Het tegen-tegeltuinentopic twee

08-07-2016 16:08 3002 berichten
Hier keuvelen we verder over alles tuingerelateerd, iedereen is welkom, of je nou een balkon hebt, een groene postzegel of een lap grond om van te kwijlen.

Schep hier op over je mussennest, klaag over je slakken of de buren met een betonnen woestenij!

Klim hier op je zeepkist en vertel waarom kale tegeltuinen stom zijn. Of laat zien met plaatjes hoe het niet moet en hoe het wel moet. Misschien inspireren we op deze manier de twijfelaars.

voorbeeld:

Dit is geen tuin.

Dit wel

link naar deel 1
Hier ook de halve voortuin onder de klimop. Maarja de bak zit vol, en de restafvalbak heb ik ook maar vol gepropt. Die klimop wortelt aardig diep. Ik liep te trekken aan een minstens 70cm lange wortel. Wortel brak af en ik kukelde zo achterover en lag plat gestrekt in de voortuin. Gelukkig heeft niemand het gezien
Alle reacties Link kopieren
Hoop dat je je geen pijn gedaan hebt Matroesjka.

Hier hadden de buren een geheel lege bak! De poort is dus weer zoals ik hem vond.
Nee haha niet bezeerd. Alleen veel zand in mijn haar.
De muis was piepklein en met twee kleine stokjes bevrijd. Die was wel dubbel gevouwen.

Het is dus helemaal niet zeker dat mijn schuur vol zit. Schuur is nu wel een stuk leger. Geveegd is die nu ook.

Die van de meeuwen kende ik nog niet.

Wel heb ik mussen gezien die heel brutaal gebak kwamen pikken van een aantal oudere dames. (Jaren geleden.)
Oei matroesjka in de tuin werken kan gevaarlijk zijn he

Felix handig dat je de lege bak van de buren kon gebruiken. Hebben wij vandaag ook gedaan, wat struiken gesnoeid, buxus bijgeknipt, gras gemaaid en oeps onze bak al vol.

Een leeg stuk border is nu opgevuld met een souvenir uit Oostenrijk, siergras, heide en op het terras potten met winterviooltjes.
Ik heb nu overal hoopjes snoei afval in de tuin liggen... De bak zit al een week vol maar kan het toch niet laten. Doe morgen wel even een rondje buren om te vragen of ik wat kwijt kan, en anders komt het wel later.

1 stukje border is nu klaar, ik ga morgen wel weer verder. CC je vlinderstruiken staan geplant! Ben benieuwd of ze gaan aanslaan.

Over vlinderstruik gesproken; mijn gele heeft bedacht om vlak naast de struik zichzelf al een nieuwe stekje te geven. Wie wil er als eerste een stekje? First come first serve.
quote:Bosbessen schreef op 10 september 2016 @ 19:58:

CC je vlinderstruikenjes staan geplant! Ben benieuwd of ze gaan aanslaan.

Ik hoop dat ze het goed gaan doen Bes!
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
quote:Calamitycat schreef op 10 september 2016 @ 20:30:

[...]

Ik hoop dat ze het goed gaan doen Bes! Ik hoop het ook! Nogmaals bedankt. Morgen de andere zaadjes.
zo,ben ik ook weer eens.

Ik heb komende week vrij, moet nodig weer in de tuin bezig. De boel raakt al aardig uitgebloeid, hier en daar maar wat gaan snoeien. Mijn appels kunnen geplukt worden (zitten wel een stuk of 8 aan ;) ) gras kan weer gemaaid worden.

Als de appel -en perenboom het blad verloren zijn, dan kan ik die gaan verplanten. Moet even kijken waar ik ze neer kan zetten. Mss ook wel in 2 grote potten zetten op mijn terras of zo.
Bosbessen

Als je van je stekje af moet
quote:Felix_Urbexicus schreef op 11 september 2016 @ 08:20:

Bosbessen

Als je van je stekje af moet Ja hoor! Stuur maar een pb!
Met een beetje mazzel is de muis mee genomen door een kat die hier voorbij kwam wandelen.

Ik heb nu drie vallen staan en ga dapper verder met leeg ruimen.

Ik kan ze altijd nog bij de buren in de bak gooien als die net is leeg gemaakt. In ruil voor die ene hondendrol.

Ik twijfel of mijn Rozemarijn niet toch lavendel is.
Je kan het verschil ruiken door een blaadje te kneuzen Pumps.
Fijn dat je minder muizen hebt Pumps!

Wat tuin klus plaatjes (die gaan vanavond wel weer weg). Sommige zijn een beetje wazig want ik maak ze met mijn telefoon.

Begin van de border weghalen.

*poef*

Nieuwe border erin leggen.

*poef*

En toen was ik er wel klaar mee. (CC Je stekjes staan achter de esdoorn)

*poef*

Alle lelijke borders er eindelijk uit.

*poef*

Denk dat ik de border nog meer naar achter doortrek (langs de stoelen) maar dat wordt een klus voor volgende week. Moet de aarde/zand weer wat beter verder en nog wat meer tuinaarde erbij kopen.

*poef*
Goed bezig Bes! Dat wordt een plaatje, dat is nu al te zien. Maar wat een klus

Leuke fleurige tuinstoelen heb je
Dierproeven.
Dankje! Gelukkig sneller mee klaar dan dat ik eerst dacht. Gisteren en vandaag mee bezig geweest. Ja ben er ook blij mee, behalve dat ze ineens niet meer te koop waren. Toen kwam ik die bruine bij de Kwantum tegen, voor de helft van de prijs. Op de gok gekocht en blijken het precies dezelfde stoelen maar dan in een ander kleurtje. Ik hou wel van kleuren en printjes door elkaar. Vrolijke bende, dat idee.

En mag ik jullie voorstellen aan de snoei afval muur uit de hel. Of naja niet, anders was hij al verbrand...

*poef*
Leuk juist die muur! Goed voor de beestjes

Lekker bezig bosbessen!
We hebben dezelfde tuinschaar
Dat is ook zo, maar het neemt teveel ruimte in momenteel. Ik wil best hoekjes en plekjes maken, maar het hoeft voor mij niet 4 meter breed te zijn.

Haha! Nou, daar heb ik het dus voor elkaar gekregen om hapjes uit te halen.
quote:Bosbessen schreef op 11 september 2016 @ 14:13:

En mag ik jullie voorstellen aan de snoei afval muur uit de hel. Of naja niet, anders was hij al verbrand...

(

Ik vind 'em ook leuk die muur! Perfect voor egeltjes ook.
Dierproeven.
Van mij mogen jullie hem hebben!
Dierproeven.
Zonet nog even wat planten in de borders gezet... Een verbena, bonte heuchera, een winterharde fuchsia en een paar tuingeraniums, en een hoge anemoon.

Voor ik alles echt vol heb staan ben ik denk ik nog wel twee zomers verder, maar dat is prima. Ik zit erover te denken om mijn vijg in pot toch maar in de tuin te zetten, in de volle grond. Iemand een idee hoe hard dat groeit en hoe groot dat in ons klimaat wordt?

In Mallorca zag ik ze in reuzenformaat, maar ik, denk niet dat het in ons kikkerlandje zo hard gaat. Iemand ervaring mee?
De vijg die hier stond was een paar meter hoog en groeide als kool. Stond zo'n beetje de hele dag in de zon en deed het prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven