich en dacht dat ik toch wel elke leuke man kon krijgen. Derde date afgesproken en je raadt het al: meneer voelde zich niet lekker en wilde liever een andere keer afspreken. Maar toen was mijn geduld echt op.

Zo zonde van de tijd en vooral een bummer voor mijn gevoel want ik had stiekem toch al een heel positief beeld bij elkaar gefantaseerd.
quote:Treezebees schreef op 28 augustus 2016 @ 10:46:

Wat ik maar niet kan snappen... Momenteel met iemand in gesprek die wel interessant lijkt maar veel te ver weg woont. Matchten toen hij hier in de buurt was. Geef ik aan dat hij me wel een leuke man lijkt maar ik de voorkeur geef aan iemand dichterbij. Wil graag de mogelijkheid om elkaar door de week ook een paar keer te zien.

Zegt ie, binnen het uur na de match, dat ik hem misschien wel kan overtuigen om deze kant op te komen wonen.

Hoe interpreteer je zoiets nu? Moet ik geflatteerd zijn? Ik vind het gek!

Zou voor mij een afknapper zijn, maar ik wil dan ook niet samenwonen en heel graag een man met een eigen leven. Dat heeft deze kerel niet. Die wil zo graag een vrouw dat hij er om wil verhuizen en dat geeft mij het idee dat hij geen leuk eigen leven met sociaal netwerk in zijn woonplaats heeft opgebouwd.

Nu kan dat ook nog goede redenen hebben (ergens naar verhuisd voor werk en na de scheiding geen band meer met woonplaats) maar om dan tegen de eerste de beste te zeggen dat je voor diegene wel wil verhuizen (als jij hem ook nog overtuigd).

Nee, getsie.

Dat wordt een plakkert en een claimert die op jouw bank komt zitten en nooit meer weggaat.
Voor mij ook, totaal niet geloofwaardig als je iemand nooit gezien hebt en dan nog! Hij is wanhopig.

Ik heb ook echt wel met hele aardige en beschaafde mannen gedate, dus ze bestaan. Probleem is dat ik daar niet warm voor liep en dus kapte ik dat af. Totaal geen gevoel bij.

Ook heb ik nu nog appcontact met eentje die ook echt fatsoenlijk en beschaafd is en mij keurig liet weten dat hij het niet voelde. Alleen..hij wil wel graag af en toe komen sexen.

En hij is niet de enige. Ze wilden tot nu toe geen relatie of een poging doen tot, maar me wel houden voor aandacht en sex. Dan heb ik het over slimme en aardige mannen, geen type player.

Dus vertel mij dan maar welk type wel moeite wil doen en die snappen dat iets ook kan groeien.

Overigens ook meegemaakt Treez, de man die al vakanties wilde plannen zomder dat ik hem gezien had!

Blijft apart.

De gulden middenweg ben ik nog niet tegengekomen en heb er 13 dates op zitten. Nr 13 was de ergste met zijn blokkeren dus hierna wordt het beter
Mot met to
Hiltje, wat een knakkert zeg, jouw drie keer niks date!

Zat er al een vrouw thuis? Of iemand met een laag zelfbeeld?

Ik blijf het gek vinden. Ik filter best goed, ben kritisch. En heb altijd de slimmere mannen te pakken. Met wie ik echt de diepte in kan. En toch komt het altijd weer uit op sexgerelateerde opmerkingen.

Als ik erop in ga, ben ik de pineut want de toon is gezet. Als ik dat afkap is het snel klaar.

Haast niet te doen dus om een echt leuke date te krijgen zonder dat hij ergens op rekent.

Krijg haast het gevoel dat ik preuts ben. Is me trouwens ook al verweten! Nou ja.
Mot met to
Jenette die kwam ik ook al vaak tegen hoor, dat we elkaar wel leuk vonden maar niet voor meer en dat de man dan voorstelt om fwb te worden. Geen zin in.

Want dat is het net, vind het niet zo moeilijk om een leuke man tegen te komen en word zelf ook wel regelmatig leuk gevonden. Het is enkel zelden dat we verder willen met elkaar. Na enkele weken of een paar maand ziet een van de twee het niet meer zitten. En dat ben ik wel iets vaker dan hij...
quote:Jenette schreef op 28 augustus 2016 @ 11:21:

Krijg haast het gevoel dat ik preuts ben. Is me trouwens ook al verweten! Nou ja.

Had ik ook al een paar keer, van mannen die enkel uit waren op seks. Vind ik helemaal niet beledigend.

Geef trouwens vaak voor een date op een ludieke manier aan dat ze daar niet hoeven op te rekenen, zijn ze dan teleurgesteld als het hen niet lukt me te overtuigen is dat hun eigen probleem.
Dan kom je verder dan ik. Ik haal de paar dates en daarna is het steevast dat hij alleen sex wil enverder niks. Het blijft gewoon lastig om iemamd te vinden waar het op alle fronten mee klikt.

Rare ervaring omdat ik gewend ben dat het een relatie werd en waarbij de mannen stonden te trappelen.

En nu? Niks. Geen interesse. Ja voor sex en aandacht. Leen ik me niet voor.
Mot met to
Precies Treez, ik geef dat ook aan. Dan filter je meteen de serieuzen eruit. Maar ook dat lijkt niks uit te maken. DE klik nog niet getroffen denk ik.
Mot met to
Ik bekijk dat zo, kom heel veel mannen tegen irl, zeer, zeer zelden zit daar iemand tussen met wie ik wel enkele keren zou willen daten. Misschien 1 op de 100 of 150?

Hoe kan ik dan verlangen dat ik een stuk of 20 mannen die ik online tegen kom date en daar al meteen 'de juiste' tussen zit.

Het zal waarschijnlijk wel eens lukken, zeker ben ik dat niet maar waarschijnlijk wel.
Zo leuk en herkenbaar om dit te lezen. Ik heb dit ook allemaal voorbij zien komen.

Ik vind het helemaal niet erg als een man seks gericht is, dat ben ik zelf ook. Ik las gisteren iemand hier die dat heel goed verwoordde, weet niet meer wie

Ik hou wel van teasen en zo, maar ik moet iemand wel gezien hebben uiteraard. Geen geile apps met onbekenden.

Ik knap dan ook erg af op mannen type huisvader. Die tref je bij 45 plus veel aan, die gaan eigenlijk niet voor de seks. Zelfs wel eens iemand gesproken die wilde komen klussen hier.

De allergrootste turn of is een man die een soort verbittering heeft over zijn leven en alles wat daar mis ging ( de ex, zijn vrienden die voor haar kozen, zijn baas). Zulke avonden sluit ik desnoods nog tijdens t eerste drankje af.

Ik ga vaak voor het type dat het etiket FOUT op t voorhoofd heeft staan. Vind ik niet zo erg, als t maar eerlijk is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven