Ik weet het even niet meer

03-09-2016 19:05 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de moeite.
Ik merk dat ik het lastig vind om te reageren omdat er nooit een mooi vervolg topic kan volgen omdat je je op gaat verwijderen.

In ieder geval wens ik je sterkte. Zou je de gevolgen van een ontslag kunnen dragen?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
wie zegt dat je fragiel bent en mensen je moeten ontzien? Reintegreren is niet bedoeld om druk te leggen maar om je weer te laten wennen aan werk. logisch dat je er tegenop ziet maar dat zal niet anders zijn als je nog langer wacht.
quote:IBIopviva schreef op 03 september 2016 @ 19:12:

Ik merk dat ik het lastig vind om te reageren omdat er nooit een mooi vervolg topic kan volgen omdat je je op gaat verwijderen.

In ieder geval wens ik je sterkte. Zou je de gevolgen van een ontslag kunnen dragen?dit ook ja
O je gaat de OP weer weghalen?

Nou laat maar dan.
Hoezo haal je de tekst zondag weg? Denk je dat iemand je kan herkennen op basis van klachten die van iedereen kunnen zijn?

Ontopic,

Als je denkt dat je nog heel lang niet kunt werken is het toch niet meer dan logisch dat ze je laten gaan?

Een collega van mij zit lange periodes achtereen thuis door heftige paniekaanvallen. Heel naar en vervelend, maar het zit er nu toch aan te komen dat ze wordt ontslagen, want het is gewoon te duur en haar belastbaarheid is te onbetrouwbaar.
dank
Poef als to tekst gaat verwijderen op zondag doe ik het maar op zaterdag.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
ow wacht je gaat werkelijk ieder bericht dat je schrijft zondag weer verwijderen?

Ah nee dan stop ik met schrijven hier! succes
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
[...]

Je krijgt een WIA uitkering ook niet zomaar en zonder voorwaarden. Mijn moeder is lichamelijk niet goed (hart, verschillende operaties, klachten door overspannenheid) en heeft voor twee jaar WIA met toch ook een kleine sollicitatieplicht.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-09-2016 19:52
Reden: quote verwijderd
% gewijzigd
Als je al 10 jaar hiermee bezig bent, dan is een WIA-aanvraag zo gek nog niet. Of je aanvraag wordt gehonoreerd, kan niemand je van tevoren zeggen.
Oh, je gaat je posts verwijderen morgen.
Als ik de reacties lees dan merk ik dat mijn wens om mijn berichten morgen te verwijderen.

Niet in dankbaarheid wordt afgenomen. Jammer, ik dacht dat ik hier mezelf kon zijn.

Blijkbaar in vergist. Medina, ik krijg het idee dat je niet helemaal goed mijn bericht hebt gelezen.

Ik heb 10 jaar onderzocht of een andere opleiding niks voor mij is. Dit heeft niks met de WIA te maken.
Maar WAAROM wil je dat dan? Er staan toch geen gekke dingen in?
dank
Misschien had je even beter moeten nadenken voor je hier een topic opende?

De meeste forummers hier hebben geen zin om te reageren op topics waarvan de de OP en de reacties toch weer gewist worden.

Misschien is een dagboek meer iets voor je?
Ik denk dat je wel jezelf kunt zijn maar het is een beetje raar reageren, helpen/tips geven als de berichten weggehaald worden. Ook voor 'nieuwe' lezers.

Maargoed, een lastige situatie. Als jij zo zeker voelt dat je nog niet klaar bent, dan heeft het geen zin om te gaan werken. Ik snap je gevoel ('ik mag mijn werk niet verliezen') maar je hebt niets aan een baan als jij jezelf nog verder gaat verliezen. Kun je op het werk niet aangeven hoe je je voelt? Dat je er als een berg tegenop ziet en ontzettend bang bent om het niet aan te kunnen?

quote:mers schreef op 03 september 2016 @ 19:40:

Medina, ik krijg het idee dat je niet helemaal goed mijn bericht hebt gelezen.

Ik heb 10 jaar onderzocht of een andere opleiding niks voor mij is. Dit heeft niks met de WIA te maken.Dan heb ik het inderdaad verkeerd begrepen. Ik dacht dat die 10 jaar met je werk te maken had zoals je het beschreef in de OP: "Eigenlijk weet ik het gewoon niet meer allemaal. Ik ben al lang niet gelukkig meer op mijn werk. Ik ben al 10 jaar bezig om te onderzoeken of het niet beter is om iets anders te gaan doen."
Als je te ziek bent om te werken moet je niet gaan werken. Een bedrijfsarts kan je echt niet dwingen, zeker als je zéker weet dat je er zieker van gaat worden. Misschien kan je psycholoog of de huisarts contact opnemen met de bedrijfsarts.

Je kunt het werken ook een dag proberen, gaat het goed dan super, gaat het totáál mis dan is het ook duidelijk voor iedereen dat het nog niet kan.

Als je denkt niet te kunnen werken nog, ga dan terug naar de huisarts. Ook omdat je twijfelt of het alleen maar een burnout is.

Laat dit dan nu onderzoeken, dan sta je bij de wia aanvraag ook sterker. En krijg je duidelijk of er nog meer aan de hand is. Dat lijkt me voor jou prettig.

Geef je bij de bedrijfsarts wel goed je klachten aan en wat je nog niet kunt?

Schrijf op een lijstje wat allemaal nog niet lukt. En wat wel lukt.

Heeft de bedrijfsarts een LAB of FML opgesteld?

Zodat het werk rekening kan houden met je beperkingen?

Die info hoort naar een arbeidsdeskundige te gaan en die vertaald het naar wat je nog kan op de werkvloer. Als je emotioneel onstabiel bent, bv niet werken met klanten. Geen verantwoordelijkheden. Je mogen terug trekken. Een ommetje buiten mogen maken.

Je mag aangeven bij de werkgever wat jij nodig hebt. Het reïntegreren mag op jou manier.

Niemand heeft er wat aan als je terugvalt in klachten.
quote:mers schreef op 03 september 2016 @ 19:59:

Ik begrijp niet waarom ik nu moet verklaren waarom ik mijn berichten wil weghalen.

Dat terwijl ik aangeef dat ik hier redenen voor heb.

Ik respecteer je mening shala. Ik zou het ook fijn vinden als je mijn wens accepteert.

Ik respecteer je wens zeker, ik snap alleen niet waarom je dat wil, dus accepteren kan ik niet zo goed.

Overigens is het ook vrij aso, als mensen hier hun best doen om op je te reageren en je je tekst weghaalt. En ook: er kunnen mensen zijn die hier via google terechtkomen en iets zouden kunnen hebben aan dit topic.
Jouw verhaal en de tips die anderen hebben, kunnen een ander in de toekomst helpen, als je ze laat staan.
Maar ontopic, hoe lang zit je al in de ziektewet TO? Is dat al bijna twee jaar? Of korter? Als het korter is zou ik als ik jou was toch even heel goed met de bedrijfsarts gaan praten, zoals hierboven aangegeven wordt, want dan heb je nog even. Dossier aanleggen zodat een eventuele WIA aanvraag gedaan kan worden? Dat hoeft beslist niet voor je verdere werkzame leven te zijn hè?

Zijn er geen andere functies binnen het bedrijf die je zou kunnen doen die minder stressvol zijn?
Jij ook bedankt.
WIA krijg je niet zomaar. Je hebt deze klachten al lange tijd en hoe vaak praat je met een psycholoog? Je zal toch moeten proberen om zo snel mogelijk weer in het arbeidsproces te komen. Intensieve therapie al overwogen? Dagbehandeling?
dank

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven