Ik ben net mijn moeder!

14-12-2008 13:44 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oh-oh.

Ik riep altijd om het hardst dat ik niet op mijn moeder zou lijken later. En daar sta ik dan, op zondagmiddag, de keuken te schrobben. Terwijl ik net de was heb gedaan.

Ik zeg tegen mijn vriend dat hij de dingen op precies de goede plaats in de koelkast moet leggen.

Ik kan me ergeren aan de manier waarop hij mijn bed opmaakt.

Ik maak to-do lijstjes alsof mijn leven ervan af hangt.

Ik maak me nu al druk over het feit dat ik volgende week voor 2 weken weg ga en wat moet ik dan mee!

Oftewel; ik ben precies zoals mijn moeder. Help!

Lijk jij erg op je moeder?

Heb je veel dingen van haar overgenomen?

Vind je dat positief of negatief?
Ach, ik denk dat je gewoon een 'gewone vrouw' bent.
Soms dan dringt het ineens tot je door dat je op haar lijkt Hier net zo hoor. Dan kijk ik mijn man verbaasd aan: ik lijk op mijn moeder!!! Nou ja, ook niet zo gek natuurlijk

Sommige dingen die ik heb overgenomen vind ik positief, het gelijk tot actie overgaan, anderen willen helpen etc.

Maar het koppige en eigenwijze had wat mij betreft mij wel mogen overslaan
Ik lijk ook verschrikkelijk veel op mijn moeder . Ik vind dat niet negatief , integendeel zou ik zeggen .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Iago schreef op 14 december 2008 @ 13:48:

Soms dan dringt het ineens tot je door dat je op haar lijkt Hier net zo hoor. Dan kijk ik mijn man verbaasd aan: ik lijk op mijn moeder!!! Nou ja, ook niet zo gek natuurlijk

Sommige dingen die ik heb overgenomen vind ik positief, het gelijk tot actie overgaan, anderen willen helpen etc.

Maar het koppige en eigenwijze had wat mij betreft mij wel mogen overslaan Ja dat had ik dus net, echt zo in een keer, Hee verrek, ik lijk op mam!
Soms kijk ik in de spiegel en dan zie ik mijn moeder staan... nu ik ouder wordt begin ik qua uiterlijk ook op haar te lijken. Maar qua innerlijk heb ik minder van haar. Wel haar schoonmaak woede, impulsiviteit en haar enthousiastme herken ik in mezelf maar lijk eigenlijk meer op mijn vader.

Probeer wel bewust te kijken naar dingen die ik graag anders wil doen in het huishouden of opvoeding dan mijn moeder. Soms betrap ik me erop dat dat dus niet altijd gaat, haha, het zit toch in de genen.
Haha.. bij mij zelfde verhaal.. helaas wel wat negatief aangezien het zo'n negatieve invloed op de omgeving heeft.

Een remedie: los-la-ten...

Mijn kledingkast is nu bv een echte rommel, een zooitje, een janboel.

Maar ... zo kan summerman tenminste ook was opvouwen, en het in mijn kast leggen., zonder het gevoel te hebben "het toch nooit echt goed" te doen

Zo heb ik nooit meer het gevoel overal alleen voor op te moeten draaien..

Mooi compromis.
Computer says nooooo
Haha...ik ben precies het tegenover gestelde....

...Moeder extreem netjes, ik slordervos

...Moeder houdt van kerstversieringen, ik niet

Zo kan ik wel uren doorgaan

Enige waarin wij heel erg op elkaar lijken is dat we allebei heerlijk eigenwijs kunnen zijn
Tijdje terug wilde mijn vriend een boterham smeren toen ik uitriep: we gaan zo eten! Net mijn moeder...
Poep, wie heeft jou gescheten?
Bij mij komt dat besef ook steeds vaker. Archhh ik lijk op mijn moeder. Soms vind ik dat positief maar meestal niet. Want vooral de minder leuke kanten van mijn moeder lijk ik overgenomen te hebben
He lieve sjar!
Computer says nooooo
quote:louise1 schreef op 14 december 2008 @ 14:00:

Tijdje terug wilde mijn vriend een boterham smeren toen ik uitriep: we gaan zo eten! Net mijn moeder...

hahaah heel herkenbaar idd

of ''blijven zitten tot je bord leeg is''

Toen ik dat zei schaamde ik me dood, of ik het tegen een 3 jarige had
Hi Sum right back at ya.
quote:Moordwijf schreef op 14 december 2008 @ 14:03:

[...]

hahaah heel herkenbaar idd

of ''blijven zitten tot je bord leeg is''

Toen ik dat zei schaamde ik me dood, of ik het tegen een 3 jarige had Zei je dat tegen je vriend??? hahahaaa...
quote:louise1 schreef op 14 december 2008 @ 14:05:

[...]

Zei je dat tegen je vriend??? hahahaaa...

Ja erg he

Maar ik vind het zo onbeschoft als ie gewoon iets anders gaat doen, sta ik me uit te sloven in de keuken, schuift hij in 2 minuten de helft naar binnen en gaat dan wat anders doen ;@

En dat was ik zat, dus toen zei ik op zon hele pinnige toon''je blijft zitten tot je bord leeg is''

Oeps!
quote:Moordwijf schreef op 14 december 2008 @ 14:08:

[...]

Ja erg he

Maar ik vind het zo onbeschoft als ie gewoon iets anders gaat doen, sta ik me uit te sloven in de keuken, schuift hij in 2 minuten de helft naar binnen en gaat dan wat anders doen ;@

En dat was ik zat, dus toen zei ik op zon hele pinnige toon''je blijft zitten tot je bord leeg is''

Oeps!
Ja lach maar jij!
Hahaha.... Leuk dit!

JA, iedere dag ga ik meer op mijn moeder lijken. En dat levert regelmatig schrikmomenten op. Vooral als ik soms mijn vriend benader op de manier waarop mijn moeder mijn vader soms benadert. Een manier waar ik me echt rot aan kan ergeren.

Laatst lagen mijn vriend en ik in bed en we waren wat aan het mopperen op elkaar. Ik zei tegen hem: "En als je zonodig een scheet moet laten ga je maar op de gang staan! Niet in mijn vers opgemaakte schone bed graag!"

Vreselijk. We keken elkaar aan, mijn vriend schoot in de lach en ik riep verschrikt: "Dat was ik niet hoor! Dat was mijn moeder!" Mijn vriend begon me op mijn hoofd te slaan en ik riep: "MA, alsjeblieft, ga mijn hoofd uit!" We hebben er samen een soort exorcistachtige ritueel van gemaakt.

Ik hoor steeds vaker de stem van mijn moeder uit mijn mond komen. Heel eng!
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
quote:Moordwijf schreef op 14 december 2008 @ 13:44:

En daar sta ik dan, op zondagmiddag, de keuken te schrobben. Terwijl ik net de was heb gedaan.

Ik zeg tegen mijn vriend dat hij de dingen op precies de goede plaats in de koelkast moet leggen.

Ik kan me ergeren aan de manier waarop hij mijn bed opmaakt.

Ik maak to-do lijstjes alsof mijn leven ervan af hangt.

Ik maak me nu al druk over het feit dat ik volgende week voor 2 weken weg ga en wat moet ik dan mee!Hmmm... Ik lijk ook precies op jouw moeder!
quote:Moordwijf schreef op 14 december 2008 @ 13:44:

Oftewel; ik ben precies zoals mijn moeder.

Dat maakt je moeder toch opeens een stuk menselijker, vind je ook niet?

Nou dát heb ik dan niet van mijn moeder.

Maar ik hoor mijn hele gotgansche leven al, al dan niet achter mijn rug:

Kijk eens, dat lijkt moederkjong wel

Sjee, wat lijk JIJ op je moeder

Is dat niet... nee, het is haar dochter

He, zo zou je moeder dat ook zeggen

Preciés je moeder

En daar word ik met mijn 36 jaar nog steeds puberaal van.
quote:ilta schreef op 14 december 2008 @ 14:14:

[...]

Hmmm... Ik lijk ook precies op jouw moeder! Hee zusje!
quote:Winterdip schreef op 14 december 2008 @ 14:12:

Hahaha.... Leuk dit!

JA, iedere dag ga ik meer op mijn moeder lijken. En dat levert regelmatig schrikmomenten op. Vooral als ik soms mijn vriend benader op de manier waarop mijn moeder mijn vader soms benadert. Een manier waar ik me echt rot aan kan ergeren.

Laatst lagen mijn vriend en ik in bed en we waren wat aan het mopperen op elkaar. Ik zei tegen hem: "En als je zonodig een scheet moet laten ga je maar op de gang staan! Niet in mijn vers opgemaakte schone bed graag!"

Vreselijk. We keken elkaar aan, mijn vriend schoot in de lach en ik riep verschrikt: "Dat was ik niet hoor! Dat was mijn moeder!" Mijn vriend begon me op mijn hoofd te slaan en ik riep: "MA, alsjeblieft, ga mijn hoofd uit!" We hebben er samen een soort exorcistachtige ritueel van gemaakt.

Ik hoor steeds vaker de stem van mijn moeder uit mijn mond komen. Heel eng!O hilarisch

Zou ik ook zo kunnen zeggen
Vreselijk he?

Of als ik bezig ben in huis en vriend zit op de bank. Heel hard zuchtend en steunend de keukenkastjes dichtslaan. En geirriteerd en lawaaierig de vaatwasser uitruimen. Met andere woorden: "Zou jij ook je handjes niet eens laten wapperen!"

Precies mijn moeder! En ik had daar toch altijd zo'n hekel aan! Ik begreep nooit waarom iedereen altijd in de houding moest springen en zichzelf direct ook nuttig moest maken als zij de vuile kopjes stond af te spoelen. Nu ervaar ik exact dezelfde ergernis als ik bezig ben in huis en vriend blijft onverstoorbaar zitten.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Oo, hier ook, qua uiterlijk en qua gedrag.

En ik riep altijd dat ik niet op mijn moeder wilde lijken, dat ik niet dezelfde dingen tegen de kinderen wilde zeggen. En wat doe ik, ja hoor.

Wij lopen zelfs hetzelfde, zelfde haar, eng gewoon.
Geen bijzonderheden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven