uitgerekendmaart2017

05-08-2016 16:38 418 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames, iedereen kan zelf zijn gegevens bij houden vanaf nu!

Wees vrij om de tabel bij te houden, en hem eventueel te veranderen

NaamLeeftijd (v/m)# KindjeUitgerekendBevallenGeslachtWomen7837/401e? maart 18 februariJongenRoosjetulp26/292e1 maart 24 februariJongenShirles27/291e9 maart 3 maartJongenSnoopy16301e5 maart 5 maartMeisjePurple_Eyes34/361e2 maart 11 maartMeisjeMoonV37/481e12 maart 14 maartMeisjeZonnigKleintje30/322e15 maart 15 maartMeisjeWhiterabitt2e10 maart 19 maartMeisjeFlipFlopper24/261e2 maartJongenNylenna35/321e3 maartMeisjeMissFlowerPower29/301e3 maart MeisjeMarzo1728/271e12 maartJongenBliss201425/281e12 maartMeisje

Chantal1988, Fleurop84, geen idee of jullie nog mee lezen en of schrijven, maar al een tijdje van jullie niks gehoord. Als je toch nog mee leest/schrijft zetten we jullie gewoon weer terug!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 12:22
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
3.86% gewijzigd
Success @ whiterbitt en geniet ook van het moment als je je kleintje weer ziet.

Ik wil meegaan doen met zwangerschaps zwemmen. . Was hiervoor bezig met yoga, je hebt ook zwangerschapsyoga, maar dat begint te laat en is ook wel verder weg. In de winter is dat niet zo fijn.

Hebben jullie je kraamzorg al geregeld? Ik heb al een afspraak voor januari hahaha..

Wel fijn ook dat we onze zorgverzekering nog kunnen aanpassen. Ik heb nu 8 dagen en 49 uur.
Echo was helemaal keurig, kleine lag er perfect voor. Nu nog even de bloeduitslagen afwachten voor de definitieve berekening maar alles lijkt keurig in orde. Begin het eindelijk een heel klein beetje te geloven haha.
Fijn al die goede combinatietesten! Ik moet nog wachten tot 6 sept. Krijg wel gelijk de uitslag want heb 1,5 week geleden al bloed geprikt.

Hier met vlagen toch nog wel weer misselijk met spugen erbij. Vooral de middag, denk dat het komt omdat ik 's middags gewoon geen trek heb en dan dus ook niet eet tussendoor waardoor m'n maag leeg raakt ofzo.

Qua sporten weet ik het nog niet, misschien ga ik wel zwemmen. Helaas zal ik dan lang niet altijd kunnen ivm onregelmatige werkdagen/avonden.

Ik heb gisteren een positiebroek gekocht, had alleen maar jurkjes aan met het mooie weer en toen ik weer een broek aan deed kwam ik er achter dat deze moeizaam sloot.

Mijn buik is in een week tijd echt aanzienlijk gegroeid, van niks naar duidelijk zichtbaar. Schrik er beetje van, had dit veel later pas verwacht! Hoe is dat bij jullie??
Wat fijn dat veel zich iets beter beginnen te voelen!

Shirles, nu ik gisteren voor het eerst in bikini naar het strand ging, had ik het idee dat je het ineens aan m'n buik zag! Bij mij is het ook nog niet algemeen bekend, dus ik werd er wel een beetje onzeker van....

Whiterabbit, ik snap heel goed wat je bedoelde met dat je toch nog een beetje voorzichtig bent voordat je de uitslag van de combinatie test hebt. Dat heb ik ook! Daarom hebben wij het ook nog niet aan iedereen verteld, alleen een paar goede vrienden en familie. Maar ook omdat het zwanger worden zo snel was gegaan, dat we er zelf nog even aan het idee moesten wennen. Het moest even landen... Het is ook wel een hele verandering die ons allemaal staat te wachten!

Wij hebben vanmorgen ook de combinatietest gehad! Uitslag was ook helemaal goed 1 op 5000. Ons kleintje lag op z'n / haar zij en lag lekker te slapen waardoor het moeilijk te meten was. Veel gedruk op m'n onderbuik en 2x tussendoor een stukje gelopen, we moesten bijna een andere keer terug komen maar toen lag het ineens toch goed! Gelukkig maar, want we gaan zondag op vakantie en anders is het eigenlijk te laat voor de test. Maar wij kunnen nu met een gerust hart op vakantie en gaan dit weekend iedereen op de hoogte brengen!

dit was een behoorlijk lang verhaal
Fijn weer alle andere goeie uitslagen

Inderdaad zit ik ook te denken aan zwangerschapszwemmen, en daarna babyzwemmen. En anders gewoon zwemmen! Sport er verder niet naast momenteel, maar natuurlijk wel goed om te doen
Ik draag al weken zwangerschapsbroeken, maar ook omdat ik zo'n last van mijn darmen heb. En het is de tweede dan schijn je het eerder te zien. Met een losse bloes is het nog prima te verbergen, maar met een strak 't shirt lijk ik wel vijf maanden onderweg .
Ik denk soms dat er een drieling inzit
Fijn al die goeie testen

Bij ons is ook alles goed:)! Ook m'n bloed! Toch fijn zo'n bevestiging .

Ik heb nog geen zwangerschapskleding. Heb wel al even zitten kijken wat er allemaal is. Hoe beslissen jullie welke maat je koopt? Je gewone maat? En nog aanranders? Of juist afraders?

Mijn buikje groeit gestaag dus ik zal ook wel zwangerwxhapskleding moeten gaan dragen :-|Laatste dagen lekker op t strand geweest en in n bikini zie je t echt goed . Stiekem ook wel leuk!

Ik fiets en wandel lekker veel. Met rennen ben ik gestopt na wat bloedverlies in t begin... Dat voelde niet meer fijn om te doen... Ik wil zwangerschapsyoga of Gym gaan doen! Helaas is t zwangerschaps zwemmen op t momenten dat ik aan t werk ben... Anders had ik daar denk ik voor gekozen!

Ik vind t wel belangrijk om wat te blijven sporten. Al wordt ik op t moment wel moe als ik er aan denk

Geniet allemaal lekker van de zonnige dagen
Jeeeh nog een positieve uitslag

Zwangerschapskleding koop je het beste in je gewone maat.

Ik heb destijds 2 pakketten van marktplaats gehaald en daaruit gehouden wat ik mooi vond. Voor 60 euro was ik zo goed als compleet. Zelf nog maar beperkt een paar nieuwe dingen gekocht. Maar ik heb een gruwelijke hekel aan winkelen.

Hier nog geen zwangerschapsbroeken. Mijn eigen broeken vallen meestal onder mijn buik. Merk dat ze eerder afzakken dan te klein worden. Wel een paar meegroei bh's gehaald.
Hier hebben wij het ook nog best lang voor ons gehouden omdat we nog aan het idee wennen moesten. Maar nu weet iedereen het en dat is ook wel leuk. Hier nog nauwelijks een buikje en alle broeken passen nog prima.
Zooo even wat rustiger geweest hier, veel aan het nagenieten van de positieve echo's zeker!

Zijn er meer al met namen bezig?, ongeacht wat het wordt, of doen jullie dat na de eventuele geslachtsbepaling? Vorige zwangerschap hebben we 2 namen -jongen/meisje- gehad die bij de bevalling pas duidelijk werd. Was een meisje, maar de jongensnaam vonden we oh-zooooo leuk!

Die jongensnaam hebben we nu nog steeds op nummer 1 mocht het een jongen worden! Een meisjes naam vinden we moeilijker, maar ook al 1 leuke aansluitende naam gevonden. Ook al hebben we straks geslachtbepaling, vinden het gewoon leuk om er mee bezig te zijn!
Zo het was inderdaad even rustiger hier.

Wij hebben donderdag pas de echo en prikken dan ook pas bloed, nog even geduld hebben alweer voor ons dus.

De namen bespreken we regelmatig en we hebben denk ik de favorieten wel, maar dat is de vorige keer ook nog wel een paar keer verandert.

Geslachtsbepaling doen we niet, dus we houden het op 2 namen.
Wij hebben wel al wat favorieten namen! N top vijf voor n jongen en n top vijf voor n meisje!

Maar dat rijtje veranderd wel nog regelmatig hoor :hihi:!

Vanavond hebben we weer n echo!! Heb er zo'n zin in. Aankomende week moet ik echt voor wat andere kleren gaan kijken.. bh's worden echt te klein! En de knopen op m'n broek worden wat naar beneden geduwt! Volgende week ga ik t ook op m'n werk vertellen! Echt spannend

@ zonnigkleintje. Goeie tip van marktplaats! Ik ga eens zoeken naar wat pakketen. Het is natuurlijk zonde om heel veel geld uit te geven aan zwangerschapskleding!..

Ik voel me trouwens weer fit en geen misselijkheid meer en jullie?
Dag allemaal,

Na een lange vakantie ben ik weer een weekje aan het werk. Poeh... Best heftig. Val steeds als een blok in slaap wanneer ik thuiskom. Wat een luxe heb ik gekend door 6weken vrij te hebben zeg....

Nu ook nog eens op kamp met een groep nieuwe bruggers. Gelukkig hoef ik niet te blijven slapen, maar komen collega's me aflossen. Desalniettemin lange dagen. De kids, studenten en mijn collega zijn nu het bos in en ik lig hier uitgeteld op de bank te wachten op de aflossing.

Voel me sinds gisteren niet meer beroerd, dus ik heb goede hoop dat het vanaf nu beter gaat

Wij hebben onze namen al paraat. Een gebruiken dezelfde namen die we bij de eerste zwangerschap hadden bedacht. Zowel voor een meisje als een jongen hebben we een acroniem. We hebben meerdere namen (vernoemingen (groot-)ouders) en de initialen vormen de roepnaam.

Lekker vaag haha... Zal jullie een voorbeeld geven:

R.obert O.tto B.erend, roepnaam Rob...

Voor een meisje hetzelfde idee.

Joepie er komt een auto aan! Aflossing! Tot snel meiden!
Hier gisteren ook weer een goede echo gehad. was voor de combinatie test. Met mijn 37 jaar en overgewicht val ik in een verhoogd risico maar.... de nekplooi was 1,6mm heel mooi dus, nu bloed nog afwachten, als dat ook nog goed is dan vertrouw ik er wel op dat het goed komt!
Fijn weer een goede echo! En dat de meesten zich weer wat beter beginnen te voelen.

Hier nog geen namen. Uit de eerste zwangerschap hebben we geen naam over, we hadden er maar een en het is uiteindelijk een variatie daarop geworden. We wachten dus eerst de 20 weken af dat scheelt de helft in denken haha. Vind het wel lastiger nu want de naam moet ook bij die van de oudste passen.
Idd rustig hier! Ik ben nog heerlijk op vakantie

Hier nog steeds misselijk helaas en geen honger. Alleen zin in brood dus dat eet ik de hele dag door.

Hier mag iedereen het nu ook weten, vind het wel een gek gevoel hoor! Kreeg vanochtend al een Appje van een kennis, wel leuk natuurlijk!

Positiekleding is vooralsnog niet nodig, heb al wel 1 broek geregeld van een vriendin
Jeetje nu al allemaal namen paraat! Wij zijn daar echt nog helemaal niet mee bezig! Haha! Nu pas 13 weken dus dat komt allemaal nog wel. Willen sowieso wachten tot we weten wat het geslacht is, het zal bij ons sowieso flinke discussie worden en als we dan ook nog eens over beide geslachten moeten nadenken...

Hier voel ik me wel weer aardig goed, soma even een terugval qua misselijkheid maar verder prima. Heb 's avonds wel echt last van m'n buik, hij voelt dan zwaar en opgeblazen en echt niet fijn. Ook slapen is laatste weken echt drama, ben om 03.30 steeds klaar wakker terwijl ik toch echt wel moe ben elke avond. Maargoed, we weten waar we het voor doen!!

Kan niet wachten tot de combinatietest dinsdag, ben benieuwd hoe hard hij/zij weer gegroeid is! Over de uitslag maak ik me vooralsnog geen zorgen.

Verder hoop ik dat m'n libido snel weer een beetje op normaal niveau komt.

Van bijna elke dag naar 1x per week is niet tof. M'n vriend vind het toch wel erg vervelend en ik vind het op mijn beurt weer vervelend hem steeds af te 'moeten' wijzen. Hopen dat het niet de gehele zwangerschap zo blijft.. Hahaha!

En wij hebben de afgelopen week ineens veel de vraag gekregen van mensen: "was het gepland??". Ik vind dat toch wel zo'n achterlijke vraag en kan er bijna niet normaal op reageren. JA! HET WAS GEPLAND!! En ook al was het niet gepland dan had het vast wel heel welkom geweest aangezien we het vrolijk en vol trots vertellen dus wat doet het er dan toe?? Pff *hormonen*

Oeps, lang verhaal geworden..
Klachten nemen hier wat af gelukkig, maar heb ook medicijnen nu.

Haha, shirles. Mijn man mag blij zijn dat hij weer af en toe een zoen of een knuffel krijgt. Ik ging gelijk over mijn nek als hij te dichtbij kwam. Seks komt wel weer, ooit
Balen van je misselijkheid Flopflopper! Te hopen dat het komende weken als sneeuw voor de zon verdwijnt..

Shirles, belachelijke vraag zeg inderdaad of het gepland is, Stel DAT het zo was, wat is dat dan hun zaak haha.... Dat is nou echt geen vraag wat in mij zou opkomen om te vragen!

Die libido waren de eerste 12 weken echt bedroevend, maar vanaf nu.. mennn Die komt weer terug en hoe! Vorige zwangerschap ook hoor, echt bizar vond ik dat!

Mijn man heeft zo'n vriendengroep-die-net-pubers-zijn-soms... en 1 vriend daarvan is echt puberaal oversekst... die vraagt dus heel vaak hoe het er voor staat thuis bij iedereen... Blijkt dat mijn man gezegd heeft dat hij een zwangerschap iedereen kan aanraden Kwam ik dus achter laatst dat hij zoiets ook gewoon even tussen neus en lippen vertelt aan zijn vrienden! Dat soort dingen hoor ik eigenlijk dan ook maar liever niet haha
Fijn weer een goede echo en ook dat veel zich beter gaan voelen.

Ha Flipflopper, jij kunt alleen brood weg krijgen. Dat is juist hetgene wat ik hier niet door mijn keel krijg. De rest gaat wel goed, al heb ik ook soms moeite met vlees en kaas.

Met namen zijn we alleen nog aan het oriënteren. Na de 20-weken echo gaan we pas echt serieus kijken wat we leuk vinden. Scheelt inderdaad de helft want ik verwacht dat hubby en ik het niet snel eens zijn.

Verder ook wel een beetje aan het nadenken over het inrichten van de kamer. Wat hebben we allemaal nodig, waar zetten we het neer, gaan we voor een wiegje of een ledikantje of misschien wel een co-slaper, dat soort dingen.
ff korte reactie. Lekker weer aan het werk

Yess de 12 weken echo was prima. Nu nog een paar nachtjes wachten op de uitslag van het bloedonderzoek voor de combinatietest.

shirles, die vraag kregen wij bij de 1e ook wel eens. Mensen hadden het echt niet verwacht. Ik vind het nooit zo'n probleem, mensen proberen voorzichtig te peilen of je er blij mee bent voor ze je feliciteren. Ik ben echt heel blij met alle vragen en interesse van mensen en hoe dom sommige de vragen ook zijn.
Bijna 14 wrken al.. gaat hard.

Ga het volgende week ook op werk zeggen. Ben benieuwd wat ze zeggen, werk er pas een maand.

Heb gisteren een zwangerschapsketting besteld.. hi hi...

Ben benieuwd.

Verder gaat alles toppie... weeg nog gewoon 55 kilo.. hahaha en eet wel alles.
Ook de bloedtest was goed. Kans 1:24000

Toch een geruststelling.
Hier ook goede uitslag, 37 jaar overgewicht en een risico van 1:26000

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven