Pcos en jong

09-09-2016 19:07 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Een paar dagen geleden is PCOS bij mij geconstateerd. Ik ben hier erg van geschrokken, omdat mijn vriend en ik heel graag kinderen willen. Ik ben alleen pas 24 en de kinderplannen stonden pas over een paar jaar gepland. Nu blijkt dus dat zwanger worden voor ons waarschijnlijk helemaal niet zo vanzelfsprekend is. Ik heb nu de neiging om al eerder te beginnen met proberen, omdat ik mijn kansen wil vergroten en alle opties ruim de kans wil geven om te slagen. Hierbij bestaat dan natuurlijk ook de kans dat het wél meteen lukt, en ik dus al heel snel zwanger zou zijn. Dit zou natuurlijk ontzettend welkom zijn, maar wel alle plannen omver gooien qua studie en woonsituatie. Ik ben nu heel erg aan het twijfelen over de juiste beslissing. Zijn er anderen die in zo'n situatie hebben gezeten? Het lukt me even niet zo goed om alles op een rijtje te krijgen. Ik heb overigens een stabiele relatie en voldoende financiële middelen voor een kindje.
Heb je toevallig ook overgewicht? Anders zou je daar misschien alvast aan kunnen werken. Studie niet in de ijskast zetten. Woonsituatie is van minder belang zolang je niet op straat, kamers of anti-kraak woont.
Dank je voor je reactie! Nee, ik weeg 62 kilo bij een lengte van 1.77. er kan wellicht ietsje af maar overgewicht heb ik in geen geval. Ik woon in een kleine studio, dus niet op straat oid maar ook niet ideaal voor een kindje.
Ik zou toch eerst gaan voor studie af en goede plek om te wonen. Het gaat misschien niet vanzelf, maar je hebt nog 16 jaar ofzo de tijd voor je te 'oud' bent voor IVF. De basis moet goed zijn.
Inderdaad MN--, ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb alleen veel moeite met de gedachte dat ik zo machteloos ben, dat ik nu niks doe om mijn toekomst zeker proberen te stellen. Dit is misschien irrationeel, maar het is een rotgevoel.
Ik zou mezelf niet teveel paniek geven!

Als je nu niet wist dat je PCOS hebt zou je dan nu ook een kindje willen?

Probeer lekker te genieten van jullie leven samen en rondt je studie af. Maak geen overhaaste beslissingen uit angst dat het over een paar jaar misschien niet vanzelf gaat. Garanties heb je namelijk nooit. Heb geen verstand van PCOS maar wel begrepen dat er erg veel mogelijk is als het met PCOs toch langer duurt dan gepland.

Ik ben nu 29 en wil nu graag een kindje. Of dat snel lukt weet je nooit en ben wel blij dat mijn leventje nu iig op de rit is en ik er nu mentaal ook klaar voor ben. Maar dat is ieder voor zich!
quote:thankyouforthedays schreef op 09 september 2016 @ 19:29:

Inderdaad MN--, ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb alleen veel moeite met de gedachte dat ik zo machteloos ben, dat ik nu niks doe om mijn toekomst zeker proberen te stellen. Dit is misschien irrationeel, maar het is een rotgevoel.Een goede studie en woonplaats zijn ook gewoon onderdelen van een goede toekomst, dus zie dat dan niet als 'tijd verliezen', maar gewoon als onderdeel van die goede toekomst die je wil uitbouwen met dan later kinderen daarbij.
TO, maak je geen zorgen.

Ik ken -tig mensen met PCOS die toch spontaan zwanger werden, mezelf incluis. De diagnose hoeft dus niets te betekenen.

Je kan gewoon verder je leven vorm geven (studeren, huisje zoeken,...) en gewoon even aankijken wat er gebeurt.

Als je onverhoopt niet zwanger blijkt na een jaar of wat, heb je nog ruim de tijd om in een medisch circuit te stappen. Verder lekker genieten samen en veel leuke dingen doen

Iig veel succes!!
Bedankt voor het meedenken ik denk dat het in ieder geval duidelijk is dat mijn studie eerst moet worden afgerond en dat we een huis hebben dat geschikt is voor gezinsuitbreiding.

Als ik niet wist over de pcos zouden we over ongeveer 3 jaar willen beginnen. Dit kan natuurlijk nog steeds, maar nu er bijna zeker nogal wat moeite bij komt kijken, voelt het als een soort zwaard van damokles wat boven mijn hoofd hangt, waarvan ik maar moet afwachten hoeveel problemen het gaat opleveren.
quote:Tulpenbol_boterbloempje schreef op 09 september 2016 @ 19:38:

TO, maak je geen zorgen.

Ik ken -tig mensen met PCOS die toch spontaan zwanger werden, mezelf incluis. De diagnose hoeft dus niets te betekenen.

Je kan gewoon verder je leven vorm geven (studeren, huisje zoeken,...) en gewoon even aankijken wat er gebeurt.

Als je onverhoopt niet zwanger blijkt na een jaar of wat, heb je nog ruim de tijd om in een medisch circuit te stappen. Verder lekker genieten samen en veel leuke dingen doen

Iig veel succes!!Dat is een geruststelling! Momenteel menstrueer ik helemaal niet meer, dus heb de neiging het somber in te zien. Fijn dat het bij jou zo goed is gegaan, dat geeft me wel wat meer rust.
Alle vrouwen die ik ken met pcos werden binnen een normale tijd zwanger.
Maak je maar niet al teveel zorgen TO. Die diagnose is ooit ook op mijn 14e gesteld. Had toen wel overgewicht. Begin 20 niet meer, maar had nog steeds PCOS. Ik menstrueerde 1 a 2 keer per jaar en soms niet eens. Inmiddels 28 jaar oud en moeder van een zoontje van bijna 7 maanden. Het hoeft dus niet altijd zo te zijn. Geniet nu lekker van je leven en rondt zeker je studie af. Mocht het tegen die tijd niet lukken, kun je altijd nog andere opties overwegen.
Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg
Nou ik kan je 1 ding zeggen: je kan met pcos wel kinderen krijgen en waarschijnlijk (door hulp met wat medicatie) net zo "makkelijk" of "moeilijk" als anderen. Er zijn er zat die kerngezond zijn en het ook jaren duurt. Heb geen haast meid, je bent 24, eerst de studie. Het is geen enkele garantie als je gezond zou zijn het ook snel zou lukken. Echt niet.
quote:Dragisa schreef op 09 september 2016 @ 19:46:

Alle vrouwen die ik ken met pcos werden binnen een normale tijd zwanger.Ik wou net zeggen
Bedankt allemaal voor de reacties, ik voel me er al veel beter over! Het voelt nu niet meer zo nu of nooit ik ga het proberen uit mijn hoofd te zetten tot de tijd er echt rijp voor is.
quote:thankyouforthedays schreef op 09 september 2016 @ 21:12:

Bedankt allemaal voor de reacties, ik voel me er al veel beter over! Het voelt nu niet meer zo nu of nooit ik ga het proberen uit mijn hoofd te zetten tot de tijd er echt rijp voor is.Het voelt pas nu of nooit als je tegen de 40 nadert nu nog niet hoor
Check even google mbt voeding en pcos.. Het us erg belangrijk bij pcos goede voeding
Ik wil toch even reageren op jou verhaal!

Rond jou leeftijd kreeg ik dezelfde diagnose en dezelfde twijfels. Toch gekozen om te wachten en eerst alles voor elkaar te hebben en nog wat mooie reizen maken samen.

Afgelopen februari begonnen in het ziekenhuis en na 5 rondes clomid 50 en een hsg onderzoek nu 6 weken zwanger. Ik ben nu 28.

Ik heb het boek 50 days of green happinnes gevolgd en dit heeft mij zeker geholpen!

Gezond eten en rustig blijven en dan gewoon proberen als je er echt klaar voor bent, je hebt echt nog tijd genoeg!
Geen stress. Zou er geen 'extra tijd' voor uit trekken in de zin van eerder beginnen dan je er klaar voor bent. Grote kans dat je in een normaal tijdsbestek (een jaar )zwanger bent. Juist de vrouwen zonder cyclus reageren vaak heel goed op de medicatie
Ik weet zelf ook sinds enkele weken dat ik PCOS heb.

Ik ben eind januari 2016 gestopt met de pil wegens kinderwens. Cyclus na het stoppen met de pil was 31, 20 en 37 dagen en dacht dat ik wat onregelmatiger was door het stoppen met de pil. De vierde cyclus was ik zwanger, maar dit werd helaas een miskraam met 7 weken. Na de miskraam na 6,5 weken weer ongesteld.

Op 22 augustus heb ik een nacontrole bij de gyn gehad en toen is er dus geconstateerd dat ik blijkbaar PCOS heb. Mijn huidige cyclus duurt ondertussen al 43 dagen.

Ook al ben ik dus heel onregelmatig en is het de vorige keer mis gegaan, ik ben wel op redelijk korte termijn zwanger geworden ondanks mijn PCOS.

Als je er dus nog niet helemaal klaar voor bent zou ik nog even wachten :-)
Hoi thankyouforthedays!

Ook ik heb PCOS en ben na 5 maanden proberen zonder hulpmiddelen zwanger. Het hoeft dus echt nog niet te betekenen dat het lastig zal worden voor je. Probeer niet teveel te stressen en laat het een beetje los.

Het enige wat ik gedaan heb is de laatste maand Solgar Prenatal Nutrients slikken. En het was gelijk die maan raak! Dit deed op aanraden van een kennis die met het slikken hiervan, zij heeft ook PCOS, gelijk de eerste maand zwanger was. En zij heeft inmiddels een prachtig zoontje!

Neem dus zeker rustig de tijd die je nodig hebt
Ik heb ook pcos en ben 23

Ben eind December 2015 gestopt met anticonceptie en werd tot april 2016 gewoon ongesteld iedere maand en zo opeens niet meer toen is eind Juli pcos geconstateerd en tot op heden nog niet ongesteld.

Ik ben ook bang dat ik geen kinderen kan krijgen op de natuurlijke weg.
...
Hier ook pco. Geen overgewicht en werd ook helemaal niet ongesteld na het stoppen met de pil.

Uiteindelijk Primolut kuur gekregen, cyclus daarop duurde 3maanden maar wel zwanger. Vervolgens na de bevalling ook niet meer ongesteld geworden ook niet na stoppen borstvoeding. Daarna is pas PCO vastgesteld. Van de tweede ook zwanger geworden na primolut en echo's bij de gynaecoloog. Op de dag dat ik terug zou komen om te starten met clomid zat ik daar voor een echo.

Nu is de kleine een half jaar oud en ben benieuwd of ik en wanneer ik ongesteld ga worden. Gezien het verleden zal dat voorlopig nog niet zijn. Al vind ik dat dit keer niet zo erg.

Echt maak je nog niet te druk met pco is nog veel mogelijk. En vooral als er wel een cyclus is heb je gewoon kansen alleen duren de rondes dan langer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven