welk vakantiepark

07-09-2016 15:13 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Twijfel of ik dit onder reizen of kinderen zal zetten maar goed het is toch vakantiegerelateerd.

Wij hebben begin nov vakantie en ik zou er graag even uit willen. Nu ben ik aan het kijken bij centerparcs, landal, roompot etc maar er is zoveel keuze. Wat zijn leuke parken met kindje van 2,5 en van 6 maanden. Wonen in omgeving Breda maar hebben een auto dus kunnen overal komen????
Nou, wij zijn twee weken toevallig voor het eerst in Centerparcs geweest een weekend. Ik vond het best leuk. Voor een weekendje. Ik zou er geen week willen zitten. Er is veel voor kinderen te doen. Een zwembad met allerlei leuks er in, maar ook een skelterbaan, midgetgolf, een kidsclub (ben ik niet geweest, maar ik heb het gelezen).

Ik vond alleen ons huisje ontzettend muf. Ik heb alle kleding gewassen bij thuiskomst. Ook de schone.
Voor kinderen van die leeftijd hoef je echt niet in een groot park te gaan zitten. Een speeltuintje, normaal zwembad en mogelijk iets met dieren is genoeg. Ik zou voor de kleinere parken gaan, ook goedkoper.

Maar goed ik ben op zijn zachtst gezegd geen fan van de door jouw genoemde parken.
Landal Rabbit Hill of Heideheuvel. Rabbit Hill heeft ook een groot indoor-speelgebeuren, dat is in het najaar wel handig.
Ik zou vooral kijken naar een mooi huisje. De kinderen vermaken zich waarschijnlijk al met een klein zwembad of een (binnen)speeltuintje.
Land van Bartje is ook mooi of Parc Sandur bij Emmen.

En in Drente heb je veel leuke activiteiten voor kleintjes, bijv. Kabouterland in Exloo en de Sprookjeshof in Zuid-Laren.

Het hunebed in o.a. Borger is ook leuk en je kunt ook de uitkijktoren bij Poolshoogte beklimmen.
Wij zijn half jaar geleden in CP Erperheide geweest. Leuk park. Indoor speeltuin en kinderboerderij etc. Wij zijn toen gelijk naar Plopsaland geweest; daar kom je dan toch langs.

Wij gaan dit najaar naar Landal Rabit Hill. En ik hoor inderdaad erg goede verhalen van Land van Bartje. Die staat ook nog op mijn lijstje

Vriendin gaf aan dat Rabit Hill mooie, nieuwe en schone huisjes heeft. Een indoor speeltuin en een zwembad. En het is veel goedkoper als CP. Wij gaan daarom 5 dagen ipv 3
Airbnb! Nederland of net over de grens ardennen ofzo? Of weekje belgishe kust?
Landal heeft regelmatig leuke aanbiedingen en een aantal parken met (vind ik dan) mooie, nieuwe huisjes.
We willen echt gewoon ff naar een park, lekker makkelijk. Niet weg hoeven maar wel genieten van het gezin in een andere omgeving. Met niet perse weg hoeven bedoel ik dus ook echt gebruik maken van zwembad indoor speeltuin lekker open haardje aan, dat soort dingen. Snap dat airbnb net zo handig is maar voelt toch minder makkelijk als een midweekje een huisje met zwembad erbij in een andere omgeving dan ons huis:)
Gewoon even je handen uit de mouwen en op de bungalowwebsites je voorkeuren met de zoektermen aangeven, en vôila!
Wij zijn fan van Center Parcs. Maar dan wel minimaal de premium huisjes. Comfort is echt heel basis ingericht.

Ja heel kneuterig maar je hebt alles binnen handbereik, goed zwembad (bij de meeste dan) speeltuinen en activiteiten voor de kids.

Parc Sandur vinden wij vies tegenvallen (zwembad in vergelijking met de anderen echt matig)

Eemhof vinden wij het mooiste park (kies dan voor de appartementen aan het water) of Kempervennen of Heijderbos.
Parc Sandur heeft een klein zwembad, maar voor een baby van 6 maanden en een kind van 2,5 jaar echt groot genoeg. En het park is heel mooi. Wel veel water er omheen, dus dat is weer een nadeel misschien. Maar inderdaad, kijk zelf op de site en kies een park met jullie voorkeuren. Dat is het makkelijkst. Ieder park heeft plus- en minpunten en die zijn voor iedereen weer anders.
Hof van Saksen in Drenthe. Ze hebben ook "kinderhuisjes"..die zijn helemaal ingericht op kinderen.
De katjeskelder van roompot is ook leuk voor kleine kinderen.

Het is alleen niet het schoonste park ter wereld.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Ik vind het heerlijk op zo'n park met kleine kinderen. Kinderen kunnen rustig spelen en jij kan lekker zitten op een terrasje. Wij zijn naar land van Bartje geweest, maar zou ik niet meer in het najaar heen gaan. Je hebt daar geen plaza oid. Vossemeren, lommerbergen, huttenheugte, heideheuvel, erperheide en rabbit Hill. Allemaal geweest en zeer geschikt voor kleine kinderen. Huisjes zijn niet allemaal zeer groot en wij kiezen vaak een 6 p. Kunnen de kinderen allebei op een eigen kamer. En heb je nog wat bergruimte voor een kinderwagen.
quote:minka16 schreef op 07 september 2016 @ 16:06:

Hof van Saksen in Drenthe. Ze hebben ook "kinderhuisjes"..die zijn helemaal ingericht op kinderen.+veel maar Rabbit Hill en land van Bartje waren ook leuk... Ik ben fan van landal en niet zo van cp
Absoluut definitly en volledig helemaal Centerparcs!

Maar goed, wij zijn dan ook echte CP fans. Diverse parken gezien, zowel weekend, als midweek als hele week. Wij kiezen voor midweek. Voor ons de ideale vakantieduur.

Alles binnen bereik, animatie voor kinderen, alles op kinderen gericht, mooie omgeving, voor volwassenen genoeg vertier, mooie parken, mooie huisjes (we kiezen wel voor enige comfort) en super gastvriendelijk en gastvrij.

Per park even bekijken wat de kinderanimatie en speelmogelijkheden zijn. Sommige parken net wat meer gericht op de kleinsten of juist op de wat oudere kinderen.

En als je het goed aanpakt en goed vergelijkt en rondneust vaak leuke kortingen en acties. En als je vaker gaat wordt je Friend en krijg je vele extra's gratis.

Echt zeer aantrekkelijke parken.

Veel plezier!!
Aquadelta van Roompot vonden wij erg leuk. Mooie huizen. Leuk met kinderen.
Hier waren land van Bartje en rabbit Hill groot succes! Bij beiden park hadden we zon luxe huisje. Bij land van Bartje vonden we de huisjes stuk luxer dan buj rabbit Hill. Het park van rabbit Hill vonden we leuker.
quote:hgjb266 schreef op 07 september 2016 @ 17:34:

Aquadelta van Roompot vonden wij erg leuk. Mooie huizen. Leuk met kinderen.Dat ziet er idd uit als een leuk park! Ook luxe huisjes zo te zien!
quote:woezel85 schreef op 07 september 2016 @ 17:44:

[...]

Dat ziet er idd uit als een leuk park! Ook luxe huisjes zo te zien!Ja was heel leuk. Mooi park en mooie huisjes.
Land van Bartje en rabitt Hill beide leuk. Hof van Saksen is netjes maar ook kil qua zwembad etc.
Over het algemeen geldt dat bij Cp meer te doen is op het park zelf en bij landal juist meer in de omgeving. Wil je zoveel mogelijk op het park blijven dan zou ik eerst bij Cp kijken en wil je het park gebruiken om zoveel mogelijk van de omgeving te zien zou ik voor landal gaan. Landal zit ook vaak in een gebied waar veel te doen is.
De kempervennen! Weet alleen even niet of dat van landal of centerparks is. Port Zelande, hoor van verschillende mensen dat het echt een leuk park is.

Eentje die ik trouwens wil afraden is Centerparks in zandvoort. Wat een slechte huisjes zeg! Qua winkelcentrum/zwembad vonden we het ook tegenvallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven