Kookcursus Thailand

10-09-2016 15:26 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat we van koken houden leekt het ons leuk om tijdens onze reis naar Thailand een kookcursus te volgen.

Chiang mai, Koh Lanta of Bangkok leek ons meest praktische waarbij de laatste niet onze voorkeur heeft.

Iemand goede ervaringen met een dergelijke cursus . En kent iemand hier Time for Lime ? Ze staan goed bekend maar ik lees her en der dat het nogal start is qua koken en dat je bijv. weinig keus hebt in spicyness..
Thai farm cooking school in Chiang mai! Ontzettend leuke dag gehad, veel geleerd, naar een markt geweest, veel gerechten gemaakt en heerlijk gegeten. Je krijgt na afloop nog een boekje met alle recepten mee.
Ik ben bij Thai Farm Cooking School in Chiang Mai geweest en bij Time for Lime op Lanta. Die laatste had wat minder keuze qua gerechten (maar nog steeds genoeg te kiezen), wel heel uitgebreide info over de kooktechnieken en eten op het strand na het koken. Thai farm had je per gang 3 opties, we maakten 5 gangen.

Beide vond ik de moeite waard!
Ik heb een kookcursus in Chiang Mai gedaan, weet alleen de naam niet meer. Was wel erg leuk en goed geregeld, inclusief bezoek aan lokale markt en uitleg over verschillende kruiden etc in goed Engels, erg fijn. Ook keuze uit 3 of 5 gangen en kookboek mee na afloop!
Slowly getting there....
Ik heb een cursus in Bangkok gedaan, bij Silom Thai Cooking School (www.bangkokthaicooking.com). Was erg leuk en leerzaam. Ook eerst een bezoek aan de markt en daarna koken. De docent sprak erg goed Engels en legde goed uit.

Ik maak nog steeds regelmatig recepten die ik daar geleerd heb.
klinkt goed ! Afhankelijk van de beschikbare tijd boeken we daar wel, nu nog geen idee waar het gaat worden.. Voorkeur is Chiang Mai, eventueel Koh Lanta.

Bedankt voor de leuke tips

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven