Borstvoedingskleding, tips gevraagd!
vrijdag 2 september 2016 om 12:03
Een paar weken geleden ben ik bevallen van mijn eerste kindje. Ik geef borstvoeding en nu dit aardig goed op gang is, komt straks ook het moment dat ik een keer buiten huis zal moeten voeden. Nu ben ik op zoek naar handige én een beetje leuke voedingsshirts of jurkjes, maar ik kan het nog niet vinden. De kleding die ervoor gemaakt is (ik heb inmiddels verschillende merken en modellen gepast), vind ik te truttig, te duur of niet flatteus/handig.
Nu is gewone kleding met knoopjes wellicht ook geschikt om borstvoeding in te geven, maar deze kan ik tot nu toe ook niet vinden. Het dragen van blouses ligt natuurlijk voor de hand, maar daar heb ik dan weer helemaal niks mee.
Wie kan me helpen met tips en/of suggesties? Mijn dank is groot!
Nu is gewone kleding met knoopjes wellicht ook geschikt om borstvoeding in te geven, maar deze kan ik tot nu toe ook niet vinden. Het dragen van blouses ligt natuurlijk voor de hand, maar daar heb ik dan weer helemaal niks mee.
Wie kan me helpen met tips en/of suggesties? Mijn dank is groot!
vrijdag 2 september 2016 om 12:17
vrijdag 2 september 2016 om 12:18
quote:Blablabla27 schreef op 02 september 2016 @ 12:06:
Ik heb 3 jaar bv gegeven en nooit speciale kleren ervoor gekocht. Ik deed gewoon een spagettie topje onder mijn kleding. Trui/shirtje omhoog, topje omlaag.Ik een jaar borstvoeding en ook zo. Was blij dat ik weer "normale" kleding kon dragen na de zwangerschap
Ik heb 3 jaar bv gegeven en nooit speciale kleren ervoor gekocht. Ik deed gewoon een spagettie topje onder mijn kleding. Trui/shirtje omhoog, topje omlaag.Ik een jaar borstvoeding en ook zo. Was blij dat ik weer "normale" kleding kon dragen na de zwangerschap
vrijdag 2 september 2016 om 12:52
vrijdag 2 september 2016 om 13:03
Ik heb een jaar gevoed en inderdaad ook hemdje met spaghettibandjes (van die stretch van de hema) onder mijn gewone kleding. Top omhoog, hemdje naar beneden aan een kant en bh open (ik had wel bh's met zo'n clipje). Ik heb ook een aantal voedingstops van de h&m (de hemdjes, niet de shirtjes). Die werken ook wel makkelijk maar daar wil ik dan toch altijd nog iets overheen hebben omdat anders je hele borst bloot is.
En in het begin wilde ik een sjaal over borst en zoon heen te leggen maar daar begon zoon alleen maar boos van te maaien met zijn armen.
O en in een vol café vond hij het zo interessant (met 4 maanden ofzo) dat hij telkens los liet om even rond te kijken, super handig elke keer snel mijn blote borst/tepel bedekken.
En in het begin wilde ik een sjaal over borst en zoon heen te leggen maar daar begon zoon alleen maar boos van te maaien met zijn armen.
O en in een vol café vond hij het zo interessant (met 4 maanden ofzo) dat hij telkens los liet om even rond te kijken, super handig elke keer snel mijn blote borst/tepel bedekken.