Koop ontbinden (Electronica product)

02-09-2016 19:56 13 berichten
Goede avond,

Ondanks dat ik zeer uitgebreid verzekerd ben (zoals zowat elke Nederlander) is er toch een 'probleem' ontstaan wat mijn verzekering niet dekt. Gaat om een conflict met een elektronica gigant waarbij ik een product in reparatie heb welke binnen pak en beet 2 weken gerepareerd zou worden, met uiterlijke termijn van 3 weken. Momenteel zitten we op 7 1/2 weken. Ik wil de koop ontbinden. Ik heb geen vertrouwen meer in deze elektronica gigant, en hun reparatiekunsten.

Nu heb ik hen dat kenbaar gemaakt per aangetekende brief, met een redelijke termijn van terugbetaling. Deze termijn is verstreken. Elektronica gigant zegt: Wij zijn niet verantwoordelijk voor de termijn van reparaties terwijl dit wel in hun eigen algemene voorwaarden staat, en vraagt mij nog 2 weken te wachten want dan zou die zeker te weten wel klaar zijn. Ik voel daar niks voor.

Wat zijn mijn mogelijkheden nu nog? En hoe start ik een eventuele civiele procedure. Ik weet dat ik sterk sta, want ik heb al 3x een termijn gekregen wanneer hij thuisbezorgd zou zijn, en hier is telkens niet aan voldaan. En ja, het is een product met een nieuwprijs van 1700 euro, en nog geen 3 maanden oud, dus het is niet iets wat ik 'even' laat zitten.

Dus samengevat:

- ik kocht een nieuw product begin juni 2016

- product gaat stuk begin juli 2016

- product ter reparatie aangeboden (en er is aangegeven dat dit onder de garantie zou vallen).

- product zou binnen 2/max 3 weken terug zijn.

- product is nu 7 1/2 week weg.

- Ik wil m'n geld terug

*Help* wie heeft er tips
Alle reacties Link kopieren
De manager eisen te spreken. Binnen 2 uurtjes probleem opgelost na weken gesteggel
Geld terug heb je volgens mij pas recht op nadat er geen vervangend nieuw product te leveren is.

Je hebt wél recht op een nieuw product en dat binnen aannemelijke termijn.
Schakel zoveel mogelijk social media in.
quote:nina1966 schreef op 02 september 2016 @ 20:02:

Geld terug heb je volgens mij pas recht op nadat er geen vervangend nieuw product te leveren is.

Je hebt wél recht op een nieuw product en dat binnen aannemelijke termijn.Zelfde product gaat niet, want word niet meer gemaakt. Moet ik dan genoegen nemen met een vervangend product met vergelijkbare specificaties, net zoals bij hotels, dat als bent overboekt dat je een vergelijkbaar hotel krijgt aangeboden?
Onlangs ook meegemaakt, heeft 'maar' ruim twee weken langer geduurd, maar was wel even flabbergasted toen eerst gezegd werd 'maximaal 3 weken' en vervolgens na een belletje waar mijn telefoon bleef, het wonderbaarlijk was veranderd in 'voor dit soort reparatie geldt geen maximale reparatie termijn'.
Je bent goed verzekerd, zeg je.....wat zei je rechtsbijstandverzekering?
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Hayek schreef op 02 september 2016 @ 20:44:

Je bent goed verzekerd, zeg je.....wat zei je rechtsbijstandverzekering?Mijn rechtsbijstand verzekering zei: U bent verzekerd voor conflicten welke vallen onder verkeersrecht, arbeidsrecht, letselschade en Fiscaal&vermogen (belasting/mediation/obligaties). Maar u heeft geen dekking voor dit conflict. We zouden dit wel voor u kunnen afhandelen maar dan zou u een vergoeding(400 euro ) moeten betalen of u zou contact kunnen zoeken met een advocaat.
Welke gigant is het?
Bug's, denk niet dat ik dat vanwege de huisregels mag zeggen.
quote:Ketelbinkie020 schreef op 02 september 2016 @ 21:37:

Bug's, denk niet dat ik dat vanwege de huisregels mag zeggen.

Oh, ja, dat zou kunnen, geen idee. Lijkt me niet echt laster, maar beter voorzichtig

probleem is natuurlijk dat grote bedrijven meestal gewoon langer kunnen treiteren dan dat jij kan procederen. Toch klinkt dit alsof procederen de enige weg is naast heel diep slikken die nog gaat helpen.

Je bent niet toevallig lid van de consumentenbond oid?
quote:Bugs_Bunny schreef op 02 september 2016 @ 21:44:

[...]

Oh, ja, dat zou kunnen, geen idee. Lijkt me niet echt laster, maar beter voorzichtig

probleem is natuurlijk dat grote bedrijven meestal gewoon langer kunnen treiteren dan dat jij kan procederen. Toch klinkt dit alsof procederen de enige weg is naast heel diep slikken die nog gaat helpen.

Je bent niet toevallig lid van de consumentenbond oid?Goeie! Stekeligheden staat bol van tegenwerkende bedrijven.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Aangetekende brief sturen, laatste termijn stellen, en eisen dat de reparatie binnen twee weken is uitgevoerd en dat je anders je geld terug wilt.

Wat is dat overigens voor een product, dat je in juni 2016 hebt gekocht en nú al niet meer nieuw te leveren is?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven