Tanzania Zanzibar!

11-12-2008 14:20 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn van plan om in mei naar Tanzania en Zanzibar te gaan.... ik schrok alleen vreselijk van de prijzen.

Heeft iemand deze reis misschien al eens gemaakt en heb je dan ook wat tips, zoals waar te boeken en wat we vooral niet moeten missen. We willen er 2 weken voor uit trekken. We zijn overigens met zijn vieren, incl. 2 kinderen van 10 en 13

Gr,
Inmiddels heb ik de eerste gidsen weer binnen en zowel Djoser als Baobab doen de belofte dat als je voor 1 april boekt, je geen prijsverhogingen krijgt doorberekent. Dit is bij Koning Aap niet 't geval. Let daar dus op bij de reisorganisatie bij wie je boekt.

Mogen kinderen van die leeftijd overigens zomaar een paar weken vrij van school in die periode?
Ben ik geweest op eigen houtje, dus geen tips over reisorganisatie. Ik vind 2 weken zelf belachelijk kort voor een dergelijke reis, maar ik geloof dat er wel meer mensen zijn die het zo doen.
Waarom wil je eigenlijk in mei?

Tanzania is één van de weinige landen waarbij de beste reistijd in de kindervakantie valt.

Uit de reisplanner:

Beste reistijd: juni t/m september

Regentijd: maart tot juni (daar valt dus mei ook onder!)

Beste tijd voor geslaagde safari in de Serengeti: juni tot oktober
mei is het regenseizoen, dus geen goeie timing.

Kijk hier eens, staan veel tips
Ow.... dat wist ik niet van het regenseizoen!

De kinderen hebben 2 weken vakantie in die periode. Alle kinderen trouwens.

Dus ik dacht... nou, dan ga ik in die periode

Korenwolf.... hoe vond je het? En hoezo te kort? Kan de kinderen inderdaadniet van school houden dus ik kan niet langer helaas....
2 Weken is zonde van 't geld. Komt dan toch alleen maar goed uit dat het in de zomerschoolvakantie qua weer optimaal is, zo kun je 3-4 weken gaan.
Ben het niet eens dat 2 weken tekort is cq. zonde van het geld. Dat ligt er maar aan, wat je wilt.

Wij hebben een safari gedaan van een dag of 10, en dan kun je heel veel zien.

Lake Manyara, Serengeti, Ngorongoro, Tarangire, als je die kant op wilt, dan is 2 weken mijn inziens best genoeg.
Wij gaan altijd 16 dagen op vakantie en in die tijd kun je een hoop zien,dus nee ik vind het ook niet te kort. En zeker met kinderen lang genoeg denk ik.
Tanzania is denk ik best in 2 weken te doen. Wij zijn ook aan het orienteren om te gaan en willen 3 weken gaan, maar ook naar Kenya.

Je gaat toch geen 10 dagen achter elkaar safari doen, want op een gegeven moment wordt het wel saai, denk ik dan.

In 'je' autootje met z'n tweeen turen naar dieren (in jullie geval 4en). Ik ben meestal van wat meer afwisseling.

misschien dat je bij tanzaniaonline goed uitkomt?

Ik weet niet of jullie met een groep willen reizen? Wij i.i.g. niet. Juist om je eigen programma samen te stellen en niet steeds met anderen 'opgezadeld' te zitten.

Wij laten de reis in elkaar zetten door iemand (een kennis) die daar veel contacten heeft. Zo kom je van de standaardroutes af en ben je zonder anderen. Ook kom je zo in dorpen e.d. terecht die juist niet door toerisme worden overspoeld en kunnen we naar schooltjes gaan kijken e.d.

Het is inderdaad prijzig. Wij hebben zo'n 3000 euro p.p. uitgeteld. Het vliegticket alleen al zal tegen de 1000 euro p.p. aankomen.

Mei is geen goede tijd om te plannen. Bovendien heeft zo'n reis wel impact op je (en zeker op je kinderen). Ik denk dat het verstandiger is om het in de zomervakantie te doen, dan hebben jullie daarna nog genoeg tijd om te verwerken wat je allemaal hebt gezien en gedaan.

Veel plezier en succes met het plannen van je reis!
Hou van jezelf.
De groepsorganisaties proppen alles voor 3 a 4 weken in 2 weken, dus het is sowieso veel gehaast en je bent na zo'n reis bekaf. Meteen weer aan het werk of naar school is dan denk ik niet zo'n slim plan.
Hou van jezelf.
Hoi,

Ik ben vorig jaar naar Kenia, Tanzania en Zanzibar geweest. Echt een prachtige vakantie gehad... Ben het er absoluut niet mee eens dat 2 weken te kort zou zijn. Natuurlijk valt er veel meer te zien, maar met een dag of 8, 10 rondreizen zie je ook al heel veel.

Ik vind het trouwens leuk om op Zanzibar te zijn geweest, maar ik zou er nooit meer terug naar toe gaan. Het was er erg mooi hoor, maar de meerkosten die het met zich mee brengt wegen voor mij niet op tegen wat je er voor krijgt om het zo maar te zeggen. Wij zijn enkele jaren geleden ook eens naar Kenia geweest en hadden toen onze strandvakantie in Mombasa. Was echt prachtig, geweldige strandverlenging gehad. De laatste keer kozen we ervoor om naar Zanzibar te gaan, maar dat was wel verschrikkelijk veel duurder. Ik weet niet of Tanzania ook badplaatsen heeft aan de kust (ben daar nog nooit geweest), maar kijkend naar de kosten vond ik Zanzibar het niet waard.

Maar los van de kosten.......... het is en blijft een fantastisch land, het was een geweldige reis om nooit te vergeten en zou ieder jaar wel terug willen op safari. Dus heel veel plezier en ik ben stiekem een beetje jaloers, hahaha!
Bedankt voor jullie reakties.

We zijn van het weekend overal een beetje ingedoken en iig besloten dat we niet naar Tanzania en Zanzibar gaan (doen we nog wel een keer met zijn tweetjes). Veel te duur om met zijn 4en te gaan.

We gaan nu zoeken in Kenia en aansluitend Mombasa....

Konela: heb jij misschien wat tips over Kenia en Mombasa?

Alvast bedankt.
Ow... en wij willen inderdaad een dag of 8 safari doen en de rest strandvakantie (met natuurlijk ook uitstapjes).
Hoi Lieselotje,

Wij hebben die reis toen geboekt via Neckermann en dit is ons echt goed bevallen! Prachtige vakantie gehad. Zij hebben reisgidsen waarin alle rondreizen beschreven staan. Wij waren eigenlijk helemaal niet van plan om ver weg te gaan, maar zochten een leuke strandbestemming ergens in januari. En toen zag ik bij het reisbureau een aanbieding naar Mombasa. En omdat je daar nuurlijk niet alleen heen vliegt voor het strand hebben we een 5-daagse safari vooraf geboekt. Dus eerst 5 dagen safari en toen 11 dagen strand. Maar eenmaal aan het strand waren we zo bevangen door de schoonheid van het land dat we de rust niet hadden om 11 dagen aan het strand te gaan liggen. En toen hebben we bij een local nog een vliegexcursie naar de Masia Mara geboekt. Echt prachtig!! Die local zat recht tegenover ons hotel en hij heeft inmiddels ook een website zie ik nu http://www.julius-safaris...?lang=NL&page=1&name=Home

Je moet alleen even goed kijken > boek je bijv 2 weken hotel en ga je in die 2 weken safari afleggen, want dat is zonde voor de dagen dat je betaalt voor het hotel. Of koop je losse tickets, doe je eerst safari en daarna strand? Ik weet niet of dat voordeliger is, dat zou je dan even uit moeten zoeken.

Wij zaten toen in Mombasa in hotel Neptune Paradise Village en wij vonden het geweldig. Ontzettend mooi, prachtig strand, overal aapjes, etc. Het blijft natuurlijk wel Afrika > sommige dingen waren wel gammel, er is niet altijd warm water, etc. Maar ik vind dat je natuurlijk niet moet vergeten waar je bent. Maar verder super vriendelijke mensen en heerlijk eten!

Over Neckerman trouwens > volgens mij was dit toen één van de goedkoopste aanbieders en de accomodaties waren prachtig!! Wij verbleven toen in http://www.oltukailodge.com, in de Voi Safari Lodge (heeft volgens mij geen eigen website, maar wel te vinden via google) en in de Westermans lodge (of zo iets). In die laatste was geen stroom, kreeg je een olielampje en was er 4 uur per dag warm water. Echt geweldig... Verder een prachtige acc, hoor; goede bedden, mooie omgeving, etc.

Nou ik kan er nog heel lang over doorgaan, maar heel veel succes met zoeken en als je nog vragen hebt zie ik het wel!!!

Groetjes Konela
Klinkt wel heel leuk Konela. En het ziet er ook prachtig uit inderdaad!!! Krijg steeds meer zin. Baal alleen een beetje van het feit dat het regenseizoen is in mei. Deze maand is helaas de enige mogelijkheid dat wij 2 weken weg kunnen.

Ik ga even achter de mogelijkheden van Neckermann aan! Misschien is 5 dagen safari, paar dagen strand en daarna nog een paar dagen iets doen ook wel leuk. Ik had nu in gedachte 8 dagen safari en 8 dagen strand. Maar dat is misschien inderdaad zonde van de tijd dan.

Is er iemand die in mei in Afrika is geweest, en wat moet ik mij voorstellen bij een regenseizoen??????
Ben 1 x in jan/feb geweest en toen was het erg droog en dor. De 2e x was in okt (volgens mij klein regenseizoen) en toen was alles helemaal groen, een totaal ander beeld.

Ik weet niet hoe het in mei zal zijn, maar ben ooit wel in de regentijd in Sri Lanka geweest. En dat betekende toen 1 grote bui per dag, en nog steeds 30 Gr. Dus niet zoals wij het hier kennen; een hele dag druilerig. Maar nogmaals.... hoe dat in Kenia precies is, geen idee....
regenseizoen = regen
Ik zou je echt afraden om in het regenseizoen te gaan.

Wegen worden slecht begaanbaar als het flink regent, het zijn nou eenmaal niet de wegen van hier. En een safari kan weleens letterlijk in het water vallen als je niet vooruit komt met je busje/jeep door de blubber en daarnaast niets ziet vanwege de regen.
Beste Lieselotje,

Om nog wat info toe te voegen aan het hele verhaal. Ik woon sinds Maart dit jaar aan de Oostkust van Zanzibar. Ik ben manager van een hotel (www.dhowinn.com).

De hevigste regentijd in Zanzibar en het vaste land start halverwege April en loopt door tot begin Juni. De regen is niet te voorspellen. Soms regent het dagen, soms 2 weken niet. Maar geen aanrader ivm onbegaanbare wegen. Augustus zou wat dat betreft wel ideaal zijn. De temperatuur is dan aangenaam 25 a 30 graden. Mocht je tips willen over indivivuele reizen laat het me dan weten. Er is een Nederlandse dame op het eiland die reizen organiseert ism en los van Baobab onder anderen ook in Kenia.

Ik hoop dat je wat aan mijn informatie hebt.

Succes,

Groet, Karima
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven