Gezondheid alle pijlers

Muisarm?

30-08-2016 09:36 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben bang dat ik een muisarm heb. Opeens doet m'n spier in m'n onderarm zeer (die links boven zit) en nu voel ik het ook in m'n hand een beetje.

Iemand dit ook weleens gehad? Wat heb je er aan gedaan? Ik twijfel om hiermee naar de huisarts te gaan want die kan er waarschijnlijk toch niks mee.
Zit je vooral op je werk achter de compu?

Iig huisarts inschakelen en naar een fysiotherapeut.

Op je werk het bij de bedrijfsarts aangeven en zorgen dat er een fysio naar je werkhouding en materiaal (muis enz) komt kijken.

Natuurlijk kan daar wat aan gedaan worden. Zet er vaart achter, chronisch wil je het niet krijgen (heb ik ervaring mee helaas)
Been there, done that, got the T-shirt.
Je kunt even kijken of het vanzelf overgaat. Op internet kun je rek- en strekoefeningen vinden om de klacht te verlichten.

Merk je binnen een paar dagen geen verbetering, maak dan een afspraak bij een fysiotherapeut of een mensendieck-therapeut. Of desnoods met de huisarts. Natuurlijk is er wel wat aan te doen. Zeker als je er nog niet lang mee rondloopt.
Workpace is handig om dit te voorkomen/verminderen (iedereen weet wel dat je regelmatig even moet pauzeren, maar in de praktijk wil je toch nog vaak even iets afmaken). Deze applicatie kan je zo instellen dat je gewoon niet verder kunt werken en dat je micro- en macropauzes moet nemen. Mijn ervaring is dat het heel goed werkt.
Ja, lang geleden gehad. Is door sporten overgegaan.
Rust. Andere houding. Rekken. Pauzes. Tijdelijk met de andere hand muizen.

En je werkplek anders inrichten evt met de arbo mensen van je werk
Pijn is weer terug gekomen en zit soms ook in m'n andere arm. Zucht!! Ben net van een stijve rug/nek af waar ik weken last van heb gehad en nu dit weer.

Zit te twijfel naar de huisarts of fysio, huisarts gaat waarschijnlijk doorverwijzen naar fysio?

Ik heb zowiezo ook geen zin in fysio, heb er nooit zoveel vertrouwen in maar moet het nu toch wel wat mee gaan doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven