Stoomreiniger vloeren

12-09-2016 14:32 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel over de aankoop van een stoomreiniger voor mijn vloeren (tegels). Ik woon in een appartement en kan dus niet gewoon dweilen en het vuile water naar buiten trekken. Verder stoor ik me aan een aantal vlekken die met gewoon dweilen niet weggaan en zoek ik iets om mijn autozetels schoon te maken.

Heeft er iemand ervaring met zo'n sledestoomreiniger (vb Kärcher SC3 premium)? Blijft de vloer niet te nat ? Blijven er strepen achter? Krijg je zelfs na grondig stofzuigen van die aangekoekte natte stofhoopjes in de hoeken omdat je het water met vuil niet echt verwijdert? Of is de microvezeldoek zo goed dat ie dit opneemt?

Het is weeral een plaatsinnemend toestel. Voor ik er mijn geld aan uitgeef, wil ik graag zeker weten dat het weer niet in de bergplaats blijft staan na 2 x gebruiken. De reviews online zijn over het algemeen goed. Maar ik weet nooit zo goed of ik die kan geloven. Dan vertrouw ik meer op ervaringsdeskundigen hier

Alvast bedankt!
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Je kan toch gewoon dweilen in een appartement. Ik woon ook in een appartement en dweil ook gewoon wekelijks als ik zin heb.

Ik heb dit ding.

Ik heb die stoomdingen in mijn thuiszorg tijd wel gebruikt maar kostte me veel meer tijd en vond ze onhandig dan gewoon dweilen met een emmer en sop.
De mijne wordt vanmiddag bezorgd.
Dat ding staat na twee keer gebruiken in de kast om daar te verstoffen.

Je kan toch gewoon dweilen met een mop, daar heb je toch geen trekker voor nodig.

Je bent nogal wat van plan. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat het een kliederboel wordt.
quote:Cateautje schreef op 12 september 2016 @ 14:41:

Dat ding staat na twee keer gebruiken in de kast om daar te verstoffen.

Je kan toch gewoon dweilen met een mop, daar heb je toch geen trekker voor nodig.

Je bent nogal wat van plan. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat het een kliederboel wordt.Dat klopt niet ik heb ook een karcher en gebruik hem zeker 3x per week.
quote:dolfje schreef op 12 september 2016 @ 14:39:

Je kan toch gewoon dweilen in een appartement. Ik woon ook in een appartement en dweil ook gewoon wekelijks als ik zin heb.

Ik heb dit ding.

Ik heb die stoomdingen in mijn thuiszorg tijd wel gebruikt maar kostte me veel meer tijd en vond ze onhandig dan gewoon dweilen met een emmer en sop.

Ja, natuurlijk dweil ik nu wel. Maar dan moet je altijd dat vuile water opsoppen (zoals wij dat zeggen ), je kan het niet naar buiten trekken (dat zou me pas echt het gevoel geven dat het proper is).

Je plaatje toont een strijkijzer...
quote:Frizz schreef op 12 september 2016 @ 14:41:

De mijne wordt vanmiddag bezorgd.Laat je weten hoe hij bevalt?
quote:MrsNiceGuy schreef op 12 september 2016 @ 14:47:

[...]

Laat je weten hoe hij bevalt? Ik vind hem fijn vooral voor de tegels van de badkamer. En wasbakken.
Karcher SC5 premium hier en heel tevreden! Maakt duidelijk beter schoon dan gewoon dweilen.
Life is short. Eat dessert first.
quote:MrsNiceGuy schreef op 12 september 2016 @ 14:45:

[...]

Ja, natuurlijk dweil ik nu wel. Maar dan moet je altijd dat vuile water opsoppen (zoals wij dat zeggen ), je kan het niet naar buiten trekken (dat zou me pas echt het gevoel geven dat het proper is).

Je plaatje toont een strijkijzer...

Bij mij doet de link het wel. Zo''n vloerwisser met een ding wat de was in kan.

Ik heb laminaat dus ik dweil sowieso niet heel erg nat. En zo vies is het hier niet.
O, ik gebruik 'm alleen voor de vloer trouwens.
quote:Cateautje schreef op 12 september 2016 @ 14:41:

Je bent nogal wat van plan. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat het een kliederboel wordt.Wat bedoel je? Ik wil het gewoon snel en efficient proper
quote:MrsNiceGuy schreef op 12 september 2016 @ 14:50:

[...]

Wat bedoel je? Ik wil het gewoon snel en efficient proper

Mijn ervaring is dat die dingen niet snel zijn.

Laatst was een vriend van ons zijn ramen aan het wassen ook met een stoom apparaat en dat ging ook stukken langzamer dan gewoon met spons,zeem en trekker.
quote:doornroosje9 schreef op 12 september 2016 @ 14:50:

Karcher SC5 premium hier en heel tevreden! Maakt duidelijk beter schoon dan gewoon dweilen.Eens.
quote:doornroosje9 schreef op 12 september 2016 @ 14:50:

Karcher SC5 premium hier en heel tevreden! Maakt duidelijk beter schoon dan gewoon dweilen.Zou het verschil met een SC3 erg groot zijn? Het prijsverschil namelijk wel...
Ik heb gewoon de goedkoopste dirt devil, m318 geloof ik, je moet er bij n andere even op letten dat er een kalkfilter in zit, het waterreservoir eruit kan bij t vullen en je een apart reservoir voor eventueel allesreiniger hebt. Ik vind t ding ideaal! Had het veel eerder moeten kopen. Het is veeel makkelijker dan dweilen, en het wordt zichtbaar veel schoner.
quote:oemiee1234 schreef op 12 september 2016 @ 15:06:

Ik heb gewoon de goedkoopste dirt devil, m318 geloof ik, je moet er bij n andere even op letten dat er een kalkfilter in zit, het waterreservoir eruit kan bij t vullen en je een apart reservoir voor eventueel allesreiniger hebt. Ik vind t ding ideaal! Had het veel eerder moeten kopen. Het is veeel makkelijker dan dweilen, en het wordt zichtbaar veel schoner.Dat heeft die SC3 allemaal (behalve dat reservoir voor allesreiniger maar dat vind ik niet nodig) en het voordeel is dat het een sledemodel is. Je draagt dus het gewicht niet, lijkt me wat rugvriendelijker. Die van jou is wel een stuk goedkoper inderdaad.
quote:MrsNiceGuy schreef op 12 september 2016 @ 15:04:

[...]

Zou het verschil met een SC3 erg groot zijn? Het prijsverschil namelijk wel...

De snoerlengte is 2 meter langer, dacht ik.

De SC5 is 2200 watt, de SC3 1900 en de stoomdruk is 4,2 bar tov 3,5 bar. Ik heb ze toen uitgebreid vergeleken en toch voor de SC5 gekozen. Maar die andere is ook prima hoor.
quote:doornroosje9 schreef op 12 september 2016 @ 15:11:

[...]

De snoerlengte is 2 meter langer, dacht ik.

De SC5 is 2200 watt, de SC3 1900 en de stoomdruk is 4,2 bar tov 3,5 bar. Ik heb ze toen uitgebreid vergeleken en toch voor de SC5 gekozen. Maar die andere is ook prima hoor.Dank je wel!
Ik had eerst een Shark stoomreiniger, dat was een sledemodel. Het is dag en nacht verschil met een Karcher.

Heb je laminaat of stenen vloer?
Ik heb er ook één, geen Karcher. Het is ideaal. Alles wordt veel schoner nu, juist ook de moeilijke plekjes. De doek kan erna in de was. En het is heel fijn dat als je een moeilijke vlek in een stof hebt, je die ook gewoon kan stomen. Absoluut niet na 2x in de kast, ik zou willen dat ik hem eerder had gekocht. De vloer blijft precies vochtig genoeg achter, na een paar minuten is hij droog, bij mij nog iets sneller dan na gewoon dweilen.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
quote:doornroosje9 schreef op 12 september 2016 @ 15:13:

Ik had eerst een Shark stoomreiniger, dat was een sledemodel. Het is dag en nacht verschil met een Karcher.

Heb je laminaat of stenen vloer?

Stenen vloer!

Ik denk dat ik 'm ga bestellen!! Als zelfs de goedkopere merken hun werk goed doen, zal deze Kärcher echt wel doen wat ik wil dat ie doet.
quote:MrsNiceGuy schreef op 12 september 2016 @ 14:47:

[...]

Laat je weten hoe hij bevalt?

Als ik eraan denk.

Heb hem vooral om even gauw de vloer te doen na het eten (baby leert zelf eten) en ik heb hoge verwachtingen van het effect op m'n badkamer.
Oh en de SC3 trouwens, vond de prijs op Bol goed.
Ik lees even mee. Binnenkort stoppen we met onze hulp. Zij maakte plasjes water op de stenen vloer en ging zo dweilen. Ze verplaatste dus gewoon het vuil. En zelf denk ik ook dat een stoomreiniger vele malen beter schoonmaakt dan ikzelf met een dweil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven