Mode & Beauty alle pijlers

Saunakilt

15-09-2016 10:49 647 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben laatst met mijn vrouw voor de eerste naar de sauna gegaan. Dit was op een badkleding mag dag. Wij zijn gegaan in bad textiel omdat wij niet naakt willen om verschillende redenen.

De dag was fifty fifty kwa geklede en ongeklede mensen. Wij merkte echter dat we boze blikken kregen van ongeklede gasten en er waren zelfs mensen die begonnen te lachen. Wij hadden eigenlijk verwacht dat deze dag veel meer mensen gekleed zouden gaan omdat het de enigste dag in de maand is dat badkleding is toegestaan en deze dag daarom zouden mijden. Er hebben zelfs geklaagd bij de receptie dat er mensen in badkleding rondliepen. We hadden achteraf het gevoel dat we de regels van de Sauna onderneming hadden overtreden terwijl dit niet het geval is. Wij hebben ons aan de stilte regels gehouden en altijd in de sauna netjes een handdoek gelegd dus wij hebben ons niet misdragen.

Desondanks bovenstaande is ons de dag goed bevallen en hebben we toch kunnen genieten en relaxen. Wij gaan binnenkort eens voor de eerste keer naar een verplicht badkleding dag en we gaan kijken of ons dit beter bevalt. Een nadeel is echter dat de locatie die aan onze wensen voldoet kwa faciliteiten ons 400 KM reizen kost op een dag.

Omdat we in de toekomst wellicht nog een keer dichter in de buurt naar deze badkleding mag dag willen gaan waren oplossingen aan het bedenken om de volgende keer boze blikken en ongemakkelijke situaties te vermijden.

Wij vonden op internet wellicht de oplossing: de saunakilt. Dit is een soort badhanddoek met elastiek. Onze bedoeling is dan zonder badtextiel de sauna in te gaan en deze saunakilt te dragen.

Je ziet eigenlijk op elke promotiefoto van een sauna mensen met een badhanddoek om.

Wij vragen ons echter af hoe ongeklede saunagangers hier tegen aan kijken. Zal dit beter geaccepteerd worden dan met badtextiel de sauna in?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groetjes,

Mark
"Wellicht een goede tip ja om in een kleine sauna te beginnen is dit wel niet een ideale setting voor andere paren die uit zijn op iets anders?"

Dan ook maar niet meer samen naar de supermarkt of uit eten? Misschien kom je wel een ander paar tegen dat uit is op iets anders dan de wekelijkse bodschappen.
quote:nerdopviva schreef op 15 september 2016 @ 14:42:

[...]

Wat mij betreft niet. Ik ga alleen naar de sauna als iedereen gelijk (dus naakt) is. Ik kan namelijk niet in jouw hoofd kijken wat je motivatie is om gekleed te gaan. Veel sauna's hebben badkledingdagen voor mensen die liever niet naakt gaan. Ik begrijp niet zo goed waarom je maar blijft hameren op tolerantie op gemengde dagen. Als je je bekeken voelt tijdens zo'n gemengde dag, ga je naar een badkledingdag.

Edit: ik zie dat je bedekken met een handdoekje bedoelt. Dat handdoekje moet toch af als je gaat douchen of baden. En ik denk dat je meer aandacht trekt met krampachtig verbergen dan met ontspannen alles (even) laten zien.

We gaan ook naar een badkledingdag maar een aantal mensen geeft hier aan vervelende ervaringen gehad te hebben.

Als dit inderdaad niet goed bevalt wil ik toch graag weer gebruik maken van de MAG dag maar dan zonder badkleding alleen met een handdoek. Maar volgens mij heb je al aangegeven niet naar zulke dagen te gaan. Als ik bij jou in de sauna kom mag er geen handdoek gedragen worden. Wat ik graag wilde weten hoe mensen die een MAG dag bezoeken toleranter zijn tegenover mensen die toch proberen een stapje verder te gaan d.m.v. het dragen van een handdoek in de sauna.
quote:S-Meds schreef op 15 september :-)-) 2016 @ 15:13:

[...]

want je bent bang dat je een stijve krijgt?S-Meds je bent wel direct de hele tijd maar kan je humor wel waarderen
quote:MarkLI schreef op 15 september 2016 @ 15:16:

[...]

Als ik bij jou in de sauna kom mag er geen handdoek gedragen worden.

Maar dit klopt dus niet. Dat proberen we al een tijdje uit te leggen. Je mag zo'n beetje overal je handdoek omhouden.

Als ik in de sauna stap en geen zin heb om volledig naakt te gaan liggen, dan blijf ik zitten en sla ik de handdoek gewoon rond m'n onderlichaam. Niks mis mee toch?

Alleen de dingen waar je thuis ook naakt onder/in gaat (douche, bad) doe je daar ook naakt.

Ik durf wel haast te beweren dat de kans dat je mensen tegenkomt met oneerbare gedachten groter is bij een badkleding moet/mag dag, dan bij een badkleding verboden dag. En dat die kans ook hoger ligt bij zo'n mega commercieel saunapark (zoals de Zwaluwhoeve) dan bij een wat kleiner saunacomplex die veel minder/niet aan reclame en kortingsacties doet.
quote:MarkLI schreef op 15 september 2016 @ 15:04:

[...]

Marana,

Ik geloof je best alleen heb jij meer ervaring dan wij en kunt daar beter over oordelen. Wij zijn voor de eerste keer geweest net en hebben de boze blikken als enigste minpunt ervaren en voelden ons ongemakkelijk hierdoor als we niet alleen waren.

We gaan nu voor de eerste keer naar een badkleding dag en hopen dat dit ook lekker rustig is en relaxed kunnen genieten.Ik probeer je er dus voor te waarschuwen dat het juist op de badkledingdag in de Veluwse Bron niet rustig en relaxed is. Daarom heb ik het over andere dagen. Die badkledingdag is daar juist heel druk en lawaaierig en geen fijne sfeer. Dot heb ik zelf ervaren.quote:Ik heb net in de reactie van consuelabananahammok aangegeven dat mijn vrouw hetzelfde probleem had als zij aangaf.

Tuurlijk zou ik het niet leuk vinden als mijn vrouw begluurd wordt welke man of vrouw zou dat wel fijn vinden?

Mijn vriend. Hij is trots op mij en pronkt met me en vindt het leuk als anderen dat zien. Want ik ga met hem naar huis.

quote:Zij zelf ook niet echter als het gebeurt is dan is het gebeurt en kan er niets aan veranderd worden. Ik zelf vind het ook niet fijn hier op werk loopt een homo rond ik moet er niet aan denken als ik hem naakt in een sauna tegenkom. Deze bekijkt me al van top tot teen met kleren.

Waarom is dat erg? Erger dan wanneer een vrouw jou van top tot teen bekijkt? Hij weet dat jij hetero bent. Hij zal dus juist niets proberen. Een vrouwelijke collega misschien wel...

quote:Wellicht een goede tip ja om in een kleine sauna te beginnen is dit wel niet een ideale setting voor andere paren die uit zijn op iets anders?

We hebben wel gekeken naar privesaunas maar die zijn relatief best prijzig er zijn natuurlijk wel goedkopere maar we zoeken natuurlijk ook een beetje luxe.Paren die uit zijn op iets anders doen dat niet in de sauna. Wel in de kroeg of een parenclub of bepaalde sites. Maar niet in een sauna. Bovendien is dat verboden in de sauna.
Weet je dathet mij nooit opvalt, of een man een stijve heeft of niet, in de sauna? Ik zie dat gewoon niet. Want of ze dragen een handdoek of een badjas, of ik lig zelf in de sauna te relaxen en dan kijk ik niet naar anderen.
Toen ik jaren geleden voor het eerst met een vriendin naar de sauna ging, moest ik wel even wennen.

Best wel preuts opgevoed,dus de eerste keer je zelf letterlijk bloot geven was spannend. Went snel. Man getroffen die de sauna niet kende.Gelukkig vindt hij de sauna ook fijn en hebben we al vele sauna's samen bezocht.

We hebben alles al gezien (groot,dik, klein, tatoeages op alle lichaamsdelen, man met kunstbeen etc) en ik denk de rest van de bezoekers ook. Soms blijft je blik iets langer hangen, maar staren wordt het niet.
quote:Biebeltje schreef op 15 september 2016 @ 15:25:

[...]

Maar dit klopt dus niet. Dat proberen we al een tijdje uit te leggen. Je mag zo'n beetje overal je handdoek omhouden.

Als ik in de sauna stap en geen zin heb om volledig naakt te gaan liggen, dan blijf ik zitten en sla ik de handdoek gewoon rond m'n onderlichaam. Niks mis mee toch?

Alleen de dingen waar je thuis ook naakt onder/in gaat (douche, bad) doe je daar ook naakt.

Ik durf wel haast te beweren dat de kans dat je mensen tegenkomt met oneerbare gedachten groter is bij een badkleding moet/mag dag, dan bij een badkleding verboden dag. En dat die kans ook hoger ligt bij zo'n mega commercieel saunapark (zoals de Zwaluwhoeve) dan bij een wat kleiner saunacomplex die veel minder/niet aan reclame en kortingsacties doet.

Dit. Ik ga altijd naar kleinere complexen en altijd doordeweeks.

To, echt apart dat je zo angstig bent voor loerende blikken en paren die 'uit zijn op iets anders' en homo's die je bekijken.

Zegt meer over jezelf dan over andere bezoekers. Als het je allemaal zo zwaar valt, dan ga je toch lekker niet.

Ik ga al jaren naar de sauna en heb nog nooit het gevoel gehad dat er mannen of vrouwen naar me gluurden. Ja ze kijken wel, want ze hebben natuurlijk gewoon ogen. Maar niet omdat het vieze mensen waren, niet omdat ze me beoordeelden, niet omdat ze ergens op uit waren. En of het mannen, vrouwen, homo's, lesbiennes, jong, oud, dun, dik zijn maakt geen klap uit.

Die saunakilts vind ik harstikke grappig, gewoon aanschaffen als je dat prettig lijkt.
Badkleding aan in een sauna, persoonlijk moet ik er niet aan denken.

Wij gaan al twintig jaar naar de sauna zonder dat ik "vreemde"" dingen heb meegemaakt.

En we gaan zeker niet op badkledingdagen. Daar moet ik echt niet aandenken.

Wij kamperen ook al vele jaren op naturistencampings, misschien maakt dat "bloot gaan" voor ons ook wat makkelijker.
quote:Marana_ schreef op 15 september 2016 @ 15:42:

[...]

Ik probeer je er dus voor te waarschuwen dat het juist op de badkledingdag in de Veluwse Bron niet rustig en relaxed is. Daarom heb ik het over andere dagen. Die badkledingdag is daar juist heel druk en lawaaierig en geen fijne sfeer. Dot heb ik zelf ervaren.

[...]

Mijn vriend. Hij is trots op mij en pronkt met me en vindt het leuk als anderen dat zien. Want ik ga met hem naar huis.

[...]

Waarom is dat erg? Erger dan wanneer een vrouw jou van top tot teen bekijkt? Hij weet dat jij hetero bent. Hij zal dus juist niets proberen. Een vrouwelijke collega misschien wel...

[...]

Paren die uit zijn op iets anders doen dat niet in de sauna. Wel in de kroeg of een parenclub of bepaalde sites. Maar niet in een sauna. Bovendien is dat verboden in de sauna.

Marana,

pronken

het laten zien om er indruk mee te maken

Een reactie van iemand was hier dat iedereen gelijk moet zijn in de sauna dus iedereen naakt of niet.

Ik heb ook gelezen dat het niet uit maakt of je dik, dun, klein, oud of jong bent.

Wat heeft pronken dan met sauna te maken?

Er zijn ook mensen die geen mooi lichaam hebben moeten deze dan zo geconfronteerd worden met dat pronken?
quote:MarkLI schreef op 15 september 2016 @ 16:20:

[...]

Marana,

pronken

het laten zien om er indruk mee te maken

Een reactie van iemand was hier dat iedereen gelijk moet zijn in de sauna dus iedereen naakt of niet.

Ik heb ook gelezen dat het niet uit maakt of je dik, dun, klein, oud of jong bent.

Wat heeft pronken dan met sauna te maken?

Er zijn ook mensen die geen mooi lichaam hebben moeten deze dan zo geconfronteerd worden met dat pronken?Waarom maak je het zo groot? Ik heb geen lichaam om mee te pronken. Ik schaam me er helemaal niet voor, maar ik zie heus wel dat er vrouwen zijn met een mooier lichaam. Ik voel me helemaal niet geconfronteerd met die (mooiere) lichamen. En als iemand ermee wil pronken, gaat diegene zijn gang maar. En ik ben ervan overtuigd dat bijna elke saunaganger er zo over denkt.
Ik schrijf toch niet dat hij met mij pronkt in de sauna? Jammer dat je er juist dat uit haalt.
Dat doet hij dus in de kroeg en de parenclub.
Weet je, laat ook maar. Ik heb je willen waarschuw en dat het juist op badkledingdag niet rustig en relaxt is daar. Als je dat feit zo blijft negeren in alle berichten dan moet je het zelf maar ervaren.
Goh, ik ga altijd graag naar de sauna, liever niet op vrouwendag of badkledingdag want dan is het vaak druk.....weet je wat dus echt heerlijk rustig is? Ik draag normaal een bril en in de sauna dus niet, ik zie nooit of mensen zitten te gluren, ik zie iedereen zelf ook in een prettige soft-focus...heerlijk gewoon!
quote:nerdopviva schreef op 15 september 2016 @ 16:28:

[...]

Waarom maak je het zo groot? Ik heb geen lichaam om mee te pronken. Ik schaam me er helemaal niet voor, maar ik zie heus wel dat er vrouwen zijn met een mooier lichaam. Ik voel me helemaal niet geconfronteerd met die (mooiere) lichamen. En als iemand ermee wil pronken, gaat diegene zijn gang maar. En ik ben ervan overtuigd dat bijna elke saunaganger er zo over denkt.Ik vond het ook een rare reactie van TO. ik heb ook geen perfect lichaam maar ik voel mij wel op mijn gemak in de sauna. Ook als er vrouwen rondlopen die knapper zijn dan mij. Ik kan er zelfs bewondering voor hebben maar ik zou niet weten waarom ik mij minder comfortabel zou moeten voelen wanneer er een knappe vrouw naast mij komt zitten. Zullen we dan ook maar een aparte dag inlassen voor lelijke en knappe mensen?
quote:MarkLI schreef op 15 september 2016 @ 12:40:

[...]

Hallo Marana,

Ik vind het niet netjes om iemand die naakt is te bekijken. Probeerde dan ook zoveel mogelijk mijn ogen dicht te doen mede ook omdat ik last had van tranende ogen in de sauna. Echter begrijp wat je bedoeld in de whirpool kun je recht voor je uitkijken wat je wil er lopen mensen voor je neus voorbij en kijk je automatisch toch. Mijn vrouw ervaarde dit ook zo.

Waarom ik denk dat we begluurd worden dat kan ik niet zeggen als mensen in iemands hoofd konden kijken dan zat waarschijnlijk 90 % van de saunagasten met badkleding aan.

Ik vind het een beetje raar dat je het niet vervelend ervaart als iemand jou begluurd. Wat is bij jou dan wel de grens?

Ik hoop dat het die dag wel mee zal vallen aan de hand wat jij beschrijft over de badkleding dag Veluwse bron. Wij hadden wel veel dergelijke verhalen gelezen over de Zwaluwhoeve en hebben gelezen dat de Veluwse bron wat dat betreft wat rustiger is.

Bedankt verder voor je tips wat betreft het naakt naar de sauna gaan. Wellicht dat we in de toekomst als we ouder zijn ons hierheen durven te zetten.Ah, hier hebben we een spreekwoord voor. Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.

Oftewel, jij kijkt en gluurt zelf te graag en denkt daarom dat anderen dat ook doen.

Goedzo , blijf jij maar in het zwemkleding gedeelte Op types zoals jij zit een echte sauna bezoeker niet te wachten.
quote:MarkLI schreef op 15 september 2016 @ 12:49:

[...]

Nina nee ik ben rooms katholiek opgevoed.

Het was op vakantie in een hindoe tempel waar je een sarong moest dragen.

Laat ik de vraag omdraaien, vind jij het prettig als mensen naar je edele delen kijken?Nee daarom ga ik ook niet naar badpakkendag dus ontloop ik engerds zoals jij.
quote:MarkLI schreef op 15 september 2016 @ 12:49:

[...]

Nina nee ik ben rooms katholiek opgevoed.

Het was op vakantie in een hindoe tempel waar je een sarong moest dragen.

Laat ik de vraag omdraaien, vind jij het prettig als mensen naar je edele delen kijken?Enne, weinig edels aan hoor zo'n slurfje met een hangding er onder.
quote:MarkLI schreef op 15 september 2016 @ 13:07:

[...]

Hallo Nina,

Ik vind het niet netjes dat je ons voor gek verklaard. In Engeland en Frankrijk en nog wat landen is het normaal om niet naakt in de sauna te gaan. En een groot deel van onze samenleving heeft er ook moeite mee. Maar goed jij mag jouw mening hebben. Ja in Engeland is het ook normaal om als je bv een onderzoek hebt bij de gynaecoloog dat je helemaal bedekt word zodat je jezelf niet kunt ziet "down there" Engeland is té preuts. Heeft niets met een mening te maken hoor sauna maar alles met hygiëne.

Dat er concessies gedaan worden ten behoeve van den preutse mensch maakt het echt niet ineens hygiënisch.
quote:MarkLI schreef op 15 september 2016 @ 13:07:

[...]

Hallo Nina,

Ik vind het niet netjes dat je ons voor gek verklaard. In Engeland en Frankrijk en nog wat landen is het normaal om niet naakt in de sauna te gaan. En een groot deel van onze samenleving heeft er ook moeite mee. Maar goed jij mag jouw mening hebben.En btw ik verklaar je niet voor gek, geef alleen aan dat zo enorm preuts misschien eens een bezoekje aan een therapeut waard is.
Waarom maak je je er zo druk om dat mensen boos naar je kijken, omdat je badkleding aan hebt? Je doet niets wat niet mag volgens de regels. Kijk gewoon boos terug en doe je ding, basta.

Of als iemand werkelijk om je lacht (en het niet iets is wat je je maar verbeeldt), dan vraag je wat er te lachen valt. De meeste mensen zijn laf en vallen dan stil. Heb je ze gelijk de mond gesnoerd. Het gaat om je houding. Kom je daar zelfverzekerd binnen of kom je daar binnen als een bang muisje, dat maakt het verschil.
quote:MarkLI schreef op 15 september 2016 @ 15:04:

[...]

. Ik zelf vind het ook niet fijn hier op werk loopt een homo rond ik moet er niet aan denken als ik hem naakt in een sauna tegenkom. Deze bekijkt me al van top tot teen met kleren.

.Oh boy.
quote:S-Meds schreef op 15 september 2016 @ 15:13:

[...]

want je bent bang dat je een stijve krijgt?Ik begin zo'n vermoeden te krijgen.
quote:Marana_ schreef op 15 september 2016 @ 16:35:

Weet je, laat ook maar. Ik heb je willen waarschuw en dat het juist op badkledingdag niet rustig en relaxt is daar. Als je dat feit zo blijft negeren in alle berichten dan moet je het zelf maar ervaren.Sorry Marana ik dacht dat je bedoelde in sauna daarbuiten vind ik ook normaal. Ik heb je advies gehoord andere zeiden dit ook al. Ik wil het alleen eerst even zelf ervaren of het echt zo is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven