Kerst in Amsterdam

06-09-2016 16:16 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja ja, ik weet het. Het is nog erg vroeg.

Twee jaar geleden kreeg ik er leuke ideetjes binnen om samen met mijn mams te doen voor kerst. Ze is sinds twee jaar weduwe en vooral met de kerstdagen is het allemaal nog erg moeilijk voor haar. Voor mij natuurlijk ook, des te belangrijker vind ik om in deze tijd iets leuks te doen samen.

Het liefst blijft ze in Nederland maar mocht het nou echt superleuk zijn dan kunnen we daar nog eens naar kijken. Kerstmarkten zijn we niet zo kapot van, wel van wandelen door een bruisende stad of knus dorpje met warme chocola binnen bereik. Vorig jaar zijn we op Texel geweest wat haar erg goed beviel, vooral het wandelen naar de zee.

Zelf dacht ik misschien eens iets anders te doen en kerst in Amsterdam te vieren, wellicht hebben jullie daar tips voor?

Scheveningen en zeker ook de eilanden staan ook op ons lijstje, maar ook Zeeland of Limburg en evt. België.

Beter plannen we het allemaal vroeg in zodat niet alles vol zit, vandaar de vroege vraag

Alvast bedankt!
Vreemd is niet labiel.
quote:patsy--stone schreef op 06 september 2016 @ 16:43:

Zelf ga ik nooit de stad in met Kerst zelf (ik woon in Amsterdam), dus ik weet niet hoe het eigenlijk is precies op de Kerstdagen. Alleen dat wel de meeste musea open zijn, ook op de 25e.

Alleen als je naar het Anne Frank Huis wilt, moet je twee maanden van tevoren tickets regelen online. Ze geven telkens kleine batches uit, dus ook al lijkt het uitverkocht, blijf dan een paar keer per dag checken in de weken, maanden daarna. Soms geven ze zelfs nog een dag van tevoren opeens 2 of 3 tickets vrij voor de dag erna.

De andere musea zullen ook wel druk zijn op de 25e en 26e. En hotels zullen wel extra duur zijn, vooral als je lang wacht met boeken.

Volgens mij zijn veel winkels in het centrum ook weer open op de 26e.

Voor restaurants moet je denk ik wel reserveren of anders zijn ze misschien vol.

Ik vind het schaatsbaantje op het Museumplein juist wel leuk, met een miniatuur Magere Brug waar je onderdoor schaatst.

Het Light Festival biedt veel verschillende lichtkunstwerken, je kunt daar 's avonds langs lopen of met een bootje varen, dekentje om, glühwein erbij!

De kerstmarkten zijn niet veel soeps maarja daar zijn de Duitsers nu eenmaal beter in (als je ervan houdt). Veel winkelstraten hebben wel van die lekker truttige versiering.

Vanuit Amsterdam kun je natuurlijk ook makkelijk naar een strand, bijvoorbeeld 30 minuten met de trein naar Zandvoort. Of door het Vondelpark wandelen en daar wat drinken bij een van de café's, of naar het Amsterdamse Bos.Parnassia, strandtent bij Bloemendaal is 365 dagen per jaar na 9:00 open.
Uhh, oké?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Hij komt eraan, had een drukke paar dagen. Het kan ook eigenlijk hier wel, ik ben TO dus ik bepaal B)

Zit al een tijdje met het idee om toch die kant op te verhuizen. Alleen vrees ik dat ik het niet kan betalen. Of is er toch een juweelbuurtje ergens waar de boel betaalbaar is voor iemand met een mager maandsalaris?

Nu kun jij ook meedoen patsy ;)
Vreemd is niet labiel.
Al eens op funda gekeken? €200 000 voor 40-50 m2 binnen de ring, Noord is wel goedkoper, net als zuidoost en nieuw west. Inschrijven voor nieuwbouw is wellicht een betere optie

Ik weet van dichtbij dat het een heel overspannen markt is met veel irritante makelaars
Je bent zelf een theepot
hehehe....ik moet huren...
Vreemd is niet labiel.
Oh.

Via woningnet duurt het lang, met vrije sector heb ik geen ervaring maar zal duur zijn.

Er wordt best veel ondergehuurd en dat is, als het legaal is al, toch niet wat je wil lijkt me. Dat gaat viavia meestal.

Zijn de randgemeentes een optie? Wellicht is dat makkelijker ?
Je bent zelf een theepot
huren? Je hebt duizenden concurrenten waarvan ook velen met urgentieverklaringen, of al 20 jaar inschrijftijd.

Of je moet in de vrije sector huren maar dan zijn de lasten al snel hoger dan bij kopen.

Inderdaad maak je in Nieuw-West, Noord en Zuidoost nog wel kans op betaalbare koopwoningen (voor Amsterdamse begrippen) of misschien randje Bos en Lommer, alhoewel dat ook al prijziger wordt. Zoek dan wel uit welke subbuurten in die wijken leuk en minder leuk zijn, of nu nog niet zo, maar wel in de lift (dat is eigenlijk het beste qua prijs versus leukheid over een paar jaar).

In Amsterdam moet je echt heel graag willen wonen of vette mazzel hebben. Ik heb 6 jaar in onderhuur en antikraak en dat soort shit gewoond voordat ik een legale huurwoning vond, later iets gekocht, financieel gunstiger.

Soms vinden vrouwen wel een heel klein huurwoningkje in van die hofjes waar officieel alleen vrouwen mogen wonen (oorspronkelijk nonnenhofjes enzo) en soms geen mannen mogen overnachten (bij sommige zijn ze daar ook echt streng op), dus google daar eeens op.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Met 20 jaar inschrijftijd red je het niet meer!
pfffffffffffffffffffffff. nou, dan laat ik dat schip maar varen :') kies wel een leuk randgemeente uit.
Vreemd is niet labiel.
Waarom naar Amsterdam? Wat is er mis met Rotterdam? Wordt je tenminste niet omver gelopen door toeristen en je wordt ook niet high van de weedlucht die overal hangt. Ook wij hebben hier musea, zonder ellendige lange wachtrijen, nog veel leukere restaurantjes dan in Amsterdam. Op de Coolsingel mooie kerstverlichting en ook wij hebben hier een Bijenkorf. Alleen de kerstmarkt ontbreekt, maar daar wilde je toch niet heen.
quote:Ikje86 schreef op 16 september 2016 @ 22:57:

Waarom naar Amsterdam? Wat is er mis met Rotterdam? Wordt je tenminste niet omver gelopen door toeristen en je wordt ook niet high van de weedlucht die overal hangt. Ook wij hebben hier musea, zonder ellendige lange wachtrijen, nog veel leukere restaurantjes dan in Amsterdam. Op de Coolsingel mooie kerstverlichting en ook wij hebben hier een Bijenkorf. Alleen de kerstmarkt ontbreekt, maar daar wilde je toch niet heen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Mocht je n a'dam komen, ik was vorig jaar uit eten met kerst in restaurant De Hemelse Modder, dat was heel lekker. Ik zou zelf ook eerder n maastricht gaan ofzo m als je naar ams gaat is dit miss leuk s avonds.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven