Centraal Moderatortopic

06-05-2016 16:08 2991 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Hier zijn onze algemene voorwaarden en de huisregels van het Viva forum terug te vinden.

Hier zijn de mededelingen van het Viva forum terug te vinden.

Hier is het reactie/bugstopic deel 3 terug te vinden.

Hier kun je de beleidsmededelingen terugvinden.

Hier kan je de `plaatjesplak-functie` aanvragen.

Hier kan je hoofdletters aanvragen.

Hier is het vorige deel van het CM topic te vinden.

Hier vind je de terugkoppeling van de feedbackpop-up

Hier vind je het bantopic

Hier vind je de mogelijkheid om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-09-2016 14:36
Reden: offtopic
% gewijzigd
Mods, er zit op Eten een student die, heel zielig, nooit heeft geleerd om begrijpend te lezen. Vraagt om hulp bij haar onderzoek voor school...

Zo sneu, dat al die lessen begrijpend lezen toch iedere keer voor nop gegeven blijken te worden... Kunnen jullie een bijspijker-cursus geven?

blueeyes*3 in "Gezond ontbijt product 'To Go'"
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-09-2016 14:41
% gewijzigd
quote:blueeyes*3 schreef op 12 september 2016 @ 14:15:

Mods, er zit op Eten een student die, heel zielig, nooit heeft geleerd om begrijpend te lezen. Vraagt om hulp bij haar onderzoek voor school...

Zo sneu, dat al die lessen begrijpend lezen toch iedere keer voor nop gegeven blijken te worden... Kunnen jullie een bijspijker-cursus geven?

blueeyes*3 in "Gezond ontbijt product 'To Go'"

Beste blueeyes*3,

bedankt voor de melding. Zou je de volgende keer het bericht willen staffen, we willen het hier graag zo overizchtelijk mogelijk houden.

Nogmaals bedankt.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

Het topic 'Gezond ontbijt product 'To Go'' is verwijderd ivm een onderzoekje.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-09-2016 14:57
% gewijzigd
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Het topic 'Geboorte Cadeau Project' is verwijderd ivm onderzoekje.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva

Ik heb jullie gemaild.
quote:ModeratorViva schreef op 12 september 2016 @ 14:41:

[...]

Beste blueeyes*3,

bedankt voor de melding. Zou je de volgende keer het bericht willen staffen, we willen het hier graag zo overizchtelijk mogelijk houden.

Nogmaals bedankt.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forumGeldt toch net zo goed voor al die verzoeken om tikfouten in titels te verbeteren, om dingen te verplaatsen, etc? En meldingen dat er een mail gestuurd is?
quote:Marana_ schreef op 12 september 2016 @ 22:06:

[...]

Geldt toch net zo goed voor al die verzoeken om tikfouten in titels te verbeteren, om dingen te verplaatsen, etc? En meldingen dat er een mail gestuurd is?

Een melding wordt niet sneller beoordeeld als het op het CM wordt geplaatst. We stellen het dan ook zeer op prijs als deze meldingen via een stafmelding worden gedaan. Zo blijft het CM een stuk overzichtelijker.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva

Misschien handig om het dan consequent te melden tegen iedereen, niet alleen nu toevallig een keertje tegen Blueeyes. Sommige mensen melden wel heel regelmatig hier allerlei zaken die ze beter kunnen staffen, of als ze hebben gemaild gewoon eerst een poosje afwachten of er reactie op de mail komt.
Maar mods even een serieuze vraag. Waarvoor is het CM topic dan eigenlijk bedoeld als we alles maar moeten mailen en staffen?
Mods op de pijler plaatjesplakfunctie aanvragen wordt niet echt gereageerd dus vandaar hier. Mag ik plaatjes plakken?
quote:Marana_ schreef op 12 september 2016 @ 22:22:

Misschien handig om het dan consequent te melden tegen iedereen, niet alleen nu toevallig een keertje tegen Blueeyes. Sommige mensen melden wel heel regelmatig hier allerlei zaken die ze beter kunnen staffen, of als ze hebben gemaild gewoon eerst een poosje afwachten of er reactie op de mail komt.

Bedankt voor de tip! We nemen het mee.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva

quote:kyralon schreef op 12 september 2016 @ 22:37:

Mods op de pijler plaatjesplakfunctie aanvragen wordt niet echt gereageerd dus vandaar hier. Mag ik plaatjes plakken?

In de openingspost van het topic 'Plaatjesplakken? Mail ons en vraag het aan' staat duidelijk omschreven hoe te werk moet worden gegaan. De topictitel geeft het al een klein beetje weg.

Om onduidelijkheid te voorkomen hebben we het topic gesloten. Men kan dus alleen nog maar de OP lezen.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva

quote:ModeratorViva schreef op 12 september 2016 @ 23:20:

[...]

In de openingspost van het topic 'Plaatjesplakken? Mail ons en vraag het aan' staat duidelijk omschreven hoe te werk moet worden gegaan. De topictitel geeft het al een klein beetje weg.

Om onduidelijkheid te voorkomen hebben we het topic gesloten. Men kan dus alleen nog maar de OP lezen.

Met vriendelijke groet,

Moderator VivaZou het kunnen dat dat mis is gegaan? Want je kan nu nog gewoon reageren.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
quote:Philae schreef op 12 september 2016 @ 22:28:

Maar mods even een serieuze vraag. Waarvoor is het CM topic dan eigenlijk bedoeld als we alles maar moeten mailen en staffen?

Het CM topic is voornamelijk bedoeld om mededelingen van onze kant te communiceren naar de forummers. Dit is in feite niet iets nieuws, maar door off-topicreacties wordt dit topic soms onoverzichtelijk. Hier zullen we strenger op modereren.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva

quote:ModeratorViva schreef op 12 september 2016 @ 23:34:

[...]

Het CM topic is voornamelijk bedoeld om mededelingen van onze kant te communiceren naar de forummers. Dit is in feite niet iets nieuws, maar door off-topicreacties wordt dit topic soms onoverzichtelijk. Hier zullen we strenger op modereren.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva

Ik begrijp jullie. Zal lastig zijn wanneer dit topic volstroomt met vage klachten.

Langs de andere kant zijn er al een week lang stafjes uitgedeeld voor vrouwke2016 en waarom2016 voor dubbelnicken. Ik heb ook gestafd. Werd niets mee gedaan tot er iemand in dit topic om uitleg kwam vragen. Dus blijkbaar loont het wel om te klagen in dit topic.

Er is toch ook een mededeling-topic waar posters niet op kunnen posten? Dus waarom mogen we hier geen vragen stellen?

Het lijkt me moeilijk, dit forum moeten beheren. Maar als jullie geen duidelijke regel kunnen stellen, kun je ook niet verwachten dat wij weten wat mag/niet mag.
quote:Sayre schreef op 12 september 2016 @ 23:53:

[...]

Ik begrijp jullie. Zal lastig zijn wanneer dit topic volstroomt met vage klachten.

Langs de andere kant zijn er al een week lang stafjes uitgedeeld voor vrouwke2016 en waarom2016 voor dubbelnicken. Ik heb ook gestafd. Werd niets mee gedaan tot er iemand in dit topic om uitleg kwam vragen. Dus blijkbaar loont het wel om te klagen in dit topic.

Er is toch ook een mededeling-topic waar posters niet op kunnen posten? Dus waarom mogen we hier geen vragen stellen?

Het lijkt me moeilijk, dit forum moeten beheren. Maar als jullie geen duidelijke regel kunnen stellen, kun je ook niet verwachten dat wij weten wat mag/niet mag.

Beste Sayre,

Het is ook niet zo dat we het CM op slot zetten. Er is altijd ruimte voor vragen, maar deze moeten alleen wel volgens de huisregels zijn.

In de kwestie die je aanhaalt, zijn we inderdaad op de hoogte gesteld door stafmeldingen. Achter de schermen hebben we deze stafmeldingen dan ook beoordeeld en besproken. Af en toe is het zo dat we bepaalde beslissingen nog niet kunnen nemen door verschillende oorzaken, omdat bijvoorbeeld deze achter de schermen (nog) niet aantoonbaar zijn. Dit kost soms tijd, zodat we zeker zijn van onze beslissing. En zelfs dan komt het voor dat we een fout maken. Het is en blijft vaak werken in een grijs gebied.

Hopende op je begrip.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva

quote:ModeratorViva schreef op 13 september 2016 @ 00:30:

[...]

Beste Sayre,

Het is ook niet zo dat we het CM op slot zetten. Er is altijd ruimte voor vragen, maar deze moeten alleen wel volgens de huisregels zijn.

In de kwestie die je aanhaalt, zijn we inderdaad op de hoogte gesteld door stafmeldingen. Achter de schermen hebben we deze stafmeldingen dan ook beoordeeld en besproken. Af en toe is het zo dat we bepaalde beslissingen nog niet kunnen nemen door verschillende oorzaken, omdat bijvoorbeeld deze achter de schermen (nog) niet aantoonbaar zijn. Dit kost soms tijd, zodat we zeker zijn van onze beslissing. En zelfs dan komt het voor dat we een fout maken. Het is en blijft vaak werken in een grijs gebied.

Hopende op je begrip.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva

Dank je wel voor een antwoord.

(En sorry dat jij nu nog moet werken)

Het is nog steeds niet duidelijk (wat me weer op mijn punt brengt dat je van ons niet kunt verwachten dat we ons aan de onduidelijke regels houden), maar ik vind het wel héél leuk dat er een antwoord komt/ik niet gewist ben.

Als ik eerlijk ben, ik wil niet met jullie ruilen. Lijkt me een ondankbare baan. Maar kunnen jullie ook ook onze frustraties begrijpen? Soms is een duidelijk antwoord beter dan veelvuldig gewis en vragen om te staffen waar dan niets mee gedaan wordt.
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-09-2016 10:06
Reden: off- topic
% gewijzigd
quote:ModeratorViva schreef op 12 september 2016 @ 23:34:

[...]

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva

Oke bedankt!

Misschien is het dan een goed idee om het reageren hier ook uit te schakelen zodat jullie alleen de mededelingen kunnen posten zonder dat wij er tussendoor kunnen reageren. Of zeg ik nu iets heel stoms?
DURF TE VRAGEN DEEL 6 is (zo goed als) vol, kan er een slotje op?
...
anoniem_189327 wijzigde dit bericht op 13-09-2016 07:50
Reden: Dubbel
% gewijzigd
quote:Philae schreef op 13 september 2016 @ 06:30:

Misschien is het dan een goed idee om het reageren hier ook uit te schakelen zodat jullie alleen de mededelingen kunnen posten zonder dat wij er tussendoor kunnen reageren. Of zeg ik nu iets heel stoms?Daar is toch het topic Moderator Mededelingen voor?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven