Onze taal verandert ...
woensdag 14 september 2016 om 20:32
Onze kinderen gaan tegenwoordig naar schol.
Ze krijgen hil vil huiswerk en dat is haske stom.
De Koonklukke familie gaat naar Lech.
Faijenoord wordt (ooit) gehuldigd op de Kolsingol.
Vogels vliegen van Oost naar West Berlain
Omdat ze soms in het Oosten, soms ook in het Westen willen zain.
Onze taal is aan het veranderen. Met name de uitspraak.
Herkenbaar ?
Jammer ?
Ze krijgen hil vil huiswerk en dat is haske stom.
De Koonklukke familie gaat naar Lech.
Faijenoord wordt (ooit) gehuldigd op de Kolsingol.
Vogels vliegen van Oost naar West Berlain
Omdat ze soms in het Oosten, soms ook in het Westen willen zain.
Onze taal is aan het veranderen. Met name de uitspraak.
Herkenbaar ?
Jammer ?
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
woensdag 14 september 2016 om 21:42
woensdag 14 september 2016 om 22:17
Puberzoon maakt ook gretig gebruik van de ' nieuwe' taal.
Ergste vond ik ook dat hij soms echt denkt dat sommige woorden altijd al zo geweest zijn of zo horen.
Me fiets gt nr benede chill mr nr bove nie wtf.
Idd die toespraak van Beatrix uit 80, was normaal, keurig maar als ik het nu hoor klinkt t van zooo lang geleden.
Ergste vond ik ook dat hij soms echt denkt dat sommige woorden altijd al zo geweest zijn of zo horen.
Me fiets gt nr benede chill mr nr bove nie wtf.
Idd die toespraak van Beatrix uit 80, was normaal, keurig maar als ik het nu hoor klinkt t van zooo lang geleden.
woensdag 14 september 2016 om 22:50
De spatieziekte. Brrrrr.
Hoorde een toespraakje uit de jaren '50 van Trix. Deur heur veurgelezen, waarbij het volstrekt normaal bleek om malkander 'neger' te noemen. Of eskimo.
Taal verandert, uitspraak, woorden erbij, woorden eraf.
*heurt nu de ganze tijd de stem van de jongeheer van het polygoonjournaal in heur hoofd*
Hoorde een toespraakje uit de jaren '50 van Trix. Deur heur veurgelezen, waarbij het volstrekt normaal bleek om malkander 'neger' te noemen. Of eskimo.
*heurt nu de ganze tijd de stem van de jongeheer van het polygoonjournaal in heur hoofd*
woensdag 14 september 2016 om 22:57
quote:OmeHenk schreef op 14 september 2016 @ 22:50:
De spatieziekte. Brrrrr.
Gans, ganse, ganser!
Voor de rest, ganz gut!
De spatieziekte. Brrrrr.
Gans, ganse, ganser!
Voor de rest, ganz gut!
donderdag 15 september 2016 om 00:02
quote:OmeHenk schreef op 14 september 2016 @ 22:50:
De spatieziekte. Brrrrr.
*heurt nu de ganze tijd de stem van de jongeheer van het polygoonjournaal in heur hoofd*Volgens Wikipedia zijn er Inuit die liever eskimo genoemd worden...
De spatieziekte. Brrrrr.
*heurt nu de ganze tijd de stem van de jongeheer van het polygoonjournaal in heur hoofd*Volgens Wikipedia zijn er Inuit die liever eskimo genoemd worden...
Noem me lief nu ik nog leef!
donderdag 15 september 2016 om 08:52