Afgrijselijke kindernamen The Sequel!

30-08-2016 22:13 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weer 3000 posts achter de rug met de meest afschuwelijke kindernamen ter wereld.

We vinden er vast nóg 3000 toch?

Hier gaan we gezellig verder!
668, the neighbour of the Beast
quote:ekeim schreef op 11 september 2016 @ 00:20:

Worden er eigenlijk nog veel kinderen geboren wiens roepnaam anders is dan hun eerste voornaam? Zoals vroeger, dat je Geertruida Johanna heet maar je roepnaam Truus is? Iemand een idee?

Ja. De mijne.

Maar ze heet geen Truus.

Worden er eigenlijk nog veel kinderen geboren wiens roepnaam anders is dan hun eerste voornaam? Zoals vroeger, dat je Geertruida Johanna heet maar je roepnaam Truus is? Iemand een idee?

Ik heb zulke namen. En heel expres mijn kind niet op deze manier genoemd. Want het is best onhandig.

Mijn dochter heet 'Bambi Feline' en we noemen haar 'Bambi'. Fictieve namen natuurlijk :-)
quote:Zanahoria schreef op 10 september 2016 @ 22:54:

[...]

Hmmm ja, op zich wel. Ik had laatst contact met een recruiter met echt een vreemde naam. Ik wil de naam hier niet posten ivm herkenbaarheid, maar het was iets van Kickje Stippel. Moest toch even googlen of het een grappig bedoelde pseudoniem was ofzo of echt zijn naam. Ik zie dan een stripfiguur voor me, geen recruiter.En dan? Neem je diegene niet serieus? Wil je geen zaken doen?

Worden er eigenlijk nog veel kinderen geboren wiens roepnaam anders is dan hun eerste voornaam? Zoals vroeger, dat je Geertruida Johanna heet maar je roepnaam Truus is? Iemand een idee?Denk dat dat vooral nog voorkomt bij streng gelovige mensen. Alledrie de kinderen van een collega hebben een roepnaam die afgeleid is van hun tweede voornaam. Kinderen hebben heel erg bijbelse namen, maar gelukkig voor hen gangbare roepnamen.
Zag laatst een naam voorbij komen van een meisje en haar voornaam was Loo. Dan vraag ik mij af hoe dat in de praktijk gaat met zo'n naam. Het bekt op zich al niet lekker en de kinderen in de klas roepen die hallo Loo? Of zouden de ouders het uitspreken als Loe? Dat klinkt dan weer als het engelse lu dat plee betekend, ook niet leuk.

En als zo'n arm kind zich moet voorstellen dan moet ze zo'n naam steeds herhalen.
quote:Frizz schreef op 11 september 2016 @ 10:12:

[...]

En dan? Neem je diegene niet serieus? Wil je geen zaken doen?Ik denk dat ik in eerste instantie dan iemand wel wat minder serieus neem. Niet eens zozeer bewust, maar meer omdat ik dan automatisch een stripfiguur voor me zie. De naam stond onderaan een email, als het bij een face to face contact was geweest, dan had ik dat niet gehad. Dan heb je meteen een beeld van iemand omdat je ziet hoe diegene is. Nu had ik alleen een naam.
Ik kom een Jayvano tegen op Facebook.

Die snap ik ook niet.
668, the neighbour of the Beast
Zojuist gezien op Facebook. Twee broertjes:

Jaihzihiön Jizri Jazínn

en

Jizhmahaël Jizri Jemuél

Ik weet niet of ik erom moet lachen of moet huilen.

Hun eerste naam is hun roepnaam; hoe zou je die uitspreken?
quote:Appels schreef op 12 september 2016 @ 09:25:

Zojuist gezien op Facebook. Twee broertjes:

Jaihzihiön Jizri Jazínn

en

Jizhmahaël Jizri Jemuél

Ik weet niet of ik erom moet lachen of moet huilen.

Hun eerste naam is hun roepnaam; hoe zou je die uitspreken?Ik vind het Hebreeuws klinken. Hebben de ouders hun roots in Israël?
quote:Frizz schreef op 10 september 2016 @ 11:15:

Of zulke namen zijn tegen die tijd gewoon vrij normaal. Wat vond men 30-40 jaar geleden dan namen die echt niet kunnen? Ontmoet jij nu weleens een advocaat/cardioloog/makelaar/whatever die jij niet serieus neemt vanwege zijn of haar naam? Ik niet eigenlijk.

Ik ben nog van de generatie die mensen die ik niet goed ken bij de achternaam noem.

Dan maakt de voornaam niet uit, inderdaad. En mogelijk zijn er over 25 jaar een half miljoen Dj- of Dz- namen in Nederlanden.

Ach, ik heb gewoon een bloedhekel aan van die zelfverzonnen modenamen die alleen bij een peuter passen. Heb al meerdere malen mijn gal gespuid over de naam "Vlinder" die alleen past bij een tenger meisje tot max. 10 jaar en allesbehalve bij een forse maatschappelijk werkster van 56 met leesbril en moeilijke voeten.
quote:benq schreef op 11 september 2016 @ 12:25:

Zag laatst een naam voorbij komen van een meisje en haar voornaam was Loo. Dan vraag ik mij af hoe dat in de praktijk gaat met zo'n naam. Het bekt op zich al niet lekker en de kinderen in de klas roepen die hallo Loo? Of zouden de ouders het uitspreken als Loe? Dat klinkt dan weer als het engelse lu dat plee betekend, ook niet leuk.

En als zo'n arm kind zich moet voorstellen dan moet ze zo'n naam steeds herhalen.

Sterker nog, het Engelse woord voor plee schrijf je daadwerkelijk als loo.

Zo ken ik een Silly, ouders kenden dat Engelse woord klaarblijkelijk niet.
Loo is stom.

Ik hoorde vandaag een pareltje! Er zit een nieuwe kleuter op school: hoe je het schrijft weet ik niet, maar je spreekt het uit als "djestie". Een dot van een meisje om te zien, maar die naam is verschrikkelijk.
quote:amarna schreef op 12 september 2016 @ 09:31:

[...]

Ik vind het Hebreeuws klinken. Hebben de ouders hun roots in Israël?Nee. Volgens mij is moeder Priscilla gewoon lekker aan de knutsel gegaan met een hoop j's, h's, z-en, trema's en accents aigu. De jongetjes zijn bruin met kroeshaar.
Ik zag vandaag een Kaysia voorbij komen op fb.
quote:Appels schreef op 12 september 2016 @ 09:53:

[...]

Nee. Volgens mij is moeder Priscilla gewoon lekker aan de knutsel gegaan met een hoop j's, h's, z-en, trema's en accents aigu. De jongetjes zijn bruin met kroeshaar.

Arme jongetjes! Die zijn voorbestemd om hun hele leven lang overal en altijd hun voornaam te moeten spellen.

Tenzij ze bij de burgerlijke stand een naamswijziging aanvragen.
Loo doet me denken aan Lo van The Hills.

Maar die heette eigenlijk Lauren, Lo was haar nickname.
quote:fee90 schreef op 10 september 2016 @ 11:15:

Leva.

Voor een meisje. Wilde zeker een jongen en Levi noemen of Eva was al bezet in de familie.Ik vind Leva niet bijzonder leuk, maar ook niet heel raar.
quote:benq schreef op 11 september 2016 @ 12:25:

En als zo'n arm kind zich moet voorstellen dan moet ze zo'n naam steeds herhalen. , dat arme kind. Loo...
quote:Mugske schreef op 11 september 2016 @ 11:43:

[...]

Denk dat dat vooral nog voorkomt bij streng gelovige mensen. Alledrie de kinderen van een collega hebben een roepnaam die afgeleid is van hun tweede voornaam. Kinderen hebben heel erg bijbelse namen, maar gelukkig voor hen gangbare roepnamen.

Wij zijn niet gelovig, maar ons kind heeft idd een roepnaam die anders is dan de officiële naam.

Hij is vernoemd, alle oudste zonen in de familie hebben dezelfde naam, en dat wilden wij niet doorbreken.

Bovendien vinden wij zijn roepnaam erg leuk, en hij past perfect bij ons kind
quote:Appels schreef op 12 september 2016 @ 09:53:

[...]

Nee. Volgens mij is moeder Priscilla gewoon lekker aan de knutsel gegaan met een hoop j's, h's, z-en, trema's en accents aigu. De jongetjes zijn bruin met kroeshaar.Je weet dat je ook bijvoorbeeld Surinaamse Joden hebt?
quote:Frizz schreef op 12 september 2016 @ 10:54:

[...]

Je weet dat je ook bijvoorbeeld Surinaamse Joden hebt?Uiteraard. Maar de namen waar het hier om gaat bestaan überhaupt niet; ze zijn zelfverzonnen.
quote:loveleigh schreef op 02 september 2016 @ 15:46:

Collega vertelde dat er een in haar buurt een meisje was geboren met de naam "Snoes".

Collega is Duits en ze vroeg of het een normale naam was hier....

Deze ken ik ook! En haar ouders zijn maar wat trots dat ze zo'n originele naam hebben gegeven

Op de middelbare school had ik een meisje in de klas die Annetje heet, uit te spreken als kleine Anne (Anne-tje). In het begin van het jaar gaan de leraren alle namen af om te controleren of de klassenlijst klopt. Bij deze naam aangekomen zei een van de docenten: Annet-je (kleine Annet). Iedereen moest heel hard lachen, Annetje zelf het hardst, want die uitspraak sloeg toch echt neeeergens op! Nee, Anne-tje is inderdaad een heel gebruikelijke naam...

Ik weet niet of ik hem al eens voorbij heb zien komen, maar een kennis van mij heeft 2 kinderen; Peer (jongen) en Prins (meisje).

En ik ken een Djermo. Zo'n voornaam met de eerste letters Dj- moet verboden worden! Die ouders hebben sowieso dyslexie.
Dit weekend hoorde ik over een jongetje dat door zijn moeder (Nigeria of Ghana, een van de twee) op bijzondere wijze vernoemd was. Nu komen daar al namen voor als Precious, Blessing en dergelijke, maar dit jochie had als roepnamen Steven Seagal. En dan een prachtige Afrikaanse achternaam erachter.
quote:PowerCube schreef op 07 september 2016 @ 13:32:

[...]

Ubbe is volgens mij een Noord-Nederlandse naam en geen verzinsel. Maar dat neemt niet weg dat ik er ook niet zo van gecharmeerd ben :-) Mis vind ik wel vreselijk!Ik kom uit het noorden en ik heb nog nooit van Ubbe gehoord. Meertens even gecheckt en de naam komt niet heel veel voor, maar wel alleen in Drenthe.
quote:Appels schreef op 12 september 2016 @ 11:04:

[...]

Uiteraard. Maar de namen waar het hier om gaat bestaan überhaupt niet; ze zijn zelfverzonnen.

Niet helemaal natuurlijk.

Yishma'el is een Herbreeuwse naam. Ik heb niet heel veel verstand van Herbreeuws, maar volgens mij kun je dit ook op veel andere manieren schrijven omdat de Herbreeuwse letters niet overeenkomen met het Latijnse alfabet. Alleen hebben ze hier wel een hele creatieve spelling op losgelaten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven