Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.

Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.

Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.

Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.

Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.

Wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
quote:IggyC schreef op 06 september 2016 @ 09:30:

Zoon word 10 in oktober.

Echt geen idee wat te kopen voor hem. Abonnement op Donald Duck oid?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik vind klei een goed idee, daar kan niks aan stuk en als hij er niks mee blijkt te doen, heeft zijn zusje er nog wat aan
Hallo?!
Hoi allemaal!

Ik ben eind september uitgerekend van onze tweede dochter en krijg nu al (!!!) de vraag wat we als kraamcadeau zouden willen. Ik hoef echt niets te hebben, we hebben genoeg (oudere zus dus een hele garderobe + aanvulling, allerlei speelgoed..) ze kunnen het beter aan een goed doel geven en dat zeg ik ook maar ze willen toch iets geven, wat ik begrijp. Ik geef zelf niet graag cadeaubonnen omdat ik dat minder leuk vind om te geven dus vraag ik dat ook liever niet. Nog suggestisch in de categorie 5, 10 en 15€ waar ik nog niet aan zou kunnen hebben gedacht? Ik hoop niet dat ik ondankbaar klink nu.. :(

Oh en cadeaus in de vorm van poetshulp, soep, oppassen is hier niet gebruikelijk dus zal ik ook niet vragen/aangeboden krijgen.

Alvast bedankt.
quote:TouchOfPink schreef op 06 september 2016 @ 21:49:

Was hier al genoemd dat van 8 t/m 11 september Kruidvat 30% korting heeft op alle merken speelgoed? Dus ook op Playmobil en Lego.Is oktober niet ook altijd de maand van de Lego? Met bijbehorende aanbiedingen?
quote:vivamf schreef op 07 september 2016 @ 08:39:

Hoi allemaal!

Ik ben eind september uitgerekend van onze tweede dochter en krijg nu al (!!!) de vraag wat we als kraamcadeau zouden willen. Ik hoef echt niets te hebben, we hebben genoeg (oudere zus dus een hele garderobe + aanvulling, allerlei speelgoed..) ze kunnen het beter aan een goed doel geven en dat zeg ik ook maar ze willen toch iets geven, wat ik begrijp. Ik geef zelf niet graag cadeaubonnen omdat ik dat minder leuk vind om te geven dus vraag ik dat ook liever niet. Nog suggestisch in de categorie 5, 10 en 15€ waar ik nog niet aan zou kunnen hebben gedacht? Ik hoop niet dat ik ondankbaar klink nu.. :(

Oh en cadeaus in de vorm van poetshulp, soep, oppassen is hier niet gebruikelijk dus zal ik ook niet vragen/aangeboden krijgen.

Alvast bedankt.Kraambezoekboek, verzorgingsspulletjes, besteksetje, prenten-voorleesboek?
Zag deze houten speelhuispaddenstoel van Ulysse:

Maar deze is vanaf 3 jaar. Dochter wordt 2 in januari. Iemand enig idee hoe die vanaf leeftijd bepaald wordt? Want als die 'vanaf 3' er niet bij zou staan, zou ik het ding zo op het oog hartstikke geschikt vinden voor een 2 jarige. Ik overweeg om hem te bestellen eigenlijk. Wat jullie?

Hoi allemaal!

Alvast bedankt.Beetje suf wel, maar ik was toch echt heel blij met de kadobonnen van kruidvat en hema. Stapel rompers, luiers, speen en flesvoeding gekocht met die bonnen, dus heel nuttige kraamkado's.
Vivamf:

Iets leuks om in de babykamer aan de muur te hangen (of een spiegel)

Zo'n ding met een trektouwtje met muziek

Voelboek

Speenkoord

Letters met haar naam voor op de slaapkamerdeur

Hydrofieldoeken met een leuk printje

Spuugdoekjes

Boekje om de ontwikkelingen van baby in te schrijven

Gipsafdruk-set

Mooie doos/kist om babydingen in te bewaren

Zwitsalproducten (of elk ander merk dat je gebruikt)

Haarspeldjes

Zwempakje/broekje, zwemluiers, zonnehoedje

Dooky

Activity rings (oa handig om een speeltje aan de kinderwagen of maxicosi te maken, maar ook leuk voor een baby om zo mee te spelen)

Badcape

Badspeeltje

Stapelbekers

Kartonnen boekjes

Hoes voor de maxicosi

Eigen servies-setje

Nachtlampje
quote:_origami_ schreef op 07 september 2016 @ 09:11:

[afbeelding]

[afbeelding]

Maar deze is vanaf 3 jaar. Dochter wordt 2 in januari. Iemand enig idee hoe die vanaf leeftijd bepaald wordt? Want als die 'vanaf 3' er niet bij zou staan, zou ik het ding zo op het oog hartstikke geschikt vinden voor een 2 jarige. Ik overweeg om hem te bestellen eigenlijk. Wat jullie?de leeftijd is vaak ingesteld voor de fabrikant als er verstikking gevaar is mogelijk is dit ook vanwege het hout dat kan (ver)splinteren als je kind nog bijt op spullen en het product is ook geverfd.

Maar deze is vanaf 3 jaar. Dochter wordt 2 in januari. Iemand enig idee hoe die vanaf leeftijd bepaald wordt? Want als die 'vanaf 3' er niet bij zou staan, zou ik het ding zo op het oog hartstikke geschikt vinden voor een 2 jarige. Ik overweeg om hem te bestellen eigenlijk. Wat jullie?Huisje kan zeker, de vraag is hoe groot of klein de spulletjes en poppetjes zijn. Als die groot genoeg zijn lijkt het me hartstikke leuk voor een tweejarige!
quote:queenfan25 schreef op 07 september 2016 @ 09:28:

[...]

de leeftijd is vaak ingesteld voor de fabrikant als er verstikking gevaar is mogelijk is dit ook vanwege het hout dat kan (ver)splinteren als je kind nog bijt op spullen en het product is ook geverfd.Dit. Zelf zou ik het wel hebben gegeven bij 2 jaar.

[afbeelding]

[afbeelding]

Maar deze is vanaf 3 jaar. Dochter wordt 2 in januari. Iemand enig idee hoe die vanaf leeftijd bepaald wordt? Want als die 'vanaf 3' er niet bij zou staan, zou ik het ding zo op het oog hartstikke geschikt vinden voor een 2 jarige. Ik overweeg om hem te bestellen eigenlijk. Wat jullie?

Ik twijfel een beetje vanwege die poppetjes. Het ziet eruit alsof die uit wat kleine delen bestaan allemaal, dus als het los raakt en kind nog vanalles in de mond stopt, zou ik dat wel eng vinden.

Mijn ervaring met dit soort speelgoed is trouwens wel dat ze het wat later pas leuk vinden. Dochter kreeg deze toen ze 2 was :

Leek mij super leuk voor haar, maar echt mee spelen deed ze niet. Ik had hem alweer bijna weggedaan, maar nu met 4,5 speelt ze er ineens heel veel mee ze gaat nu echt met de poppetjes spelen en bedenkt er verhalen bij enzo. Dat doen ze met 2 jaar nog niet en dus kon ze er toen nog niet zoveel mee. Misschien wel iets om over na te denken nog

Ze gaat nu ook echt pas veel met duplo spelen. Maakt echt dingen, zoals een school en speelt daar dan in met de poppetjes. Ik had de duplo ook al bijna weggezet, maar blijkbaar kan ze daar nu toch weer veel meer mee.
Ze heeft bij de oppas een poppenhuis en daar speelt ze veel mee. Op spullen bijten doet ze eigenlijk nooit, dus om het verfdeel maak ik me geen zorgen. Ik bestel hem en en als de poppetjes kleine onderdelen bevatten laat ik die er nog een jaartje uit. Een paddenstoelhuis met duplopoppetjes is ook superleuk ;)

Dank allemaal!
Als je weet dat ze ermee speelt en niet veel in haar mond stopt zou ik hem ook kopen! Hij ziet er heel leuk uit! en inderdaad, ook met andere poppetjes kan ze ermee spelen dus dat komt wel goed!
Wat een grappig dingetje dat boomhut huis !!
Die boomhut had ik vroeger ook. Jeugdsentiment! Waar is die van Belle?

Vivamf een bon van een fotograaf voor een mooie shoot van je nieuwe gezin? Wel een bon natuurlijk. Misschien kan je dan meerdere bonnen bij elkaar leggen.

Serviesje zag ik voorbij komen. Geef ik binnenkort ook. Komt altijd van pas dacht ik.
quote:-Belle- schreef op 07 september 2016 @ 09:43:

[...]

Mijn ervaring met dit soort speelgoed is trouwens wel dat ze het wat later pas leuk vinden. Dochter kreeg deze toen ze 2 was :

[afbeelding]

Leek mij super leuk voor haar, maar echt mee spelen deed ze niet. Ik had hem alweer bijna weggedaan, maar nu met 4,5 speelt ze er ineens heel veel mee ze gaat nu echt met de poppetjes spelen en bedenkt er verhalen bij enzo. Dat doen ze met 2 jaar nog niet en dus kon ze er toen nog niet zoveel mee. Misschien wel iets om over na te denken nog

Ze gaat nu ook echt pas veel met duplo spelen. Maakt echt dingen, zoals een school en speelt daar dan in met de poppetjes. Ik had de duplo ook al bijna weggezet, maar blijkbaar kan ze daar nu toch weer veel meer mee.Herkenbaar! Bij mijn zoon kwam het fantasiespel rond 2,5 a 3 jaar en toen kon hij pas echt wat met dat soort dingen. En het groeit nog steeds, hij is nu 4 en hij gaat steeds langer en uitgebreider spelen met speelgoed als Duplo en Playmobil. Mijn dochter van 1,5 vind een duplo poppetje best leuk, maar vooral om in een bak te gooien en er weer uit te vissen en dan is het alweer klaar. Wat vond jouw dochter toen ze 2 was wel leuk om mee te spelen? Ik vind het maar een lastige leeftijd: te groot voor het babyspul en te klein voor het echte fantasiespel.
Voor degenen die bij het Kruidvat komen en peuters of kleuters hebben: ze hebben nu ook de 'winkeltjes-serie' van Marianne Busser en Ron Schroder. Normaal 10 euro, nu 3 euro. Ik had het Letterwinkeltje al en heb nu het Cijferwinkeltje en het Kleurenwinkeltje er nog bij gekocht. Heel leuke en leerzame boeken!

Hoi allemaal!

Alvast bedankt.Prentenboeken met voor in boodschap aan de kleine? Nemen weinig ruimte in beslag en zijn leuk om te geven en krijgen (vind ik zelf dan).
quote:nicole123 schreef op 07 september 2016 @ 11:07:

[...]

Herkenbaar! Bij mijn zoon kwam het fantasiespel rond 2,5 a 3 jaar en toen kon hij pas echt wat met dat soort dingen. En het groeit nog steeds, hij is nu 4 en hij gaat steeds langer en uitgebreider spelen met speelgoed als Duplo en Playmobil. Mijn dochter van 1,5 vind een duplo poppetje best leuk, maar vooral om in een bak te gooien en er weer uit te vissen en dan is het alweer klaar. Wat vond jouw dochter toen ze 2 was wel leuk om mee te spelen? Ik vind het maar een lastige leeftijd: te groot voor het babyspul en te klein voor het echte fantasiespel.

Wat dat betreft is dat echt zo anders per kind he... Die van mij zat met 1 jaar echt al een uur achter elkaar te spelen met haar Little People, op haar manier liet ze ze ook gesprekken voeren met elkaar.

En dat is eigenlijk altijd zo gebleven.... dat echte spelen... Al besef ik me wel dat het niet "normaal" is als een kind van 1 een uur lang zelfstandig kan spelen (maar ik vond het eigenlijk nooit erg, gaf mij ook ruimte om dingen te doen in huis)
quote:fanatic schreef op 07 september 2016 @ 11:27:

[...]

Wat dat betreft is dat echt zo anders per kind he... Die van mij zat met 1 jaar echt al een uur achter elkaar te spelen met haar Little People, op haar manier liet ze ze ook gesprekken voeren met elkaar.

En dat is eigenlijk altijd zo gebleven.... dat echte spelen... Al besef ik me wel dat het niet "normaal" is als een kind van 1 een uur lang zelfstandig kan spelen (maar ik vond het eigenlijk nooit erg, gaf mij ook ruimte om dingen te doen in huis)Oeh, jaloers! Mijn kinderen konden als baby's zichzelf goed vermaken, maar zodra ze het jaar gepasseerd waren wilde het niet meer. Bij zoon is het inmiddels weer goed gekomen (hoewel hij nog steeds het liefste wil dat wij meedoen) maar dochter zit midden in de drama-fase.
quote:TouchOfPink schreef op 07 september 2016 @ 11:04:

Die boomhut had ik vroeger ook. Jeugdsentiment! Waar is die van Belle?

Vivamf een bon van een fotograaf voor een mooie shoot van je nieuwe gezin? Wel een bon natuurlijk. Misschien kan je dan meerdere bonnen bij elkaar leggen.

Serviesje zag ik voorbij komen. Geef ik binnenkort ook. Komt altijd van pas dacht ik.Ze hebben hem opnieuw uitgebracht hier hebben ze hem o.a. : https://www.deoudespeelka ... m-van-de-familie-klorofil

Ik heb hem uit Frankrijk mee laten brengen door familie. Scheelde de helft in prijs namelijk.
quote:nicole123 schreef op 07 september 2016 @ 11:07:

[...]

Herkenbaar! Bij mijn zoon kwam het fantasiespel rond 2,5 a 3 jaar en toen kon hij pas echt wat met dat soort dingen. En het groeit nog steeds, hij is nu 4 en hij gaat steeds langer en uitgebreider spelen met speelgoed als Duplo en Playmobil. Mijn dochter van 1,5 vind een duplo poppetje best leuk, maar vooral om in een bak te gooien en er weer uit te vissen en dan is het alweer klaar. Wat vond jouw dochter toen ze 2 was wel leuk om mee te spelen? Ik vind het maar een lastige leeftijd: te groot voor het babyspul en te klein voor het echte fantasiespel.ik zit even te denken. Klei was en is favoriet, dochter knutselt veel dus stempelen, knippen en plakken. Ze had toen zo'n kinderschaar en plakband. Winkeltje van de AH vond ze heel leuk met die mini's. Kassa van fisher price, theepot daarvan ook. Aquaplay en met vlagen little people. Ik vond het ook wel een lastige leeftijd idd.
quote:-Belle- schreef op 07 september 2016 @ 11:50:

[...]

ik zit even te denken. Klei was en is favoriet, dochter knutselt veel dus stempelen, knippen en plakken. Ze had toen zo'n kinderschaar en plakband. Winkeltje van de AH vond ze heel leuk met die mini's. Kassa van fisher price, theepot daarvan ook. Aquaplay en met vlagen little people. Ik vond het ook wel een lastige leeftijd idd.

Dat heeft mijn zoon helaas nooit gehad, die was altijd in 2 minuten klaar met knutselen en tekenen en dan gooide hij alles op de grond. Maar bij dochter heb ik er nog goede hoop op, die vindt tekenen al vanaf dat ze net 1 jaar was heel leuk. Voor knippen, plakken, kleien en stempelen vind ik haar nog net wat te klein, maar hopelijk kan dat vanaf een jaar of 2. Had je speciale kinderplakband, of van die gewone doorzichtige? Mijn zoon kan zelfs met 4 jaar nog niet goed omgaan met gewone plakband namelijk, dat kleeft altijd weer aan het rolletje vast en ik kan het dan weer los gaan pulken.

Kassa van Fisher Price hebben we en doet ze niks mee, de theepot zal ik eens naar kijken.
Bij de action hebben ze plakbandrolhouders en washitape. Je kunt dus hoe dan ook voor minder dan een euro van het gedoe af zijn
Hallo?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven